این هفته نوبت گرندپری فرمول یک فرانسه ۲۰۲۲ است، مسابقهای که در پیست ۵/۸۴۲ کیلومتر پل ریچارد برگزار میشود. پیست پل ریچارد ۱۵ پیچ دارد و از ۲ ناحیه DRS نیز برخوردار است. فرمول یک فرانسه یکی از چالش برانگیزترین مسابقات فصل به حساب میآید. مدیریت لاستیکها نیز در این پیست از اهمیت خاصی برخوردار است.
در ابتدا باید اشاره کنیم که کوین مگنوسن و کارلوس ساینز مسابقه را از ردهی آخر گرید شروع خواهند کرد.
فراری قطعات ICE، توربو، MGU-H و MGU-K ماشین رانندهی اسپانیایی خود را تعویض کرده است.
کوین مگنوسن نیز قطعات جدیدی برای انجین ماشین خود خواهد داشت در نتیجه مانند کارلوس ساینز پنالتی دریافت کرده است. هر رانندهای که در تعیین خط تایم بهتری ثبت کند، مسابقه را از رده ۱۹ شروع خواهد کرد.
در تمرین اول گرندپری فرانسه لکلرک از نسخه جدید فلور برای تست استفاده کرد در حالی که کارلوس ساینز از نسخهی قدیمی فلور استفاده کرد. در این تمرین لکلرک موفق به کسب بهترین زمان شد و در ردههای بعدی به ترتیب ورستپن و ساینز دوم و سوم شدند.
در تمرین دوم گرندپری فرمول یک فرانسه کارلوس ساینز توانست سریعترین زمان را به ثبت برساند. لکلرک هم تیمی وی نیز در جایگاه دوم قرار گرفت تا فراری بتواند شروع خوبی در فرانسه داشته باشد. مکس ورستپن رانندهی ردبول نیز در ردهی سوم قرار گرفت.
در تمرین سوم نیز نوبت رانندهی ردبول ورستپن بود تا بهترین زمان را به ثبت برساند، پشت سر وی نیز به ترتیب رانندگان فراری ساینز و لکلرک قرار گرفتند.
در تعیین خط نیز لکلرک با اسب سرخ فراری پل پوزیشن را به دست آورد البته کسب این پل پوزیشن با کمک هم تیمی وی انجام گرفت. ساینز با دادن تو (tow) به هم تیمی خود، لکلرک در صدرنشین شدن وی در تعیین خط گرندپری فرانسه کمک شایانی کرد. بعد از لکلرک نیز ورستپن دومین نفر در خط استارت مسابقهی یکشنبه خواهد بود. دیگر رانندهی ردبول نیز، سرجیو پرز ردهی سوم استارت گرندپری فرانسه ۲۰۲۲ را از آن خود کرد.
با این ترتیب و رده بندی استارت بی شک در روز یکشنبه شاهد رقابتی تنگاتنگ و زیبا در استارت مسابقه خواهیم بود.
ahmad
۱ مرداد ۱۴۰۱منتظر یه شاهکار دیگه از استراتژیست های یا مهندسان فراری و گند زدن به مسابقه هستیم
حمید
۱ مرداد ۱۴۰۱دیگه نتیجه فرمولا وان مشخصه فراری پول پوزیشن میگیره ردبول با استراتژی برنده گرندپری میشه همیلتون بی استعداد مثل همیشه مشغول تته پته زدن و پوروپوسینگ و جنگ با لطیفی در جهت کسب رده یکی مونده به آخر
Taha Malek
۱ مرداد ۱۴۰۱چشم درسته
فرمول وان قماریه واسه خودش طرف هفت بار شانسی قهرمان شده
Hamid...Audi
۲ مرداد ۱۴۰۱همیلتون هر چقدرم که بی استعداد باشه تو در زمینه تعصب استعداد عجیبی داری.
یه بار قهرمان کوچه خودتون شو بعد راجب هفت دوره قهرمان فرمول۱ صحبت کن.
Iman99
۲ مرداد ۱۴۰۱حمید تو چته هر بار میای باز در مورد همیلتون اظهار نظر اشتباه میکنی ممکنه دیگه نتونی بیای از این نظرات بدی
Ahmad
۱ مرداد ۱۴۰۱جذاب بود
LH44
۲ مرداد ۱۴۰۱این مرسدس دیگه مرسدس بشو نیست.
امیدوارم حداقل یه پنجم شیشم بیارن!
یوسف
۲ مرداد ۱۴۰۱واقعا باید به روحیه و پشتکار لطیفی آفرین گفت…. چونه میدونه که از 20 نفر شرکت کننده همیشه نفر آخره و هیچ شانسی نداره…. اما باز هم شرکت میکنه و ادامه میده…. دمت گرم مرد بزرگ… واقعا ایول داری…. امیدوارم روزی بتونی به رده 19 و 18 برسی و به آرزوت که رده 17 هست یه روز نزدیک بشی…. اعتبار ما تویی
کافر مقدس
۲ مرداد ۱۴۰۱لطیفی اعتبار شماست؟ چون فامیلی ش ایرانیه؟ یارو کلا تو غرب بزرگ شده و پشت سرش پدری تاجر و پولدار بوده که پدر هم زیاد ارتباط خاصی با ایران نداره بعد شما به چی مفتخری!
الان یکی دیگه میاد میگه ناسا کلا ایرانی ن .بادمجون دور قاب چیدن یک چیزه عادیه بین هموطنان گرامی
Hamid...Audi
۲ مرداد ۱۴۰۱واضحا داره مسخره میکنه تو چرا جبهه میگیری؟!
Ferrari
۲ مرداد ۱۴۰۱برای فراری مسابقه سختی خواهد بود. تو این پیست اگر ماشین ۰٫۳ کندتر باشه ولی بالانس باشه و بهترین مدیریت تایر رو داشته باشه رانندشو پیروز میکنه
فراری تایر خوری بالایی داره و فکر نمیکنم پیروزی حاصل بشه
1123
۲ مرداد ۱۴۰۱اگه شبیه ساز ها درست باشن فراری 0.1 از ردوبل ها کندتره
تایرخوری ردبول ها هم کم نیست، شانس برد فراری بالاعه( بدون در نظر گرفتن احتمال مشکلات فنی موتور)
rocket bunny
۲ مرداد ۱۴۰۱فیول ران های ردبول به نظر سریعتر میان داخل اسپید ترپ ماشین ردبول معمولا 314 بود فراری 299 که اختلاف زیادیه ماشینی که مستقیمی سریعه راحتر میتونه سبقت بگیره و سخت میشه ازش سبقت گرفت اگه ردبول دگردیشن بالایی نداشته باشه میتونه برنده باشه ساینز این هفته از لکلرک سریعتر به نظر میومد داخل تعیین خط
aliHOZA
۲ مرداد ۱۴۰۱آره فراری لاستیک سابی داره. فکر کنم تصادف کرده شاسیش رو دادن کشیدن دیگه تراز نیست.
دارم شوخی میکنم.