مکس ورشتاپن راننده جوان تیم ردبول دیروز پاسخ صریحی به اظهارات توتو ولف مدیر تیم فرمول یک مرسدس داد و به او گفت که روی تیم خودش تمرکز کند. این راننده جوان خاطرنشان ساخت رقبا باید از دستاوردهای او الهام بگیرند.
پس از آنکه ورشتاپن به اولین راننده تاریخ فرمول یک تبدیل شد که توانست ۱۰ پیروزی پیدرپی را کسب کند، ولف گفت چنین عناوینی برای ثبت در ویکی پدیاست و برای او اهمیت چندانی ندارد. ورشتاپن در پاسخ به این مدیر ارشد تیم مرسدس اظهار داشت ولف به خاطر عصبانیت از نتایج ضعیف مرسدس در ایتالیا چنین اظهاراتی را بر زبان آورده است. جورج راسل و لوئیس همیلتون در مونزا ردههای پنجم و ششم را کسب کردند و در رسیدن به پودیوم و نزدیک شدن به ردبول و فراری ناکام ماندند.
ورشتاپن در ادامه گفت که رقبا باید بجای چنین اظهاراتی از عملکرد و افتخارات ردبول الهام بگیرند:
من فکر میکنم مهم این است که روی تیم خود تمرکز داشته باشید. این کاری است که ما هم انجام میدهیم. این کار را در گذشته و زمانی که از رقبا عقب افتاده یا جلو بودیم انجام میدادیم. همچنین معتقدم شما باید بتوانید تیمی را که بسیار خوب عمل میکند تحسین کنید، کاری که قبلاً انجام دادهایم. از طرفی الهام گرفتن از کسی که حرف اول را در مسابقات میزند جواب خواهد داد. ما میدانستیم که باید سخت تلاش کنیم و بهتر باشیم و حالا که به این نقطه رسیدهایم بسیار خوشحال هستیم و از لحظهلحظه مسابقه لذت میبریم.
علاوه بر گرندپری قطر و مسابقه جدید لاسوگاس، سنگاپور یکی از سه مسابقه فصل ۲۰۲۳ فرمول یک است که ورشتاپن در آن قهرمان نشده است. البته ورشتاپن با نزدیک به دوبرابر امتیاز نسبت به رقبا، قهرمان این فصل خواهد شد و تغییرات قوانین فیا نیز حللی در قهرمانی ردبول ایجاد نمیکند اما میتوان فصل آینده را رقابتیتر و جذابتر پیشبینی کرد.
HAMID
۲۹ شهریور ۱۴۰۲اون موقع که مرسدس پشت سر هم قهرمان میشد بجای تمرکز روی رانندگیش کل تمرکزش روی موتورای مرسدس بود حالا که ایام به کامش شده قلمبه سلمبه حرف میزنه
M.83
۲۹ شهریور ۱۴۰۲دقیقا همیلتون هم رکورد پیچ هم رکورد قهرمانی هم رکورد اول بودنو داشت
حتی مرسدس ۱۰ هیچ تو استراتژی پیست از بقیه بهتر بود
به موقع بهترین لاستیکو عوض میکرد
بهترین موتور اون زمانو داشت
اگر قرار باشه از کسی الهام بگیره که صد در صد فراریه!
نه ردبول با موتور هوندا
LH44
۲۹ شهریور ۱۴۰۲اخه نیست هورنر جون و مارکو جونت از 2014 تا 2021 بدون اینکه ازشون سوال بشه درباره مرسدس تششعات ذهنیشون رو با بلندگو اعلام نمیکردن، خودتم اصلن تا الان نمیدونستی مرسدس با چه “س” ای نوشته میشه، برا همین براتون عجیبه توتو ولف این حرف ها رو بزنه!!!!!!!!!!
با عرض معذرت از دوستان، رو ردبولی ها به سنگ پای قزوین گفته زکی!!!!!!!!!!
یادمون نرفته از هورنر می پرسیدن مسابقه چطور بود اولین کلمه ای که میگفت مرسدس بود!!!!!
*ALI*
۲۹ شهریور ۱۴۰۲مکس ورشتپن موقعی ای که از تیمش و خودش حرف زده میشه بعضی وقتا عصبانی میشه و اینجوری جواب میده موقعی ای هم که همیلتون راجب کار کردن روی ماشین های سال آینده صحبت کرده بود بازم اومد و جواب داد کلا با تیم بنز و همیلتون یکم مشکل داره هنوز طرز رانندگی کردنش توی سال 2021 و سال های قبل یادم نرفته!!!!!!!
علی یوسفی
۲۹ شهریور ۱۴۰۲بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت سوای کری ها و کل کل ها این ذات فرمول یکه که با تغییر قوانین تیمی قدرت بدست میاره و دیگران مدتی از دستاوردهای راننده و تیم برتر اذیت میشن یه دوره ای ردبول یه دوره ای مرسدس و همینطور آخر اما نکته اصلی اینه حرف توتو ولف ظاهرش درسته اما خب کنایش غلطه بله مکس رکوردش برا ویکیپدیاست اما فقط مکس این رکوردو داره همیلتون زمانی که بهترین خودرو رو داشت نتونست ده تا قهرمانی متوالی بیاره شوماخر و فتل هم نتونستن پس کار مکس بینظیره از طرفی هم یه نکته اینه که بنظرم اصلا به مسابقه سنگاپور نباید دقت کرد هنوز ردبول با اختلاف برترین خودرو رو داره.
Ali
۳۰ شهریور ۱۴۰۲لازمه که ما به عنوان علاقمندان به این رشته ، کمی واقع بین باشیم تا بمونیم از تمام فرمول یک لذت ببریم :
فرمول یک ، یه تجارته
طرفداران و تماشاچی هم سنگ بنای این تجارت هستن ، توی تجارت هم سود یکی به معنی ضرر یکی دیگس
پس توی فرمول یک خبری از دوستی نیست و همه ی تیم ها برای حفظ تجارشتون ، باید سبقت بگیرن ، چطور میشه بدون یک حرکت تهاجمی سبقت بگیری!! پس یا با یک حمله سبقت میگیری یا عقب می مونی و حذف میشی.