نوار پیروزیهای مکس ورستپن در جایزه بزرگ سنگاپور شکسته شد و اینبار، راننده فراری توانست سکوی نخست را فتح کند.
سنگاپور یکی از کشورهای باسابقه آسیایی در رقابتهای موتوراسپرت است. این کشور از سال ۱۹۶۶ میزبانی مسابقات مختلف در سطح جهانی را آغاز کرد و حالا با پیست خیابانی مارینابی (Marina Bay Street Circuit) برای فرمول یک شهرت دارد. این مسیر، سال ۲۰۰۸ افتتاح شد تا نمونه آسیایی موناکو باشد. جایزه بزرگ سنگاپور در یک دور، ۴/۹۴ کیلومتر است و در مجموع ۶۲ دور، ۳۰۶ کیلومتر فراهم میکند. هرسال حدود ۹۰ هزار نفر بیننده این مسابقه از نزدیک هستند.
دیروز پانزدهمین رقابت فرمول یک ۲۰۲۳ برگزار شد و برای اولین بار، رانندهای به پیروزی رسید که عضو ردبول نبود. در ۱۴ مسابقه قبلی، مکس ورستپن ۱۲ مرتبه و سرجیو پرز ۲ مرتبه روی سکوی اول ایستادند؛ اما در سنگاپور نوبت به راننده ۲۹ ساله فراری رسید تا فاتح مسابقه شود. حالا کارلوس ساینز، پس از ۹ سال حضور در فرمول یک و انجام ۱۷۸ مسابقه، دومین پیروزی خود را جشن گرفته است.
کارلوس ساینز در تعیین خط هم موفق شده بود بهترین زمانگیری را داشته باشد و مسابقه اصلی را از ردهی نخست شروع کند. در پایان رقابت، او توانست با زمان یک ساعت و ۴۶ دقیقه و ۳۷/۴۱۸ ثانیه پیروز شود. عجیبتر اینکه لاندو نوریس راننده مکلارن با اختلاف زمانی ۰/۸۱۲ ثانیه دوم شد و لوئیس همیلتون به جایگاه سوم رسید. راننده پرافتخار مرسدس در پایان مسابقه، ۱/۲۶۹ ثانیه زمان بیشتر نسبت به کارلوس ساینز داشت. چارلز لکلرک، مکس ورستپن و پیر گسلی، جایگاه چهارم تا ششم فرمول یک سنگاپور را کسب کردند.
پس از ۱۵ مسابقه فرمول یک ۲۰۲۳، مکس ورستپن ۳۷۴ امتیاز دارد و صدرنشینی را ادامه میدهد. سرجیو پرز دیگر راننده ردبول در ردهی دوم دیده میشود و ۲۲۳ امتیازی است. رقابت جالب برای کسب مقام سوم، بین لوئیس همیلتون و فرناندو آلونسو با امتیازهای ۱۸۰ و ۱۷۰ وجود دارد. در ردههای پنجم و ششم، کارلوس ساینز و چارلز لکلرک رانندگان فراری هستند.
ردبول در جدول تیمها، ۵۹۷ امتیاز دارد و برای جشن قهرمانی آماده میشود. مرسدس و فراری و استون مارتین به ترتیب با ۲۸۹ و ۲۶۹ و ۲۱۷ امتیاز در ردههای بعدی هستند. با این شرایط، نایب قهرمانی فراری در فرمول یک ۲۰۲۳ دور از ذهن نیست.
یکشنبه هفته آینده، پیست سوزوکا ژاپن میزبان مسابقه جایزه بزرگ خواهد بود.
Masoud
۲۷ شهریور ۱۴۰۲راسل دیوار به اون بزرگی رو ندید و مالید
میخوای ملت ما سپر مارو ببینن؟
LH44
۲۷ شهریور ۱۴۰۲میشه بگی کدوم یکی از راننده ای ما 62 دور توی پیست خیابونی با میانگین سرعت حدودی 180-190 کیلومتر و در اون مستقیمی با سرعت حدودن 300 کیلومتر با دمای نزدیک به 50 درجه بر سر مقام اولی میجنگیدن؟ ماها فقط میتونیم بشنویم که چه فشاری روی راننده ها میاد ولی درکش شاید ممکن نباشه. اون راننده ها بعد مسابقه با اون بدن اماده، نای حرف زدن نداشتن.
چند نفر از راننده های ما همچین فشاری رو تحمل میکنن و میزنن به سپر بقیه.
Masoud
۲۷ شهریور ۱۴۰۲راننده های ما بدون فشار میزنن فشار باشه چه شود!!!
*ALI*
۲۷ شهریور ۱۴۰۲مسابقه جذابی شد بعد از سیفتی کار مجازی که اومد نمیدونم واقعا باید به راسل چی بگم این همه تلاش کرد نزدیک شد بعد رفت توی دیوار اونم دور آخر اگر جای همیلتون رو با راسل عوض میکردن شاید الان نتیجه فرق میکرد و بالاخره یه تیم دیگه جز ردبول و ورشتپن روی سکو اولی هستن معلومه مشکلات ردبول کم کم داره شروع میشه برای فراری و سایز خوش حالم که تونستن بعد از این همه مدت اول بشن
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۷ شهریور ۱۴۰۲منتظرم یکی از دوستان کامنت بزاره:
تبریک به طرفداران فراری 😁
نشناسی بهتره
۲۷ شهریور ۱۴۰۲تبریک به طرفداران فراری:)))
Enzo Ferrari 2008
۲۷ شهریور ۱۴۰۲آفرین به تیم اسکودریا فراری
و از این خوشحالم که بعد از مدت ها
ردبول نتونست پیروز بشه
Enzo Ferrari 2008
۲۷ شهریور ۱۴۰۲جالبه مکلارن تونسته سوم بشه
بهزاد
۲۷ شهریور ۱۴۰۲این برد دلچسب بود و با اینکه ما سالهاست بدون نتیجه ی کلی به امید سال بعد هستیم اما همین تک بردها هم بهمون میچسبه.
فکر کنم طرفداران مرسدس(همیلتون) کم کم دارن عادت میکنند و با نتیجه نگرفتن حداقل عصبانی نمیشن و قدرت تحملشون رفته بالا.
دو فاکتور هیجان و استرس در چند دور آخر به شدت رفته بود بالا و به شخصه فکر میکردم هر دو مرسدس ها رفتن برای یک و دو اما با ذکاوت ساینز و البته گیرایی نوریس و عملکردش تونستن مقاومت کنند.
EbrahimLH44
۲۷ شهریور ۱۴۰۲مسابقه جذابی بود از یه طرف همیلتون سکو گرفت از یه طرف راسل ضد حال شد و باعث شد هم ردش تو انفرادی از فراری عقب بمونه هم از لحاظ تیمی فراری نزدیک شه.🫠
Ali
۲۷ شهریور ۱۴۰۲😐 دیگه همه چی برعکس شده وقتی یه نوشابه فقط با پول تونسته ازسلاطین خودروسازی مثل فراری و بنز و مکلارن جلو بزنه دیگه باید سکوت کرد