مسابقات

گزارش گرندپری فرمول یک ۲۰۲۲ مجارستان، پیروزی ورستپن و باز هم اشتباه فراری

به سراغ آخرین مسابقه‌ی فرمول یک فصل ۲۰۲۲ قبل از تعطیلات تابستانه می‌رویم. در روز تعیین خط گرندپری مجارستان ۲۰۲۲ جرج راسل راننده‌ی تیم مرسدس موفق به کسب اولین پل پوزیشن خود در فرمول شد. این پیست یکی از سخت‌ترین پیست‌ها برای سبقت‌گیری است.
قبل از آغاز مسابقه اعلام می‌شود که احتمال بارندگی در طول مسابقه وجود دارد. گسلی به دلیل تعویض پاور یونیت مسابقه را از آخر گرید شروع می‌کند.

استارت زده می‌شود. راسل عالی استارت می‌زد ساینز تلاش می‌کند از وی سبقت بگیرد اما نمی‌تواند. ورستپن نیز در استارت تا رده ۸ بالا می‌آید. البون و فتل با یکدیگر برخورد می‌کنند و باله‌ی جلوی آلبون آسیب می‌بیند. اعلام وضعیت سیفتی کار مجازی می‌شود.
در ادامه‌ی مسابقه ورستپن با آلونسو راننده‌ی تیم آلپین برای کسب رده‌ی هفتم وارد رقابت می‌شود و در دور ۵ از وی سبقت می‌گیرد. بلافاصله پرز دیگر راننده‌ی ردبول به آلونسو می‌رسد.
ورستپن از دیگر راننده‌ی آلپین یعنی اکون هم می‌گذرد و ششم می‌شود.

دور بعد پرز نیز که از آلونسو گذشته بود به اکون می‌رسد و در پیچ یک از وی سبقت می‌گیرد و هفتم می‌شود.
دور دهم همیلتون راننده‌ی مرسدس به فاصله‌ی دی آر اس نوریس راننده‌ی مکلارن که در جایگاه چهارم رسیده است.
ورستپن نیز در حال کم کردن فاصله‌ی خود با همیلتون در جایگاه پنجم است.
دور ۱۲ در پیچ یک همیلتون از نوریس سبقت می‌گیرد و چهارم می‌شود، در ادامه ورستپن نیز از فرصت به وجود آمده استفاده می‌کند و از نوریس سبقت می‌گیرد و پنجم می‌شود. دور بعد پرز هم از نوریس سبقت می‌گیرد و به جایگاه ششمی می‌رسد.
در همین حین ورستپن در حال کم کردن فاصله‌ی خود با همیلتون چهارمی است. لکلرک که مسابقه را در رده‌ی سوم شروع کرده بود و جایگاه خود را تا اینجای مسابقه حفظ کرده بود در رادیو اعلام می‌کند که از ساینز در جایگاه دوم سریع‌تر است.
در دور ۱۶ راسل برای تعویض لاستیک‌های خود به پیت می‌آید و در رده‌ی ۶ و جلوی آلونسو از پیت خارج می‌شود.

دور بعد نوبت ساینز است که برای انجام پیت استاپ به پیت بیاید. ساینز در طی یک پیت استاپ ضعیف ۳/۶ ثانیه‌ای پشت اکون در رده‌ی ششم به پیست بازمی‌گردد، در همین حین راسل چهارم است.
پرز نیز دور ۱۹ به پیت می‌رود و در جایگاه دهم پشت بوتاس که هنوز به پیت نرفته است، به پیست بازمی‌گردد. یک دور بعد نیز نوبت انجام پیت استاپ همیلتون است که درنهایت پشت آلونسو و به‌عنوان راننده‌ی هفتم به مسابقه‌ی خود ادامه می‌دهد. باید اشاره کنیم لکلرک که هنوز به پیت نرفته است شانس اندرکات را دارد.
دور ۲۲ لکلرک بالاخره به پیت فراخوانده می‌شود و پشت راسل و جلوی ساینز هم‌تیمی خود در رده‌ی دوم به پیست بازمی‌گردد.
دور ۲۶ لکلرک در حال کم کردن فاصله‌ی خود با راسل لیدر مسابقه است و وارد منطقه‌ی دی آر اس وی می‌شود. دور ۳۱ لکلرک بالاخره از راسل سبقت می‌گیرد و اول می‌شود.
ورستپن در حال کم کردن فاصله با ساینز در جایگاه سوم است. ساینز نیز مشغول کم کردن فاصله‌ی خود با راسل دومی است.
دور ۳۵ یوکی سونودا اسپین می‌شود با اینکه مجبور به ترک مسابقه نمی‌شود ولی زمان زیادی را از دست می‌دهد.

دور ۳۸ رانندگان اعلام می‌کنند که پیست در حال خیس شدن است.
دور بعدی ورستپن دوباره به پیت می‌آید و در جایگاه ششم پشت هم‌تیمی خود، پرز به مسابقه ادامه می‌دهد. راسل نیز برای بار دوم به پیت فرا خوانده می‌شود.
لکلرک هم به پیت می‌آید و لاستیک‌های هارد که انتخاب عجیبی است، برای وی در نظر گرفته می‌شود. در این لحظه از مسابقه لکلرک سوم و پشت همیلتون و راسل ششم است.
دور ۴۱ ورستپن از لکلرک که به دلیل استفاده از لاستیک‌های هارد سرعت کمتری دارد سبقت می‌گیرد و سوم می‌شود.
در ادامه ورستپن چرخ‌های ماشین خود را قفل می‌کند و اسپین می‌شود لکلرک با سبقت‌گیری از وی جایگاه قبلی خود را پس می‌گیرد در همین حین راسل نیز از پرز سبقت می‌گیرد و پنجم می‌شود و راسل نیز در فاصله‌ی دی آر اس ورستپن قرار دارد.
ورستپن بازهم به فاصله‌ی در آر اس لکلرک در رده‌ی سوم رسیده است. ورستپن با لاستیک‌های مدیوم هر دور، در حال ثبت سریع‌ترین دور است ورستپن برای بار دوم از لکلرک سبقت می‌گیرد و سوم می‌شود.
دور ۴۲ ساینز که لیدر مسابقه است با پیت می‌آید و در طی یک پیت استاپ ۴/۶ ثانیه‌ای در رده‌ی پنجمی و پشت راسل از پیت بیرون می‌آید.
دور ۵۱ همیلتون به پیت می‌رود و در رده‌ی ۵ پشت ساینز بیرون می‌آید.
راسل نیز به فاصله‌ی دی آر اس لکلرک رسیده است.
دور ۵۴ راسل از لکلرک سبقت می‌گیرد و دوم می‌شود در این حین ورستپن صدرنشین مسابقه است.
فراری لکلرک را بازهم به پیت می‌آورد، وی پشت پرز و در جایگاه ششم به مسابقه ادامه می‌دهد. ظاهراً اشتباهات فراری به‌خصوص استراتژیست‌های فراری تمامی ندارد.

ده دور به پایان مسابقه و همیلتون در جایگاه چهارم هرلحظه در حال کم کردن فاصله‌ی خود با ساینز در جایگاه سوم است.
دور ۶۲ و همیلتون به ساینز رسیده است دور بعد همیلتون از فراری ساینز سبقت می‌گیرد و سوم می‌شود. همیلتون در حال کم کردن فاصله‌ی خود با هم‌تیمی خود راسل و رقابت برای کسب دومین سکوی پودیوم است. دور ۶۵ و در پیچ اول همیلتون از راسل هم سبقت می‌گیرد و پشت ورستپن دوم می‌شود.
دور ۶۸ از مسابقه ماشین بوتاس دچار مشکل می‌شود و این راننده، مجبور به ترک مسابقه می‌شود و اعلام وضعیت سیفتی کار مجازی می‌شود.
دور ۶۹ راسل در رادیو اعلام می‌کند مقدار باران زیاد است. این در حالی است که تازه سیفتی کار مجازی تمام شده است و لاستیک ماشین‌ها سرد است.


در پایان ورستپن با عملکرد عالی ردبول و خودش موفق به پیروزی در گرندپری مجارستان ۲۰۲۲ می‌شود. همیلتون دوم و هم‌تیمی وی، راسل سوم می‌شود.

مسلماً این مسابقه حواشی زیادی در پی خواهد داشت و فراری برای تصمیم‌گیری ضعیف خود باید پاسخگو باشد. مسابقات فرمول یک، در یک ماه آینده به دلیل تعطیلات تابستان برگزار نخواهد شد و نیمه‌ی اول فصل به پایان رسید.

رده بندی رانندگان مسابقات فرمول یک (۲۰۲۲)

رتبهنام رانندهملیتتیمامتیاز
۱مکس ورشتاپنهلندردبول ریسینگ۴۵۴
۲چارلز لکلرکموناکوفراری۳۰۸
۳سرجیو پرزمکزیکردبول ریسینگ۳۰۵
۴جورج راسلبریتانیامرسدس۲۷۵
۵کارلوس ساینزاسپانیافراری۲۴۶
۶لوئیس همیلتونبریتانیامرسدس۲۴۰
۷لندو نوریسبریتانیامکلارن-مرسدس۱۲۲
۸استبان اکونفرانسهآلپاین-رنو۹۲
۹فرناندو آلونسواسپانیاآلپاین-رنو۸۱
۱۰والتری بوتاسفنلاندآلفارومئو-فراری۴۹
۱۱دنیل ریکاردواسترالیامکلارن-مرسدس۳۷
۱۲سباستین فتلآلمانآستون مارتین-مرسدس۳۷
۱۳کوین مگنوسندانمارکهاس-فراری۲۵
۱۴پیر گسلیفرانسهآلفاتائوری۲۳
۱۵لنس استرولکاناداآستون مارتین-مرسدس۱۸
۱۶میک شوماخرآلمانهاس-فراری۱۲
۱۷یوکی سونوداژاپنآلفاتائوری۱۲
۱۸ژو گوانیوچینآلفارومئو-فراری۶
۱۹الکساندر آلبونتایلندویلیامز-مرسدس۴
۲۰نیکولاس لطیفیکاناداویلیامز-مرسدس۲
۲۱نیک دِ وریسهلندویلیامز-مرسدس۲
۲۲نیکو هالکنبرگآلمانآستون مارتین (راننده ذخیره)۰

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Scuderia Ferrari

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3921 ديدگاه)

    حیف که پدال محدودیت داره و حرفایی که میخوام به بینوتو و استراتژیست های فراری بزنم منتشر نمیشه
    فقط بزار بگم خاک دوعالم بر سرتون که اندازه یک بچه دوساله تجربه و مدیریت ندارین
    بینوتو و تیم استراتژی فراری همین امروز باید با یک خداحافظی ، تیفوسی ها رو خوشحال کنن

    موافقم 29
    مخالفم 0
    1. Clean energy (سلام فرمانده)

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      نیازی نیست چیزی بگی
      فقط بگو
      یه پیام دارم برای تیم استراتژی فراری
      همین کافی شونه

      موافقم 15
      مخالفم 0
  2. Farzad

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    فراری اگه همین طوری به گند زدن ادامه بده مرسدس بهش میرسه و این بده .
    لطفا آخر هر گزارشتون امتیاز تیم ها و راننده هایی که تو رقابت قهرمانی هستن هم بنویسید بهتر میشه .
    ردبول ۴۳۱ امتیاز
    فراری ۳۳۴
    مرسدس ۳۰۴

    موافقم 26
    مخالفم 1
    1. جواد عقیلی

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (765 ديدگاه)

      درود بر شما. آخرین جدول امتیازها در ستون کناری (در موبایل در پایین مطلب) هست.

      موافقم 14
      مخالفم 0
      1. Farzad

        ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        درود ، عالی شد مرسی .

        موافقم 13
        مخالفم 1
  3. R@min

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1729 ديدگاه)

    تیم استراتژی فراری رو می بینم یاد کارتون پت و مت می افتم.

    موافقم 17
    مخالفم 1
  4. بهزاد

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2448 ديدگاه)

    معلوم نیست در هوای خنک چه بلایی سر ماشین فراری میاد که تایم از دست میدن و در این چند سال ما دیده بودیم تیم هایی در هوای گرم عملکرد انجین و تایرهاشون افت میکنه اما این یکی از عجایبه.
    درسته تیم در مورد تایر هارد لکرک اشتباه کرد اما با توجه به تایم هایی که بعد از ۳۰ دور دیدیم هیچ شانسی برای رتبه ی اول نبود و تیم میتونست لکرک را برای رده ی دوم یا سوم یاری کنه.
    انتقادها به تیم زیاده و همگی درسته اما در نظر بگیریم که کسب رده ی اول در مجارستان بسیار مهم بود و ریسک تایر هارد حرکت انتحاری بود که استراتژیست ها به عنوان آخرین راه حل در نظر گرفتن.
    در ادامه فقط دعا کنیم پیست های بعدی گرم باشند هرچند با تغییرات تحمیلی تشکیلات از بلژیک ممکنه رقابت به شکل دیگری طی بشه.
    چیزی که به عنوان فرضیه میشه عنوان کرد در آسفالت سرد تایرهای فراری به دمای لازم نمیرسند و ستاپ خودرو در دمای بالاتر عملکرد بهتری داره و به غیر از ردبول و مرسدس سایر تیم ها هم در ادامه مسابقه مجارستان با کاهش عملکرد مواجه شدن و حداقل از تیم فراری انتظار این لغزش نمیرفت هرچند مسابقه ی سیلوراستون هم نشانه هایی از این افت مشاهده شد.

    موافقم 5
    مخالفم 6
    1. Ferrari

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1899 ديدگاه)

      فقط کافی بود گاراژ فراری به رانندهای تیم هاس و الپین که تایر هارد داشتن و رانندهای ردبول و مرسدس که سافت داشتن نگاه کنه و ۵۰ دور فرصت انالیز داشتن که تصمیم درست بگیرن. دمای پیست برای لاستیک هارد، زیادی پایین بود حدودا ۳۰ درجه کمتر از روز جمعه و مشخص بود که به مشکل میخورن. اما این حماقت رو انجام دادن. واقعا نمیدونم چی بگم. همه چیز جلوی چشم استراتژیست های فراری بود

      موافقم 14
      مخالفم 0
      1. بهزاد

        ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2448 ديدگاه)

        فراری جان ما هم مثل شما ناراحتیم و سالهاست که به جز سرخوردگی چیزی عاید طرفداران نشده.
        درسته استراتژی اشتباه بود اما در مورد ساینز که نمیشه چشم هارو بست و اگر لکرک هم با استراتژی ساینز ادامه میداد احتمال دومی نیز بسیار بعید بود چون همیلتون در اواخر براحتی از لکرک رد میشد.
        خلاصه از زمین و آسمون واسه فراری میباره.

        موافقم 5
        مخالفم 1
        1. Ferrari

          ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1899 ديدگاه)

          چون فراری از استینت اول اشتباه کرد بهزاد جان.
          چرا فراری برای پاسخ به پیت مرسدس برای راسل، باید رانندهاشو که مدیوم داشتن به پیت لین بیاره؟ چرا استینت اول رو انقدر کوتاه رفتن؟ دو استینت مدیوم با ۲۷ دور و یک استینت سافت ۱۶ دور، به راحتی جواب میداد و سریعترین دور رو هم میگرفتن.

          موافقم 4
          مخالفم 0
    2. R@min

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1729 ديدگاه)

      این یه شکست بسیار بزرگ برای فراری هست که موتورش انقدر وابسته به دما هست اونم تو سالی که ادعای بازگشت داشتن !!! حتی مرسدس پر ایراد امسال هم به ثبات عملکرد رسید ولی فراری کاملا مستاصل شده و هر مسابقه داره کارای به قول شما انتحاری می کنه !!!!

      چه خبره تو تیم فراری خدا می دونه ؟؟!!

      موافقم 9
      مخالفم 3
  5. Porsche 911

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    لطفا جدول رو درست کنین میک شوماخر فرانسوی نیست و آلمانی هست
    و اینکه باید بگم فراری داره به تمام معنا خراب میکنه
    همه جوره افت کرده
    ماشنشون پتانسیل قهرمانی داره ولی این استراژیست ها مثل بختک افتادن به جون تیم
    ردبول هم له دلیل ماشین خوب تونست اول بشه و به دلیل موتور تازه نفس تونستن ببرن و حداقل ۸۰ درصد پیروزی به دلیل ماشین خوب بود نه مهارت مکس
    مرسدس هم داره شاهکار میکنه
    ماشینشون نسبت به قبل بشدت سریعتر شده
    و نشون داد که حتی لایق تر از فراری هست برای دوم شدن

    موافقم 8
    مخالفم 10
  6. akrh78

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1358 ديدگاه)

    خدا شانس بده والا
    ای کیو تیم فراری در حد ته خیاره بعد اینهمه طرفدار داره
    فقط یه اسم هستن و بس

    موافقم 4
    مخالفم 12
  7. مهدی

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1619 ديدگاه)

    خودروهای فراری سریعترین هستن اما خب در کل تیم مثل یه بچه ۱۸ ساله با استعداد اما چموش و غیر قابل پیش بینی عمل می‌کنه. آدم یاد ورستپن چند سال پیش میفته

    موافقم 10
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا