مسابقات

پیروزی فرزند فراری در مسابقات 24 ساعتی نوربرگرینگ

خودروی چدید فراری موفق شد در مسابقه ۲۴ ساعتی در جهنم سبز، با شکستن رکوردی تازه به مقام قهرمانی برسد.

فراری 296GTB تیم مسابقه‌ای «فرینکادلی ریسینگ» به شماره ۳۴ توانست در رقابت «آداک توتال انرجایز ۲۴ ساعتی نوربرگرینگ» به مقام نخست برسد. این خودرو همچنین رکورد بیشترین دور در طول این مسابقات را با ۱۶۲ دور کامل و پوشش ۴۰۶۰ کیلومتر شکست. مجموعا ۱۳۶ خودرو در این رویداد شرکت کردند تا سطح پیست ۲۵.۳ کیلومتری مشهور آلمانی را برای بار دیگر گرم کنند. قاعدتا در طول این مسابقات استقامت طولانی، اتفاق‌های غیرمترقبه زیادی رخ داده است.

خودروهای فراری 296GTB GT3، پورشه ۹۹۲ 911GT3R، لامبورگینی اوراکان GT3، آئودی R8 LMS GT3 و بی‌ام‌و M4 GT3 رقابت‌کنندگان اصلی این مسابقه در رده SP9/ GT3 به شمار می‌رفتند. در کلاس پایین‌تر GT4 هم دو مدل تویوتا GR سوپرا GT4 و آستون‌مارتین ونتیج AMR GT4 در اختیار مسابقهبا ‌دهندگان بود. «جترو باوینگدون»، ویراستار مجله اوو و مجری تا‌پ‌گیر آمریکای جدید، در این رقابت راننده یک دستگاه بی‌ام‌و M4 GT3 به شماره ۷۳ بود.

به‌جز دو رده یاد شده، انواع خودروهای مسابقه‌ای از ملاس TCR تا GT2 در این پیست حضور داشتند. نوربرگرینگ برخلاف مسابقات متداول WEC میزبان خودروهای خصوصی چون یک دستگاه داچیا لوگان در کلاس SP3 بود که در کنار یک اوپل مونتانا ۱۹۸۸ مسابقه را به اتمام رسانید.

بسیاری از علاقه‌مندان به حضور در این مسابقه و راننده‌های آماتور و تازه‌کار با خودروهای TCR وارد پیست شدند؛ رویدادی که در چند سال گذشته بیش‌ازپیش محبوب شده است. خودروسازانی چون هیوندای، کوپرا و آئودی بیشترین محبوبیت را میان شرکت‌کنندگان نوربرگرینگ دارند. خودروهای TCR قابلیت شرکت در چندین مسابقه مختلف با قوانین متفاوت را دارند؛ پس جای تعجب هم ندارد که در نوربرگرینگ ۲۴ ساعتی نیز نقشی پررنگ داشته باشند.

تعداد و تنوع زیاد خودروهای شرکت‌کننده یکی از اصلی‌ترین المان‌های جذاب‌کننده رقابت ۲۴ ساعتی نوربرگرینگ به شمار می‌رود. این مسابقه برای بار نخست در سال ۱۹۷۰ در تقویم مسابقات اتوموبیل‌رانی ظاهر شد. مجموعه آداک، «ADAC»، (کلوپ خودروسواری الگِماینر دویچر) برگزارکننده رسمی آن بود و هست. پیش از دهه ۷۰ میلادی، نوربرگرینگ مسابقات استقامتی ۱۲، ۲۴، ۳۶، ۸۴ و حتی ۹۶ ساعتی را به خود دیده بود که با فناوری آن زمان توجیه چندانی نداشت.

پس از فرینکادلی ریسینگ، «رو ریسینگ» با رانندگی «دریاس ونثور» موفق به کسب مقام دوم با یک دستگاه بی‌ام‌و M4 GT3 شد. ونثور تنها ۲۶.۹۱۱ ثانیه با فراری شماره ۳۴ فاصله داشت. این تیم روی‌هم‌رفته ۱۶۲ دور را در پیست نوردشلایف به اتمام رساند. این نخستین‌بار است که خودروی جی‌تی تازه بی‌ام‌و در یک رقابت اتوموبیل‌رانی روی سکوی قهرمانی می‌رود.

مسابقه ۲۴ ساعتی جهنم سبز در زیر گروه پیست نوردشلایف یا حلقه شمالی برگزار می‌شود که شامل پیست GP و لبه شمالی کل مجموعه می‌شود. نوربرگرینگ به‌خاطر بره‌مندی از سطوح متفاوت آسفالتی و حتی آب‌وهوای متفاوت در نقاط مختلف پیست (به‌خاطر طول زیاد آن) شهرت بسیاری دارد و یکی از چالش‌برانگیزترین پیست‌های جهان به شمار می‌رود؛ شرایط سواری در این پیست حتی با آب‌وهوای یکسان نیز در نقاط متفاوت تجربه‌ای منحصربه‌فرد دارد. این رقابت استقامتی نیز مانند رقابت‌های WEC درکنار ارائه تجربه تماشای مسابقه، امکان کمپ‌زدن کنار پیست و تجربه‌های گوناگون دیگر را نیز فراهم می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۵ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. R/T

    ۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    با این مسابقات حال میکنم

    موافقم 19
    1. Python

      ۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      جای آلپین خالی بود

      موافقم 3
      مخالفم 1
    2. محمدهادی

      ۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2409 ديدگاه)

      شدید حال میکنم
      پیست اتوموبیلرانی نوربوررینگ باشه و مسابقات هم ۲۴ ساعته اندورانس باشه،هیچی دیگه…
      بهترین نمونه ی تفسیر از مسابقات جذاب زنده و سرحال برای بازی پر سابقه ی گراند توریسمو اینچنین مسابقاته
      Row ریسینگ همیشه با خودروهای BMW فکرکنم پر مدال ترین تیم یا یکی از پرمدال ترین تیم هاست در مسابقات اروپایی
      تا همین فصل قبل با خودرو ی بسیار محبوب و معروف خود ینی یک دستگاه M6 زرد مشکی اکثر اوقات موفق به کسب مقام اول یا دوم سومی میشد،حالا این اولین فصله که M4 تنظیم شده توسط خود بی ام و رو تحویل گرفته
      جوابشم خیلی زود گرفت،مقام دومی پشت به پشت خودروی فراری
      پدال جان خیلی از عاشقان دنیای خودرو از نام پر سابقه ی آداک شنیده ن
      اگه میشه طی یک مطلب جذاب و خواندنی برامون از مجموعه هایی مثل این نام آلمانی مشهور و سایر تیم ها و مجموعه های پر افتخار موتور اسپرت جهان بنویس تا بیشتر از دنیای واقعی موتور اسپرت و بازیگران اصلی اون مطلع بشیم و سواد حرفه ییمون رو بالاتر ببریم
      ممنون از مطلب بسیار جذابتون

  2. R/T

    ۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    ایول به فراری

    موافقم 19
    مخالفم 1
  3. Amiro

    ۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (397 ديدگاه)

    نمی‌دونم چرا نمیتونم با 296 ارتباط برقرار کنم فیس دلچسبی نداره واسم تبریک به تیم برنده
    ولی سلطانو عشقه https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/05/Nurburgring-24-Hours-2023-images-8_1024x.jpg 💙🤍💙🤍

    موافقم 17
    مخالفم 9
    1. ❤BMW❤

      ۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      واقعا این عکس روزمو ساخت ،
      خیلی خوبه
      و صد البته تبریک به فراری همیشه قهرمان

      موافقم 12
      مخالفم 2
  4. Tesla فن کیاسری

    ۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (354 ديدگاه)

    سلام من فقط تسلا را قبول دارم

    موافقم 1
    مخالفم 51
    1. محمدهادی

      ۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2409 ديدگاه)

      سلام
      بفرما کوچه بعدی عزیزم
      اینجا جای بزرگان درون سوز دنیاست
      تسلا و لوسید ایر کوچه بعدیه

  5. R@min

    ۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2059 ديدگاه)

    سطح پایین ترین و آماتور ترین مسابقه رو پوشش میدیدن، اونوقت مهم ترین مسابقه استقامتی رو نه !!!

    موافقم 21
    مخالفم 2
    1. Mercedes-AMG PETRONAS F1 team

      ۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1219 ديدگاه)

      رامین جان متاسفانه پدال در بخش گزارشات مسابقات موتور اسپرت خیلی قوی ظاهر نمیشه
      همون فرمول یک هم که ساپورت میکنن ایرادات بسیاری به مقاله و کیفیتش وارده
      تقاضا میکنم روی این بخش بیشتر کار کنین
      حتی میشه روی توانایی های مخاطب ها هم حساب کرد

      1. R@min

        ۲ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (2059 ديدگاه)

        واقعا توانایی نمی خواد و خیلی آسون تر از ترجمه مجلاته. سایت اتو اسپرت و موتور اسپرت خودش جدول داره صرفا ctrl+c میخواد. حالا برای امثال من مهم نیست چون این دو تا سایت حتی فیلتر هم نیستن راحت دنبال می کنیم.

    2. محمدهادی

      ۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2409 ديدگاه)

      رامین جان اگر منظورت مسابقات لمانز فرانسه یا امریکایی در پیست سیلور استون یا سبرینگه که شدید باهات موافقم
      اما داداش ۲۴ ساعته نوربور رینگ هم یکی از سطح بالاهاست که البته بیشترین توجه در این مسابقه بر سطح جی تی ۳ و جی تی ۴ هستش
      اما اصلا مسابقات پیش پا افتاده یی نیستش و نتیجه اون بسیار برای تیم ها و خودروهای حاضر در این سطح مهمه
      اما اون دوتا رقابت جهانی رو هم که گفتم تحت رقابت های WEC بشدت مشتاقم نتایج و خلاصه شونو هم پدال کار کنه
      حتی بعلاوه یک ویدئوی خلاصه رقابت در انتهای مطلب

      1. R@min

        ۲ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (2059 ديدگاه)

        راننده ها شخصی و پولدارن و حتی تیم مهندسی برندهام نمیان و صرفا فان هست.

        یه رده ششم تو WEC و IMSA به صدتا قهرمانی تو این مسابقات می ارزه.

  6. وی

    ۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (375 ديدگاه)

    فورد اگه حرفی برای گفتن داره اینجا بیاد فراری رو شکست بده نه اینکه طرفداراش یکی دوتا قهرمانی پنجاه سال پیش شو ببینن و چشم روی شکست هاش که خیلی بیشتر هم هست ببندند

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. هاشم

      ۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ظاهراً فورد چند سال پیش که نسل جدید فورد جی تی رو زد…
      اومد توی لمان و دوباره فراری رو شکست داد.

      فقط یک بار…
      به نظر من اونم برای دیده شدن فورد جی تی جدید!

  7. BMW-528i

    ۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (198 ديدگاه)

    جای مکلارن خالیه اینجا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا