انتشار ویدئویی ترسناک از آتشسوزی یک خودروی مسابقه موستانگ فرمولا دریفت تمامی توجهات را به خود جلب کرده است.
با دیدن این ویدئو کاملاً متوجه خواهید شد که حضور در مسابقات موتور اسپرت چقدر خطرناک است. آنچه که به عنوان یک مسابقه آخر هفته هیجانانگیز و لذتبخش در رویداد فرمولا دریفت لانگ بیچ کالیفرنیا آغاز شده بود سریعاً به یک حادثه آتشسوزی بدل شد اما خوشبختانه کسی جراحتی جدی ندید و ماجرا ختم به خیر شد.
کوین دارویش با انتشار ویدئویی در کانال یوتیوب خود لحظات آتشسوزی خودروی دریفت موستانگ RTR را به اشتراک گذاشت. پشت فرمان موستانگ فرمولا دریفت راننده حرفهای مسابقات جیمز دین حضور داشته است. دین قبل از ورود پرسرعت به مسیر مسابقه در لانگ بیچ چند بار دریفت میزند اما پس از گذشت تنها دو دور از مسابقه دود زیادی از زیر کاپوت بلند میشود و سپس خودرو سریعاً آتش میگیرد. حدود ۵ ثانیه طول میکشد تا زبانههای آتش به کابین برسند و در همین لحظات دین و دارویش شروع به خروج از خودرو میکنند.
اگر با دقت ویدئو را مشاهده کنید خواهید دید که دین دکمهای را فشار میدهد و احتمالاً این دکمه برای فعالسازی سیستم آتشخاموشکن است؛ اما کمتر از یک ثانیه بعد شعلههای آتش قویتر از سد دیواره آتش شده و آنها بدون اینکه امیدی به خاموش کردن آتش داشته باشند کابین خودرو را ترک میکنند؛ اما آنچه از این حادثه بر جای مانده اصلاً جالب نیست. کل بخش جلوی خودرو سوخته و وضعیت پیشرانه ۸ سیلندر نیز بدتر از بخشهای دیگر است. دارویش میگوید هنوز علت اصلی این حادثه مشخص نیست و امیدوار است تیمش ریشه مشکل را بیابند تا دیگر چنین حادثهای رخ ندهد.
net
۲۸ فروردین ۱۴۰۳امریکا تصادفاتش هم وحشتناک هست
زیزیگولو
۲۸ فروردین ۱۴۰۳چطور؟؟
Taha Ayoobi
۲۸ فروردین ۱۴۰۳عجیبه
𝐀𝐥𝐢
۲۸ فروردین ۱۴۰۳شانس آوردن زنده موندن
۲۸ فروردین ۱۴۰۳چیکار کردی با ماشین آخه
موتور ترکید
لاقل موستانگ ۲۰۱۰ با ۳۰۰ هزار کارکرد بر میداشتی اینجوری نمیسوخت😂🤦🏻
froG-driVer
۲۸ فروردین ۱۴۰۳https://bama.ir/car/detail-lk2hntrr-volvo-s90-2018
این رو هم ببینید جالبه
JaMsHiD
۲۸ فروردین ۱۴۰۳واکنش Romain grosjean که با سی صد کیلومتر رفت تو دیوار و پنج دقیقه داشت میسوخت و زنده موند : نه بابااااا
A
۲۸ فروردین ۱۴۰۳قلبم آتیش گرفت🥲
khashayar0
۲۸ فروردین ۱۴۰۳ماشالاه سطح مهندسی فورد
R@min
۲۸ فروردین ۱۴۰۳فورد پارسال قهرمان فصل شد و همین مسابقه هم برد !
khashayar0
۲۸ فروردین ۱۴۰۳رامین خان من خیلی فورد موستانگ و محصولات امریکایی رو بخاطر طراحی پرابهتی که دارن دوست دارم. اینم به شوخی گفتم . خودت که میدونی خیلی ها خودروهای اروپایی مثل فراری و پورشه و بنز و … رو مسخره میکنن و فقط امریکا امریکا میکنن . فورد هم که خودت بهتر میدونی بخاطر همکاری و انتقال تکنولوژی با کازورث بود که الان موتور های خوبی میزنه.
R@min
۲۸ فروردین ۱۴۰۳اونا وضعشون خرابه کاری ندارم هر چند طرفدارای بی منطق و عقده ای برندهای دیگه هم اینجا کم نیستن که وضع کامنتارو خراب کردن و سایتم کاری نداره. همکاری کاسورث مال نیم قرن پیش بود که همکاریشون تو موتوراسپرت و چند مدل اروپایی اسپرت بوده چه ربطی به الان داره ؟ اصلا تکنولوژی موتور میل لنگ تخت DFV قابلیت پیاده سازی رو محصولات اقتصادی فورد نداشت، اون زمان هم طراحش کیث داکورث بود که با بلوک، پول و کمک مهندسی فورد موتور DFV و موتورهای بعدی ساخت ! بعد سی سال از ساخت این موتور تازه فراری تونست موتور میل لنگ تخت جاده ای توسعه بده که ده سال بعدش مک لارن (ریکاردو سازنده موتور)، پورشه، فورد، مرسدس و جی ام با نگاه به این موتور میل لنگ تخت خودشونو توسعه دادن. حالا اون همکاری چه ربطی به موتورهای آیندش داشت ؟ کاسورث برای مرسدس هم موتور داده پس از اون به بعد موتورهای مرسدس خوب شده ؟
khashayar0
۲۸ فروردین ۱۴۰۳رامین عزیز این چه حرفیه. مگه میشه تاثیر نداشته باشه. همین که فورد رو در میسر درست طراحی موتور قرار داد خودش اصل کاره.و بقیش دیکه توسعه و تکامل موتور موجود بود. حتی فراری که اون موقع اعتقاد داشت موتور فلت بهترین ساختاره با توجه به عملکرد موتور های کازورث نظر خودشو تغییر داد. و قطعا همکاری با بنز در مدل 190e هم برای بنز خالی از فایده نبوده . بر روی طراحی موتورهای بعدی تاثیر داشته.
مثلا یه نگاه به آیرودینامیک خاص لوسید بنداز که به خاطر استفاده از انحنای سیکلوییدی در طراحی بدنه اش به ظریب درگ خیلی پایینی دست یافته. این نوع از طراحی بدنه میتونه در آینده توسط خودروسازهای دیگه توسعه داده بشه تا خودرو از لحاظ ایرودینامیکی و مصرف سوخت بهینه تر عمل کنه. و منشا این حرکت لوسید بوده.
R@min
۲۹ فروردین ۱۴۰۳کلیت حرف در مورد تاثیر پذیری درسته ولی موتور DFV به درد محصولات رده پایین نمی خوره و تکنولوژی DFV در خود موتور خلاصه نمی شد نبود بلکه یه رویکرد کاملا متفاوتی به آیرودینامیک، شاسی، جایگذاری موتور و حتی مصرف سوخت داد و کل موتوراسپرت برای همیشه متحول کرد برای همین مهندسین و کارشناسا از خانواده DFV با عبارت package یاد می کنن. متاسفانه عده کثیری فکر می کنن کیث داکورث صرفا طراح موتور بود در حالی که این آدم یه آچار فرانسه زنده بود، امثال آدرین نیوی که امروزه سلبریتی فرمول ۱ به حساب میان جلوی امثال داکورث مثل یه بچه دبستانی هستن. اگر بخوایم از تاثیرگذاری کاسورث بگیم باید در محصولات رده بالا و مسابقه ای دنبالش بگردیم.
موضوع بعدی هم نبود هیچ رده پایی از کاسورث در موتورهای بعدی فورد هست، اگر بگیم برندهای آلمانی و آمریکایی تو دهه هشتاد از تکنولوژی های موتورهای کم حجم ژاپنی مثل V-TEC تاثیر گرفتن خیلی خیلی درست تره.
بی خیال اسم 2
۲۸ فروردین ۱۴۰۳ماشالله به آمریکا
ماشالله به فورد
ماشالله به اصالت
ماشالله به ماشالله