با انتشار خبر جدایی لوئیس همیلتون از تیم فرمول یک مرسدس شایعات زیادی درباره جانشینی او منتشر شده است.
زمانی که توتو ولف رئیس فرمول یک مرسدس درباره انتخاب فردی برجسته بجای لوئیس همیلتون در سال آینده صحبت کرد بسیاری از افراد فکر نمیکنند منظور او راننده جوانی به نام آندرا کیمی آنتونلی باشد. او تاکنون در تمامی کلاسهای مسابقات عملکردی درخشانی داشته و در فرمول دو توانسته تواناییهای خود را به خوبی ثابت کند. شاید آنتونلی با عملکرد خود به ولف ثابت کند که آماده حضور در صندلی تیم مرسدس در سال ۲۰۲۵ است.
اما احتمال دارد یک سناریوی برجسته دیگر هم برای ولف وجود داشته باشد، سناریویی کوتاهمدت برای پر کردن فاصله میان آمادگی آنتونلی برای نشستن پشت فرمان خودروی مرسدس تا به واقعیت پیوستن این کار. در واقع منظور ما انتخاب رانندهای باتجربه و سرشناس است که بتواند ترکیبی عالی با جورج راسل بسازد. برخی نامزدهای بدیهی برای این سناریو وجود دارند که نیکو رزبرگ قهرمان اسبق فرمول یک و سباستین فتل جزو آنها خواهند بود. هر دو راننده از نظر شخصیت قهرمانی و عملکرد در سطح بالایی قرار داشتهاند و میتوانند جانشینی سرشناس برای همیلتون باشند.
اما با توجه به اینکه ولف قبلاً تماسهای خود با دیگر رانندگان را برای حضور در مرسدس برقرار کرده بنابراین به نظر میرسد احتمال حضور هر دو راننده آلمانی در پشت فرمان خودروی این تیم بسیار پایین باشد. رزبرگ که درست چند روز پس از قهرمانی در فرمول یک سال ۲۰۱۶ از این رقابتها خداحافظی کرد به وضوح گفته که علاقهای به بازگشت دوباره ندارد. او قبلاً تصریح کرده علاقهای به این کار ندارد و البته معتقد نیست که بتواند دوباره رقابتی ظاهر شود. او که اولویت خود را زندگی جدیدش به عنوان سرمایهگذاری مالی و پدر خانواده اعلام کرده میگوید:
همهچیز برای من تمام شده و برنامهای برای بازگشت به فرمول یک ندارم. من احترام بسیار زیادی برای خطر قائل هستم
او درباره جنبههای رقابتیای که یک راننده فرمول یک دارد میگوید:
من دیگر نمیتوانستم رقابتی باشم. باید آمادگی بسیار زیادی برای کل سال وجود داشته باشد و حتی در بخش سیناپسهای مغز نیز تمرینهایی انجام داد. راننده مسابقات باید واکنشی بسیار سریع در سرعتهای بالا داشته و دقیق عمل کند. من این توانایی را پس از خداحافظی با فرمول یک از دست دادهام. عضلات نیز تحتفشار زیادی قرار میگیرند تا بتوانند فرمان را با وجود این نیروهای گریز از مرکز نگه دارند
اگرچه فتل درباره علاقه بالقوه به فرمول یک با رسانهها صحبت نکرده اما اظهارات اخیر ولف نشان میدهد احتمال حضورش در مرسدس بسیار کم است. امسال حتی اخباری درباره حضور احتمالی او در مسابقات استقامت قهرمانی جهان منتشر شد اما در نهایت چیزی بهصورت رسمی رخ نداد. بازگشت او به موتور اسپرت قطعی به نظر میرسد اما ظاهراً این بازگشت ربطی به فرمول یک نخواهد داشت. ولف درباره فتل گفته است:
من فکر میکنم او تصمیم خود درباره عدم مسابقه دادن را گرفته است. ما بهطور منظم با یکدیگر صحبت میکنیم و آخرین تماس نیز دیروز بود که البته ربطی به رانندگی در آینده نداشت
با خط خوردن رزبرگ و فتل از لیست جانشینی همیلتون یک گزینه باتجربه دیگر با نام فرناندو آلونسو باقی میماند. این راننده اسپانیایی اعلام کرده جایگاه خوبی در بین رانندگان دارد زیرا تنها سه راننده با سابقه قهرمانی جهان در فرمول یک حضور دارند و او تنها راننده در دسترس است. اگرچه او میگوید اولویت اصلی خود را گفتوگو با استون مارتین میداند اما درعینحال از پیشنهادهای دیگر تیمها نیز استقبال میکند. آلونسو در پاسخ به اینکه آیا تماسی از دیگر تیمها داشته یا خیر میگوید:
بهصورت مستقیم با خود من تماس نگرفتهاند اما مطمئنم در کل علاقهای به اطلاع از وضعیت من در آینده وجود دارد. تیمی که بیشترین علاقه را داشته و با من در ارتباط است استون مارتین نام دارد
نکته جالب دیگر اینکه هفته قبل تصاویری از مدیر برنامه آلونسو با توتو ولف منتشر شد. این دو نفر در کافه متعلق به مدیر برنامه آلونسو حضور داشتند و با یکدیگر گفتوگو میکردند. انتشار این تصویر گمانهزنیهای زیادی را درباره احتمال حضور آلونسو در مرسدس ایجاد کرد. فعلاً به نظر میرسد مرسدس عجلهای به انتخاب راننده جانشین همیلتون ندارد و قطعاً زمان زیادی برای اثبات تواناییهای آنتونلی وجود خواهد داشت. باید منتظر ماند و دید انتخاب برجسته ولف در نهایت چه کسی خواهد بود…
corvette
۲۹ بهمن ۱۴۰۲روزبرگ رسما اعلام کرد به فرمول یک برنمیگرده
فتل هم مرسدس برو نیست
احتمال آلونسو برای ۱ فصل وجود داره
بیشتر صحبت از استعداد های جوان تر هست مثل . کیمی آنتونلی یا وستی
NAVID۰۰۹۸
۲۹ بهمن ۱۴۰۲همیلتون جاشو بده به یه بچه بهتره !
محمدرضا
۲۹ بهمن ۱۴۰۲سلا دوستان یه سوال
چه قوانینی برای موتور خودرو (engine ) f1 ۲۰۲۴ وضع شده.
siawasharya
۲۹ بهمن ۱۴۰۲آلونسو دقیقا شبیه کسایی شده که دارن غرق میشن و دستشونو به هرجایی که میندازن نتیجه ای نمیبینن یا غیر مستقیم از روی حسادت به اسکودریا فراری انتقاد میکنه یا همیلتون واس رفتن به فراری مسخره میکنه از این ور رونده از اون ور مونده شده متاسفانه
EODE
۲۹ بهمن ۱۴۰۲از زمان هم تیمی شدنش با همیلتون تو مکلارن تا الان قضاوت در مورد آلونسو در کل کار راحتی نیست و خب دلیلش هم اینه که از همه اخبار و حاشیه ها و صحتشون با خبر نیستیم ؛ اما موافقم که بعضی نظراتش در مورد همیلتون یا مرسدس و فراری ریشه در اتفاقات گذشته داره و بی طرفانه نیست . خودش همیشه اگه اشتباه نکنم یه جمله ای داره میگه که من هنوزم آدم بده فرمول یکم .
به هر صورت آلونسو به عنوان راننده ای که تا این سن این قدر آمادگی خودش رو حفظ کرده لایق احترام زیادیه .
بهزاد
۲۹ بهمن ۱۴۰۲دوست گرامی فرناندو حقشو از فرمول یک حداقل از نظر مالی گرفته و این سالهای اخیر بیشتر به لذت بردن از مسابقه اهمیت میده تا تب و تاب رفتن به خودروی اولی.
دستمزدش برای ۲۰۲۴ در بین رانندگان سومی هست و از استون مارتین ۲۴ میلیون دلار دستمزد میگیره و طبق برآوردها تا به حال حدود ۲۵۰ میلیون دلار از این ورزش سرمایه کسب کرده.
با این سن و سال و عملکردش در گذشته غرق شدنش دیگه چیه!
کسی که وقتی هم تیمیش جلوتره و در رادیو میگه بهش بگید پشت سرش میمونم و قصدی برای رقابت ندارم دیگه این صحبت ها راجبش صدق نمیکنه.
EODE
۲۹ بهمن ۱۴۰۲فکر کنم بوتاس هم امسال قراردادش تموم میشه . چرا هیچ وقت بین گزینه ها در نظر نمیگیرنش ؟
Ferrari 308 GTS(1978)
۲۹ بهمن ۱۴۰۲بوتاسم رانندست!!!!؟ من از پروژه بازگشت رایکنن با مرسدس برای یک فصل بیشتر حمایت میکنم تا جذب بوتاسی که دیگه چیزی برای اثبات تو فرمول یک نداره؛ پنج فصل راننده قوی ترین ماشین فرمول یک بود ،دستاوردش چی بود بجز دو دومیو سه فصل سومی اونم با اختلاف امتیازی زیاد با هم تیمیش . خداییش سوم شدن با اون مرسدس قدرتمند سالهای قهرمانی و یکه تازی مرسدس خیلی هنر میخواست که بوتاکس فقط میتونست ثابتش کنه،که کرد😂🙌