پس از آنکه لوئیس همیلتون ناکام بزرگ گرندپری ابوظبی نام گرفت شایعات درباره بازنشستگی او و خداحافظی با فرمول ۱ قوت گرفتند. این در حالی است که همیلتون با هفت عنوان قهرمانی در این مسابقات، قرارداد خود با مرسدس-ای ام جی پتروناس را تمدید کرده است. شایعات مربوط به این موضوع پس از تقدیم عنوان قهرمانی به حریف جوان همیلتون منتشر شدند. این راننده بریتانیایی تنها یک دور با پیروزی و شکستن رکورد و کسب هشتمین عنوان قهرمانی فرمول ۱ فاصله داشت اما تصمیم مدیر مسابقه باعث شد او شانسی در برابر مکس ورشتپن نداشته باشد. ورشتاپن از لاستیکهای تازه استفاده میکرد درحالیکه لاستیکهای هارد همیلتون بیش از ۴۰ دور استفاده شده بودند. مرسدس امید داشت استراتژی یک پیت استاپ باعث قهرمانی خاطرهانگیز همیلتون شود اما این استراتژی جواب نداد و آنها نظارهگر قهرمانی ورشتاپن بودند.
هماکنون همیلتون در حال فکر کردن به بازنشستگی و خداحافظی با مسابقاتی است که رکوردهای زیادی را در آن به ثبت رسانده است. همچنین توتو ولف مدیر تیم مرسدس به بازنشستگی همیلتون اشاره داشته و همین امر گمانهزنیها دراینباره را به شدت افزایش داده است. چنین تصمیمی میتواند برای مرسدس گران تمام شود زیرا ژرمنها برای دو فصل دیگر روی همیلتون حساب باز کردهاند. ولف گفته است:
من بسیار امیدوارم که لوئیس به مسابقه دادن ادامه دهد زیرا او بهترین راننده تاریخ است
این اولین باری نیست که مرسدس با چنین قضایایی روبرو میشود. ژرمنها برای هشتمین سال متوالی عنوان قهرمانی تیمی فرمول ۱ را کسب کردهاند و نیکو رزبرگ هم درست پس از قهرمانی در سال ۲۰۱۶ اعلام بازنشستگی کرد. اما همتیمی سابق همیلتون به رسانهها گفته است:
مسابقه آخر برای همیلتون بسیار نفسگیر بود زیرا تا چهار دو پایانی قهرمانی او تقریباً مسجل شده بود
رزبرگ افزوده است:
البته وضعیت بسیار سخت بود، بسیار بسیار سخت؛ اما من روی بازگشت او به مسابقات در فصل آینده و رقابت و جنگندگی برای بازپسگیری عناوین قهرمانی حساب میکنم
البته پس از چند روز سکوت سرانجام مرسدس-ای ام جی پتروناس، لوئیس همیلتون و والتری بوتاس با کارکنان شرکت ملاقات کردند تا قهرمانی تیمی در فرمول ۱ را جشن بگیرند.
🔥A.H MOTORS🔥
۳۰ آذر ۱۴۰۰بیا بیا
نرو نرو
😍😭
مشتاقی
۳۰ آذر ۱۴۰۰خدا کنه خداحافظی کنه و دیگه برنگرده
اصلا ازش خوشم نمیاد
خیلی از خود راضیه
بهترین راننده بوتاس است که همیلتون حقش رو خورد.
حمید
۶ دی ۱۴۰۰کاش یکم فنی تر بلد بودی که اون موقع مقایسه ات بین بوتاس و همیلتون واقعی تر بود
زیاد مطالعه کنی به نظرم یاد میگیری
The man in black
۳۰ آذر ۱۴۰۰وای خدای من….
اگه همسرتون از مسابقات خداحافظی کنه چقدر ناراحت کننده میشه
The man in black
۳۰ آذر ۱۴۰۰ببخشید اشتباهی شد همیلتون
ممد ژانگولر
۳۰ آذر ۱۴۰۰😂😂😂
جناب ایکس
۳۰ آذر ۱۴۰۰Text correction کیبوردت رو خاموش کن خیلی رو مخه
Mad.z.Max
۳۰ آذر ۱۴۰۰مسابقه همسر بقیه رو چیکار داری
The man in black
۳۰ آذر ۱۴۰۰اقا جان مسخره نکنید اشتباه تایپی بود
جناب ایکس
۳۰ آذر ۱۴۰۰حتی تصورشم خنده داره 😂😂😂👏
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳۰ آذر ۱۴۰۰😂😂😂😂
M.Kazem.K
۳۰ آذر ۱۴۰۰مسخرست واقعا !!! تازه داشتم شکست این فصل رو با امید قوی به قهرمانی در فصل بعد و فصل های بعد و شکستن رکورد شوماخر و…. فراموش میکردم ! این دیگه واقعا بیجا ترین کاریه که میتونن بکنن !! همیلتون الان دقیقا تو نقطه اوج خودش هست و تنها یک فصل هم باقیه تا رکورد قهرمانی ها رو بزنه !! این فصل هم به وضوح زمین و زمان و بد شانسی های عجیب و غریب و…. همه دست به دست هم دادن تا یه چنین اتفاقی بیفته وگرنه الحق و الانصاف لیاقت قهرمانی رو داشت !!
AMG GT R-CLK GT R
۳۰ آذر ۱۴۰۰شاید برای یکی در فصل خداحافظی کنه تازه شاید
می خواد دوباره برگرده
Mad.z.Max
۳۰ آذر ۱۴۰۰میگن باید در اوج خداحافظی کرد، همینه :)
نه ولی جدای از شوخی، فصل بعدی تغییر و تحولات زیادی توی ماشینا رخ میده، از چرخ و سایز و نوع رینگ و لاستیک بگیر، تا پاوریونیت. و این حجم از تغییر میتونه روی قوی تر شدن رقبایی مثل فراری تاثیر مستقیم داشته باشه، مخصوصا که فراری شدیدا خودشو واسه فصل بعدی آماده کرده و کلی روی ماشینش کار کرده. نهایتا منظورم اینه که اگه همیلتون توی گردونه ی رقابتا هم باقی بمونه، دیگه مثل دوره های قبل برتریش ضمانت شده نیست…
(قبلتر همیلتون و بوتاس خودروی کاملا برتر رو داشتن و باقی تیما واسه سومی میجنگیدن! این فصل کمی تغییرات توی ماشینا بوجود اومد، دیدیم تا چه حد جایگاه بنز متزلزل شد، حالا حساب کن فصل بعد که کلا ماشینای جدید میان چی میشه. همیلتون توی این سالهای قهرمانیش اگه راننده ی هر تیم دیگه ای بود، به هییییچ عنوان ۷ قهرمانی نصیبش نمیشد، شاید یکی هم نصیبش نمیشد! همونجور که میبینیم قهرمانای سالای قبلتر این چند سال توی تیمایی مثه آلفا و مکلارن و … هیچ رده ای کسب نمیکنن و آخرای جدولم میرن حتی. پس برتری اصلی با ماشین بوده واسه مرسدس نه با راننده)
M.Kazem.K
۳۰ آذر ۱۴۰۰این قضیه ای که شما میگی دقیقا مثل مثالیه که همیشه میزنم : مثل اینه بگی مسی و رونالدو چون تو بارسا یا منچستر یونایتد و رئال بودن مسی و رونالدو شدن !! قطعا صد ها نفر در این تیم بودن و رفتن اما هیچ کدوم مسی و رونالدو نشدن !
بله درسته امسال که مسابقات در شرایط تقریبا برابر ماشین ها برگزار شد نتایج صدر جدول خیلی نزدیک به هم بود اما این موجب نمیشه فردی رانندگی بی نقص و حرفه ای کسی مثل همیلتون رو نبینه ! خب بوتاس و پرز هم در تیم هایی مثل ردبول و مرسدس هستن اما …! با این حساب باید گفت شوماخر هم چون در فراری بود شوماخر شد !
و بنظرم اون قضیه خداحافظی در اوج هم زمانی هست که طرف کوله بارشو بسته باشه و هر چی لایقش بوده کسب کرده و دیگه واقعا دلیل خاصی برای موندنش وجود نداره حتی اگر در اوج باشه! اما بنظرم این قضیه برای همیلتون در زمان حال صدق نمیکنه .
Mad.z.Max
۳۰ آذر ۱۴۰۰شایدم حق با شماس
من از روی نگاه به نتایج و بررسی چند دوره وضعیت ماشینا و همینطور بررسی نتایج قهرمان های دوره های مختلف این نظر رو دارم که همزمان شدن حضور همیلتون در بنز، با دوره ای که مرسدس بنز بهترین و برترین ماشین رو در اختیار داشت، باعث شد همیلتون به رکوردهایی در حد و اندازه شوماخر نزدیک بشه، در غیر اینصورت با توجه به نتایج همین فصل که وضعیت ماشینا به هم نزدیکتر بودن، دیدیم که همیلتون و جایگاهش مدام به چالش کشیده شدن.
(و مخالفم با اینکه بگیم امثال شوماخر صرفا بخاطر خودرو بود که برترین بودن. کسایی مثل شوماخر و آیرتون سنا واقعا استایل و سبک رانندگی بینظیری داشتن که از بقیه جداشون میکرد)
Philipp
۳۰ آذر ۱۴۰۰اگه روزبرگ خداحافظی نکرده بود میشد واقعا قضاوت کرد که همیلتون راننده ای در حد شوماخر هست یا نه
چون اونوقت یه رقیب درست و حسابی داشت نه حیف نونی به نام بوتاس
هنوزم 2014-2106 رو یادمه
تا سه تا مسابقه آخر هنوز تکلیف قهرمان معلوم نبود مخصوصا 2016 که اگه روزبرگ مسابقه آخر یه رده از دست میداد همیلتون قهرمان شده بود
محمد امین
۳۰ آذر ۱۴۰۰ماشین که تاثیر گزار هست قطعا ، ولی از دیدگاه کارشناسی و فنی ، همیلتون یکی از بهترین رانتده های تاریخ هست و یه کوه از مهارت و تکنیک در کنار سرعت بالای رانندگی خودش داره … پیشنهاد میکنم یکبار انبرد کامل رانندگی هاش رو مخصوصا سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ ببینید و سال ۲۰۲۱
نمیشه گفت همیلتون قهرمانی هاش رو راحت به دست آورده، سال ۲۰۰۸ با اینکه فقط یک سال سابقه ی فرمول یک داشت ، در نهایت پختگی و تجربه با فیلیپه ماسا رقابت کرد و توی پیچ آخر با اختلاف یک امتیاز قهرمان شد
سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ هم که رقابت توی فصل زیاد بود مخصوصآ با رزبرگ و ریکاردو
سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ هم که رقابت با فراری خیلی فشرده بود
سال ۲۰۱۹ رقابت قهرمانی خیلی گرم نبود ولی توی بعضی از ریس ها مثل بحرین و مونزا و اسپا و آمریکا و سنگاپور و روسیه و….. رقابت زیاد بود
تنها قهرمانی راحت همیلتون شاید ۲۰۲۰ باشه
بهزاد
۳۰ آذر ۱۴۰۰کلادر دوران هیبرید دو بار جنگ قهرمانی وجود داشت؛
۲۰۱۶
۲۰۲۱
همیلتون با بهترین ماشین پیست تونسته
قهرمان بشه.
برای سنجیدن عیار نمیشه جاهایی که خاکستری هست را مثال نزنیم و بیاییم از ۲۰۰۷ و ۸ بگیم بعد بپریم از ۲۰۱۴ محاسبه کنیم.
از ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ دقیقا ۵ فصل همیلتون حضور داشت و جایی نرفته بود و اگر نبوغی در کار بود براحتی میتونست در یکی از اون فصل ها قهرمان بشه.
محمد امین
۳۰ آذر ۱۴۰۰فصل های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ که همیلتون توی مکلارن بود ، بعضی از سال ها مثل ۲۰۱۰ ماشین کشش قهرمانی داشت ، مخصوصا با رانندگی بی نقص همیلتون ، ولی خودت برو ببین اون سال ها چند بار نواقص فنی و بدشانسی ها و اشتباهات گاراژ و….برای همیلتون اتفاق افتاد …بعدش هم اون سال ها فرناندو الونسو افسانه ای و سباستین فتل و مارک وبر و مخصوصا سال ۲۰۱۲ کیمی رایکونن و جنسن باتن توی رقابت رده های برتر بودن و خیلی رقابت سخت و فشرده بود ، مخصوصا الونسو که بهترین رانندگی های تاریخ رو نشون داد اون سال ها و کیمی که سریع ترین راننده ی تاریخ فرمول یک از نظر کوالیفایینگ هست اون سال توی رقابت بود ، پس نمیشه قهرمانی رو ساده فرض کرد
بهزاد
۳۰ آذر ۱۴۰۰قهرمانی با فرض بدست نمیاد بلکه با یک ماشین خوب قابل دستیابیه.
اگر ماشین راننده برترین بود که طبیعتا قهرمانی راحته مثل ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به خصوص اگر هم تیمیت در اندازه های خودت نباشه.
بدشانسی یا ایراد فنی برای اکثر راننده ها بوجود اومده و فکر نکنم همیلتون در بدشانسی سرآمد باشه بلکه برعکس این موضوع صادقه.
با فرض رقابت برای قهرمانی که به مسابقه ی آخر کشیده شده و حضور همیلتون میشه به سالهای؛
۲۰۰۷
۲۰۰۸
۲۰۱۶
۲۰۲۱
اشاره کرد که طبق آمار همیلتون فقط در یکی از اونها تونسته جام بگیره و در سه مورد قهرمانی را واگذار کرده.
ممکنه طرفداران بگن باختش به مکس کار دستان پشت پرده و خوش شانسی مکس بوده اما با پوزش از این استدلال قهرمانی ۲۰۰۸ همیلتون هم دقیقا با آمدن باران و کند شدن یکی از ماشینهای تویوتا رقم خورد و این مورد را نیز میشه به شانس متصل کرد.
Dna
۳۰ آذر ۱۴۰۰بنظرم همه اینا از باخت به عمد مرسدس شایعه خداحافظی برای جلب توجه و جذب تماشاگره و قمارباز هاست
Philipp
۳۰ آذر ۱۴۰۰مگه در مورد تسلا داری صحبت می کنی برادر من
مرسدس تاحالا بعد 140 سال ازین کارا نکرده
یاس ی
۳۰ آذر ۱۴۰۰متاسفانه همیلتون چوب اشتباه احمقانه تیم را خورد. انقدر این اشتباه احمقانه بود که آدم حس توطئه بهش دست میده. آخه چه دلیلی داره که از اینهمه سیفتی کار مجازی و زمان برای تعویض لاستیک استفاده نکنی !!!!!!!!!!!! میدیدن که مکس دو بار لاستیک عوض کرد ولی نمیدونم چطور فکر میکردن لاستیکی که اینهمه دور زده و تا پایان میشه حدود چهل دور میتونه در مقابل لاستیک نوی حریف دووم بیاره.
مایی که به عنوان بیننده و بدون هیچ تخصصی نگاه میکردیم انتظار داشتیم لاستیک عوض کنه ولی چرا تیم این قضیه را جدی نگرفت معلوم نیست. جالبه که چند هفته قبل همیلتون با لاستیک نو اومد و آخرین لحظات از مکس سبقت گرفت و اول شد ولی اینجا کوتاهی کردن. گرچه مکس واقعا راننده خوبیه و دوستش دارم ولی خداییش حق لوییس بود.
Philipp
۳۰ آذر ۱۴۰۰من وقت نکردم مسابقه رو ببینم ولی هر تیمی به یک میزان مشخص لاستیک در اختیار داره و اگه تموم بشه باید از لاستیکای کهنه استفاده کنن هزینه هر دو جفت لاستیک هم هست
علاوه بر اون کمتر از 5 دور مونده بود و 11 ثانیه اختلاف اصلا فکرشو نمیکردن کسی تصادف کنه سیفتی کار دقیقا یکدور قبل از اتمام مسابقه بره بیرون و همیلتون نتونه تنها یکدور از رتبش دفاع کنه
دانیال_Surrey،England
۳۰ آذر ۱۴۰۰یاس ی عزیز من به شما تضمین میدم اگه همیلتون لاستیکاشو تو اون دورهای پایانی عوض میکرد،به طبع ورشتپن جلو در میومد و مسابقه تحت سیفتی کار تموم میشد!!
کاملا برعکس.
مسابقه بلژیک رو یادت رفت؟
یا عربستان که دیگه مونده بود ورشتپن پیاده بشه دوتا مشت بزنه تو صورت لوییس.
هدف این فصل این بود که ورشتپنو قهرمان کنن.
هرچند بوتاس هم میتونست این مسابقه ی آخری بسیار کمک کنه،که اصلا نبود تو جریان،برخلاف پرز که با اون دفاعش باعث شد فاصله 11+ ثانیه ای با مکس به 1.3 ثانیه برسه که بسیار تاثیر گذار بود.
همیلتون این فصل هرچی توان داشت گذاشت،فصل آینده بسیار سخت تره به خاطر هم تیمی جوان و ماشین های متفاوت و رقابتی تر و حتی ادامه داشتن تصمیم های عجیب داوری تو مسابقات که همیلتون باید همه ی اینا رو بسنجه اگه میخواد ادامه بده.
1123
۳۰ آذر ۱۴۰۰طبق قوانین تمام ماشین های لپ شده باید خودشون رو قبل ازخروج سیفتی کار آنلپ میکردن ولی مدیر مسابقه تصمیم گرفت که این اجازه رو فقط به ماشین های بین ورشتاپن و همیلتون بده
بطور عجیبی به نفع مکس و ردبول بود
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳۰ آذر ۱۴۰۰حیفه که با فرمول یک خداحافظی کنه،گرچه چندان طرفدارش نیستم اما واقعا سلطانی هست برای خودش،چندین فصل قهرمانی کم چیزی نیست، احساس میکنم کمی درحقش بی انصافی شد این فصل…