مهمترین رقابت رانندگی استقامت، امسال هم با موفقیت چشمگیر فراری در کلاس ابرخودرو به پایان رسید. تویوتا و پورشه نیز، رتبههای بعد را کسب کردند.
سال قبل، تیم فراری پس از ۵۰ سال دوری از قهرمانی استقامت جهان دوباره به میدان مسابقه بازگشت و به سکوی نخست رسید. حالا برای دومین سال پیاپی، این تیم ایتالیایی موفق به پیروزی در لمان ۲۴ ساعته میشود.
پس از گذراندن سنگینترین رقابت ۲۴ ساعته در پیست لاسارته فرانسه، ابرخودروی ۴۹۹P به شماره ۵۰ و پس از گذراندن ۳۱۱ دور و مسافت ۴۲۳۷/۵۴۲ کیلومتر به مقام نخست کلاس هایبرکار دست یافت. خودروی دوم این تیم با شماره ۵۱ هم به رتبه سوم رسید.
تویوتا توانست رقابت نزدیک با فراری را تا آخرین لحظات مسابقه حفظ کند و در نهایت با ۱۴ ثانیه اختلاف زمانی، مقام ارزشمند دوم را کسب کند. تیم پرافتخار پورشه با دو دستگاه خودروی مدل ۹۳۶، چهارم و ششم شد. همچنین خودروی شماره ۸ از تیم تویوتا گازو ریسینگ، جایگاه پنجم لمان ۲۰۲۴ را به دست آورد.
تیم کادیلاک، امید زیادی به موفقیت در لمان داشت اما در پایان مسابقه، هفتم شد. لامبورگینی و پژو، دیگر شرکتکنندگان لمان در کلاس هایپرکار بودند که مقامهای ۱۰ تا ۱۳ را کسب کردند. تنها خودروی هایپرکار بیامو که توانست تا پایان مسابقه در رقابت باقی بماند، هفدهم شد. هر دو خودروی تیم آلپین، نتوانستند رقابت ۲۴ ساعته را به انتها برسانند.
در کلاس LMP2، تمام تیمها از خودروی ساخت اورکا (Oreca 07) استفاده کردند. قهرمان این گروه از تیم امریکایی یونایتد (United Autosport) بود. مقام دوم به تیم لهستانی Inter Europol Competition رسید و در جایگاه سوم، تیم فرانسوی IDEC Sport Racing قرار گرفت.
در کلاس GT3 که خودروهای نزدیک به استاندارد خیابانی حضور دارند؛ پورشه به قهرمانی ارزشمند لمان ۲۰۲۴ رسید. بعد از خودروی 911GT3 R، بیامو M4 GT3 شایستگی خود را با نایب قهرمانی در این کلاس، نشان داد. این خودروها، حتی از هایپرکار کادیلاک، جلو افتادند و مسافت بیشتری را در ۲۴ ساعت طی کردند.
مقام سوم و چهارم کلاس LMGT3 لمان ۲۰۲۴ به خودروهای فورد موستانگ GT3 رسید. لامبورگینی هوراکان، فراری ۲۹۶ و لکسوس RC F رتبههای بعدی را کسب کردند. استون مارتین، شورلت کوروت و مکلارن ۷۲۰ به رتبههای نهم و دهم و یازدهم کلاس GT3 رسیدند.
corvette
۲۷ خرداد ۱۴۰۳تبریک به فراری . بابت برد
تبریک به تویوتا بابت کامبک فوق العاده به ریس
و اینکه تاسف برای فیا
بابت ضعیف ترین کلاس مسابقات یعنی gt3
دلم واسه کوروت و فراری میسوزه تو gt3
که زمان gte خدایی میکردن
ولی الان گیر یه مشت راننده آماتور و تیم بدرد نخور شدن
لمانز امسالم کسل کننده بود خیلی جاهاش
کلا ۳۱۱ دور زدن هایپر ها که فاجعس واسه این کلاس
و اینکه بهتره بگیم مسابقه ۱۷ ساعته لمانز
چون کلی سیفتی کار داشت
ناخدا
۲۷ خرداد ۱۴۰۳پیام کجایی که ببینی 💪💪
پیام
۲۷ خرداد ۱۴۰۳خب مثلا که چی! هیوندای هم با اینکه مدت زمان کمی هست که تو مسابقات اومده تونسته رتبه های خوبی کسب کنه. قطعا در آینده بهترم میشه چون مثل جنسیس نوپا هست. شما برید فکر خودروهای شهریتون. بذار سبد جنسیس تکمیل بشه و جی وی ۹۰ و کوپش بیاد و برقی هاشونم بیاد بعد بهت میگم چی میشه! تازه خوبه تویوتا قهرمان نشده! کسی که این متن رو نوشته تویوتا دوست بوده چون قهرمان رو تیتر می کنن نه دوم و سوم!!!
amir
۲۷ خرداد ۱۴۰۳هیوندای ده ساله تو رالی داره جر میده خودشو و آخرش با آتیش سوزی i30n دست و پنجه نرم میکنه اون دوتا محصول جدید هم که نام بردی نهایتش مثل جی هفتاد و جی وی شصت با فروش کم و ناکافی قراره از دور گردون خارج بشن جنسیس کوپه قدیمی ادعای شکست ماسل کار هارو داشت اما چی شد ؟ با پلت فرم سدان از هرچی ماسل بود خورد خودروی شهری هم تویوتا با اختلاف جلوتره هوندا و نیسان بیچاره هم تو بازار آمریکا هم با تک به تک از کیا و هیوندای با اختلاف جلوتر هستن!!
net
۲۸ خرداد ۱۴۰۳ببخشید چند پست قبلی الان دیدم قایق تفریحی المانی شاهد خان خیلی زیبا بود و میشه بگی در حال حاظر زیباترین قایق تفریحی جهان هست و ابعادش نسبت به کشتی تفریحی کوچکتر هست بهتره
پیام
۲۷ خرداد ۱۴۰۳رالی خیلی کم ارزش داره چون اصلا هیچ ربطی به خودرو شهری نداره!!! اگه رالی تعیین کننده هست چرا هیچ وقت تویوتا نتوتست چیزی مثل SLS و S class و یونیماگ و 6×6 و … بزنه؟!!! چرا هیچ غلطی تو این زمینه ها نکرد؟!!! هیچ وقت لکسوس هیچ ماشینی نداشت که واقعا از لحاظ پرفورمنس، طراحی، آپشن و … با S class رقابت کنه!!! رالی و … ربطی نداره! حدا هز اینکه به راننده و … بستگی داره کلا رالی بحثش از ماشین شهری جداست! از همه لحاظ! الان یه برند فلک زده ای مثل سوزوکی تو رالی مقام میاره! ولی برو ببین تو ماشین شهری داره با صدها مشکل دست و پنجه نرم میکنه. اگه یه سال هیوندای مقامش تو رالی بهنر از بنز یا جنرال موتورز بود باید گفت هیوندای بهتره؟!!! 😂😂😂😂 ربطی نداره. اینقدر مثل بچه ها دنبال این نباشید که حرفتون رو ثابت کنید!
الان تو این لینک هبوندای اول شده فورد دوم. دلیل نمیشه هیوندای از فورد بهتر باشه!!!
https://www.zoomit.ir/car/154924-wrc-france/
اگه چهل سال دیگم تویوتا هر بال تو رالی اول بشه، یه پیچ SLS یا شورلت کوروت رو با سوپرا و … عوض نمیکنم!!!
amir
۲۷ خرداد ۱۴۰۳بنده خدا لکسوس ال اس چهل سال پیش با اس کلاس رقابت میکرد اولین محصول لکسوس اولین نسل ال اس!!!!! پس لندکروز و پاترول چی هستن؟ تازه اینو عرب هایی قبول دارن که از ۲۴ ساعت روز ۲۵ ساعت مشغول کویر نوردی هستن اگه استاد اجازه بدن رالی هم جزو موتوراسپرته از قضا از برخ زمینه ها اتفاقا از برخی مسابقات فاکتورهای تعیین کننده تری در دوام و مهندسی داره!! اره همون جایی که i30n آتیش میگیره پژو تویوتا رنو و…. میتازن!!
و فقط بی سوادی مثل استادمون میتونه اس ال اس رو با سوپرا مقایسه کنه
FY
۲۸ خرداد ۱۴۰۳پیام ولش کن ….. کم آوردن ….. آیونیک بیاد وسط همه ی ماشین ها رو به خاک میکشه …..😁😁🤔
amir
۲۷ خرداد ۱۴۰۳نه ببین این مهم نیست فراری الکی گرونه فقط مهم اینجاست فورد وانت ساز ۶۰ سال پیش ۲ ۳ بار قهرمان شد و فراری بدبخت بیچاره رو کرد تو قوطی همه قهرمانی هاشو شست و برد
این جملات طلایی از کیه؟
amir
۲۷ خرداد ۱۴۰۳برخی استادان هم معتقد هستن زمان ژاپنی های عقب مونده به سر رسیده و به زودی هیوندای آیونیک ۵ ادامه دهنده راه آنان خواهد بود و به زودی تمام خودروهای الکتریکی در زمینه پرفورمنس و موتوراسپرت محو خواهند کرد
ببخشید با اجازه شما استاد عزیز تویوتای بیچاره داره سنگ محک موتوراسپرت یعنی فراری رقابت میکنه و به چالش میکشه اونو نه در زمینه سود فروش نه در زمینه پرفورمنس نه در زمینه دوام و کارایی اصلا هیوندای رو به حساب نمیاره
پیام
۲۷ خرداد ۱۴۰۳در زمینه کیفیت بارها هیوندای تو جی دی پاور بهتون ثابت کرده. البته فقط به اینجا ختم نمیشه. چند سال دیگه همون یه برندتونم میبینیم!
amir
۲۸ خرداد ۱۴۰۳هاع؟ جی دی پاور؟ همون رشوه بگیر رو میگی؟ همونی که به جی هفتاد استینگر آیونیک ۶ جایزه داد که فرداش از دور خارج بشن و به سطل زباله منتقل بشن؟ لابد هیوندای که آتیش میگیره یاتاقان میزنه با یو اس بی دزدیده میشه رنگش میپره از نمایندگی معیوب درمیاد کیفیت داره ؟؟؟؟
زیزیگولو
۲۷ خرداد ۱۴۰۳موفقیتهای شگفت آور کمپانی تویوتا هرگز اتفاقی نیستش و یه جریان پویا و کارشناسی شده و مهندسی شده واسه رسیدن به این سطح پشتش هستش که میتونه واسه صنعت خودروی همه ی کشورای دنیا به عنوان یه الگوی موفق باشه
علیرضا
۲۷ خرداد ۱۴۰۳بله هست حمایت دولت امریکا از خودرو سازی ژاپن تمام خودرو های ژاپنی برای تسخیر بازار امریکا طراحی تولید میشن خیلی از خودرو های معروف ژاپنی یا بر اساس خودرو های امریکای تولید شده یا امریکای ها توش دخیل بودن
زیزیگولو
۲۷ خرداد ۱۴۰۳این خیلی دور از واقعیت و مضحک هستش که بخوای پرستیژ ماشینای ژاپنی رو در حد چینیای کپی کار بیاری پایین 👎👎👎 ……… حضور پر تعداد ماشینای ژاپنی تو بازار خودروی آمریکا باعث شده تا فرصت عرض اندام آنچنانی واسه خودروسازای اروپایی و کره ای وجود نداشته باشه هرچند که اروپاییا و کره ایا هم سهم فروش خودشونو تو بازار ایالات متحده آمریکا دارن ولی همیشه صدر جدول فروش بازار خودروی آمریکا تو دستای خودروسازای ژاپنی و خودروسازی آمریکاییه و این فقط بخاطر کیفیت و دوام بالای ماشینای ژاپنی هستش که در کنار خودروهای آمریکایی بازار خودروی آمریکا رو اداره میکنن
R@min
۲۷ خرداد ۱۴۰۳ضعیف ترین و سطح پایین ترین لمان چند سال اخیر بود، بشدت کند و کسل کننده بخصوص کلاس GT3 که انقدر داغونه که ماستنگ استوک میاد سکو میگیره، خواستن کلاس gt از دست فراری و کوروت دربیارن که موفق شدن.
بازم خوبه فراری قهرمان شد و به ماشین های عقب افتاده کادیلاک و پورشه نرسید، حداقل اعتبار فنی این یه دونه مسابقه زیر سوال نرفت.
Cert
۲۷ خرداد ۱۴۰۳مسابقه خوبی بود اما باید کادیلاک قهرمان می شد . کادیلاک رتبه ی هفتم را کسب کرد .فراری هم که برد دیگه داشت بنزین کم میآورد
محمد امین
۲۷ خرداد ۱۴۰۳کی میگه باید؟
GMA
۲۷ خرداد ۱۴۰۳هویلاهای GTE مثل فورد GT و فراری 488 و M8 جایگزین شدن با لاکپشت هایی مثل M4 و ماستنگ و لکسوس!!
محمدهادی
۲۷ خرداد ۱۴۰۳بی ام و تو ابرخودروها که افتضاح درومد
حتی پایین تر از پژو و کادیلاک!
حداقل خداروشکر یه نایب قهرمانی گرفت تو سطح پایین تر
بی ام و در بالاترین کلاس باید خیلی چیزهارو از اول تنظیم و طراحی کنه
نمیدونم مشکل اصلی خودرو شون چیه
البته تو خلاصه مسابقه هم دیدم یک حادثه وحشتناک براش افتاد
احتمالا همون باعث اینهمه عقب افتادگی ش شده
froG-driVer
۲۸ خرداد ۱۴۰۳فراری و کادیلاک تو rr3 بودن حتی تو دنیای بازی ها هم ماشین های جذابی هستن 🤩🤩
NAVID@@98
۲۸ خرداد ۱۴۰۳👑🥇سلطان فراری چه خوب میکند خدایی 👍💪 پورشه و کادیلاک هم اول حق شانِ کلا هر چیز این شرکت کنندگان از اروپا و آمریکا پورشه هم که سنگ محک کلاس خودشِ در هایپرکار اونایی که مسابقه را دیدن میدانند که پورشه و کادیلاک هم اول حقشانِ هرچیز خوب خداییش 🥇👑چه اتفاقاتی دیدیم به سَبَبِ اینکه این اتفاقات مسابقات را جَذاب میکنند و نتایج بَهانه اَست!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!! 👏
GMA
۲۷ خرداد ۱۴۰۳یکی از جذاب ترین رقابتهای wec چند سال اخیر
نوش جان فراری این قهرمانی اونم برای دو سال
ممنون از پوشش سریع جناب اشتری🙏
علیرضا
۲۷ خرداد ۱۴۰۳از سال ۲۰۰۰ تا به امروز یکی سال ۲۰۰۹ بود دوست داشتم که پژو برد یکی هم ۲۰۲۳
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۷ خرداد ۱۴۰۳یک ساعت و نیم به پایان مسابقه کدیلاک سوم بود و ۵ ثانیه اختلاف با نفر دوم داشت که به یت استاپ رفت من تعجب کردم چجور میشه تو این لحظات به پیت رفت در تعجب کامل باز هم به پیت رفت سکو دست کدیلاک بود ولی انگار دوست نداشتن سکو بگیرن.در مجموع اولین بار بود نگاه کردم و واقعا هیچ جذابیتی ندارد فقط دقایق آخرش.
۲۷ خرداد ۱۴۰۳موستانگ GT3 افسانه ای و انبوهی از پیشرفت و خدای پرفورمنس چی شد تهش ؟ کادیلاک چی میگه ؟ 😂
LAMBORGHINI
۲۷ خرداد ۱۴۰۳عالی فراری
اصالت داره 🔥🔥🔥🏆
amir
۲۷ خرداد ۱۴۰۳اصالت فراری چیزیه که با یوزرنیم لامبو هم بهش باید اعتراف کنی
البته من هم خیلی از مدل های لامبو مثل اونتادور رو به خیلی از فراری ها ترجیح میدم ولی در برابر اس اف ناینتی و ۲۹۶ رنگ میبازم
يوسف
۲۷ خرداد ۱۴۰۳انتظار بیشتری از آمریکایی های پر مدعا میرفت….
بازم یه سومی گرفتن. خوبه….
پیام۲
۲۸ خرداد ۱۴۰۳اگه حساب کنی میبینی یجورایی آمریکا اول شده😅
imanenzo
۲۷ خرداد ۱۴۰۳گراتزیا گراتزیا،به امید درخشش در ادامه فصل فرمول یک.زنده باد فراری
LAMBORGHINI
۲۷ خرداد ۱۴۰۳لامبورگینی هم خوب عمل کرد نسبت به حریفش BMW
۲۷ خرداد ۱۴۰۳پورشه و بیمر از GT3 ، از هایپر کار کادیلاک جلو تر بودن !
موستانگ هم که بعد اینا بود
هنوزم کسی هست به مهندسی آلمان شک کنه ؟
corvette
۲۷ خرداد ۱۴۰۳چرا میخوای دعوا ایجاد کنی
۲ تاز از هایپر کار های کادیلاک ریتایر شدن
یکیشون مشکل فنی واسش پیش اومد
یکیشون تصادف
اونی که سالم بود هفتم شد
و ۳۱۱ دور خودش رو تکمیل کرد
BlackWing
۲۷ خرداد ۱۴۰۳با امریکایی مشکل داری ؟
amir
۲۷ خرداد ۱۴۰۳هیچ کس به جز سوشیانت و علی شوی نوا مهندسی آلمان رو زیر سوال نمیبرن
فک کن سوشیانت به ۹۱۱ میگه قورباغه بدشکل!!!!!
Taha Ayoobi
۲۸ خرداد ۱۴۰۳امیر فکر نمیکنم ظاهر 911 به مهندسیش ربطی داشته باشه.
من که تاحالا ندیدم علی شوی سوشی زیر سوال ببرن، وقتی بحثی راه میوفته هرکی موضع خودشو میگیره.
و اینکه سوشی میگه قورباغه بد شکل، سلیقه اس.
من خودم از ظاهر نسل 992 خوشم میاد ولی از 911 های کلاسیک اصلا خوشم نمیاد.
بهنام
۲۷ خرداد ۱۴۰۳فراری قهرمان. کمی ناکامی در فرمول یک رو شست و بردو به امید قهرمانی در فرمول یک .
دم تویوتا گرم که به تنهایی پرچم آسیایی ها رو به دوش میکشه .
علیرضا
۲۷ خرداد ۱۴۰۳عملکر پژو بشدت من ناراحت کرد مشکل سال پیش پژو امسال هم تکرار شد راننده های بی تجربه احساس میکنم نسخه قبلی که بدون بال بود سریع تر بود ، الپین فاجع بود ، بیموه هم عملکرد خوبی نداشت ، درکل تویوتا فقط زمانی میبرد که فقط خودش در مسابقه بود اما وقتی پای با اصالت ها و باتجربه ها میشه جای برای تازه وارد ها نیست از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ لمانز میدون بازی بود اما الان میدون جنگ
بهنام
۲۷ خرداد ۱۴۰۳علیرضا
پارسال تویوتا در حضور همه ی به قول شما بزرگان با بدشانسی قهرمان نشد ، امسال هم تنها بااصالتی که بهش نباخت فراری بود .
تویوتا خودش مدعی اصالته و باید قبول کنی تویوتا رو در جمع بزرگان و بااصالت ها بپذیری.
بهزاد
۲۸ خرداد ۱۴۰۳نکته ای راجب خودروی تویوتا GR010 بگم این ماشین همان خودروی ۲۰۲۱ هست که طبق قوانین تا ۲۰۲۵ اجازه ارتقاء در بخش آیرو و انجین و برخی اجزای دیگر نداره و در حال حاضر سنگینترین خودروی کلاس خودشه و براساس محدودیت های جدید امسال(bop) بعد از یک سرعت مشخص شده که فکر کنم ۱۵۵ مایل بود چند درصد از توانش کم میشه و باز اگر اشتباه نکنم برای تویوتا ۹ اسب بخار بود.
اگر تیم های دیگر یکم تلاش کنند در سال آینده خودروی تویوتا حتی به سکو هم نمیتونه فکر کنه و همینجوری بیش از ۵۰ کیلو از برخی تیم ها وزن بیشتری داره.
همایون
۲۸ خرداد ۱۴۰۳چرا این اتفاق واسه تویوتا افتاده و واسه بقیه نشده؟
بهزاد
۲۸ خرداد ۱۴۰۳چون قوانین و خودروهای جدید در سال ۲۰۲۶ اجرایی میشد و در این فاصله در کلاس هایپر کارها عملا به غیر از تویوتا یکی دو شرکت دیگر حضور نداشتن و برای ترغیب سایرین برای حضور در این مدت FIA تصمیم گرفت محدودیت هایی را اعمال کنه تا حداقل رقابت شکل بگیره.
ساخت و توسعه یک فرآیند بلند مدته و نمیشه در دو سه سال بیای با تیم برتر رقابت کنی و همین الان از نظر مشخصات فنی خودروهای تیم های کادیلاک و آلپاین و bmw کاملا برتر از تویوتا 010 هستند و از نظر وزن و توان خروجی میتونن براحتی پیروز شوند اما یکسری ضعف هایی مثل آیرو و قابلیت اطمینان و ستاپ و… دارن که نیاز به زمان داره.
Amin
۲۸ خرداد ۱۴۰۳بهزاد عزیز ، اینطور نیست که شما میفرمایید
برای این مسابقه ، وزن تویوتا 1053 کیلو بود ، وزن فراری 1043 ، که مزیتی بود برای فراری
قدرت هر دو ماشین ، 508 کیلوات بود
تویوتا 17 مگا ژول انرژی بیشتری در هر استینت داشت که مزیت بزرگی هست
و اینکه تویوتا بعد از سرعت 155 مایل ، حدود 14 کیلوات یا 18 اسب بخار ، قدرت اش بیشتر بود نسبت به فراری
درکل ، امسال bop طوری بود که سه یا چهار تا تیم شرایط برد داشتن
بهزاد
۲۸ خرداد ۱۴۰۳امین جان این داستان bop چند وجه داشت.
به غیر از وزن که اشاره فرمودید و کاهش توان بالاتر از ۲۵۰ کیلومتر یک حداکثر قدرت پایه هم در نظر گرفته شده بود.
Porsche, which has won two out of the three WEC races staged so far this season, gained 5kg in minimum weight but will be able to run with 4kW more power. Ferrari and Toyota’s Hypercar machines lost 10kg and 9kg respectively, but while the Maranello outfit gained 2kW in power, Toyota lost 7kW.
در قدرت پایه برای تویوتا ۷ کیلووات کاهش در نظر گرفته بودن و البته مسابقه لمانز فقط یکی از مسابقات سری wec هست و قبل از اون وزن تویوتا حتی به ۱۰۸۰ کیلو هم میرسید و با توجه به مسابقه قبلی که در spa بود محدودیت های ماشین ها با روش جدیدی شکل گرفت.
علیرضا
۲۸ خرداد ۱۴۰۳لحظه اخر فراری در قسمت پیت لاین بجای تعویض لاستیک فقط بنزین زد همین باعث برد فراری شد سال پیش اختلاف کم داشتن اما پر فورمنس فراری بالا بود همین ریسک پژیری فراری هست که فراری به اینجا رسونده
! i M α η δ υ α R
۲۷ خرداد ۱۴۰۳ورزش بالا / پایین زیاد داره …
وقتی صنعت و پول و سیاست هم قاطی ورزش شد ، دیگه احتمال هر اتفاقی ، وجود داره …
با هم دوست باشیم و به رقبا احترام بگذاریم و از دور هم بودن لذت ببریم …
زندگی کوتاه تر از اونه که به کینه ورزی و نفرت پراکنی و عقده گشایی بگذره …
هم ایتالیایی ها و هم آلمانی ها و هم آمریکایی ها و هم ژاپنی ها ثابت شده اند …
هر گلی یه بویی داره …
شکست دیگران رو هم به رخ نکشیم که هیچ کس از آینده خبر نداره …
مازیار
۲۷ خرداد ۱۴۰۳حدس میزنم پنج شش قهرمانی متوالی در انتظار فراری باشه
! i M α η δ υ α R
۲۸ خرداد ۱۴۰۳مازیار جان به شخصه دوست دارم اون پنج / شش قهرمانی متوالی که گفتید ، توی فرمول براش رقم بخوره تا دوباره فراری به دوران اوجش برگرده …
فرمول با فراری و مرسدس قوی ، جذاب تره …
مازیار
۲۸ خرداد ۱۴۰۳بله اما با این ردبول آسون نیست
بررسی مسابقات F1 و لمان نشون میده تیمها یه دوران اوج دارن که معمولا چند سالی طول میکشه
علی صفرپور
۲۷ خرداد ۱۴۰۳دمشون گرم. ما که بخاطر تحریم و فیلتر امسال رو هم زنده ندیدیم.
Mohammad
۲۸ خرداد ۱۴۰۳آقای صفر پور یوتیوب پخش زنده داشت
همایون
۲۸ خرداد ۱۴۰۳کاش قانونی وجود داشت که تیمها مجبور بشن از هایپرکارها یه نسخه خیابانی هم بیرون بدن به تعداد محدود اونوقت واقعا خودروهای برنده تو تاریخ و ذهن هواداران میموندن
همایون
۲۸ خرداد ۱۴۰۳کاش مرسدس هم تو بالاترین سطح لمان نماینده داشته باشه
Farhan
۲۸ خرداد ۱۴۰۳متأسفانه با دوبار سابقه تلخی که تو لمان داشته فکر نکنم دیگه هیچوقت به این مسابقات برگرده
Farhan
۲۸ خرداد ۱۴۰۳کلا تو لمان امسال کلاس هایپرکار جذاب بود بقیه کلاس مثل gt3 چنگی به دل نمیزد(البته این نظر منه) آقا شما تونستید نگاش کنین من هی درد به در دنبال یکی میگشتم که روی پخش زندش اون کادر هارو که برین تو چت از طریق لینک نگاه کنین نزاره😂
BMW
۲۹ خرداد ۱۴۰۳اوف داره
Milad
۲۹ خرداد ۱۴۰۳خیلی وقت بود منتظر رو سکو رفتن فراری بودم. حالمو عوض کرد. تویوتا هم از یه سمت
دو تا عشق