تویوتا با انتخاب تایر درست در باران میان مسابقه موفق شد فراری و پورشه را پشت سر بگذارد.
تویوتا GR010 هیبریدی شماره ۷# موفق شد با سبقت از پورشه ۹۶۳ LMDh تیم «پورشه پسنکی» به مقام نخست دست پیدا کند. درحالیکه رقبای دیگر مانند فراری به استفاده از تایرهای خشک اصرار داشتند، تویوتا بهدلیل باران در میانه مسابقه، استفاده از تایرهای خشک را کنار گذاشت و از تایرهای خیس استفاده کرد.
مقالات مرتبط:
- راهنمای جامع WEC: هرآنچه باید درباره مسابقات قهرمانی استقامت جهان بدانید
- پیروزی پورشه در WEC قطر؛ ۱۰ ساعت مسابقه و ۱۸۰۰ کیلومتر!
- فراری با پیشی گرفتن از تویوتا پیروز مسابقه ۲۴ ساعتی لمان شد
در ابتدا، رقابت کلاسیک فراری-تویوتا بالا گرفت روند یکسانی داشت و فراریهای 499P بهلطف سرعت بیشتری که در خط مستقیم داشتند، جایگاه خود را تثبیت کرده بودند. با این وجود، با پیشروی بیشتر، روند مسابقه تغییر کرد و در میانه راه، زمین مسابقه بارانی شد تا زمینه را برای پیروزی سه راننده تویوتا یعنی «کانوِی»، «د وریس» و «کوبایاشی»آماده کند که مسابقه مسابقه را از جایگاه ششم آغاز کرده بودند.
با شروع باران، خودروهای فراری سعی کردند با استفاده از همان تایرهای خشک در وقت صرفهجویی کنند اما با اینکار تنها سرعت خود را تا حدی کاهش دادند که برخی خودروهای کلاس LMGT3 هم از آنها سبقت میگرفتند. مدیر مسابقه و تست تیم فراری، «جیولیانو سالوی»، میگوید:
دلیل اینکه فراری دیرتر از دیگر ابرخودروها (۴ دور بعد) به پیت رفت این بود که تصور میکرد باران موقتی خواهد بود؛ بنابراین تصور میکردیم از آن دسته شرایطی باشد که نیازی ندارد زیاد به رادار نگاه کنیم. مشخصا ما شرایط را اشتباه خواندیم. سعی هم نمیکنیم چیزی را پنهان کنیم چون یک اشتباه روشن بود.
او در ادامه تاکید میکند که تیمش میتوانست برای دو خودرو شماره #۵۱ و #۵۳ دو استراتژی مجزا ترتیب دهد اما:
در آن لحظه فرصتی برای مشاهده کردن و درک کردن نبود. باید در زنجیره ارتباطیمان بازنگری کنیم. باید روند را تغییر دهیم.
بنابراین درحالیکه فراری پیشروی بخش اعظمی از مسابقه بود اما سرانجام خودروهایش به مقام چهارم و هفتم رسیدند. تویوتا که از موقعیت ورود خودروی ایمنی استفاده کرده بود با انتخاب درست و بهموقع تایر خیس به مقام نخست رسید. خودروی شماره #۸ این تیم هم به مقام ششم دست یافت. در این میان، دو خودروی شماره #۶ و #۵ تیم پورشه پنسکی هم از فرصت استفاده کردند و با کنار زدن خودروهای ایتالیایی به مقام دوم و سوم رسیدند.
در کلاس GT3 هم تیم WRT موفق شد با تکیه بر خودروهای بیامو M4 GT3 خود به مقامهای اول و دوم کلاس دست پیدا کند. پورشه تیم مانتی رکسینگ هم موفق شد تا به مقام سوم این کلاس برسد.
پس از پایان مسابقه پنالتیهایی شامل حال برخی شرکتکنندگان شد اما روی مقامهای برتر تاثیری نداشت. مسابقه بعدی قهرمانی استقامت جهان در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ و در پیست زیبای اسپا در بلژیک برگزار خواهد شد. برای مشاهده تقویم کامل این فصل مطلب «WEC 2024: تقویم مسابقه، تغییرات و هر آنچه تاکنون میدانیم» را مطالعه کنید.
زیزیگولو
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳همونطوری که از اسم این مسابقات پیداست هدف سنجش استقامت خودروهای شرکت کننده در طول ۲۴ ساعت هستش ……… ولی کمپانی تویوتا حتی ماشینای اقتصادی و معمولیش هم استقامت بالایی دارن
corvette
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳فقط و فقط تاسف .
واسه کلاس جدید GT3
ماشین ها تو این کلاس رسما لاکپشت شدن
یه افت باورنکردنی نسبت به GTE
Scuderia Ferrari
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳مدیریت و استراتژی های فراری مثل جوک می مونه
به اندازه ای فاجعه هستن که هیچ امیدی به سکو رفتن نیست اونم با این ماشین سریعی که دارن !!!!
حاجی رادار جلوی چشماته بعد میگی حدس زدم 😂😂
تیم بزرگ مدیریت عالی میخواد و با این مدیریت “فراری” به جایی نمیرسه
datsun
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳افتخاری دیگر برای تویوتا ، کمپانی که همه با استفاده از رسانه ها علیه اونن ولی همچنان رو به جلوست،
مازیار
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳داتسون جان این هجمه عمومی علیه تویوتا رو قبلا هم گفتی
میشه توضیح بدی جریان چیه؟ و دلیلش چیه؟
Taha Ayoobi
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳داتسون گل گفتی
مثل اون تیتر لندکروز سری 300 که نوشته بود با ایراداتی عجیب ولی هیچ چیز خاصی نبود
datsun
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳پژو چندم شد؟ زیاد روش مانور میدادن تعریف میکردن ازش
GMA
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳نهم و پانزدهم
JaMsHiD
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳پژو با ۹۰۵ عملا مسابقه زمان خودشو ترکوند . مقام اول تا سوم رو برا خودش کرد .
اما الان چرا این شکلی شده نمیدونم !
R@min
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳متاسفانه افت کلاس GT خیلی سطح مسابقات پایین اورده.
JaMsHiD
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳مسابقات GT همش شده راننده !
عملا ماشینا فرقی ندارن از بس محدود شدن .
دهه نود رو با الان مقایسه کنید میفهمید
parhamiof
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳کلاس gt رسما اموزش فرهنگ رانندگی بود یعنی من با یه فورد فیستا میرفتم نفر اول میشدم.
ماشینو یه جوری محدود میکنن انگار کره شمالیه.
همایون
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳فکر میکردم فورد موستانگ بتونه اول بشه تو کلاسش ولی نشد تو کلاس اصلی هم کادیلاک و آکورا پسرفت داشتن پژو هم که اصلا معلوم نیست چشه؟ماشینش فقط خوشگل و جذابه همین.
کاش بیامو و بنز هم به این کلاس بیان
JaMsHiD
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳بی ام و قرار بود با V8 hybrid M برگرده نمیدونم چرا نیست