تیم ردبول از خودروی RB20 خود برای فصل جدید مسابقات فرمول یک رونمایی کرد.
همانطور که قبلاً در تصاویر جاسوسی ثبت شده در پیست سیلورستون دیده شده بود، ردبول RB20 با ویژگیهای جدیدی نمایان شده است. این خودرو از مجاری خنک کننده طویلی سود میبرد که از پوشش هالو به سمت عقب کشیده شده و در طول پوشش محفظه به چشم میخورند. به نظر میرسد این نوع طراحی کاملاً مشابه طراحی خودروی مرسدس بنز W14 فصل ۲۰۲۳ است.
گویا شباهتهای دو خودرو به همین موضوع ختم نمیشود چراکه ردبول در مراسم تست بحرین در هفته آینده برخی مشخصات دیگر خودروی خود را اعلام خواهد کرد. البته کریستین هورنر مدیر تیم احتمال ایجاد تغییرات بیشتر در این چارچوب زمانی را رد نکرده است. خودرویی که دیروز رونمایی شد از ورودی رادیاتور عمودی استفاده میکند و این نوع طراحی را اولین بار در مرسدس W13 دیده بودیم. البته RB20 ساید پادهای بدنه را حفظ کرده و قطعات موجود در دماغه و بخش جلو مشابه خودروی فصل قبل ردبول هستند. بخش زیرین خودروی حاضر در مراسم رونمایی بهطور قابلتوجهی بزرگتر و سادهتر از کف تونل ونتوری مهم و پیچیده موردنیاز برای خودروهای فرمول یک امروزی است. این نوع طراحی به خاطر قوانین فیا در نظر گرفته شدهاند اما احتمالاً طراحی ساده ردبول RB20 به دلیل پنهان نگه داشتن آیرودینامیک پیشرفته خودرو از چشم رقبا انتخاب شده است.
احتمال دارد همان شباهتهای یاد شده به خودروی مرسدس بنز نیز ترفند ردبول برای گمراه کردن رقبا باشد. این موضوع ما را به یاد آلفارومئو میاندازد که در تصاویر خودروی سال ۲۰۲۳ خود از طراحی غیرواقعی برای بخش کف خودرو استفاده کرده بود. از نظر پوشش روی بدنه تفاوت قابلتوجهی بین ردبول RB20 و خودروی سال قبل وجود ندارد. هفت طرح قبلی بکار گرفته از سال ۲۰۱۶ تاکنون نیز تغییری نکردهاند هرچند طرح زرد رنگ بدنه در طول این سالها کمی تیرهتر شده است. هورنر در مراسم رونمایی از RB20 گفت:
خودروی ما تکامل یافته مدل سال قبل است و بیستمین نسخه به شمار میرود. رانندگان هنوز آن را تست نکردهاند و البته ما محصولی محافظهکار نساختهایم و همانطور که مشاهده میکنید در برخی بخشها کاملاً گیرا عمل کردهایم و هنوز هم مرزها را جابجا میکنیم
مدیر تیم ردبول ادامه میدهد:
من میدانم که رقبا به شدت در حال تلاش هستند و برخی خودروها را دیدهام که طرحی مشابه خودروی سال قبل ما دارند. میبینید که همه تیم در پشتصحنه تلاشهای زیادی برای معرفی RB20 انجام دادهاند و برخی از جزئیات این خودرو کاملاً ظریف و سطح بالاست
مکس ورشتاپن و سرجیو پرز نیز نظرات خود درباره طراحی این خودرو را اعلام کردهاند. ورشتاپن میگوید پس از اینکه اولین بار طراحی اولیه RB20 را دید واکنش هیجانانگیزی نسبت به آن داشت و آن را کاملاً متفاوت دید. او گفت:
من از جهتی که تیم انتخاب کرده بسیار خوشحالم
پرز نیز درباره خودروی فصل جدید ردبول گفته است:
شما تصور نمیکنید که مفهوم اصلی ما خیلی تغییر کند و من فکر میکنم ردبول واقعاً شجاع بوده که چنین کاری را انجام داده است
AKRH78
۲۸ بهمن ۱۴۰۲ماشین 2025 تیم های دیگه رو مشاهده میفرمایید
Piero Ferrari
۲۸ بهمن ۱۴۰۲با همین ماشین قراره پدر همه تیم هارو دراره
Taha Ayoobi
۲۸ بهمن ۱۴۰۲از لحاظ زیبایی
ماشین فرمول 1 استون مارتین< فراری < ردبول
علی یوسفی
۲۸ بهمن ۱۴۰۲بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت به امید خدا یه فصل پر هیجان و با رقابت نزدیک ببینیم البته با قهرمانی ردبول و مکس فقط چکو هم باید عالی ترین سطحشو ارائه بده.
فقط انگلستان
۲۸ بهمن ۱۴۰۲شاید فرمول یک زیاد قابل پیشبینی نباشه ولی به نظر من امسال آستون مارتین دوم یا سوم میشه.
فقط انگلستان
۲۸ بهمن ۱۴۰۲امسال یه رقابت سخت و نزدیک بین فراری و آستون مارتین و بنز خواهد بود
سال آینده هم یه رقابت سخت و نزدیک بین ردبول و فراری
فقط انگلستان
۲۸ بهمن ۱۴۰۲نه ورشتپن رانندگیش در حد همیلتونه و نه پرز در حد لکرگ و این برتری ماشین ردبول نسبت به فراری رو جبران میکنه
رقابت سال بعد خیلی خیلی قشنگ در میاد.
Ferrari
۲۸ بهمن ۱۴۰۲متاسفانه دورانی که ۷۰_۸۰ درصد قهرمانی توسط راننده تعیین میشد گذشته. و امروز اتومبیل ها به این میزان تاثیرگذاری دارند.
من فقط امیدوارم فردریک واسر که بعد از حدود ده سال اولین مدیر با سابقه مدیریت تیم های فرمول یک هستش، بتونه به تیم فراری نظم بده. مدیران قبلی حتی یک روز هم سابقه اداره تیم فرمول یک رو نداشتن.
فقط انگلستان
۲۸ بهمن ۱۴۰۲حرفتون درسته
وقتی همیلتون و لکرک که هر کدومشون لیاقت قهرمانی رو دارن در یه تیم کنار هم رانندگی میکنن رقابت رو خیلی جذاب میکنن.
ground zero
۲۹ بهمن ۱۴۰۲قبل نظر دادن ی نگاه ب عملکرد مکس از 2016بنداز یا ماشینی ک ب گرد مرسدس تو اون دوران نمیرسید حداقل بیشتر مواقع رو سکوبود کهیچ تو2021 همیلتون با ماشینی ک تو مستقیمی خیلی سریعتر باز توان رقابت با مکسو نداشت چون مکس عملکرد تو پیچوبارون منحصر ب فرد و خواهشا این نظرات بچه گونه برا خودتون نگه داشته باشین
همیلتون دو فصل کامل حتی بردم نداشته حتی تو گرند پری ک مکس و پرز دی ان اف شدن پس الکی بهانه نیارین
چندسال توماشین برتر پیست چند قهرمانی اورد ولی دیدیم ک وقتی یهمتیمی مثه رزبرگ چطوری اینو ب چالش کشید حالا بعدش رفتن بوتاس بدبختو اوردن ک مطیع کامل تیم و همیلتون بود ی نگاه ب عملکرد بوتاس وقتی تو مرسدس بود بندازی بد نیست اما الان کجاها سیر میکنه تهه جدوله
sina
۲۸ بهمن ۱۴۰۲موتور امسالشم با هونداست؟
Ferrari
۲۸ بهمن ۱۴۰۲بله. برای فصل اینده هم از موتور موندا استفاده میکنن
علی یوسفی
۲۸ بهمن ۱۴۰۲کاربر عزیز sina هم امسال و هم سال بعد پاوریونیت ردبول متعلق به هونداست و قراره از ۲۰۲۶ هوندا پاوریونیت آستون مارتین رو تامین کنه.
بهزاد
۲۸ بهمن ۱۴۰۲تا سال دیگر هم هوندا تامین کننده دو تیم ردبول و آلفاتائوری خواهد بود و از ۲۰۲۶ به استون مارتین انجین تحویل میده.