مکس ورشتپن، قهرمان فرمول یک جهان، قراردادی پنجساله را با ردبول امضا کرده و تا پایان فصل ۲۰۲۸ در این تیم خواهد ماند. این رانندهٔ هلندی قبلاً در ژانویهٔ ۲۰۲۰ قرارداد خود با ردبول را برای فصلهای ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ تمدید کرده بود و حالا با این تمدید جدید، کل مدت قرارداد او به هفت سال میرسد. گفته میشود این طولانیترین قراردادی است که تاکنون در فرمول یک امضا شده است. ورشتپن پس از دستیابی به عنوان قهرمانی فرمول یک در گرند پری ابوظبی ۲۰۲۱ به شوخی گفت که میخواهد ۱۰ یا ۱۵ سال آینده را در ردبول بماند و کمی بعد، مدیر تیم، هلموت مارکو هم اعلام کرد که در حال مذاکره برای قرارداد جدیدی هستند.
قبل از اعلام رسمی این تمدید طولانیمدت، رسانههای هلندی گمانهزنی کردند که ارزش قرارداد جدید میتواند سالانه ۵۰ میلیون یورو باشد. این یعنی دستمزد سالانهٔ ورشتپن همسطح قهرمان هفت دورهٔ جهان، لوئیس همیلتون است. این در حالی است که سال گذشته هلموت مارکو مبلغ بالای قرارداد همیلتون را محکوم میکرد! درهرحال، هرچند هوندا همکاری خود با ردبول را قطع کرده اما این تیم اخیراً قراردادهای اسپانسری بزرگی را منعقد کرده است که ازجملهٔ آنها میتوان به قراردادی با اوراکل و قراردادی ۱۵۰ میلیون دلاری با پلتفرم ارزهای دیجیتالی بایبیت اشاره کرد. هرچند قانون سقف هزینهٔ فیا مخارج تیمها را محدود کرده است اما این قراردادها به ردبول کمک کردهاند تا بتواند ستارهٔ خود را طی چند سال آینده حفظ کند.
ورشتپن در مورد این قرارداد جدید گفته است:
من واقعاً از حضور در تیم ردبول ریسینگ لذت میبرم و بنابراین انتخاب ماندن تا سال ۲۰۲۸ تصمیم آسانی بود. من این تیم را دوست دارم و سال گذشته واقعاً باورنکردنی بود. هدف ما از زمانی که در سال ۲۰۱۶ گرد هم جمع شدیم به دست آوردن قهرمانی بود و این کار را انجام دادیم؛ بنابراین، حالا بحث در مورد حفظ شمارهٔ یک روی خودرو در طولانیمدت است
هلموت مارکو هم در مورد قرارداد مکس گفته است:
تمرکز اصلی ما حفظ عنوان قهرمانی جهان برای مکس است اما این قرارداد همچنین نشان میدهد که او بخشی از برنامهریزی بلندمدت تیم است
بهموجب این قرارداد، زمانی که مقررات جدید پاور یونیت در سال ۲۰۲۶ اجرا شود، ورشتپن در ردبول خواهد بود. بخش تازه تأسیس ردبول پاورترین در حال کار روی پروژهای برای این قوانین جدید است. حضور درازمدت ورشتپن در ردبول همچنین به این تیم در مذاکرات با گروه فولکسواگن برای تأمین پاور یونیت برگ برندهای میدهد.
ehsan.fa
۱۲ اسفند ۱۴۰۰الان لطیفی میاد میخوره تو دیوار
Humer
۱۲ اسفند ۱۴۰۰نمی دونم چرا از ورشتپن خوشم نمیاد
چون یادمه همیلتون زمانی که اومده بود تاپ گیر مصاحبه داشت بقول معروف خاکی بود راحت حرف می زد
ولی ورشتپن احساس می کنم خودش رو از همه بالاتر میدونه
همیلتون=لایک
ورشتپن=دیس لایک
1123
۱۳ اسفند ۱۴۰۰از نظر آیرودینامیکی ردبول خیلی خوب ظاهر شده، هرجای ماشین رو نگاه کنی میبینی ازش داون فورس گرفتن
البته نمیدونم برای کاهش درگ چه اقداماتی انجام دادن، بهرحال هنر ذهن آدرین نیووی بایدم فوق العاده بشه.
مثل اسون مارتین ولکری AMR PRO اولیه، که از نظر من میتونست رکورد نوربرگرینگ 919 اوو رو هم بشکنه
که البته الان خراب شده)): مثل بولید شده فقط قیافه اگرسیو ولاغیر.
کیانوش
۱۳ اسفند ۱۴۰۰بنظرم ردبول باید ی شریک خودرو ساز بزرگ داشته باشه خیلی بحش کمک میکنه هم مالی هم مهندسی همین قهرمانی رو بدون هوندا نمیتونست کسب کنه یا قبلی هاش رو بدون رنو ابته منظورم شراکت خیلی قوی تر از شراکتش با رنو و هونداست مثل زمانی که مک لارن و مرسدس باهم بودن اون موقع مک لارن خودروساز نبود فقط یک یا دو مدل تولید محدود ساخته بود