آلپاین با غلبه بر حریفان خود یعنی تویوتا و گلیکنهاوس موفق به دستیابی به مقام نخست در نخستین مسابقه فصل جدید مسابقات استقامت جهانی (WEC) شد. این مسابقه برای تیم «تویوتا گازو ریسینگ» باعث ناراحتی بود؛ چراکه ابرخودروی این شرکت تصادف کرد و پرچم قرمز برافراشته شد.
آلپاین پیروز میدان
خودروی LMP1 آلپاین A480-Gibson (که در کلااس LMH رقابت میکند) با شماره ۳۶ و به رانندگی «نیکولاس لاپیر»، «متیو وکسیویر» و «آندره نگراو» موفق شد تا با سبقت از رقیبان خود در تیمهای تویوتا و SCG به مقام نخست دست یابد. پس از آنکه خودروی شماره ۷ تویوتا به رانندگی «ژوز ماریا لوپز» در پیچ ۱۵ تصادفی شدید داشت و باعث شد تا پرچم قرمز مسابقات برافراشته شود، ۳۰ دقیقه تاخیر در مسابقه ایجاد شد اما پس از آن، مسابقه برای ۳ ساعت و ۴۰ دقیقه بعدی کاملا سبز بود.
خودروی دیگر تویوتا با رانندگی «سباستین بومی»، «برندان هارتلی» و «ریو هیراکاوا» در بخشی از مسابقه مجبور به ایست اضطراری شد تا از تمامشدن سوختش جلوگیری کند. این خودرو بهمخاطر توقف پیت که در دور بعدی داشت از رقبای LMH عقب افتاد.
در ادامه مسابقه راننده خودروی گلیکنهاوس پس از سبزشدن پرچم و پیش از شروع مسابقه از خودروی GTE Pro کوروت عبور کرد و امتیاز منفی کسب کرد. پس از پرچم قرمز دوم که بهخاطر طوفان رعدوبرق در منطقه برافراشته شده بود، قرار شد تا مسابقه با ۳۶ دقیقه تاخیر کار خود را آغاز کند؛ درنهایت اما پس از ۱۴ دقیقه و دورشدن طوفان، خودروها به پیست مسابقه بازگشتند. پس آن بود که آلپاین با پیشیگرفتن از خودروی شماره ۸ تویوتا و گلیکنهاوس به مقام نخست دست یافت. فاصله آلپاین با خودروی دوم این مسابقه حداقل ۹.۲ ثانیه بود.
پیروزی بیچونوچرا برای یونایتد اتواسپرت
خودروی اورکا شماره ۲۳ تیم «United AutoSport» به رانندگی «پاول دیرستا»، «اولیور خارویس» و «جاش پیرسون» درحالیکه همه رقبایش در گروه LMP2 در پیت قرار داشتند به بخش سرویس بازنگشت؛ درنتیجه هم از بقیه جلو افتاد و برنده کلاس خود شد. این خودرو توانست با پیشیگرفتن از خودروی «Team WRT» در ردهبندی کلی و پس از خودروهای LMH به رتبه چهارم دست یابد. خودروی شماره ۴۱ تیم WRT هم پس از همتیمی خود، به رتبه سوم کلاس دست یافت.
کوروت اینبار هم ناکام ماند
در کلاس GTE Pro، پورشه با اختلاف ۱.۴ ثانیه موفق شد تا خودروی کوروت را مغلوب سازد. پس از نبرد پورشه و کوروت در ساعات آغازین مسابقه، خودروی شماره ۹۲ پورشه به رانندگی «کوین استر» و «مایکل کریستنسن» پس از پرچم قرمز نخست و درست در پیچ آخر پیست، از کوروت C8.R سبقت گرفت. خودروی دیگر پورشه با شماره ۹۱ نیز قصد داشت تا مقام اول و دوم را به نام این خودروساز ثبت کند اما بهخاطر مشکل فنی پیچ چرخ عقب، با اختلاف ۹ ثانیه از خودروی کوروت به مقام سوم کلاس خود دست یافت.
خودروهای فراری در سوی دیگر، اصلا سریع نبودند و به مقامهای چهارم و پنجم کلاسشان دست یافتند؛ این اتفاق درحالی رخ داد که رانندگان فراری، «جیمز کالادو» و «آلساندرو پیر گیودی» برندگان سال ۲۰۲۱ این رقابتها بودند.
در کلاس GTE Am، تیم «NorthWest AMR» موفق شد تا با پیشیگرفتن از برنده گروه GTE Am لمان سال ۲۰۲۰، آستون مارتین «TF Sport»، و پورشه تیم «Project 1» به مقام نخست دست یابد. در زیر میتوانید بخشهای برجسته مسابقه را مشاهده کنید.
مهردادکمال
۴ فروردین ۱۴۰۱مسابقه لمان برای خود سازنده اش اسم و رسم بهتری بجا میذاره تا فرمول یک علتش اینه که بیشتر مردم اسم کمپانی سازنده رو بعنوان قهرمان به یاد میسپارن تا اسم راننده رو چیزی که تو فراری برعکسه منتها همونطور که مردم جایزه اسکار رو بیشتر مد نظر دارن تا جایزه کن فرمول یک در دنیا جایگاه خیلی رفیعتری رو داره و همین باعث شده کمپانی ها با تمام وجوذ بیان رو طرحاشون هزینه کنن
Clean energy (صیانت!)
۴ فروردین ۱۴۰۱لمانز و اف یک واقعا در سطح فوق العاده بالایی قرار دارن… هر شرکتی نمیتونه توش موفق بشه…