در گرند پری عربستان، لوئیس همیلتون که در روز تعیین خط در Q1 حذف و مسابقه را از ردهٔ پانزدهم شروع کرد، سعی داشت جایگاه خود را ارتقاء دهد اما وقتی پیتلین به دلیل توقف خودروی فرناندو آلونسو و دنیل ریکاردو بسته شد، وی نتوانست در هنگام سیفتی کار مجازی راهی پیت شود. به همین دلیل، رانندهٔ مرسدس که پس از پایان سیفتی کار مجازی به پیت رفت، در رتبهٔ دوازدهم به مسابقه بازگشت و با لاستیکهای مدیوم نو نتوانست تا پایان گرند پری رتبهای بهتر از دهم کسب کند. قهرمان هفت دورهٔ جهان میگوید سرعت لازم برای بهبود این جایگاه را نداشته چه رسد به اینکه بخواهد پیشتازان را به چالش بکشد.
علیرغم انجام مجموعهای از آزمایشهای ستاپ در گرند پری عربستان که موجب عملکرد ضعیف همیلتون در تعیین خط شد، وی میگوید خودروی مرسدس هم از لحاظ چسبندگی و هم حداکثر سرعت توان رقابت با ردبول و فراری را ندارد. همیلتون دراینباره گفته است:
در حال حاضر ما برای رسیدن به پیشتازان مبارزه نمیکنیم، ما هنوز با آنهایی که جلوتر هستند فاصله داریم و کارهای زیادی باید انجام دهیم. به نظر میرسد راهی طولانی در پیش داریم. ما به قدرت و چسبندگی بیشتری نیاز داریم. نتیجهٔ نهایی عالی نبود اما مسابقه واقعاً خوب پیش میرفت. من روی لاستیکهای هارد احساس نسبتاً خوبی داشتم. من پابهپای جورج پیش میرفتم و فکر میکنم با توجه به کهنه بودن لاستیکهای هارد تایم و سرعت مناسبی را ثبت کردم. نمیدانم به خاطر سیفتی کار مجازی بود یا استراتژی ولی ما به شکل بدی باختیم؛ بنابراین بهسختی کار میکنیم و به جنگیدن ادامه میدهیم زیرا این تنها کاری است که میتوانیم انجام دهیم
هرچند همیلتون گفته است که در طول گرند پری عربستان به دلیل ستاپ بهتر و ارتفاع مناسبتر خودروی W13 خود با مشکل پورپوسینگ (ارتعاش و بالا و پایین شدن خودرو در سرعتهای بالا) مواجه نبوده ولی احساس میکند مرسدس از سرعت کافی برخوردار نیست زیرا نتوانست در اواخر مسابقه از رانندهٔ تیم هاس، کوین مگنوسن، سبقت بگیرد. لوئیس در این رابطه گفته است:
ما هنوز در سرعت و سرعت دنبال کردن خودروی جلویی واقعاً عقب هستیم. من نمیدانم که ما در مقایسه با خودروهای دیگر چقدر نیروی درگ داریم ولی به نظر میرسد خیلی زیاد است
جورج راسل نیز با همیلتون موافق است زیرا وی با سبقت از استبان اوکون در دور سوم، در ردهٔ پنجم جای گرفت و در کل مسابقه با فاصلهٔ زیادی پشت چهار خودروی پیشتاز از فراری و ردبول قرار داشت. وی گفته است:
من فکر میکنم ما از تعادل حداکثری برخورداریم و چیزی که کم داریم داونفورس است. من واقعاً از عملکرد خود راضی بودم. واقعاً مدیریت خوبی داشتم و تمام تلاشم را کردم تا از ردبولها عقب نمانم. خصوصاً بعد از شروع مجدد مسابقه، من هر کاری کردم تا در بازهٔ DRS بمانم. بهطورکلی ما یک ثانیه از آنها عقبتر هستیم. ما کارداریم، باید برگردیم و دادهها را بررسی کنیم، اما همه میدانند که باید در چه زمینههایی پیشرفت داشته باشیم
AMANTE
۹ فروردین ۱۴۰۱یکی از جذاب ترین فصل های فرمول 1 شده, فصل های قبل فقط منتظر می موندیم همیلتون رکوردی میزنه یا نه؟
2311
۹ فروردین ۱۴۰۱مرسدسا شاید بتونن با آپدیتی توی ایمولا خودی نشون بدن و به رقابت برگردن
همیلتون گفته ” من نمیدانم که ما در مقایسه با خودروهای دیگر چقدر نیروی درگ داریم ولی به نظر میرسد خیلی زیاد است”
همچنین راسل گفته “چیزی که کم داریم داونفورس است. ”
خب چیزی که میشه برداشت کرد اینه که مشکل از پاوریونیت مرسدس نیست مشکل طراحی و ایرودینامیکیه
در ادامه از پورپوزینگ گفتن، رفع این مشکل خیلی راحته ولی انگار ستاپ کردن ماشین سخت میشه
نمیدونم برای مرسدس ها چه مشکلی ایجاد میکرده که تو بحرین رفعش نکردن
در آخر هم عرض کنم که فراری بخاطر موتور فوق العاده ش اومده بالا و ردبول برای زحمات مردی بنام آدرین نیویی داون فورس بالا و درگ بسیار پایین داره این خدای بلامنازع طراحی ماشین های ریس واقعا شاهکار کرده با این ماشین پیشنهاد میکنم راجع بهش بخونید
Iman99
۹ فروردین ۱۴۰۱نظرت رو در همه موارد قبول دارم
از همه مهم تر اینکه پیش داوری نکردی که هم خوبه و هم لازمه
بهزاد
۹ فروردین ۱۴۰۱افراد مبتدی که اطلاعات و آشنایی کم و مختصری نسبت به آیرودینامیک خودروهای فرمول وان دارند میتونن تشخیص بدن خودروی فرمول یک امسال مرسدس دارای کمترین درگ ممکن هست و اگر سطح مقطع خودروها اندازه گیری بشه w13 با چندین درصد اختلاف همرو شکست میده.
همه جا صحبت انجین خوب فراری هست و ما هم موافقیم اما نمیدونم چرا وقتی میرسید به مرسدس اصلا از پاور یونیت صحبتی به میان نمیاد!
تو معادلات آپدیت ها بازهم فقط اشاره به مرسدس و استون و مکلارن میشه اما چرا سایر تیم ها جایی تو تفکرات نداره جزو شاهکارهاست.
میدونم الان طرفداران مرسدس در شوک هستن و دیدن این نتایج بعد از ۸ سال غیر قابل قبوله اما این حس برای سایر طرفداران هم یک زمانی بوجود اومده و مثلا سال ۲۰۰۵ که فراری به زور سکو میگرفت یا سال ۲۰۰۹ که اون اتفاقات افتاد یا ۲۰۱۴ و ۲۰۲۰ این تیم دچار ضعف شدید شد ، حالا هم تاریخ تکرار شده و ایکاش مهندس ایمان ۹۹ صحبت های اون زمان همین مدیران فراری را ضبط میکرد که میگفتن درگ زیاده یا تایرها به دما نمیرسن و کلی صحبت فنی که برای حفظ شغل عنوان میشه و طبیعیه.
برای دوستانی که هنوز بسیاری از دیتاها را ندیدن لطف کنن قیاس آنبورد چند تیم را ببینن که گاهی در پیچ ها در این دو مسابقه ی اخیر دور موتور مرسدس حتی ۱۰۰۰ دور بیشتر از فراری و ردبول هست که نشان دهنده ی ضعف قدرت هست و اختلاف ردبول و فراری با هم بسیار کمتره.
سال ۲۰۲۰ هم همین اختلاف دور موتور در خودروی فراری با مرسدس مشاهده میشد.
در پیچ ۶ پیست بحرین حدود ۱۰۰۰ دور موتور اختلاف فراری و مرسدس بود و همینطور سایر پیچ ها که چند صد دور اختلاف دیده میشد و اینکه برخی فقط معیارشون مستقیمی هست نشان دهنده ی اختلاف واقعی توان پاوریونیت نیست.
محمد امین
۹ فروردین ۱۴۰۱اتفاقا ماشین فراری بیشترین نیروی عمودی رو تولید میکنه … ماشین ردبول در مجموع پیچ های ریس عربستان ، از مرسدس هم کند تر بود … این طرح دبل فلور با اندرکات های بزرگ ردبول و ستاپ های دانفورس پایین ، تا حدودی نشون میده ردبول عملکرد در خط پیچ هارو فدای خط مستقیم کرده
Iman99
۱۰ فروردین ۱۴۰۱محمد امین با نظر شما هم موافقم در اینجا درست فرمودین فراری داونفورس بالایی داشت که بعد از گرندپری عربستان حتی خودشون هم به این موضوع اشاره کرد مقایسه اسپویلر عقب ماشین فراری با ماشین ردبول به وضوح این رو هم نشون میداد از اون طرف ردبول تمام سعی خودشو کرد برای داونفورس و درگ کمتر تا حد اکثر سرعتش بالا بره تا بتونه با فراری رقابت کنه ولی در ادامه فصل ممکنه کارش سخت شه چون فراری هم هنوز مود موتوری بالاتری داره که انتخابش نکرده و میتونه از این هم قوی تر شه و هم تو آیرودینامیکش دستش باز تره ولی بازم صد در صد نمیشه با اطمینان گفت که همینطور میشه چون هر چیزی ممکنه
Iman99
۱۰ فروردین ۱۴۰۱ولی صحبت های شما بهزاد کاملا تا اینجا غلط و اشتباه بوده
افراد مبتدی که اطلاعات کم و آشنایی کمی دارن تشخیصشون دقیقا مثل شماست شما درحقیقت خودتو مثال زدی
بله ما هم قبول داریم شما مبتدی هستی و اطلاعات کمی داری و
نظرت هم در حد همین آشناییت کم و مبتدی بودنت هست که کاملا ناشیانه و غلط هست
چون دقیقا حرفایی رو میزنی که کارشناسان و حرفه ای های این زمینه این حرف ها رو رد کردن و حتی بعضی جا ها برعکس نظراتت رو گفتن
نظرت هم در مورد موتور مرسدس و درگ ماشین مرسدس و ادامه اونها کاملا غلطه
حتی مثال هات هم غلط هستن مثلا مثال و مقایسه فصل های گذشته فراری با الان مرسدس که همه چیز تغییر کرده و یا مثال ساده انگارانه مقایسه دور موتور دو ماشین و حدس زدن قدرت موتور ها بر اساس اون
اگر این نظرات رو نشون یک متخصص این زمینه بدن خودشو دار میزنه از دستت
کلا شما یا تو هپروت هستی یا تعصب کورت کرده و داری عقده گشایی میکنی
بهزاد
۱۰ فروردین ۱۴۰۱عموی مهربون شما تو نظرت میگی فراری موتورش قویه حالا به عنوان شنونده از شما میپرسم از کجا فهمیدی موتور این تیم قویه؟
ردبول با یک تغییر در اسپویلر یا بال عقب میزان درگ رو آورد پایین تا در جده بتونه در مستقیمی ها سریع باشه و کار به این راحتی چرا از تیم مرسدس بر نمیاد؟
وقتی میگی کارشناسان دقیقا کیو میگی حداقل اسمشو ببر ما هم آشنا بشیم و در پایان آخر فصل میرسه و خواهیم دید نظر شما پرت بوده یا ما و تا مسابقه ی دوم حداقل تمام کارشناسان مد نظر شما به همراه خودت مشتی مهملات نوشتید و صبر میکنیم تا ببینیم مشکل حل میشه یا نه.
Iman99
۱۰ فروردین ۱۴۰۱خود همون متخصصان هم نمیدون این مشکلات کی حل میشه شما که .شششم اونا هم که حساب نمیشی حرفایی که از متخصص های این زمینه نقل قول میشه رو رد میکنید
بفرما برو پی کارت خواهشا
دیگه ما چی بگیم به کسی که کسی تفاوت مود موتوری بالاتر و پایینتر و قدرت خالص تولیدی موتور رو نمیدونه و قاطی میکنه ما چه حرفی دیگه با شما داشته باشیم
شما حرف خودت رو بزن همون حرفای خودت
اصلا بگو خورشید پشتش به ماس
اگه برگرده همه رو میسوزونه ..
زمین تخته..
ما هم میگیم اوهوم .. اوهوم.. اوهومم
تا همینطور به حرفای خودت ادامه بدی
این هارو میگیم چون دوست نداریم با کسی که دوست داره در نادانی خودش بمونه بحث کنیم
Ferrari
۱۰ فروردین ۱۴۰۱Iman99
حاجی جای مغلطه کردن بگو گدوم متخصصین نظر تورو تایید میکنن؟ این که دیگه انشا نوشتن نداره. …میگی متخصصین اینو گفتن؟ دو تا لینک بده از دوتا سایت درست حسابی تا بقیه هم روشن بشن. البته میدونم نمیتونی دوتا لینک بیاری و فقط داری از تعصب و تخیل خودت نظر میدی
مرسدس یا از نظر پیشرانه یا از نظر شاسی و ایرو مشکل داره و اینو کسی نمیتونه انکار کنه با توجه به وضعیت مشتریان مرسدس احتمال اینکه پیشرانه مرسدس ضعیفتر باشه خیلی بالاست
این نظر من نه از روی تعصبه و نه هیتر مرسدسم. شما هم نمیتونی چیزی رو ثابت کنی الکی طرف مقابلتو متهم نکن
Iman99
۱۴ فروردین ۱۴۰۱من لازم نیست چیزی رو ثابت کنم
من نظرات نادرست و نا سنجیده بهزاد و در بعضی موارد شما رو رد کردم و میکنم
حرفی که زده میشه اگه درست نباشه پس باید منتظر جوابی برای رد کردنش هم باشید منم وقتی میبینم نظرتون نادرسته میام حرفتون رو رد میکنم و میگم یا نظر ندین یا درست نظر بدین
درمورد مرسدس هم مرسدس تا الان ۸ سال پیاپی رکورد دار قهرمانی سازندگان هست و از سال ۲۰۱۴ بهترین و قوی ترین و با دوام ترین موتور و پاوریونیت در فرمول یک رو مرسدس داشته و داره
تو این فصل هم مسائلی که داشته اونجوری که فکر میکنید ساده نیستن که به راحتی حل شن
از فصل قبل ۶ نفر از متخصصان پیشرانه و موتور و پاوریونیت مرسدس به ردبول منتقل شدن
و برای همین فصل هم ۵۰ نفر از متخصصین موتور مرسدس به تیم ردبول منتقل شدن تا پیشرانه اونها رو برای فصل جدید تنظیم کنن
مشکل الان مرسدس هم درحال حاضر ستاپ و تنظیمات آیرودینامیکی و تنطیم بخش هایی از شاسی و کفی و در نهایت تنطیم موتور و … هستن
درمورد موتور هم مرسدس بهترین و قوی ترین موتور رو در فرمول یک رو از ۲۰۱۴ داشته و داره
ولی برای این فصل اینجور نمیشه به سادگی در موردش نظر بدید و ساده انگارانه بگی موتورش چشه و چرا عملکردش این مورد رو داره
چون درمورد موتور هم بحث تنطیمات و تطبیق هست با سوخت جدید و تنطیمات جدید وگرنه درمورد خود موتور مرسدس در کل مشکلی نداره و همون برتری رو که داشته رو هنوزم داره
تو انجین ساز ها و سازندگان موتور بهترین انجین ساز مرسدس هست از آلمان که مرسدس با فاصله بهترین هست و فقط فراری هست که میتونه با مرسدس رقابت کنه و همچنین چند شرکت دیگه اروپایی و امریکایی
برای این فصل هم فقط بحث رسیدن به تنظیمات بهینه هست
که همین خودش بسیار پیچیده هست و با توجه به طرح بلند پروازانه مرسدس ممکنه مقداری طول بکشه تا به تنطیمات و ستاپ بهینه برسن که طبیعیه ولی درکل همونطور که گفتم بازم برتری با مرسدسه بخصوص تو موتور که بهترین و قوی ترین موتور از مرسدس هست و مرسدس هست که بهترین و قوی ترین موتور و پاور یونیت رو داشته و داره
و اما درمورد لینک هم شما سواد که داری زبان انگلیسی هم یا بلدی و یا بلد نیستی اگه میتونی خودت برو اخبار و اطلاعات فرمول یک رو از منابع و اطلاعاتی که متخصصان در این زمینه به اشتراک میزارن رو مطالعه کن و بطور گسترده پیگیری کن که آخرش به حرفای من برسی ولی بدون با یه لینک کارت راه نمیوفته هرچی که باشه من فقط از یک منبع اطلاعات رو مطالعه نکردم که لینک بزارم و هیچوقت با یک سایت و یک لینک هم نمیشه به نتیجه رسید که من بیام یه لینک ساده به شما بدم
پس ساده نباشید
متخصصان در فرمول یک افراد مختلفی هستن که در جاهای مختلف مثل توییتر و سایت های تخصصی و … اطلاعاتشون رو به اشتراک میزارن
حلا یک نفر از متخصصان این زمینه تو یکی از پست هاش مثلا تو توییتر میاد یه پست میزاره
این چیزی نیست که من بیام واسش لینک بزارم یا باید خودتون برید کامل مطالعه کنید و یا اینکه خودتون پیگیر اخبار باشید و اطلاعاتتون رو افزایش بدید وقتی اینطور بودید خودتون به جمع بندی درست میرسید مثل من که این کار رو کردم و به نتیجه درست رسیدم تو حرفایی که زدم
پس یادتون باشه وقتی میام حرفتون رو رد میکنم و حرف درست رو بجاش میگم بدونید که قبل از اون این اطلاعت رو از متخصصان این زمینه که افراد مختلفی هستن پیگیری کردم و بعد به جمع بندی و نتیجه درست رسیدم
پس دیگه وقتی بدونید درست قضیه چیه که همینایی که هست که گفتم دیگه حرفای خودتون رو تکرار نمیکنید و اعتراف میکنید که حرف من درسته
حالا بفرمایئد برید دنبال کارتون
Dna
۹ فروردین ۱۴۰۱چرا مرسدس اینطوری شده؟
اون همه تجربه سالهای قبل با عوض شدن قوانین بی ارزش شدن؟