با پایان یافتن مسابقه ۱۲ ساعته سبرینگ، کادیلاک AXR با رانندگی پیپو درانی، الکساندر سیمز و جک آیتکن مقام اول را کسب کرد و بی ام و نیز توانست در رده دوم جای بگیرد.
پس از عملکرد نسبتاً مناسب خودروی ۸ سیلندر بی ام و M هیبرید در مسابقه ۲۴ ساعته دیتونا و کسب مقامهای ششم و نهم، ژرمنها توانستند برای اولین بار روی سکو بروند و رده دوم مسابقه ۱۲ ساعته سبرینگ را کسب کنند. خودروی شماره ۲۵ بی ام و با رانندگی نیک یلولی، شلدون فن در لینده و کانر دِفیلیپی توانستند در کلاس GTP مقام دوم را به دست آورند. خودروی بی ام و M هیبرید V8 دقیقاً ۲.۹ ثانیه پس از کادیلاک AXR از خط پایان عبور کرد.
خودروی مسابقهای بی ام و در طول مسابقه با چالش تعویض ترمز برنامهریزی نشده مواجه شد و همین امر منجر به از دست رفتن یک دور مسابقه شد. با این وجود باواریایی ها توانستند آب رفته را به جوی بازگردانند و در مسابقه دوم شوند. در دور دوم از مسابقات قهرمانی ایمسا ۲۰۲۳، خودروی شماره ۲۴ تیم به رانندگی فیلیپ انگ، آگوستو فارفوس و مارکو ویتمن با مشکل فنی مواجه شد و پس از دور ۱۷۲ از مسابقه کنار رفت. خودروی یاد شده در کلاس GTP رتبه هشتم و در ردهبندی کلی نیز مقام ۵۱ را به دست آورد.
فرانسیسکوس فن میل مدیرعامل بی ام و M میگوید:
به خاطر کسب چنین مقامی تبریک میگویم. ما به نتیجهای که توسط تمامی همکاران و با پروژهای که بسیار جوان است به دست آمده افتخار میکنم. پس از معرفی خودروی مسابقهای بی ام و M هیبرید V8 در مسابقه دیتونا ماه ژانویه زمانی برای استراحت وجود نداشت و ما توانستیم در سبرینگ نتیجه پیشرفتها را تماشا کنیم. این مقام قدم بعدی در سفر جذاب ماست و مطمئنم با پروتوتایپ جدید خود به هدف نهایی که کسب مقام اول است خواهیم رسید
او ادامه میدهد:
میخواهم از تمامی همکاران خود در بی ام و M موتور اسپرت و تیم RLL به خاطر تلاشهای فوقالعادهشان تشکر کنم. همچنین قدردان تلاشهای رانندگان خود با آن عملکرد بینقص و عالی هستم. تیمهای مشتری ما در کلاسهای GTD نیز مسابقه برجستهای را به نمایش گذاشتند و با خودروهای M4 GT3 یک دو کردند. هماکنون به دنبال حضوری قدرتمند در دور بعدی مسابقات در لانگ بیچ هستیم. من همچنین به ترنر موتور اسپرت بخاطر عملکرد درخشان در مسابقات ایمسا میشلن پایلوت تبریک میگویم. این نتایج نشان میدهند که جدیدترین خودروی مسابقهای ما از تمامی فاکتورهای لازم برای موفقیت بهره میبرد
بی ام و در کلاس GTD شاهد یک دوی تیمهای پاول میلر ریسینگ و ترنر موتور اسپرت با خودروی M4 GT3 بود. دور بعدی مسابقات فصل جدید ایمسا قرار است در گرندپری آکورا در لانگ بیچ برگزار شود.
به روزرسانی: در جدول زیر می توانید نتایج کامل مسابقه ۱۲ ساعته سبرینگ ۲۰۲۳ را مشاهده نمایید.
مقام | کلاس | شماره خودرو | تیم | رانندگان | شاسی | تعداد دور | زمان |
پیشرانه | |||||||
۱ | GTP | ۳۱ | Whelen Engineering Racing | Jack Aitken Pipo Derani Alexander Sims | Cadillac V-Series.R | ۳۲۲ | ۱۲:۰۰:۵۳.۳۸۲ |
Cadillac LMC55R 5.5 L V8 | |||||||
۲ | GTP | ۲۵ | BMW M Team RLL | Connor De Phillippi Sheldon van der Linde Nick Yelloly | BMW M Hybrid V8 | ۳۲۲ | +۲.۹۴۰ |
BMW P66/3 ۴.۰ L Turbo V8 | |||||||
۳ | LMP2 | ۸ | Tower Motorsports | John Farano Scott McLaughlin Kyffin Simpson | Oreca 07 | ۳۱۸ | +۴ Laps |
Gibson GK428 4.2 L V8 | |||||||
۴ | LMP2 | ۱۱ | TDS Racing | Scott Huffaker Mikkel Jensen Steven Thomas | Oreca 07 | ۳۱۸ | +۴ Laps |
Gibson GK428 4.2 L V8 | |||||||
۵ | LMP2 | ۱۸ | Era Motorsport | Ryan Dalziel Dwight Merriman Christian Rasmussen | Oreca 07 | ۳۱۸ | +۴ Laps |
Gibson GK428 4.2 L V8 | |||||||
۶ | LMP2 | ۵۲ | PR1/Mathiasen Motorsports | Paul-Loup Chatin Ben Keating Alex Quinn | Oreca 07 | ۳۱۸ | +۴ Laps |
Gibson GK428 4.2 L V8 | |||||||
۷ | LMP2 | ۰۴ | CrowdStrike Racing by APR | Ben Hanley George Kurtz Nolan Siegel | Oreca 07 | ۳۱۸ | +۴ Laps |
Gibson GK428 4.2 L V8 | |||||||
۸ | LMP2 | ۲۰ | High Class Racing | Dennis Andersen Anders Fjordbach Ed Jones | Oreca 07 | ۳۱۷ | +۵ Laps |
Gibson GK428 4.2 L V8 | |||||||
۹ DNF | GTP | ۶ | Porsche Penske Motorsport | Dane Cameron Mathieu Jaminet Nick Tandy | Porsche 963 | ۳۱۵ | Accident |
Porsche 9RD 4.6 L Turbo V8 | |||||||
۱۰ DNF | GTP | ۱۰ | Wayne Taylor Racing w/ Andretti Autosport | Filipe Albuquerque Louis Delétraz Ricky Taylor | Acura ARX-06 | ۳۱۵ | Accident |
Acura AR24e 2.4 L Turbo V6 | |||||||
۱۱ DNF | GTP | ۷ | Porsche Penske Motorsport | Matt Campbell Michael Christensen Felipe Nasr | Porsche 963 | ۳۱۵ | Accident |
Porsche 9RD 4.6 L Turbo V8 | |||||||
۱۲ | LMP3 | ۷۴ | Riley Motorsports | Josh Burdon Felipe Fraga Gar Robinson | Ligier JS P320 | ۳۰۹ | +۱۳ Laps |
Nissan VK56DE ۵.۶ L V8 | |||||||
۱۳ | LMP3 | ۱۳ | AWA | Matt Bell Orey Fidani Lars Kern | Duqueine M30 – D08 | ۳۰۸ | +۱۴ Laps |
Nissan VK56DE ۵.۶ L V8 | |||||||
۱۴ | LMP3 | ۸۵ | JDC-Miller MotorSports | Till Bechtolsheimer Dan Goldberg Tijmen van der Helm | Duqueine M30 – D08 | ۳۰۸ | +۱۴ Laps |
Nissan VK56DE ۵.۶ L V8 | |||||||
۱۵ | LMP3 | ۱۷ | AWA | Wayne Boyd Anthony Mantella Nicolás Varrone | Duqueine M30 – D08 | ۳۰۷ | +۱۵ Laps |
Nissan VK56DE ۵.۶ L V8 | |||||||
۱۶ | LMP3 | ۴ | Ave Motorsports | Trenton Estep Tõnis Kasemets Seth Lucas | Ligier JS P320 | ۳۰۶ | +۱۶ Laps |
Nissan VK56DE ۵.۶ L V8 | |||||||
۱۷ | GTD Pro | ۹ | Pfaff Motorsports | Klaus Bachler Patrick Pilet Laurens Vanthoor | Porsche 911 GT3 R (992) | ۳۰۳ | +۱۹ Laps |
Porsche ۴.۲ L Flat-6 | |||||||
۱۸ | GTD Pro | ۱۴ | Vasser Sullivan Racing | Ben Barnicoat Jack Hawksworth Kyle Kirkwood | Lexus RC F GT3 | ۳۰۳ | +۱۹ Laps |
Toyota 2UR 5.0 L V8 | |||||||
۱۹ | GTD Pro | ۷۹ | WeatherTech Racing | Maro Engel Jules Gounon Daniel Juncadella | Mercedes-AMG GT3 Evo | ۳۰۳ | +۱۹ Laps |
Mercedes-AMG M159 ۶.۲ L V8 | |||||||
۲۰ | GTD Pro | ۶۳ | Iron Lynx | Romain Grosjean Jordan Pepper Franck Perera | Lamborghini Huracán GT3 Evo 2 | ۳۰۳ | +۱۹ Laps |
Lamborghini ۵.۲ L V10 | |||||||
۲۱ | GTD Pro | ۳ | Corvette Racing | Antonio García Tommy Milner Jordan Taylor | Chevrolet Corvette C8.R GTD | ۳۰۳ | +۱۹ Laps |
Chevrolet ۵.۵ L V8 | |||||||
۲۲ | GTD Pro | ۶۲ | Risi Competizione | Gabriel Casagrande Davide Rigon Daniel Serra | Ferrari 296 GT3 | ۳۰۳ | +۱۹ Laps |
Ferrari ۳.۰ L Turbo V6 | |||||||
۲۳ | GTD Pro | ۹۵ | Turner Motorsport | Bill Auberlen Chandler Hull John Edwards | BMW M4 GT3 | ۳۰۲ | +۲۰ Laps |
BMW SS58B30T0 ۳.۰ L Turbo I6 | |||||||
۲۴ | GTP | ۶۰ | Meyer Shank Racing w/ Curb-Agajanian | Tom Blomqvist Colin Braun Hélio Castroneves | Acura ARX-06 | ۳۰۱ | +۲۱ Laps |
Acura AR24e 2.4 L Turbo V6 | |||||||
۲۵ | GTD | ۱ | Paul Miller Racing | Corey Lewis Bryan Sellers Madison Snow | BMW M4 GT3 | ۳۰۱ | +۲۱ Laps |
BMW SS58B30T0 ۳.۰ L Turbo I6 | |||||||
۲۶ | GTD | ۹۶ | Turner Motorsport | Michael Dinan Robby Foley Patrick Gallagher | BMW M4 GT3 | ۳۰۱ | +۲۱ Laps |
BMW SS58B30T0 ۳.۰ L Turbo I6 | |||||||
۲۷ | GTD | ۹۲ | Kelly-Moss w/ Riley | Julien Andlauer David Brule Alec Udell | Porsche 911 GT3 R (992) | ۳۰۱ | +۲۱ Laps |
Porsche ۴.۲ L Flat-6 | |||||||
۲۸ | GTD | ۷۰ | Inception Racing | Brendan Iribe Ollie Millroy Frederik Schandorff | McLaren 720S GT3 Evo | ۳۰۱ | +۲۱ Laps |
McLaren M840T 4.0 L Turbo V8 | |||||||
۲۹ | GTD | ۱۲ | Vasser Sullivan Racing | Frankie Montecalvo Aaron Telitz Parker Thompson | Lexus RC F GT3 | ۳۰۱ | +۲۱ Laps |
Toyota 2UR 5.0 L V8 | |||||||
۳۰ | GTD | ۱۶ | Wright Motorsports | Ryan Hardwick Jan Heylen Zacharie Robichon | Porsche 911 GT3 R (992) | ۳۰۱ | +۲۱ Laps |
Porsche ۴.۲ L Flat-6 |
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۹ اسفند ۱۴۰۱پدال یعنی خیلی کارت درسته تو لج بازی.با این رفتار خوده آلمانی بازها هم تعجب میکنن.کدیلاک اول شده بیمر دوم بعد مقاله راجب دوم شدن بیمر هستش.پس اگر یک صفحه میشه راجب دومی بیمر نوشت منتظر سه صحفه مقاله راجب کدیلاک هستیم.یکم خجالت بکشید چقدر از آمریکا مگه درد و زجر تحمل میکنید.چیکار کنیم بریم بگیم کدیلاک چرا اول شدی میدونی که مسئولین پدال آتیش میگیرن باید اصلا حذف میشدی.از این به بعد همینه چه بخواید چه نخواید آمریکا داره تو تمام ردهای ماشینی حرف اول رو میزنه حتی بزودی فرمول 1 که حیاط خلوت اروپا حساب میشه از چنگشون در میاره
شاهین
۲۹ اسفند ۱۴۰۱عزیز خبر از بی ام و بلاگ بوده هرچند انتقاد شما هم بجاست. فقط جون هرکسی دوست داری مطلبو حماسی نکن :)
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۹ اسفند ۱۴۰۱بازم دمت گرم نتایج رو اعلام کردی.اینم تا زمانیه که ما هنوز به چند تا سایت خارجی دست رسی داریم وگرنه اگر اونم هم نباشه مثل کره شمالی قهرمانی جهان اعلام میکنی.در ضمن بیمرتون با اون همه ادعا و تجربه زیر کدیلاکه این مهمه
شاهین
۲۹ اسفند ۱۴۰۱داداش دیگه اینقدرها هم جوگیر بودن خوب نیستا :)
حسن
۲۹ اسفند ۱۴۰۱در اینکه عشق ب ام و هستی شکی نیست اما عقل حکم میکنه به جای خرده گرفتن به دوستمون عنوان مطلبت را درست کنی شما و کسانی که این مطلب را از وبگاه بی ام خوندن میدونید مطلب از کجاست و قطعا در مورد خودشون مطلب میذارن اما پدال مجله ی اختصاصیه ب ام و نیست که همه بدونن پس اشکال خودت را با سیاه کردن دیگران قشنگ نشون نده.
تیترت را خیلی قشنگ میزدی بهبود عملکرد ب ام و در مسابقات بقیه را هم در قبال حرف منطقیشون محاکمه نمیکردی
پذیرش اشتباه چیزیه که در این خراب شده گم شده
❤BMW❤
۲۹ اسفند ۱۴۰۱شما خوبی
شاهین
۲۹ اسفند ۱۴۰۱عرض کردم انتقاد اون عزیز بجاست.
شما لطفا از آب گل آلود ماهی نگیر و مطلب رو به اینور اونور ربط نده.
محسن
۲۹ اسفند ۱۴۰۱عزیزم چرا اینقدر فشار میخوری کل صنعت خودروسازی برای آلمان هست بعد میخوای بیاییم اینجا فقط از صنعت فراخوان ده آمریکا حرف بزنیم اون حجم از فراخوان هایی که خودروساز های آمریکا دادن کل اروپا با جاش نداده.یکم مناطقی باش.تعصب تا کجا
سوشیانت
۲۹ اسفند ۱۴۰۱کل صنعت خودروسازی برای آلمان هست؟؟؟!!! عزیزم از خواب بیدار شو
Sergeant
۲۹ اسفند ۱۴۰۱اصن متنو خوندی؟
Mostafa
۲۹ اسفند ۱۴۰۱منم مطلب خوندم قبل اینکه به کامنت ها برسم همین جوری با خودم گفتم :
چرا تنها مطلب در مورد این مسابقه مربوط به تیم دومه !
بعد کامنت تو رو دیدم 😂
حسین دهمرد
۲۹ اسفند ۱۴۰۱باز تو با دستمالت اومدی؟ هنوز بهت گرین کارت ندادن؟
واقعا نمیفهمی مقاله ترجمه شده؟
Hamidreza
۲۹ اسفند ۱۴۰۱کلهم یه قهرمانیه ها… جو نگیرتت بابا… 😂
اگه خیلی دوس داری سایت ها و مقاله های خارجی در دسترس هستن…
و اینکه میگی آمریکا در تمام رده های خودرویی حرف اول رو میزنه یه حرف چرت بیش نیست و بلغور کردنش هم خیلی راحته…
فرمول یک که جای خود داره، نزار بحثشو بکشم!
حسن
۲۹ اسفند ۱۴۰۱شاهین لیاقت پست دولتی را داره مسئولانه جواب داده .
گم شدن ما کار ابر و مه وباد و خورشید نیست دست خود ماست که خاک بر سرمان پاشید.
Amir mahdi @-1387
۲۹ اسفند ۱۴۰۱من یه سوال داشتم مسابقه لمانز هنوز برگزار میشه اگه کسی میدونه
بگه چه روزی برگزار میشه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۹ اسفند ۱۴۰۱بدون شک برگزار می شه و خردادماه هست
Clean energy
۲۹ اسفند ۱۴۰۱الان سه چار نفر میان
یکیشون تئوری توطئه اشو میگه
دومی میگه ماشالاه امریکن کارز
سومی میگه به به تاپ اسپید عالی کادیلاک چیزی که بی ام و نداره
یکی هم احتمالا بیاد بگه پورشه خورد شد در برابر کوروت و حقش بود و یا بگه بیمر خورد شد در برابر کادیلاک
سطح
MC20
۲۹ اسفند ۱۴۰۱حق خالص … تمام
❤BMW❤
۲۹ اسفند ۱۴۰۱داداش ، امروز خیلی حق شنیدم دیگه تحمل ندارم
سوشیانت
۲۹ اسفند ۱۴۰۱سطح فقط این که داری از کامنت حق دیگران فشار میخوری
محمدهادی
۲۹ اسفند ۱۴۰۱گل نو رس سلطان هنو از راه نرسیده بسرعت خودشو در پیست پیدا کرده و فعلا یه نایب قهرمانی بسیار مهم رو باخود برد خونه
اونم درمسابقات بسیار معتبر ۲۴ساعته یا ۱۲ ساعته ی سبرینگ
طبق گفته مدیر عامل از اونطرف همزمان هم خودروی Mفور شون هم گل کاشته،اونم با تیم همیشه قهرمان Row ریسینگ،همونیکه با نسل قبل ماشینای DTM بی ام و،ینی خودروی زرد رنگ معروف M6 مقام هارو درو کرده بود از دست آئودی و مرسدس
کی بود میگفت آخه بی ام و تو رقابت های جهانی چه جایگاهی داره؟!!
آقا بی ام و نمیزنه
بزنه
قهرمان میزنه!!
نمونه باز بیارم؟؟
رجوع کنید به رقابتای قهرمانی لمانز و لمان امریکایی در سالهای ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۱ با خودروی خودش V12LM
باز یه عده میان میگن بی ام و هیچ مقامی در قهرمانی ها نداره…
Camaro ZL1 427
۲۹ اسفند ۱۴۰۱کادیلاک اول شد
بی ام و دوم شد
دم جفتشون گرم
طبیعتاً مطلب باید درمورد نفر اول باشه حداقل اینکه یه قسمت مطلب رو برای کادیلاک و قسمت دیگه رو برای بی ام و اختصاص بدید ولی همهی مطلب درمورد بی و بود
MC20
۲۹ اسفند ۱۴۰۱داداش ما طرفدارای مازراتی پس چی بگیم 🤒 !!!! مازراتی MC20 بهترین خودروی سال 2022 مجله EVO شد اما خبرش اینجا پوشش داده نشد … هی میگفتم امروز میگه پدال ، فردا میگه پدال ، اما آخرش هم نگفت پدال … جالبیش هم اینه که از همون مجله EVO در همون روز ها ، پدال جان 2 تا پست دیگه کار کرد … یکی ” بهترین سوپر سدان ها برای سال 2023 ” و ” بهترین خودروهای GT برای سال ۲۰۲۳ ” !!!!!!! اما با کمال تعجب انتخاب MC20 رو نگفت دیگه !!!!!! البته من خوشبینم … احتمالا به چشم پدال جان نخورده دیگه 😁😂🤣
یوسفی
۲۹ اسفند ۱۴۰۱درود بر شما
کادیلاک اول شده ،اما گزارش مخصوص بی ام دبلیو است
محمدهادی
۱ فروردین ۱۴۰۲چون از سایت خود بی ام دبلیوست
طبیعتا پدال دستی هم مفصل در خصوص خبر برنده گی کادیلاک بره بالا
ولی درکل اون مطلب به این پست ارتباطی نداره
و ما بی ام و فن ها شذیدا ازین خبر شادمانیم
به امید قهرمانی حضرت❤️❤️
سبحان
۲۹ اسفند ۱۴۰۱کلا اینجوریه که میری مطالب سایت های خارجی رو باز میکنیم میخونی با خودت میگی ایول پورشه عجب ماشینی داره فراری عجب ماشینی داره حتما سر اول دومی جنگ میشه
میای مسابقه رو میبینی میفهمی هیچ پوخ…ی هم نبودن آکورا و کادیلاک عملکرد بهتری دارن کلا آدم نمیتونه به چیزی که میخونه اعتماد کنه مطالبی به واسطه پول بولد میشن هیچ تاثیری در واقعیت ندارن
R@min
۲۹ اسفند ۱۴۰۱سایت اتو اسپرت و موتور اسپرت به طور کامل با ریز جزئیات و تحلیل موجوده از همه برندها یه فن بیس نباید منبع خبر باشه.
GMA
۲۹ اسفند ۱۴۰۱ممنون از شما
ولی از سایتی مثل پدال انتظار پوشش گسترده تر و جامع تر مسابقات هست.
مثل مطلب زیر که کاملاً مشخص کرده هر تیم چندم شده و اوضاع هر کلاس از چه قرار هست.
https://www.pedal.ir/acura/acura-wins-daytona-rolex-24/
چند روز قبل هم در همین پیست مسابقه ۱۰۰۰ مایلی سبرینگ برگزار شد که پدال اصلا توجهی نداشت.
لطفا اخبار wec رو هم پوشش بدید.
وحید اسماعیل نسب
۲۹ اسفند ۱۴۰۱بی ام و کارش درسته
حسن
۲۹ اسفند ۱۴۰۱گزارش پشمک حاج عبدالله بود نه مسابقات
❤BMW❤
۲۹ اسفند ۱۴۰۱سلطان بیمر