مسابقات

مکس ورشتپن قرارداد خود با ردبول را تا سال 2028 تمدید کرد

مکس ورشتپن، قهرمان فرمول یک جهان، قراردادی پنج‌ساله را با ردبول امضا کرده و تا پایان فصل ۲۰۲۸ در این تیم خواهد ماند. این رانندهٔ هلندی قبلاً در ژانویهٔ ۲۰۲۰ قرارداد خود با ردبول را برای فصل‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ تمدید کرده بود و حالا با این تمدید جدید، کل مدت قرارداد او به هفت سال می‌رسد. گفته می‌شود این طولانی‌ترین قراردادی است که تاکنون در فرمول یک امضا شده است. ورشتپن پس از دستیابی به عنوان قهرمانی فرمول یک در گرند پری ابوظبی ۲۰۲۱ به شوخی گفت که می‌خواهد ۱۰ یا ۱۵ سال آینده را در ردبول بماند و کمی بعد، مدیر تیم، هلموت مارکو هم اعلام کرد که در حال مذاکره برای قرارداد جدیدی هستند.

قبل از اعلام رسمی این تمدید طولانی‌مدت، رسانه‌های هلندی گمانه‌زنی کردند که ارزش قرارداد جدید می‌تواند سالانه ۵۰ میلیون یورو باشد. این یعنی دستمزد سالانهٔ ورشتپن هم‌سطح قهرمان هفت دورهٔ جهان، لوئیس همیلتون است. این در حالی است که سال گذشته هلموت مارکو مبلغ بالای قرارداد همیلتون را محکوم می‌کرد! درهرحال، هرچند هوندا همکاری خود با ردبول را قطع کرده اما این تیم اخیراً قراردادهای اسپانسری بزرگی را منعقد کرده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به قراردادی با اوراکل و قراردادی ۱۵۰ میلیون دلاری با پلت‌فرم ارزهای دیجیتالی بای‌بیت اشاره کرد. هرچند قانون سقف هزینهٔ فیا مخارج تیم‌ها را محدود کرده است اما این قراردادها به ردبول کمک کرده‌اند تا بتواند ستارهٔ خود را طی چند سال آینده حفظ کند.

ورشتپن در مورد این قرارداد جدید گفته است:

من واقعاً از حضور در تیم ردبول ریسینگ لذت می‌برم و بنابراین انتخاب ماندن تا سال ۲۰۲۸ تصمیم آسانی بود. من این تیم را دوست دارم و سال گذشته واقعاً باورنکردنی بود. هدف ما از زمانی که در سال ۲۰۱۶ گرد هم جمع شدیم به دست آوردن قهرمانی بود و این کار را انجام دادیم؛ بنابراین، حالا بحث در مورد حفظ شمارهٔ یک روی خودرو در طولانی‌مدت است

هلموت مارکو هم در مورد قرارداد مکس گفته است:

تمرکز اصلی ما حفظ عنوان قهرمانی جهان برای مکس است اما این قرارداد همچنین نشان می‌دهد که او بخشی از برنامه‌ریزی بلندمدت تیم است

به‌موجب این قرارداد، زمانی که مقررات جدید پاور یونیت در سال ۲۰۲۶ اجرا ‌شود، ورشتپن در ردبول خواهد بود. بخش تازه تأسیس ردبول پاورترین در حال کار روی پروژه‌ای برای این قوانین جدید است. حضور درازمدت ورشتپن در ردبول همچنین به این تیم در مذاکرات با گروه فولکس‌واگن برای تأمین پاور یونیت برگ برنده‌ای می‌دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ehsan.fa

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1952 ديدگاه)

    الان لطیفی میاد میخوره تو دیوار

    موافقم 7
    مخالفم 2
  2. Humer

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (299 ديدگاه)

    نمی دونم چرا از ورشتپن خوشم نمیاد
    چون یادمه همیلتون زمانی که اومده بود تاپ گیر مصاحبه داشت بقول معروف خاکی بود راحت حرف می زد
    ولی ورشتپن احساس می کنم خودش رو از همه بالاتر میدونه
    همیلتون=لایک
    ورشتپن=دیس لایک

    موافقم 27
    مخالفم 10
  3. 1123

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (527 ديدگاه)

    از نظر آیرودینامیکی ردبول خیلی خوب ظاهر شده، هرجای ماشین رو نگاه کنی میبینی ازش داون فورس گرفتن
    البته نمیدونم برای کاهش درگ چه اقداماتی انجام دادن، بهرحال هنر ذهن آدرین نیووی بایدم فوق العاده بشه.
    مثل اسون مارتین ولکری AMR PRO اولیه، که از نظر من میتونست رکورد نوربرگرینگ 919 اوو رو هم بشکنه
    که البته الان خراب شده)): مثل بولید شده فقط قیافه اگرسیو ولاغیر.

  4. کیانوش

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (826 ديدگاه)

    بنظرم ردبول باید ی شریک خودرو ساز بزرگ داشته باشه خیلی بحش کمک میکنه هم مالی هم مهندسی همین قهرمانی رو بدون هوندا نمیتونست کسب کنه یا قبلی هاش رو بدون رنو ابته منظورم شراکت خیلی قوی تر از شراکتش با رنو و هونداست مثل زمانی که مک لارن و مرسدس باهم بودن اون موقع مک لارن خودروساز نبود فقط یک یا دو مدل تولید محدود ساخته بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا