مسابقات

بررسی تمرین‌ها و تعیین خط گرندپری موناکو ۲۰۲۳

پیشتازی ردبول همچنان ادامه دارد

پس از کنسل شدن گرندپری فرمول یک ایتالیا در ایمولا به دلیل بارش فراوان باران و سیل، این هفته نوبت گرندپری معروف و پرطرفدار موناکو است.

در ابتدا باید به شایعه‌ی خروج نیک د وریس از تیم آلفاتائوری اشاره کنیم. بسیاری از منابع اعلام کرده‌اند به دلیل عمل کرد ضعیف این راننده قرار است دنیل ریکاردو صندلی او را تصاحب کند.

شایعاتی نیز مبنی بر ترک کردن مرسدس توسط لوئیس همیلتون و پیوستن این راننده به تیم فراری به گوش می‌رسد که ظاهراً همیلتون این پیشنهاد فراری را قبول نکرده است و در صورت خروج وی از مرسدس سرجیو پرز اولین انتخاب مرسدس برای جایگزینی این قهرمان فرمول یک در تیم مرسدس خواهد بود.

در مورد آپدیت‌های در طول فصل نیز باید اشاره کنیم که مرسدس در اولین قدم سایدپدهای جدید برای موناکو با خود به همراه آورده است که گمان زده می‌شود کمک بزرگی به این تیم خواهد کرد. اما نباید منتظر معجزه باشیم. فراری نیز یک بال عقب با داون‌فورس بالا و بیم ‌وینگ جدید به موناکو آورده است.

به سراغ تمرین‌های این گرندپری خیابانی می‌رویم. تمرین اول با پیشتازی کارلوس ساینز راننده‌ی تیم فراری به پایان رسید. در رده‌های بعدی فرناندو آلونسو و لوئیس همیلتون به ترتیب دوم و سوم شدند.

در تمرین دوم فرناندو آلونسو نسبت به رانندگی برخی از رانندگان ابراز نارضایتی می‌کند و از ترافیکی که این افراد ایجاد کرده‌اند ناراحت است. از وقایع این تمرین می‌توان به برخورد کارلوس ساینز به دیواره‌ی پیست اشاره کرد که باعث برافراشته شدن پرچم قرمز شد. در پایان مکس ورستپن با ثبت زمان با زمان ۱.۱۲.۴۶۲ ثانیه رده‌ی اول را از آن خود کرد. دیگر رانندگان فراری چارلز لکلرک و کارلوس ساینز به ترتیب دوم و سوم شدند.

تمرین سوم گرندپری فرمول یک موناکو ۲۰۲۳ نیز کاملاً در اختیار ردبول ها بود و رانندگان این تیم به ترتیب مکس ورستپن و سرجیو پرز اول و دوم شدند. لنس استرول نیز در رده‌ی سوم قرار گرفت.

به سراغ تعیین خط گرندپری موناکو می‌رویم جایی که به دلیل باریک بودن مسیر مسابقه و سخت بودن سبقت‌گیری در طی مسابقه تعیین خط از اهمیت بالایی برخوردار است. مکس ورستپن موفق به کسب این پل پوزیشن مهم در موناکو شد. فرناندو آلونسو که یکی از مدعیان پل پوزیشن در خیابان‌های موناکو بود نتوانست به رده‌ای بهتر از دوم دست پیدا کند. چارلز لکلرک نیز سوم شد اما به دلیل اینکه مانع از دور سریع نوریس شده بود ۳ رده گرید پنالتی دریافت کرد و گرندپری موناکو ۲۰۲۳ را از جایگاه ششم آغاز خواهد کرد.

از اتفاقات مهم تعیین خط موناکو می‌توان به برخورد سرجیو پرز با دیواره‌ی پیست اشاره کرد. سرجیو پرز که در پیست‌های خیابانی عملکردی فوق‌العاده داد، یکی از بزرگ‌ترین شانس‌های خود را از دست داد.


لندو نوریس نیز برخورد کوچکی با دیواره‌ی پیست دارد اما به رقابت ادامه می‌دهد. لوئیس همیلتون نیز در رادیو بارها اعلام می‌کند که با سیستم تعلیق سمت راست در قسمت عقب خودرو مشکل دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا