مسابقات ۲۴ ساعتهی لمان از قدیمیترین مسابقهها در جهان است که هر ساله در فرانسه برگزار میشود. این رقابت از جمله معتبرترین مسابقات اتومبیلرانی به حساب میآیند که به صورت استقامتی برگزار میشوند.
تویوتا موفق شد برای پنجمین بار متوالی پیروز رقابتهای لمان شود. در این سری از رقابتها خودروهای شمارهی ۸ و ۷ تویوتا به ترتیب اول و دوم شدند.
در این رقابتها برندان هارتلی موفق به کسب پل پوزیشن شد و خودروی شمارهی ۸ تیم تویوتا در حالی که سباستین بوئمی و ریو هیراکاوا در گاراژ بودند، مسابقه را در ردهی اول به پایان رساند.
سباستین بوئمی رانندهی سوئیسی به چهارمین برد خود با تویوتا دست یافت. هارتلی نیز به سومین پیروزی در این سری از مسابقات دست یافت که دوتای آن با تویوتا و دیگری را در سال ۲۰۱۷ با پورشه با دست آورد. بوئمی و هارتلی هر دو از رانندگان سابق فرمول یک هستند.
در حال حاضر رکورد بیشتر پیروزی در اختیار تام کریستنسن دانمارکی با ۹ پیروزی است.
خودروی شمارهی ۷ تویوتا با رانندگی خوزه ماریا لوپز از ارژانتین چند دقیقه بعد از ماشین شمارهی ۸ در پیست سرت فرانسه مسابقه را تمام کرد. رانندگان این ماشین مایک کانوی، خوزه ماریا لوپز و کوبایاشی بودند.
در طول مسابقه پس از یک شب آرام برای تویوتا در حدود ساعت ۷: ۳۰ صبح زمانی که بوئمی با ماشین شمارهی ۸ در حال رانندگی بود پنجر شد. ۱۵ دقیقه بعد از آن ماشین لوپز دچار مشکل شد و نیاز به تنظیم مجدد الکتریکی داشت که باعث شد این راننده یک دور عقب بیفتاد.
از سال ۲۰۲۳ به بعد قرار است برندهای معروفی شامل پورشه، فراری، لامبورگینی، کادیلاک و آستون مارتین نیز در کلاس هایپرکار در این مسابقات شرکت کنند تا شاهد یک رقابت تمام عیار همانند گذشتههای پر شکوه این سری از مسابقات خواهیم بود.
کیان
۲۳ خرداد ۱۴۰۱یک آشپزخانه مجهز
AMIR / ARMI
۲۳ خرداد ۱۴۰۱مهم ترین اتفاق این مسابقه تصادف خودروی کلاس پروتوتایپ با شماره ۶۴ کوروت تو مسیر مولسان بود که نتیجه کلاس LMGTE PRO کاملا عوض کرد
AMIR / ARMI
۲۳ خرداد ۱۴۰۱و اتفاق تکراری این مسابقه
نبود رقیب تو کلاس هایپر کار ها و دور دور کردن ماشین تویوتا بود
محمد امین
۲۳ خرداد ۱۴۰۱بعد از تغیر سوخت فیا ، و رفتن به سمت سوخت e10 ، فراری افت قدرت زیادی رو تجربه کرد به خاطر موتور توربو ، و هنوز نتونسته آین مسأله رو جبران کنه ، برای همین حدود ۶۰ اسب بخار از قدرت موتورش رو از دست داده ، درصورتی که پورشه و کوروت با موتور تنفس طبیعی ، جتی از این مسئله سود هم کردن و افت قدرتی نداشتن
این کار فیا اصلا جالب نبود ، هدفشون تویوتا بود ولی به فراری آسیب زدن
حسین
۲۳ خرداد ۱۴۰۱تو کلاس هایپرکار لمانز بی رقیب دور دور کنی بهتر از اینه که روی چسب رازی رکورد بزنی روی آسفالت از سدان پونصد اسبی بخوری
Aboalfazl demon
۲۳ خرداد ۱۴۰۱یکی از تعصبی ترین مخاطبان پدال
الان چیو به چی ربط دادی؟
حسین
۲۳ خرداد ۱۴۰۱شما در جایگاهی نیستی که اینو بگی جناب تازه وارد. بدترین مخاطب پدال اونیه که نود درصد کامنتاش ترول بازیه چه برای برندهای آلمانی و ایتالیایی چه ژاپنی.
قبلا گفتم دوباره میگم. وقتی پدال کامنت کاربرای مثل امیر آرمی و سپهر و امثال اینارو سانسور نکنه منم در جوابشون ترول بازی می کنم کسی خوشش میاد بیاد نمیاد هم به…
AMIR / ARMI
۲۳ خرداد ۱۴۰۱کدوم قسمت کامنت من سانسور بکنن ؟
اینکه میگم بدون رقیب دور دور میکنه
خیلی برات آزار دهنده هستش ؟
یکم بزرگ بشید
خودت از ترول بازی حرف میزنی
بعد میای صحبت از درگ و مسیر درگ میکنی
Clean energy (سلام فرمانده)
۲۳ خرداد ۱۴۰۱با وصفی که من کنتاکت داشتم با آقا حسین ولی واقعا درست میگن
داش تویوتا برد پورشه برد آستون برد تو چرا فشار میخوری:/
اردلان
۱۲ فروردین ۱۴۰۲همون سدان ۵۰۰ اسبیم ندارین که باهاش رو اسفالت پوزشو بزنین
GMA
۲۳ خرداد ۱۴۰۱هر بار رخ GR010 را میبینم بیشتر عاشق میشم، خیلی خیلی زیباست
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۳ خرداد ۱۴۰۱همین بقیه کلاسها چی فیلمی چیزی.حالا برید پیت خرید وانت مزدا رو ببینید چقدر کش دادن
GMA
۲۳ خرداد ۱۴۰۱«از سال ۲۰۲۳ به بعد قرار است برندهای معروفی شامل پورشه، فراری، لامبورگینی، کادیلاک و آستون مارتین نیز در کلاس هایپرکار در این مسابقات شرکت کنند»
سلام
استون مارتین با چه ماشینی شرکت خواهد کرد؟ مگه لغوش نکرده بود؟
Aboalfazl demon
۲۳ خرداد ۱۴۰۱پورشه، فراری، لامبورگینی، کادیلاک و آستون
اینا بیان فکر کنم نوار پیروزی ها قطع میشه
راستی دوستانی که اطلاع دارن
تیم کوروت تو کلاس خودش چیکار کرد ؟
Philipp
۲۳ خرداد ۱۴۰۱یکیشون گیربکس پروند
یکی دیگه هم سرگرم دنبال کردن فراری بود ماشین کناریش رو ندید تصادف کردن
JDM lover
۲۳ خرداد ۱۴۰۱GR010 خیلی خفنه واقعا، عالیه
با ورورد کادیلاک و لامبو و….
لمانز هیجان انگیز تر هم میشه 🔥🔥
بهنام
۲۳ خرداد ۱۴۰۱تویوتای کاردرست. خوشحالم برات بهترین خودروساز دنیا .
akrh78
۲۳ خرداد ۱۴۰۱تویوتا کارش درسته ولی رقیبی نداشته این چند سال
زمانی که پورشه بود سهم تویوتا از لمانز یه موز بود فقط
Iman99
۲۴ خرداد ۱۴۰۱بهنام از نظر تو شاید بهترین باشه ولی در واقعیت بهترین نیست در هیچ زمینه ای
بهنام
۲۵ خرداد ۱۴۰۱با سلام خدمت آقا ایمان
از نظر من تویوتا بهترین خودروساز دنیاست . چون با توجه به نیاز واقعی انسان خودرو میسازه و هرگز ماشین هاش به تجهیزات غیر ضروری و اضافی و تبلیغاتی و … مجهز نیست.ماشین هاش به اندازه ی مافی زیبا،کم هزینه،باکیفیت ،ایمن،بادوام و پیشرفته هستن و با نمایشگرهای حواس پرت کن و اغلب بیمصرف و چرم و چوب کمیاب و غیرضروری سعی در فریب مصرف کننده نداره . در همه ی زمینه ها صاحب سبکه و راه خودشو میره و کاری به ترند روز دنیا نداره . در هر کلاسی ماشین قابل و بادوام و ایمن تولید میکنه و تقریباً هر کاری از دستش برمیاد . از حضور در مسابقات لمانز تا نسکار ،از فرمول یک (دهه ی قبل ) تا رالی داکار و مسابقات مختص سرزمینش ژاپن تا وانت ها سخت جان در اغلب نقاط صعب العبور جهان . از رباتیک تا مریخ نورد تا خودروهای امدادی که همگی کاملا قابل اعتماد و اعتبار هستند …. و صدها دلیل دیگر که از نظر بنده و خیلی های دیگر بهترین خودروساز جهان هست .
Iman99
۲۵ خرداد ۱۴۰۱اگه گفتی نظر شما از نظر شما شاید ولی نظر شما نظر خودتون و یک نظر اشتباهه و با دلیل تمام حرفاتپچون رو رد میکنم و حرفای خودم رو اثبات میکنم و چیزی که فکر میکنید نادرسته
چون اشتباه میکنید و چون فکر میکنید از نظر شما اینطوره پس اینه
در صورتی که در واقعیت اینطور نیست و تویوتا از هیچ لحاظ بهترین نیست و اینی که گفتید غیر ممکنه
نیاز واقعی انسان رو هم شما تعیین نمی کنید اگه نیاز واقعی بود پس باید تو اروپا هم پرفروش میبود که نیست تو امریکا هم نیست بحز چند مدل محدود که همونم به دلیل رویکرد پشتیبانی امریکا از اونها بوده
تو اروپا بهترین خودرو های جهان مثل سوپر کار ها و … رو میسازن و بیشترین فروش رو عم تو همونجا خود همونا دارن مثل مرسدس و …
تو امریکا هم بهترین خودرو ها و پیکاپ ها و آفرودر ها رو میسازن و پرفروش ترین ها با فاصله زیاد تو اونجا همونها هستن مثل فورد و …
از لحاظ ایمنی هم اتفاقا محصولات تویوتا ایمن زیادی ندارن مثل اون ویدیو که نشون میداد لندکروز ها از روی تریلی که از جاده خارج شده بود افتاده بودن پایین و چرخ لندکروز ها شمسته بود و ستون سقف شکسته شده بود و ختی شاسی شون هم کج شده بود و کلا له شده بودن اونم با سرعت کم و فقط از روی کفی از ارتفاع کم به زمین برخورد کردن و اینطوری داغون شدن و یا خودم ویدئویی از شاخ به شاخ فولکس واگن جتا با مرولا رو دیدم که با هم مقایسه شدن و فولکس واگن خیلی بهتر و ایمن تر بود ایمنی مهم ترین اصل در خودرو هست که در اون بخش های زیادی از شاسی تویوتا در بازبینی بعد از تصادف آسیب دیدن وسرنشینان آسیب دیدن ولی فولکس واگن آسیب کمی دید و نیرو رو در جایی که باید جذب میکرد جذب کرد و به سرنشینا آسیبی نرسید
خودروهای اروپایی و امریکایی در همه زمینه ها صاحب سبک هستن بخصوص آلمانی ها و امریکایی ها از همه پیشرفته تر و پیشرو تر هستن و مسیر رو اونها تعیین میکنن خودروهای اروپایی و امریکایی بخصوص آلمانی ها و امریکایی ها در هرکلاسی بهترین خودرو اون کلاس رو تولید کردن و ثابت کردن بهترین در هرکلاسی رو فقط خودشون میتونن بسازن و بقیه به پای اونها نمیرسن و نمیتونن برسن و هرکاری و همه کاری از اروپا ( آلمانی ها ) و امریکایی ها برمیاد همه چیز هم از خودشون بوده تقریبا همه تکنولوژی ها و اختراعات صنعت خودرو یا آلمانی بودن و یا از امریکا بوده کلا از اروپا و امریکا بوده و همه کاری هم ازشون برمیاد بیشتر تکنولوژی های همه زمینه های علمی دیگه بازم دست اروپایی ها و امریکایی ها هست و تقریبا همه چیز از خودشون هست بهترین و باهوش ترین دانشمندان و پیشرفته ترین تکنولوژی ها و منابع و کتاب ها و مهندسی و هنر و … همه از اروپا و امریکا بوده و هست و اصل کار خودشون هستن و بقیه به گرد پاشون هم نمیرسن
پادشاهی تمام مسابقات جهانی از نسکار تا لمانز و فرمول یک و تا رالی و داکار همه بهترینش اروپایی و امریکایی بودن و هستن و در همه اینها پادشاهی میکنن اروپایی ها و امریکایی بهترین و سرسخت ترین و جان سخت ترین وانت ها و پیکاپ تراک ها و آفرودر ها رو دارن و بافاصله زیاد از همه نظر بهترینش هستن مثل مرسدس جی کلاس انواع نسخه ها و رم تی آر ایکس و فورد رپتور انواع نسخه ها و مدل ها و هامر انواع مدل ها و هاموی جنگی و کلا سطح بالاتر هستن و بقیه قابل مقایسه نیستن باهاشون و فقط جایگزین های بزرگتر از اینها که در کلاس بالاتر از خودشون هستن فقط میتونن بهتر از اینها باشن که اینها دیگه هیچ رقیبی هم ندارن در همه نقاط صعب العبور جهان هم جاهایی که بقیه نتونستن برن فقط آفرودر های اروپایی و امریکایی تونستن برن پیشرفته ترین در علم رباتیک و کامپیوتر و همه زمینه های دیگه اروپایی ها و امریکایی ها هستن از خودروی مریخ نورد بگیر و خودروی ماه نورد که باهاش ۵۰ سال پیش به کره ماه رفتن و باهش دور دور کردن و بقیه فقط نگاه میکردن و فکشون افتاده بود و تو کفش بودن والانشم با پیشرفته ترین مریخ نورد که اروپایی و امریکایی هست و پیشرفته ترین تلسکوپ فضایی که مشترک اروپا و امریکا هست و در کل در پیشرفته ترین صنایع که صنایع نظامی و هوافضا هست برتری مطلق از اروپا و امریکا هست مثل همه چیزای دیگه پادشاهی صنعت کامپیوتر و الکتورونیک و … از همه اینها بگیر تا بهترین خودرو های امدادی و از صنایع زیر دریایی بگیرید تا دریایی و زمینی و ریلی و هوایی و هوا فضا و کلا در همه زمینه ها اروپا و امریکا بهترین و پیشرفته ترینش هستن مطلق از همه نظر و میلیارد ها دلیل دیگه که ثابت میکنه که از همه نظر برتری مطلق و با فاصله زیاد با آلمان و امریکا هست یعنی برتری مطلق و با فاصله زیاد اروپا و امریکا در همه چیز بهترین از همه نظر هستن و این واقعیتی هست که با تحقیق و بررسی فراوان بهش رسیدیم اینجور نیست که نظر شخصی باشه مثل شما نه این واقعیت هست
پس نظر شما برای خودتان هست ولی واقعیتی که گفتم ثابت شده و نمیتونید انکار کنی برای تک تک پارامتر ها هم یعنی همه چیز دلیل و سند و اثبات قطعی دارم همین الان آماده هستن ولی چون زیاد هستن نمینویسم اگه لازم شد رو میکنم
Iman99
۲۵ خرداد ۱۴۰۱سلام بهنام
akrh78
۲۳ خرداد ۱۴۰۱کوروت خیلی حیف شد میتونست پیروز کلاس خودش بشه اما با تصادفی که تقصیر خودش نبود کنار رفت
تبریک به پورشه و استون
akrh78
۲۳ خرداد ۱۴۰۱راستی این هفته یه والکری amr pro و یه پروتوتایپ کارخونه ای در یه رویداد توی پیست لگونا سکا شرکت کردن. ماشین مشتری یه دور برا دست گرمی زده 1.19 که 6 ثانیه از رکورد زینگر 21c سریع تره
اگه راننده کارخونه پشتش باشه چیکار میکنه دیگه
seyedjavad.mercedesbenz
۲۳ خرداد ۱۴۰۱لمان تقریبا همیشه همین شکل بوده ، وقتی یه تیم اوج میگیره چندسالی طول میکشه تا بقیه بهش برسن ( منظورم تیمهای مجهز و دارای آشپزخانن🙂) ، الانم نوبت تویوتاس ، یه چندسال طول میکشه تا دورش تموم بشه
IMAN99
۲۴ خرداد ۱۴۰۱تفاوتش اینه که تویوتا این چند سال عملا داشت خودش با خودش مسابقه میداد و هیچ رقیبی حضور نداشت که با اون ها مسابقه بده و این برد ها عملا کاذب بودن و تو رقابت واقعی نبوده و این آشپزخونه عملا مثل این بوده که خودت برای خودت غذا درست کنی و خودت هم به همون غذا نمره بدی
اصلش اینه که تو رقابت واقعی باشه و با حضور تعداد زیاد شرکت کننده در همون کلاس که اینم از سال های آینده قراره پادشاهان لمانز بعنی پورشه و کادیلاک و… وارد بشن و دوباره برتری رو به دستشون بگیرن
R@m!n
۲۳ خرداد ۱۴۰۱کوروت واقعا حیف شد چقدر بدشانس بودن، امسال بهترین ماشین کلاسش بود. ذات ورزش همینه و اتفاقات پیش بینی نشده باهاش گره خورده و همین هست که جذابش می کنه.
mehran911
۲۳ خرداد ۱۴۰۱نه اینکه نبود ، اصلا نبود
R@m!n
۲۳ خرداد ۱۴۰۱نفهمیدم منظورتو مهران جان ؟!!
mehran911
۲۳ خرداد ۱۴۰۱نمی دونم تونستی مسابقه رو کامل ببینی یا نه ؟
چیزی که وجود داره اینه که ماشین شورولت حداقل واسه این فصل حقیقتا بهترین ماشین کلاس نبود فارغ از گپی که بابت پول پوزیشن ایجاد شد که بعد از گذشت مدتی این گپ جبران شد (هر چند مشکل گیربکس خودروی 63 بی اثر نبود) اما از حدود 17 ساعت مونده به پایان لیدری تا صبح با خودروی 92 پورشه بود
چیزی حدود سه دقیقه بین لیدر که پورشه بود و ماشین دوم گپ وجود داشت با وجود اینکه زمانی رو هم بابت تعویض دیسک از دست داد در برگشت به پیست هنوز جایگاه اول رو داشت و البته رکورد سرعت مسابقه ای رو هم زد و تا چیزی حدود 8 ساعت مونده به پایان پنچر شد و رتبه رو از دست داد و بعدش هم کوروت تصادف کرد و باقی داستان …
با توجه به مسابقه دیروز و رقابت های دیگه امسال کوروت واقعا در این فصل بهترین این کلاس نیست
MOTORE PUSHROD
۲۳ خرداد ۱۴۰۱بازم اومدی تو
کل مسابقه کوروت لیدر بود اگه اون خودروی المپ ۲ از قصد بهش نمیکوبید اول میشد
Porsche 911
۲۴ خرداد ۱۴۰۱از قصد ؟
شاعر زیاد شده چقدر…
وقتی سرگرم اینی که از ماشین جلویی سبقت بگیری و حواست نیست ماشین های هایپرکار بقلت دارن با سرعت میان مشخصه با اشتباه کوچیکی همه رتبه ها به باد میره که رفت
حالا چرا اصلا فشار میخوری
چرا نمیگی کوروت پوست پورشه و فراری رو کنده
بگو بازم بگو ولی اینا حرفی بیش نیست تو رویاست فقط
محمد هادی
۲۳ خرداد ۱۴۰۱بالارده ترین بخش ماشینای لمانز زمانی جذاب میشه که همیه ی بازیگرا توش باشن
قراره پورشه فراری بی ام و پژو کادیلاک استون مارتین و حتی امیدوررم حدا اقل یه شرکت ژاپنی دیگه هم از دور بعدی رقابتا بیان وسط تا تویوتا تنها نباشه و بهش فشار خردکننده بیارن
هرچند تویوتا پس از آئودی و پورشه بسیار تو پیست پرتجربه شده
اما مالکان اصلی این پیست سارت کسانی مثل پورشه و فراری و بی ام و و آئودی هم هستند و تویوتا تنها نیست
Porsche 911
۲۴ خرداد ۱۴۰۱تبریک به پورشه برند مورد علاقه هم که قهرمان شد در کلاس خودش
همچنین این یکه تازی های توبوتا که سال دیگه فکر میکنم جذاب تر بشه با حضور برند های بزرگ که فکر میکنم رقابت جذابی باشه
آیدین
۲۷ خرداد ۱۴۰۱این جناب ایمان ۹۹ یه تومار نوشته از اروپا و آمریکا در حالی که فکر میکنم فقط از تو فیلما کشورای اروپایی و امریکا رو دیده باشه ! تو اروپا و امریکا اغلب اتومبیلهای ژاپنی و اروپایی کم مصرف و کوچیک استفاده میشن ، فک کرده تو اروپا همه لامبورگینی و پورش و بوگاتی سوارن ! نیاز بازار و مصرف کنندهست که تولیدکنندگان رو بطرف محصولات خاصی سوق میده . تویوتا و ویدبیلیو چون این نیازها رو میدونن در کلاسهای متوسط و شهری پرفروشترین هستن . همه لوکس سوار نیستن و اتومبیلهای حجیم هم سوار نمیشن . تویوتا چه خوشت بیاد و چه نیاد در این بازار موفق عمل میکنه .