مسابقات

پنجمین قهرمانی پیاپی تویوتا در لمان ۲۴ ساعته‌

مسابقات ۲۴ ساعته‌ی لمان از قدیمی‌ترین مسابقه‌ها در جهان است که هر ساله در فرانسه برگزار می‌شود. این رقابت از جمله معتبرترین مسابقات اتومبیلرانی به حساب می‌آیند که به صورت استقامتی برگزار می‌شوند.

تویوتا موفق شد برای پنجمین بار متوالی پیروز رقابت‌های لمان شود. در این سری از رقابت‌ها خودرو‌های شماره‌ی ۸ و ۷ تویوتا به ترتیب اول و دوم شدند.

در این رقابت‌ها برندان هارتلی موفق به کسب پل پوزیشن شد و خودروی شماره‌ی ۸ تیم تویوتا در حالی که سباستین بوئمی و ریو هیراکاوا در گاراژ بودند، مسابقه را در رده‌ی اول به پایان رساند.

سباستین بوئمی راننده‌ی سوئیسی به چهارمین برد خود با تویوتا دست یافت. هارتلی نیز به سومین پیروزی در این سری از مسابقات دست یافت که دوتای آن با تویوتا و دیگری را در سال ۲۰۱۷ با پورشه با دست آورد. بوئمی و هارتلی هر دو از رانندگان سابق فرمول یک هستند.

در حال حاضر رکورد بیشتر پیروزی در اختیار تام کریستنسن دانمارکی با ۹ پیروزی است.

خودروی شماره‌ی ۷ تویوتا با رانندگی خوزه ماریا لوپز از ارژانتین چند دقیقه بعد از ماشین شماره‌ی ۸ در پیست سرت فرانسه مسابقه را تمام کرد. رانندگان این ماشین مایک کانوی، خوزه ماریا لوپز و کوبایاشی بودند.


در طول مسابقه پس از یک شب آرام برای تویوتا در حدود ساعت ۷: ۳۰ صبح زمانی که بوئمی با ماشین شماره‌ی ۸ در حال رانندگی بود پنجر شد. ۱۵ دقیقه بعد از آن ماشین لوپز دچار مشکل شد و نیاز به تنظیم مجدد الکتریکی داشت که باعث شد این راننده یک دور عقب بیفتاد.

از سال ۲۰۲۳ به بعد قرار است برندهای معروفی شامل پورشه، فراری، لامبورگینی، کادیلاک و آستون مارتین نیز در کلاس هایپرکار در این مسابقات شرکت کنند تا شاهد یک رقابت تمام عیار همانند گذشته‌های پر شکوه این سری از مسابقات خواهیم بود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. کیان

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1491 ديدگاه)

    یک آشپزخانه مجهز

    موافقم 15
    مخالفم 8
  2. AMIR / ARMI

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    مهم ترین اتفاق این مسابقه تصادف خودروی کلاس پروتوتایپ با شماره ۶۴ کوروت تو مسیر مولسان بود که نتیجه کلاس LMGTE PRO کاملا عوض کرد

    موافقم 10
    مخالفم 16
  3. AMIR / ARMI

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    و اتفاق تکراری این مسابقه
    نبود رقیب تو کلاس هایپر کار ها و دور دور کردن ماشین تویوتا بود

    موافقم 10
    مخالفم 25
    1. محمد امین

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      بعد از تغیر سوخت فیا ، و رفتن به سمت سوخت e10 ، فراری افت قدرت زیادی رو تجربه کرد به خاطر موتور توربو ، و هنوز نتونسته آین مسأله رو جبران کنه ، برای همین حدود ۶۰ اسب بخار از قدرت موتورش رو از دست داده ، درصورتی که پورشه و کوروت با موتور تنفس طبیعی ، جتی از این مسئله سود هم کردن و افت قدرتی نداشتن
      این کار فیا اصلا جالب نبود ، هدفشون تویوتا بود ولی به فراری آسیب زدن

      موافقم 18
      مخالفم 4
    2. حسین

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1157 ديدگاه)

      تو کلاس هایپرکار لمانز بی رقیب دور دور کنی بهتر از اینه که روی چسب رازی رکورد بزنی روی آسفالت از سدان پونصد اسبی بخوری

      موافقم 40
      مخالفم 13
      1. Aboalfazl demon

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (523 ديدگاه)

        یکی از تعصبی ترین مخاطبان پدال
        الان چیو به چی ربط دادی؟

        موافقم 8
        مخالفم 30
        1. حسین

          ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1157 ديدگاه)

          شما در جایگاهی نیستی که اینو بگی جناب تازه وارد. بدترین مخاطب پدال اونیه که نود درصد کامنتاش ترول بازیه چه برای برندهای آلمانی و ایتالیایی چه ژاپنی.

          قبلا گفتم دوباره میگم. وقتی پدال کامنت کاربرای مثل امیر آرمی و سپهر و امثال اینارو سانسور نکنه منم در جوابشون ترول بازی می کنم کسی خوشش میاد بیاد نمیاد هم به…

          موافقم 29
          مخالفم 16
      2. AMIR / ARMI

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        کدوم قسمت کامنت من سانسور بکنن ؟
        اینکه میگم بدون رقیب دور دور می‌کنه
        خیلی برات آزار دهنده هستش ؟
        یکم بزرگ بشید
        خودت از ترول بازی حرف میزنی
        بعد میای صحبت از درگ و مسیر درگ می‌کنی

        موافقم 9
        مخالفم 24
        1. Clean energy (سلام فرمانده)

          ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1333 ديدگاه)

          با وصفی که من کنتاکت داشتم با آقا حسین ولی واقعا درست میگن
          داش تویوتا برد پورشه برد آستون برد تو چرا فشار میخوری:/

          موافقم 14
          مخالفم 2
      3. اردلان

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (65 ديدگاه)

        همون سدان ۵۰۰ اسبیم ندارین که باهاش رو اسفالت پوزشو بزنین

  4. GMA

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    هر بار رخ GR010 را می‌بینم بیشتر عاشق میشم، خیلی خیلی زیباست

    موافقم 12
    مخالفم 1
  5. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    همین بقیه کلاسها چی فیلمی چیزی.حالا برید پیت خرید وانت مزدا رو ببینید چقدر کش دادن

    موافقم 12
    مخالفم 2
  6. GMA

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    «از سال ۲۰۲۳ به بعد قرار است برندهای معروفی شامل پورشه، فراری، لامبورگینی، کادیلاک و آستون مارتین نیز در کلاس هایپرکار در این مسابقات شرکت کنند»
    سلام
    استون مارتین با چه ماشینی شرکت خواهد کرد؟ مگه لغوش نکرده بود؟

  7. Aboalfazl demon

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (523 ديدگاه)

    پورشه، فراری، لامبورگینی، کادیلاک و آستون
    اینا بیان فکر کنم نوار پیروزی ها قطع میشه
    راستی دوستانی که اطلاع دارن
    تیم کوروت تو کلاس خودش چیکار کرد ؟

    موافقم 3
    مخالفم 8
    1. Philipp

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      یکیشون گیربکس پروند
      یکی دیگه هم سرگرم دنبال کردن فراری بود ماشین کناریش رو ندید تصادف کردن

      موافقم 15
      مخالفم 1
  8. JDM lover

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    GR010 خیلی خفنه واقعا، عالیه
    با ورورد کادیلاک و لامبو و….
    لمانز هیجان انگیز تر هم میشه 🔥🔥

    موافقم 10
  9. بهنام

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (904 ديدگاه)

    تویوتای کاردرست. خوشحالم برات بهترین خودروساز دنیا .

    موافقم 19
    مخالفم 10
    1. akrh78

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1359 ديدگاه)

      تویوتا کارش درسته ولی رقیبی نداشته این چند سال
      زمانی که پورشه بود سهم تویوتا از لمانز یه موز بود فقط

      موافقم 21
      مخالفم 22
    2. Iman99

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      بهنام از نظر تو شاید بهترین باشه ولی در واقعیت بهترین نیست در هیچ زمینه ای

      موافقم 2
      مخالفم 4
      1. بهنام

        ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (904 ديدگاه)

        با سلام خدمت آقا ایمان
        از نظر من تویوتا بهترین خودروساز دنیاست . چون با توجه به نیاز واقعی انسان خودرو میسازه و هرگز ماشین هاش به تجهیزات غیر ضروری و اضافی و تبلیغاتی و … مجهز نیست.ماشین هاش به اندازه ی مافی زیبا،کم هزینه،باکیفیت ،ایمن،بادوام و پیشرفته هستن و با نمایشگرهای حواس پرت کن و اغلب بی‌مصرف و چرم و چوب کمیاب و غیرضروری سعی در فریب مصرف کننده نداره ‌. در همه ی زمینه ها صاحب سبکه و راه خودشو میره و کاری به ترند روز دنیا نداره . در هر کلاسی ماشین قابل و بادوام و ایمن تولید میکنه و تقریباً هر کاری از دستش برمیاد . از حضور در مسابقات لمانز تا نسکار ،از فرمول یک (دهه ی قبل ) تا رالی داکار و مسابقات مختص سرزمینش ژاپن تا وانت ها سخت جان در اغلب نقاط صعب العبور جهان . از رباتیک تا مریخ نورد تا خودروهای امدادی که همگی کاملا قابل اعتماد و اعتبار هستند …. و صدها دلیل دیگر که از نظر بنده و خیلی های دیگر بهترین خودروساز جهان هست .

        موافقم 6
        مخالفم 5
        1. Iman99

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          اگه گفتی نظر شما از نظر شما شاید ولی نظر شما نظر خودتون و یک نظر اشتباهه و با دلیل تمام حرفاتپچون رو رد میکنم و حرفای خودم رو اثبات میکنم و چیزی که فکر میکنید نادرسته
          چون اشتباه میکنید و چون فکر میکنید از نظر شما اینطوره پس اینه
          در صورتی که در واقعیت اینطور نیست و تویوتا از هیچ لحاظ بهترین نیست و اینی که گفتید غیر ممکنه
          نیاز واقعی انسان رو هم شما تعیین نمی کنید اگه نیاز واقعی بود پس باید تو اروپا هم پرفروش می‌بود که نیست تو امریکا هم نیست بحز چند مدل محدود که همونم به دلیل رویکرد پشتیبانی امریکا از اونها بوده
          تو اروپا بهترین خودرو های جهان مثل سوپر کار ها و … رو میسازن و بیشترین فروش رو عم تو همونجا خود همونا دارن مثل مرسدس و …
          تو امریکا هم بهترین خودرو ها و پیکاپ ها و آفرودر ها رو میسازن و پرفروش ترین ها با فاصله زیاد تو اونجا همونها هستن مثل فورد و …
          از لحاظ ایمنی هم اتفاقا محصولات تویوتا ایمن زیادی ندارن مثل اون ویدیو که نشون میداد لندکروز ها از روی تریلی که از جاده خارج شده بود افتاده بودن پایین و چرخ لندکروز ها شمسته بود و ستون سقف شکسته شده بود و ختی شاسی شون هم کج شده بود و کلا له شده بودن اونم با سرعت کم و فقط از روی کفی از ارتفاع کم به زمین برخورد کردن و اینطوری داغون شدن و یا خودم ویدئویی از شاخ به شاخ فولکس واگن جتا با مرولا رو دیدم که با هم مقایسه شدن و فولکس واگن خیلی بهتر و ایمن تر بود ایمنی مهم ترین اصل در خودرو هست که در اون بخش های زیادی از شاسی تویوتا در بازبینی بعد از تصادف آسیب دیدن وسرنشینان آسیب دیدن ولی فولکس واگن آسیب کمی دید و نیرو رو در جایی که باید جذب میکرد جذب کرد و به سرنشینا آسیبی نرسید
          خودروهای اروپایی و امریکایی در همه زمینه ها صاحب سبک هستن بخصوص آلمانی ها و امریکایی ها از همه پیشرفته تر و پیشرو تر هستن و مسیر رو اونها تعیین میکنن خودروهای اروپایی و امریکایی بخصوص آلمانی ها و امریکایی ها در هرکلاسی بهترین خودرو اون کلاس رو تولید کردن و ثابت کردن بهترین در هرکلاسی رو فقط خودشون میتونن بسازن و بقیه به پای اونها نمیرسن و نمیتونن برسن و هرکاری و همه کاری از اروپا ( آلمانی ها ) و امریکایی ها برمیاد همه چیز هم از خودشون بوده تقریبا همه تکنولوژی ها و اختراعات صنعت خودرو یا آلمانی بودن و یا از امریکا بوده کلا از اروپا و امریکا بوده و همه کاری هم ازشون برمیاد بیشتر تکنولوژی های همه زمینه های علمی دیگه بازم دست اروپایی ها و امریکایی ها هست و تقریبا همه چیز از خودشون هست بهترین و باهوش ترین دانشمندان و پیشرفته ترین تکنولوژی ها و منابع و کتاب ها و مهندسی و هنر و … همه از اروپا و امریکا بوده و هست و اصل کار خودشون هستن و بقیه به گرد پاشون هم نمیرسن
          پادشاهی تمام مسابقات جهانی از نسکار تا لمانز و فرمول یک و تا رالی و داکار همه بهترینش اروپایی و امریکایی بودن و هستن و در همه اینها پادشاهی میکنن اروپایی ها و امریکایی بهترین و سرسخت ترین و جان سخت ترین وانت ها و پیکاپ تراک ها و آفرودر ها رو دارن و بافاصله زیاد از همه نظر بهترینش هستن مثل مرسدس جی کلاس انواع نسخه ها و رم تی آر ایکس و فورد رپتور انواع نسخه ها و مدل ها و هامر انواع مدل ها و هاموی جنگی و کلا سطح بالاتر هستن و بقیه قابل مقایسه نیستن باهاشون و فقط جایگزین های بزرگتر از اینها که در کلاس بالاتر از خودشون هستن فقط میتونن بهتر از اینها باشن که اینها دیگه هیچ رقیبی هم ندارن در همه نقاط صعب العبور جهان هم جاهایی که بقیه نتونستن برن فقط آفرودر های اروپایی و امریکایی تونستن برن پیشرفته ترین در علم رباتیک و کامپیوتر و همه زمینه های دیگه اروپایی ها و امریکایی ها هستن از خودروی مریخ نورد بگیر و خودروی ماه نورد که باهاش ۵۰ سال پیش به کره ماه رفتن و باهش دور دور کردن و بقیه فقط نگاه میکردن و فکشون افتاده بود و تو کفش بودن والانشم با پیشرفته ترین مریخ نورد که اروپایی و امریکایی هست و پیشرفته ترین تلسکوپ فضایی که مشترک اروپا و امریکا هست و در کل در پیشرفته ترین صنایع که صنایع نظامی و هوافضا هست برتری مطلق از اروپا و امریکا هست مثل همه چیزای دیگه پادشاهی صنعت کامپیوتر و الکتورونیک و … از همه اینها بگیر تا بهترین خودرو های امدادی و از صنایع زیر دریایی بگیرید تا دریایی و زمینی و ریلی و هوایی و هوا فضا و کلا در همه زمینه ها اروپا و امریکا بهترین و پیشرفته ترینش هستن مطلق از همه نظر و میلیارد ها دلیل دیگه که ثابت میکنه که از همه نظر برتری مطلق و با فاصله زیاد با آلمان و امریکا هست یعنی برتری مطلق و با فاصله زیاد اروپا و امریکا در همه چیز بهترین از همه نظر هستن و این واقعیتی هست که با تحقیق و بررسی فراوان بهش رسیدیم اینجور نیست که نظر شخصی باشه مثل شما نه این واقعیت هست
          پس نظر شما برای خودتان هست ولی واقعیتی که گفتم ثابت شده و نمیتونید انکار کنی برای تک تک پارامتر ها هم یعنی همه چیز دلیل و سند و اثبات قطعی دارم همین الان آماده هستن ولی چون زیاد هستن نمینویسم اگه لازم شد رو میکنم

          موافقم 7
          مخالفم 11
        2. Iman99

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          سلام بهنام

          موافقم 1
          مخالفم 1
  10. akrh78

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    کوروت خیلی حیف شد میتونست پیروز کلاس خودش بشه اما با تصادفی که تقصیر خودش نبود کنار رفت
    تبریک به پورشه و استون

    موافقم 5
    مخالفم 5
    1. akrh78

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1359 ديدگاه)

      راستی این هفته یه والکری amr pro و یه پروتوتایپ کارخونه ای در یه رویداد توی پیست لگونا سکا شرکت کردن. ماشین مشتری یه دور برا دست گرمی زده 1.19 که 6 ثانیه از رکورد زینگر 21c سریع تره
      اگه راننده کارخونه پشتش باشه چیکار میکنه دیگه

      موافقم 4
      مخالفم 3
  11. seyedjavad.mercedesbenz

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    لمان تقریبا همیشه همین شکل بوده ، وقتی یه تیم اوج میگیره چندسالی طول میکشه تا بقیه بهش برسن ( منظورم تیمهای مجهز و دارای آشپزخانن🙂) ، الانم نوبت تویوتاس ، یه چندسال طول میکشه تا دورش تموم بشه

    موافقم 17
    مخالفم 1
    1. IMAN99

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      تفاوتش اینه که تویوتا این چند سال عملا داشت خودش با خودش مسابقه میداد و هیچ رقیبی حضور نداشت که با اون ها مسابقه بده و این برد ها عملا کاذب بودن و تو رقابت واقعی نبوده و این آشپزخونه عملا مثل این بوده که خودت برای خودت غذا درست کنی و خودت هم به همون غذا نمره بدی
      اصلش اینه که تو رقابت واقعی باشه و با حضور تعداد زیاد شرکت کننده در همون کلاس که اینم از سال های آینده قراره پادشاهان لمانز بعنی پورشه و کادیلاک و… وارد بشن و دوباره برتری رو به دستشون بگیرن

      موافقم 1
      مخالفم 5
  12. R@m!n

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    کوروت واقعا حیف شد چقدر بدشانس بودن، امسال بهترین ماشین کلاسش بود. ذات ورزش همینه و اتفاقات پیش بینی نشده باهاش گره خورده و همین هست که جذابش می کنه.

    موافقم 9
    مخالفم 10
    1. mehran911

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2115 ديدگاه)

      نه اینکه نبود ، اصلا نبود

      موافقم 5
      مخالفم 2
      1. R@m!n

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        نفهمیدم منظورتو مهران جان ؟!!

        1. mehran911

          ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (2115 ديدگاه)

          نمی دونم تونستی مسابقه رو کامل ببینی یا نه ؟
          چیزی که وجود داره اینه که ماشین شورولت حداقل واسه این فصل حقیقتا بهترین ماشین کلاس نبود فارغ از گپی که بابت پول پوزیشن ایجاد شد که بعد از گذشت مدتی این گپ جبران شد (هر چند مشکل گیربکس خودروی 63 بی اثر نبود) اما از حدود 17 ساعت مونده به پایان لیدری تا صبح با خودروی 92 پورشه بود
          چیزی حدود سه دقیقه بین لیدر که پورشه بود و ماشین دوم گپ وجود داشت با وجود اینکه زمانی رو هم بابت تعویض دیسک از دست داد در برگشت به پیست هنوز جایگاه اول رو داشت و البته رکورد سرعت مسابقه ای رو هم زد و تا چیزی حدود 8 ساعت مونده به پایان پنچر شد و رتبه رو از دست داد و بعدش هم کوروت تصادف کرد و باقی داستان …
          با توجه به مسابقه دیروز و رقابت های دیگه امسال کوروت واقعا در این فصل بهترین این کلاس نیست

      2. MOTORE PUSHROD

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (24 ديدگاه)

        بازم اومدی تو
        کل مسابقه کوروت لیدر بود اگه اون خودروی المپ ۲ از قصد بهش نمیکوبید اول میشد

        موافقم 2
        مخالفم 7
        1. Porsche 911

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1222 ديدگاه)

          از قصد ؟
          شاعر زیاد شده چقدر…
          وقتی سرگرم اینی که از ماشین جلویی سبقت بگیری و حواست نیست ماشین های هایپرکار بقلت دارن با سرعت میان مشخصه با اشتباه کوچیکی همه رتبه ها به باد میره که رفت
          حالا چرا اصلا فشار میخوری
          چرا نمیگی کوروت پوست پورشه و فراری رو کنده
          بگو بازم بگو ولی اینا حرفی بیش نیست تو رویاست فقط

  13. محمد هادی

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2410 ديدگاه)

    بالارده ترین بخش ماشینای لمانز زمانی جذاب میشه که همیه ی بازیگرا توش باشن
    قراره پورشه فراری بی ام و پژو کادیلاک استون مارتین و حتی امیدوررم حدا اقل یه شرکت ژاپنی دیگه هم از دور بعدی رقابتا بیان وسط تا تویوتا تنها نباشه و بهش فشار خردکننده بیارن
    هرچند تویوتا پس از آئودی و پورشه بسیار تو پیست پرتجربه شده
    اما مالکان اصلی این پیست سارت کسانی مثل پورشه و فراری و بی ام و و آئودی هم هستند و تویوتا تنها نیست

    موافقم 3
    مخالفم 5
  14. Porsche 911

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    تبریک به پورشه برند مورد علاقه هم که قهرمان شد در کلاس خودش
    همچنین این یکه تازی های توبوتا که سال دیگه فکر میکنم جذاب تر بشه با حضور برند های بزرگ که فکر میکنم رقابت جذابی باشه

  15. آیدین

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    این جناب ایمان ۹۹ یه تومار نوشته از اروپا و آمریکا در حالی که فکر میکنم فقط از تو فیلما کشورای اروپایی و امریکا رو دیده باشه ! تو اروپا و امریکا اغلب اتومبیلهای ژاپنی و اروپایی کم مصرف و کوچیک استفاده میشن ، فک کرده تو اروپا همه لامبورگینی و پورش و بوگاتی سوارن ! نیاز بازار و مصرف کننده‌ست که تولیدکنندگان رو بطرف محصولات خاصی سوق میده . تویوتا و وی‌دبیلیو چون این نیازها رو میدونن در کلاسهای متوسط و شهری پرفروشترین هستن . همه لوکس سوار نیستن و اتومبیلهای حجیم هم سوار نمیشن . تویوتا چه خوشت بیاد و چه نیاد در این بازار موفق عمل میکنه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا