سرانجام سه راننده پرطرفدار فرمول یک امسال، سکوهای اول تا سوم را در یک مسابقه کسب کردند. جایزه بزرگ مکزیک، ورستپن و همیلتون و لکلرک را به جایگاه اول تا سوم رساند.
نوزدهمین رقابت در فرمول یک 2023 به میزبانی مکزیک برگزار شد. این کشور از سال ۱۹۶۲، در تقویم مسابقات جایزه بزرگ حضور دارد و امسال به دلیل حوادث رانندگان، یکی از طولانیترین رقابتهای فصل را از نظر مدت زمان لازم برای اتمام مسیر، ارایه کرد. پیست مکزیکو با نام کامل Autódromo Hermanos Rodríguez طول ۴/۳ کیلومتر دارد و در مجموع ۷۱ دور، ۳۰۵/۵ کیلومتر دارد. این محل، ۱۱۰ هزار تماشاگر در خود جای میدهد.
مهمترین حادثه در فرمول یک مکزیک ۲۰۲۳، برخورد سرجیو پرز با چارلز لکلرک در اولین پیچ شروع مسابقه بود. این شرایط، راننده ردبول را خیلی زود از مسابقه خارج کرد و امتیازات مورد نیاز او برای نایب قهرمانی در فصل جاری را به رقبا داد. دیگر حادثه عجیب مسابقه، برخورد شدید کوین مگنوسن با دیواره پیست در دور ۳۳ بود که این راننده از تیم هاس را خارج کرد. آلونسو و استرول، رانندگان استون مارتین هم، در میانه مسابقه از رقابت خارج شدند. همچنین جذابترین صحنههای فرمول یک مکزیک ۲۰۲۳، توسط لاندو نوریس، راننده مکلارن با سبقتهای پیاپی خلق شد.
ورستپن با زمان ۲ ساعت و ۲ دقیقه و ۳۰/۸۱ ثانیه، پیروزی در مکزیک را جشن گرفت و شانزدهمین برد فصل ۲۰۲۳ را ثبت کرد تا رکورد خود را دستنیافتنیتر کند. لوئیس همیلتون با اختلاف زمانی ۱۳/۸۷۵ ثانیه دوم شد و چارلز لکلرک راننده فراری توانست، پس از مدتها ایستادن روی سکوی سوم فرمول یک را تکرار کند. کارلوس ساینز راننده دوم فراری، لاندو نوریس و جورج راسل رانندگان مکلارن و مرسدس AMG ردههای چهارم تا ششم را کسب کردند.
در فاصله سه مسابقه مانده تا پایان فصل، مکس ورستپن قهرمان زودهنگام ۲۰۲۳، مجموع امتیاز ۴۹۱ دارد. دیگر راننده ردبول، ۲۴۰ امتیازی و ایستاده در ردهی دوم است اما شدیدا توسط لوئیس همیلتون ۲۲۰ امتیازی تهدید میشود. جالبتر اینکه کارلوس ساینز راننده فراری با چهارمی در مکزیک و کسب ۱۲ امتیاز، خود را به ردهی چهارم جدول فرمول یک امسال رساند و همامتیاز با آلونسو شد. لاندو نوریس، استعداد جوان و پرتلاش مکلارن، به لطف رانندگی عالی در مکزیک و رساندن خود از ردهی هفدهم به پنجم، حالا ۱۶۹ امتیازی است و بالاتر از لکلرک ۱۶۶ امتیازی، جایگاه ششم را دارد.
در جدول تیمی، ردبول و مرسدس و فراری، به ترتیب جایگاههای اول تا سوم را کسب کردهاند. قهرمانی ردبول، مسجل به نظر میرسد اما اختلاف ۲۲ امتیاز بین مرسدس و فراری، هیجان رقابتهای فصل ۲۰۲۳ را تا انتهای مسابفات ادامه خواهد داد. هفته آینده، سائوپائولو برزیل، میزبان فرمول یک خواهد بود.
Enzo Ferrari 2008
۸ آبان ۱۴۰۲باز خوبه فراری سوم شد
LAMBORGHINI
۸ آبان ۱۴۰۲ردبول خیلی خوب داره عمل میکنه 👏
amir
۸ آبان ۱۴۰۲ورشتپن فک کنم هسویام زده
خیلی خوب داره میبره
علی یوسفی
۸ آبان ۱۴۰۲بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت در مجموع مسابقه پر هیجانی بود و مکس استارت و رانندگی عالی داشت و واقعا حیف شد چکو حتی استارتش از مکس هم سریعتر بود لوییس هم عالی ولی در مجموع ریکیاردو و نوریس بنظرم بهترینها بودن.
*ALI*
۸ آبان ۱۴۰۲مسابقه جذابی شد استارت اول ورشتپن عالی بود ولی سرجیو پرز بهتر بود ولی اشتباه کرد و زود تر پیچید نتیجش هم شد خروج از مسابقه مثل قطر همیلتون شد فراری هنوز که هنوزه سرعت مسابقه ایش ضعیفه توی تعیین خط یک و دو شدن توی مسابقه سه و چهار! دنیل ریکاردو هم خیلی خوب بود امتیاز ارزش مندی گرفت مگنوسن هم زد ماشین رو تقریبا نابود کرد من فکر میکردم با این تصادف پرچم قرمز بدن و دادن و چقدر خوب شد برای لوئیس همیلتون و دوم شد ببنیم دومی رو توی امتیازا میتونه بگیره از پرز یا نه راسل هم باید یه فکری به حال خودش کنه فکر کنم آخر مسابقه لاستیک تموم کرد مسابقه بعدی که توی برزیل هست رو ببنیم که تیم مرسدس چیکار میکنه
*ALI*
۸ آبان ۱۴۰۲اینم اضافه بکنم که بنظرم پرز سال بعد احتمالا جاش عوض میشه توی تیم ردبول با این اشتباهی که توی مسابقه دیشب انجام داد که یکم ازش بعید بود و چقدر مکزیکی ها حالشون گرفته شد پرز هم ناراحت بود و یه چند دقیقه ای هم توی ماشین همین تور نشست
amir-mr
۸ آبان ۱۴۰۲دمتون گرم بابت پوشش دادن مسابقات
اینکه خلاصه مسابقات رو میزارین فوق العادس
یاس ی
۹ آبان ۱۴۰۲وافعا ماشینهای ردبول یک سرو گردن سریعترند. شتاب خوبی هم دارند. خوشبختانه به نظر میاد مرسدس بالاخره تنظیم درست را پیدا کردن. دو سه تا مسابقه گذشته شرایطشون خوب شده.