خودروهای هیدروژنی از سال ۲۰۲۶ وارد مسابقه ۲۴ ساعتی لمان خواهند شد؛ پس تویوتا تصمیم گرفته تا مثل چند سال اخیر نفر اول آن باشد.
تویوتا در سالهای اخیر فعالیت خود را در حوزههای گوناگون افزایش و خودروهای مفهومی نسبتا زیادی را در معرض دید عموم قرار داده است تا از مدلهای آینده فناوریهای خود رونمایی کند. این شرکت امروز در جریان مراسمهای پیش از شروع صدمین سالگرد مسابقه ۲۴ ساعتی لمان در پیست لاسارته فرانسه، از مدل مفهومی تازه خود با نام «GR H2 ریسینگ» رونمایی کرد که یک خودروی مسابقهای برای رقابتهای استقامت جهان با موتور هیدروژنی به شمار میرود. آقای «اکیو تویودا» شخصا در مراسم رونمایی شرکت داشت.
خودرو تازهنفس ژاپنیها ۵.۱ متر طول و ۲.۰۵ متر عرض دارد. متاسفانه سازنده هنوز اطلاعات دیگری را درباره آن و پیشرانهاش منتشر نکرده است. تویوتا اعلام کرده که GR H2 چیزی بین خودروهای تمام هیدروژنی و هیبریدی محسوب میشود.
بنابر تصمیم هیئت برگزاری رقابتهای WEC و مسابقه ۲۴ ساعتی لمان، «اتوموبیل کلاب دلئوست یا ACO»، تیمهای گوناگون میتوانند در لمان سال ۲۰۲۶ خودروهای هیدورژنی را هم وارد میدان مسابقه کنند. به این ترتیب هم خودروهای درونسوز هیدروژنی و هم نمونههای سلول سوختی هیدروژنی میتوانند در رویداد مشهور موتوراسپرت شرکت داشته باشند. ACO پیشبینی میکند که تا پایان دهه جاری میلادی تمام شرکتکنندگان این مسابقه بهنوعی از هیدروژن برای حرکت خود استفاده کنند.
آکیو تویودا، مدیرعامل تویوتا، در جریان معرفی این ابرخودرو در پیست لاسارته گفت:
لمان جایی برای جابهجا کردن مرزها و درک آینده به شمار میرود. هدف من رسیدن به انتشار کربن صفر بدون از دست دادن سرعت و هیجان مسابقات است. اگر فکر میکردم که این فناوری پیروز نخواهد شد، در وهله اول روی آن سرمایهگذاری نمیکردم. هیدروژن تنها بهدلیل رسیدن به عدم انتشار کربن استفاده نمیشود بلکه واقعا فناوری هیجانانگیزی است و صدا، گشتاور و پویایی خوبی را ارائه میکند. همه اینها هست.
تویوتا از دور سوم مسابقات «سری سوپر تایکیو» در سال ۲۰۲۱ از کرولا با موتور هیدروژنی استفاده میکند. خودروی تازه این خودروساز با کمک مرکز تحقیقاتی تویوتا در «هیگاشی فوجی» و تیم مسابقهای آن، تویوتا گازو ریسینگ اروپا، توسعه داده خواهد شد. نظر شما درباره این خودروی تازه و آینده مسابقات ۲۴ ساعتی چیست؟!
Hamidreza
۲۰ خرداد ۱۴۰۲تویوتا واقعا داره خوب مینوازه.
GMA
۲۰ خرداد ۱۴۰۲شخصا انتظار دارم پدال مسابقه لمان امسال رو کامل و مفصل پوشش بده، با توجه به اینکه از حالت کسل کننده خارج شده و خودروسازهای زیادی حضور دارند. مسابقه جذاب خواهد بود.
با تشکر از جناب صفر پور
BMW
۲۰ خرداد ۱۴۰۲جه ساز قشنگی داره میزنه تویوتا
MK
۲۰ خرداد ۱۴۰۲طراحیش واقعاباحاله توی نمای جلوهم یکم ازعناصرطراحی تویوتاپریوس استفاده شده احتمالااین نوع چراغ قسمتی اززبان طراحی جدیدوآینده تویوتاهست
حسین
۲۰ خرداد ۱۴۰۲بچه ها خیلی نگران کاربر تسلا هستم
از بعد پست تصادف تسلا دیگه نیومده
Daruosh
۲۰ خرداد ۱۴۰۲این موشک یه ماشینه؟😈
(Saeed(peugeot
۲۰ خرداد ۱۴۰۲لمانز قراره امروز شروع بشه
میشه لحظه ای خبراشو اعلام کنید
فرزاد افشار
۲۰ خرداد ۱۴۰۲همش نوآوری همش به روز رسانی خدا کنه باشی تویوتا خودروی همیشه در اوج
خخخ
۲۱ خرداد ۱۴۰۲بنظرم با ۲۰۶ فرقی نداره
بهزاد
۲۱ خرداد ۱۴۰۲الان که خبرو میزارم تقریبا ۷ ساعت از مسابقه گذشته.
در کلاس هایپرکار فعلا یکی از فراری ها اوله و با ۱ دقیقه اختلاف پژو و کادیلاک و تویوتا پشت سرش هستند.
۴ پنج ساعت اول مسابقه پر از حادثه بود و چندین پرچم زرد و ماشین ایمنی داشتیم و همینطور قطع و وصل شدن باران.
پورشه jota تقریبا از همه سریعتر بود اما راننده ش ماشین زد به دیوار و رفت گاراژ و در حال حاضر فراری ها سریعتر نشان دادن و البته تا پایان هنوز ۱۷ ساعت زمان داریم و ممکنه در یک لحظه همه چیز تغییر کنه به خصوص شرایط جوی که بسیار متغیره.
GMA
۲۱ خرداد ۱۴۰۲الان 7:30 دقیقه صبح، ده ساعت تا پایان مسابقه 24 ساعته
تویوتا اول شد، فراری دوم، کادیلاک سوم
بعد از اون هم پورشه و پژو در رتبه های چهارم و پنجم قرار دارن
پرچم در وضعیت زرد قرار داره
مجتبی .
۲۱ خرداد ۱۴۰۲پیش بینی جالبی بود که بزودی همه شرکت کننده های لمان ازهیدروژن استفاده خواهند کرد.
hosein
۲۱ خرداد ۱۴۰۲(هفت شهر عشق را عطار گشت
ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم)
شایدم کوچه بن بسته 🤐🤐🤐