ردبول در طراحی خودروی فرمول یک فصل ۲۰۲۴ خود با نام RB20، عناصر جسورانهای را معرفی کرده که شبیه خودروی فصل ۲۰۲۳ مرسدس یعنی W14 به نظر میرسد.
ردبول با رونمایی از RB20 که به نظر میرسد از طراحی خودروی فصل قبل مرسدس الهام گرفته، توجهات را به خود جلب کرده است. این موضوع سؤالی را مطرح کرده است که آیا آدریان نیوی طراحی ناموفق مرسدس را به فرمول برنده تبدیل خواهد کرد؟ هرچند این روزها خبرنگاران بیشتر روی اتهامات جنسی وارد شده به مدیر ردبول، کریستین هورنر تمرکز دارند اما طراحی RB20 بهسرعت در مرکز توجهات در X یا توئیتر سابق قرار گرفته است. هورنر در مراسم رونمایی این خودرو که در مقر ردبول در میلتون کینز انگلستان انجام شد گفته است:
نوآوری بزرگی در این خودرو وجود دارد که بدون شک در هفتههای آینده مشخص خواهد شد. تیم خلاقیت بالایی داشته و میتوانید این را در راهحلهایی که ارائه کردهاند ببینید. این یک تحول محافظهکارانه نیست و نوآوری واقعی در خودرو وجود دارد.
مکس ورشتپن هم در این رابطه گفته است:
من کاری که تیم انجام داده را دوست دارم. این یک خودروی محافظهکار نیست. اینطور نیست که فقط چند قطعه به خودروی عالی سال گذشته اضافه کرده باشیم و سعی کنیم کمی سریعتر شویم. آنها کاملاً جسورانه عمل کردهاند و این چیزی است که من دوست دارم. همه با انگیزه هستند و من بسیار مشتاقم که دربارهٔ خودرو بیشتر بدانم.
مهمترین ویژگی طراحی RB20، فاصله گرفتن از طراحی معمول سایدپاد است که با قوانین آیرودینامیکی جدید در سال ۲۰۲۲ معرفی شد. شکل عمودی سایدپاد و فرم خنککنندهٔ آن یادآور مفهوم زیرو پاد مرسدس W14 است. موضوع عجیب اما اینکه طراحی زیرو پاد برای مرسدس جواب نداد و این تیم در بهروزرسانی خودروی فصل ۲۰۲۳ در گرند پری موناکو این فلسفهٔ طراحی را تغییر داد. بااینحال، بر کسی پوشیده نیست که آدریان نیوی به طراحی W13 و W14 علاقهمند بوده و آن را ادامه داده است. درهرحال، ۲۰۲۴ سال مهمی برای ردبول خواهد بود زیرا این تیم از یک سو بار سنگین موفقیت ۲۰۲۳ را بر دوش دارد و از سوی دیگر رقبا را بسیار نزدیک به خود میبیند. آیا ردبول میتواند یک فصل دیگر بر مسابقات سلطه داشته باشد یا تیم دیگری پیشتاز فصل ۲۰۲۴ خواهد بود؟
Taha Ayoobi
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ماشالا ردبول
جرمی کلارکسون
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ماشالا مرسدس
Taha Ayoobi
۱ اسفند ۱۴۰۲😁
علی یوسفی
۳۰ بهمن ۱۴۰۲بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت در مورد این نوآوری ها و موفق بودن یا نبودنش باید حداقل تا مسابقه ایمولا صبر کنیم در مورد سلطه ردبول در این فصل هم طبق روال سالیان اخیر معمولا تیمی که فاصله خوبی با رقبا ایجاد میکنه خب شرایط بهتری داره و حتی اگه مثلا در نیم فصل یا در شروع مسابقات عملکردش عالی نباشه ولی میتونه با گرفتن بازخور و البته به لطف حاشیه امن ایجاد شده در فصول قبل دوباره برتری پیدا کنه پس بنظرم ردبول از ناحیه خودش خیال راحتی داره ولی رقبا رو باید یه بررسی پیش از شروع بکنیم در مورد آستون مارتین که خب این تیمیه که در اکثر مسابقات با فقط یه راننده امتیاز میگیره پس تهدیدی برای ردبول نیست در مورد مکلارن با وجود پیشرفتها ولی هنوز اعتقاد دارم مکلارن فصل قبل از فرصت سوزی های آستون و فراری و مرسدس خوب استفاده کرد و پتانسیل بالایی برای رقابت در طول تمام فصل با ردبول نداره مضاف بر اینکه مدیریت دو راننده خوبش و تعیین راننده اول و دوم هم کار بسیار سختیه پس باید همون دو رقیب سنتی یعنی فراری و مرسدسو تهدید بدونیم منتها فراری رو در چند فصل اخیر تیمی دیدم که حتی اگه خودروی قهرمانی داشته باشه نمیتونه مجموعه قهرمان شامل دو راننده و مدیریت استراتژیک و کنترل هیجانات داشته باشه پس موند مرسدس که بنظر خودم از نظر مدیریتی و ثبات بهتر از فراریه ولی خب از نظر خودرو و البته شرایط دو راننده و کنترل اونا وضعیت مطلوبی نداره و ردبول این فصل موقعیت خوبی برای قهرمانی تیمی داره و باانگیزه و دقیق بودن چکو میتونه این قهرمانی رو بسیار قاطعانه کنه.
همایون
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ماشالله مرسدس.آدریان نیوی اشتباه نمیکنه این نشون میده که تو تیم بنز مشکلی وجود داشته که نتونستن از این طراحی استفاده درست ببرن به نفع خودشون حالا یا مشکل تو بخش طراحی بوده یا فنی یا مدیریتی که ماشین خوب نشده البته احتمالا فنی بوده مشکل