مسابقه در قطر، همراه با پول پوزیشن لوئیس همیلتون بود. ردههای بعدی در پشت سر او را ورشتاپن و بوتاس کسب کرده بودند. اما این دو با پنالتیهای ۵ رده و ۳ ردهای بهواسطه عدم توجه به پرچم زرد مواجه شدند و جای خود را به پیر گسلی و فرناندو آلونسو دادند.
استارت مسابقه بهگونهای رقم خورد که آلونسو به رده دوم و ورشتاپن به رده چهارم رسیدند. مکس زادی در پشت سر خودروهای پیشرو معطل نماند و در دور پنجم خود را به پشت سر حریف اصلی خود از مرسدس رساند. با این حال همیلتون که نمیخواست سایه رقیب را پشت سرش ببیند، با دورهای سریعی که ثبت میکرد، فاصله خوبی باز کرد. در این میان بوتاس هم که استارت آهستهای داشت و ردههای زیادی را از دست داده بود بهتدریج در حال سبقت و پس گرفتن ردهها بود.
ورشتاپن اولین پیتاستاپ خود را زودتر از همیلتون انجام داد. مرسدس اما ریسک نکرد و راننده خود را یک دور بعد به پیت لین فراخواند.
در دور ۳۴ درحالیکه مسابقه بدون فراز و فرودی در جریان بود، بوتاس از پیست خارج شد و خودروی او آسیب دید. این موضوع او را به پیتاستاپ کشاند و باز هم تمام ردههایی که با زحمت به دست آورده بود را بر باد داد. بوتاس سرانجام در دور ۵۱ مسابقه را بهطور کامل از دست داد تا مرسدس با از دست دادن امتیازات او به شدت زیر فشار قرار گیرد.
پنچر شدن خودروی لطیفی در ۵ دور مانده به پایان مسابقه و امکان ورود سیفتی کار، استرس را بیشتر کرد اما لطیفی خودروی خود را به بیرون پیست هدایت کرد. رانندگی آلونسو هم در رده سوم باعث جذابیت بیشتر شده بود. دو دور مانده به پایان مسابقه برای خروج ماشین لطیفی از کناره پیست، ویرچوال سیفتی کار وارد مسابقه شد و حداقل فرصت کسب تک امتیاز سریعترین دور مسابقه را از او گرفت.
همیلتون با پیروزی در این مسابقه به یک میلیمتری ورشتاپن در جدول رسید. مکس دومین خودروی عبوری از خط پایان بود و فرناندو آلونسوی دوستداشتنی بعد از مدتها توانست روی سکو برود و البته بهترین راننده این مسابقه نیز شناخته شد.
تنها دو مسابقه و گام دیگر برای تعیین قهرمان این فصل مسابقات فرمول یک باقی مانده است. برخلاف فصلهای اخیر، دیگر به نظر نمیرسد که شناخت این قهرمان، قبل از مسابقه نهایی میسر شود و این باعث شعف است که هیجان رقابت به فرمول یک بازگشته است.
محمد مختاری آذر
۳۰ آبان ۱۴۰۰ببخشید دوستان که چند روزه فعال نیستم چون درگیر مدرسه حضوری هستم و کمی سرم شلوغ هستش
در مورد مسابقه باید بگم پس از چند مدت که پیروز نمیشد الان دوباره به اوج برگشته
R@m!n
۳۰ آبان ۱۴۰۰بازم همیلتون و نمایش کلاسه رانندگیش. ماشین مرسدس عجیب سر حاله کسی می دونه داستان چیه ؟؟
Kiarash
۳۰ آبان ۱۴۰۰موتور ماشین همیلتون از گرندپری برزیل کامل عوض شده و یک موتور آپدیت شده نو در اختیار داره که هیچ خودرویی به گَرد این موشک اشتوتگارت ی نمیرسه.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱ آذر ۱۴۰۰دلمون خوش بود ورشتاپن برنده میشه ها!😐😂😂😂
amir???
۱ آذر ۱۴۰۰موتور برزیل رو فکر کنم برای ۲ مسابقه آخر ذخیره کردن و موتور این مسابقه همون موتور قبلی بود
الف.ی
۳ آذر ۱۴۰۰موتور رو تو برزیل عوض کردن درسته
منتها برای این مسابقه از یکی از موتورای قدیمی استفاده کردن
موتور جدید برزیل دوباره برای دو مسابقه آخری برمیگرده تا بیشترین توانش حفظ بشه
الف.ی
۳ آذر ۱۴۰۰همیلتون که کارش درسته
در مورد ماشین به هر حال فرمول یکه
پیست با پیست فرق میکنه
طراحی این پیست طوری بود که با ماشین مرسدس بیشتر سازگاره
برعکس مکزیک که ردبول توش یه سر و گردن بالای مرسدس بود
محمد امین
۳۰ آبان ۱۴۰۰همه ی مسابقه یک سمت ، دبل پیت استاپ فراری یک سمت 💪💪
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
۳۰ آبان ۱۴۰۰واقعا مسابقه فرمول یک خیلی جذابه ، جایی که ماشینایی با نهایت تکنولوزی و راننده هایی با نهایت مهارت با هم مسابقه میدن ، خیلی خوشحال شدم که لوییس برنده شد ، امیدوارم بازم شاهد برد های سر لوییس و مرسدس باشیم و همیلتون یه کامبک استثنایی بزنه
M.Kazem.K
۳۰ آبان ۱۴۰۰آخخخخخخ از دست دادم 😤 این مسابقات تو بازه های زمانی مختلف برگزار میشه آدم هی قاطی میکنه فکر میکنه همون ساعت قبلیه.
خوشحالم همیلتون بازم پیروز شد ، این دو پیروزی آخر بعد از تعویض موتور نوید قهرمانی دوباره این فصل رو میده ✊ (خداکنه !)
الف.ی
۳ آذر ۱۴۰۰توی سایت اصلی فرمول یک میتونین برنامه زمانی رو در بیارین
پدال هم اگه یه ذره زرنگ باشه میتونه پوشش بده
https://www.formula1.com/
دانیال_Surrey،England
۳۰ آبان ۱۴۰۰این فصل فیا برای اولین بار اجازه داده یک تیم(فراری) با سه نفر به طور همزمان در مسابقات شرکت کنه.
اون نفر کسی نیست جز دنیل ریکیاردو راننده ی مخفی فراری!!
این فصل فقط و فقط به جز بدشانسی به عملکرد بسیار بد ریکیاردو سومی رو باختیم.
1123
۳۰ آبان ۱۴۰۰نقش نوریس رو دستکم نگیرید توی 6 تا ریس آخر فقط توی ترکیه از فراری ها سریعتر بوده
دانیال_Surrey،England
۳۰ آبان ۱۴۰۰نوریس تو سوچی با بدشانسی اولی رو از دست داد،تو مجارستان هم همین داستان بدشانسی تو این ریس هم همینطور و…
نوریس واقعا بهتر بوده.
دنی ریک حتی نزدیک نوریس هم نبوده این فصل.
مک لارن مفت ساینز رو از دست داد.
1123
۳۰ آبان ۱۴۰۰سوچی رو همه بخاطر داریم، یادمونه که نوریس بعلت بی تجربه بودنش تصمیم گرف که از لاستیک اینتر استفاده نکنه
در حال چهارم شدن احتمالی مکلارن علت های مختلفی داره که فقط یکیش ازونها عملکرد نسبتا بد راننده ها در چند ریس اخیر بوده
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱ آذر ۱۴۰۰خدا وکیلی تیم فرمول مکلارن طرفداری کردن داره آخه.تیمی که توان ساخت موتور نداره طرفدارب ازش بی خوده.مگه اینکه طرفدار موتور ساز یا راننده باشی.من مکس و موتور هوندا رو دوست دارم.مکلارن دستش جلو اینو اون درازه فقط.چرا اگر با موتور ضعیف مثل ردبول میتونست بدرخشه یه حرفی بود بازم.گروهی که توان ساخت انجین نداره دوزار نمیارزه.موتورهای ماشینهاشم که در اصل مال نیسانه که شرکت ریکاردو تغییر ایجاد کرده.جالبه اونوقت یه عده میان از لجشون میگن کوروت موتور فراری رو کپی کرده جالبتر اینکه فراری خودش الان جرات ساخت وی8 تنفس طبیعی نداره.
1123
۱ آذر ۱۴۰۰چه ربطی به فراری و معیار قرار گرفتن پیشرانه F136 توسط تیم کوروت داشت؟
محمد امین
۱ آذر ۱۴۰۰دانیال جان توی این مسابقه دنیل بنده خدا تقصیر نداشت و مقصر تیم مکلارن بود چون اشتباه محاسباتی داشتن و فقط ۹۰ کیلوگرم سوخت توی ماشین ریکاردو بود ، و این باعث شد بعد از چند دور اول مسابقه متوجه بشن که سوختشان کمه و مدیریت سوخت بکنن ،و مجبور بشن گازش رو کم کنن ، نوریس هم با اینکه تقریبا با فراری ها رفت برای پیت استاپ ، اما استینت دوم رو مدیریت لاستیک نکرد و فشار آورد و نهایتا پنچر شد و مجبور شد دو استاپه بره، وگرنه اگر مدیریت میکرد و میتونست این کار رو بکنه الان حداقل پنجم یا ششم بود به راحتی
فراری با استراتژی خوبش رده رو گرفت
دنیل هم بعد از مونزا تا اینجا تقریبا توی هر ریس امتیاز بیشتری گرفته و توی کوتلی هم بهتر بوده ، البته به شرط اینکه بدشانسی نیاره ، مثلا توی مکزیک تصادف کرد دور اول و توی برزیل هم ریتایرد شد …. وگرنه فرمش خوبه
و اینکه دقیقا توی مجارستان هم شارل dnf شد …
و توی موناکو که شانس برد هم داشتیم باز dns شد و توی روسیه هم همون اشتباه نوریس رو کرد و از پنجمی رسید به آخر…. تازه توی اتریش هم کلی ضرر کرد شارل به خاطر قابت با چکو …
نظر من اینه که به طور کلی پکیج فراری برای سوم شدن امسال بهتر بود
GT
۳۰ آبان ۱۴۰۰همیلتون داره برای قهرمانی با چنگ و دندون امتیاز و سکو کسب میکنه👌 خیلی خوبه، مسابقات بعد از هفت سال از یکنواختی در اومد بالاخره.
Kiarash
۳۰ آبان ۱۴۰۰من به بوتاس مشکوکم . احساس میکنم میخواد کاری کنه که مرسدس قهرمان نشه .
فصل بعد دیگه در مرسدس نیست .
محمد امین
۱ آذر ۱۴۰۰اتفاقا مرسدس داره بوتاس رو له میکنه ، توی این ریس که حدود ۳۳ دور روی لاستیک مدیوم بود و نکردنش پیت و پنچر شد و آخر کار هم رت شد …
توی ریس مکزیک با اینکه پول داشت اول مسابقه تصادف کرد و یه دو تا پیت استاپ خیلی کند براش کردن
توی موناکو وقتی میتونست ببره توی پیت استاپ dnf کردن
و هزار تا جای دیگه چه امسال چه سال قبل با دستور تیمی کنارش کشیدن