رالی

نیو فایرفلای برای رقابت در رالی جهانی WRC آماده می‌شود

آیا یک خودروی برقی ساخت چین می‌تواند کیفیت رانندگی مشابه تویوتا GR یاریس مسابقه‌ای ارایه دهد و در رقابت‌های سخت WRC شرکت کند؟ ظاهرا فایرفلای ساخت شرکت نیو چنین برنامه‌ای دارد.

امروزه در انواع کلاس بدنه و امکانات فنی، خودرویی ساخت چین وجود دارد. در نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۵، برندهای مطرح دنیا با چالش رقیبی ارزان‌تر، ساخت یک شرکت چینی مواجه هستند؛ اما هنوز قله‌های زیادی وجود دارند که توسط خودروسازان این کشور، فتح نشدند.

دنیای موتوراسپرت، نه‌تنها تنوع بسیار زیادی از انواع وسایل نقلیه را شامل می‌شود؛ در سطح جهانی نیازمند صرف هزینه، مدیریت عالی و مهندسی دقیق است. برندهای چینی، هنوز نتوانسته‌اند شرکت‌کننده‌ای در فرمول یک یا مسابقات استقامت WEC داشته باشند؛ اما در فرمول E و چند رقابت مهم موتوراسپرت، موفقیت‌هایی ثبت کرده‌اند.

طی سال‌های اخیر، رالی جهانی یا WRC با کمبود شرکت‌کننده و مخاطبان مواجه بوده است. این مسابقات، امروزه با غیبت پژو، فولکس واگن، آئودی و بسیاری دیگر برندهای پرافتخار WRC برگزار می‌شود. حالا تنها سه مدل خودرو شامل هیوندای i20 و فورد پوما و تویوتا GR یاریس در این مسابقات حضور دارند. احتمالا به همین دلیل، شرکت چینی نیو، فرصت را غنیمت شمرده تا وارد WRC شود.

فایرفلای توسط زیربرند نیو با همین نام طراحی شده و بر پایه سوپرمینی پنج‌در فایرفلای ارایه می‌شود. مدل جاده‌ای به‌زودی در چین عرضه خواهد شد و احتمالا وارد اروپا، خصوصا بریتانیا نیز می‌شود.

فایرفلای رالی، مجموعه چراغ‌های سه‌گانه نسخه اصلی را حفظ کرده؛ اما کیت بدنه‌ای ویژه‌ی مسابقات هم دارد تا لباس جنگی مناسبی برای رقابت با GR یاریس رالی۱ داشته باشد.

در عقب، دیفیوزر و بال عقب بزرگ وجود دارند تا با هم نیرویی رو به پایین تولید می‌کنند که بیش از نیاز به نظر می‌رسد. دیگر ویژگی‌های ظاهری شامل رینگ‌های مسابقه‌ای سفید براق، اسکوپ روی سقف و دریچه‌های بزرگ پشت گلگیر هستند.

 داخل خودرو، دکمه‌های زیادی برای ویژگی‌هایی مثل DRS و محدودکننده سرعت پیت‌لین وجود دارند. یک اهرم بزرگ هم  به عنوان ترمز دستی، برای کمک به حرکات جانبی وجود دارد. البته صفحه لمسی سیستم سرگرمی و نمایشگر راننده حذف نشده‌اند و نشان می‌دهند این یک نمونه اولیه، هنوز به مرحله‌ی نهایی برای شرکت در مسابقه نرسیده است.

ما اطلاعی از نیروی محرکه فایرفلای رالی نداریم، اما می‌دانیم که نسخه استاندارد آن یک موتور الکتریکی محرک عقب با قدرت ۱۴۰ اسب بخار و باتری ۴۲.۱ کیلووات‌ساعتی دارد که در ارزان‌ترین نمونه، توان پیمایش ۲۲۵ کیلومتر فراهم می‌کند.فایرفلای همچنین از فناوری تعویض باتری نیو، سیستم تعلیق مستقل مولتی‌ماتیک نیز بهره می‌برد. وزن ۱.۵ تنی فایرفلای- مشابه پژو e208 برقی – به‌طور مساوی بین دو محور توزیع شده است.

چه کسی دوست دارد فایرفلای رالی را در رالی آکروپلیس، زمانی که عقبش از لبه پرتگاه آویزان شده تماشا کند؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۹ رای

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. PURIYA

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (652 ديدگاه)

    بپا اکسلت در نره😂

    موافقم 13
    مخالفم 24
    1. Mohammad

      ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (159 ديدگاه)

      اون اتاشغال های ضعیف مثل ایکس ۲۲ بود که اکسلش میشکست در ضمن از کجا معلوم مشکل مونتاژ ایران نباشه ؟
      یا از کجا معلوم این کار مدیران خودرو عمدی نباشه که مشتری تصادف کنخ بره دوباره قطعات بخره ؟
      فقط اومدی یه سنگی پرت کنی
      یادمه S25اولترا که معرفی شده بود اما هنوز به بازار نیومده بود یه ایرانی اومده بود میگفت خیلی آشغاله نخرید ، شنا هم مثل همونی ،خوش به حالت مغز نداری راحتی دیگه درگیر زندگی و گرونی اینا نیستی

      موافقم 2
      مخالفم 3
      1. yektachafi

        ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (28 ديدگاه)

        S25 هم نسبت به s24 اشغاله
        رفته تو پاچه خریداراش
        مغزو همه دارن مهم اینه شما چی تصورش میکنی

  2. Yaghoob

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (541 ديدگاه)

    طراحی چراغ سه گانه خیلی زیرکانه بوده.
    به راحتی از بقیه متمایز میشه.
    اگه وارد wrc بشه واقعا شاهکار کرده. گرچه برای موفقیت یه راننده خوب هم لازم داره.

    موافقم 26
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا