مسابقات

آیا تاریخ درباره رقابت درون تیمی همیلتون و راسل تکرار خواهد شد؟

انتظار می‌رود در فصل ۲۰۲۲ فرمول ۱، برکناری میشائیل مسی از مدیریت مسابقات به معنی پررنگ‌تر شدن حضور همیلتون در مسابقات باشد.

و خب این خبری بسیار خوب است. حتی اگر آمار و ارقام فصل پیش را نادیده بگیریم، مکس ورشتاپن بازهم به دنبال اثبات این نکته خواهد بود که قهرمانی فصل ۲۰۲۱ یک اتفاق نبوده است. همان‌طور که در جریان هستید برخی افراد معتقد هستند مسی با اعمال‌نفوذ و نادیده گرفتن قوانین زمینه قهرمانی ورشتاپن جوان را فراهم کرده است اما این راننده می‌خواهد خودش را اثبات کند.

اما ریسک مسابقات برای همیلتون بالاست. امسال شاهد بزرگ‌ترین تغییر قوانین فرمول ۱ طی سال‌های اخیر هستیم و اگرچه مرسدس-ای ام جی همانند هر تیم دیگری به دنبال ارائه بهترین خودرو و استراتژی است اما هیچ‌کسی نمی‌داند که چه کسی بهترین استفاده را از قوانین جدید خواهد برد؛ و البته یک فاکتور دیگر هم وجود دارد: راننده‌ای به نام جورج راسل!

آیا همیلتون باید از هم‌تیمی جدید خود یعنی جورج راسل بترسد؟ او قطعاً نمی‌تواند از حضور راننده جوان در تیمی با چندین عنوان قهرمانی انتقاد کند چراکه ۱۵ سال پیش خود همیلتون جوان‌ترین راننده فرمول ۱ بود و این چرخه همیشه ادامه خواهد داشت.

بیایید به عقب بازگردیم. آن زمان مک لارن با فرناندو آلونسو که دو بار قهرمان فرمول ۱ شده بود در مسابقات حضور داشت و اگرچه همیلتون در چهار مسابقه اول مسابقات نقش راننده شماره دو را ایفا می‌کرد اما در مونترال دست برتر را داشت و از موقعیت خود به گونه‌ای دفاع کرد که آلونسو از پیست خارج شد و در نهایت همیلتون پیروزی خبرسازش در فرمول ۱ را ثبت کرد. در مسابقه بعدی که در ایندیاناپولیس برگزار شد، آلونسو بازهم از رسیدن به همیلتون و پشت سر گذاشتن او ناکام ماند.

در پایان فصل هر دو راننده ۱۰۹ امتیاز داشتند و رابطه بین آلونسو و همیلتون نیز خوب نبود و البته این کیمی رایکونن راننده تیم فراری بود که با ۱۱۰ امتیاز قهرمان شد. واضح است که اگر یک جنگ داخلی بین رانندگان مک لارن رخ نمی‌داد، یکی از آن‌ها می‌توانست عنوان قهرمانی را به دست آورد.

اما علیرغم شباهت‌های جذاب بین آن زمان و حالا، وضعیت بسیار متفاوت است. آلونسو در آن زمان به عنوان یک تازه‌وارد در مک لارن محسوب می‌شد اما همیلتون از همان جوانی زیر پر و بال ران دنیس قرار گرفته بود. این در حالی است که همیلتون در فصل ۲۰۲۲ مسابقات دهمین سال حضور خود در مرسدس را جشن خواهد گرفت. کل تیم بر اساس همیلتون شکل گرفته است و یکی از تاریخ‌سازترین رانندگان فرمول ۱ محسوب می‌شود.

در نظر داشته باشید که همیلتون سال ۲۰۰۷ کاملاً با فرمول ۱ بیگانه بود اما راسل قبلاً در ۶۰ گرندپری حضور یافته است؛ اما ما فکر می‌کنیم بزرگ‌ترین دلیل برای عدم تکرار وضعیت سال ۲۰۰۷ توتو ولف باشد. دنیس به نوعی نقش پدر را برای همیلتون ایفا می‌کرد درحالی‌که ولف هرگز از تعریف و تمجید درباره مهارت‌های راننده شماره یک خود خودداری نکرده است.

حتماً به راسل گفته خواهد شد که یکی دو فصل ابتدایی حضور در مرسدس را به‌صورت شاگردی طی کند و از استاد خود چیزهای زیادی یاد بگیرد و سپس به آنچه شایسته‌اش است برسد. او هنوز مرد جوانی است که می‌تواند چندین عنوان قهرمانی را در سال‌های آینده کسب کند.

همچنین واضح است که راسل با چنین چیزهایی موافق خواهد بود زیرا در غیر این صورت وضعیت خوبی نخواهد داشت.

با این حال رانندگان برتر فرمول ۱ بنا به دلایل زیادی دارای چنین جایگاهی هستند که یکی از آن‌ها استعداد و مهم‌تر از آن جاه‌طلبی برای پیروزی است؛ و اگر مشخص شود راسل به اندازه همیلتون سریع می‌راند (کاملاً ممکن به نظر می‌رسد)، قطعاً دو فصل بعد عنوان راننده شماره دو را قبول نخواهد کرد. این‌طور نیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autocar

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. AMG GT R

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    متاسفانه روش کثیفی هست به نام ایجاد حس رقابت
    تا بتونن تیم رو بالا بکشن متاسفانه این روش خیلی جالب نیست در مدارس تیزهوشان هم از این روش استفاده می کنن
    فشار روحی روانی زیادی به تیم وارد میکنه

    موافقم 10
    مخالفم 4
    1. مهدی موتور

      ۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1232 ديدگاه)

      حاجی جملت رو روی منشور باید حک کرد

      موافقم 4
      مخالفم 3
  2. AMANTE

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    راسل هم خوش شانسه که شروع اش با مرسدسه و هم بد شانس که شروع اش با مرسدسه.
    همیلتون و مرسدس بقدری با هم خوب ان که سخت بزارن راسل به همین زودی ها خودی نشون بده مگر اینکه راسل بعد دو سه فصل خودش یک کاری انجام بده وگرنه راحت باید تا آخر دوره ی همیلتون پشت سرش باشه.

    موافقم 5
    مخالفم 3
  3. akrh78

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    مرسدس خیلی روی راسل سرمایه گذاری کرده تا به اینجا رسوندتش و قطعا مثل بوتاس توسری خور نمیشه توی مرسدس
    بخاطر تغییر شدید قوانین تنها برگه برنده همیلتون جلوی راسل تجربش 16 سالشه، بقیه چیزا ریست شده و همه راننده های گرید از صفر شروع میکنن
    امسال سال خوبی برای روکی بودن هست در کل

    موافقم 6
    مخالفم 3
    1. GMA

      ۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      بوتاس هم تو سری خور بود هم دل و جرئت کافی نداشت، همیشه از روبه‌رویی با پرز و ورشتاپن می‌ترسید، نه میتونست ازشون سبقت بگیره نه در مقابلشون از جایگاهش دفاع کنه

      موافقم 7
      مخالفم 4
      1. taha-mahdiloo

        ۱ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (13 ديدگاه)

        پرز همونطوری که در مسابقه آخر جانانه در برابر همیلتون برای مکس دفاع کرد ، مطمئنا راسل هم برای همیلتون این چنین کارهایی رو انجام خواهد داد.

        روراست باشیم؛ همیلتون بعد از کسب ۸ امین عنوان قهرمانی ، شاید از فرمول یک بره و راسل راننده شماره ۱ میشه
        پس اگه راسل یک الی دوفصل به همیلتون برای این هدف کمک کنه ، خیلی زودتر و بهتر به قهرمانی میرسه

        موافقم 3
        مخالفم 2
      2. LH44

        ۱ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (179 ديدگاه)

        بوتاس تو سری خور نبود، شد.
        بوتاس زمان ویلیامز رو از یادتون نره. اگه بد بود جای زربرگ نمیومد.
        وقتی اومد مرسدس تحت تاثیر نفوذ و سرعت خیلی بیشتر همیلتون قرار گرفت که یه دلیلش اشنایی همیلتون با ماشین بود.
        بعدم شروع کرد افت کردن. تا مسابقه میبرد شارژ میشد، تا یکی خراب میکرد به هم میریخت. خیلی سینوسی کار میکرد وگرنه بوتاس اصلن راننده سطح پایینی نیست. از نصف گرید سریع تره. یادتون نره در تک دور ها، همیلتون هفت بار قهرمان دنیا رو شکست داده.
        اما فصل قبل دید هر کاری میکنه قرارداد بلند مدت باهاش نمیبندن. فهمیده بود مرسدس مهمون بوده. دیگه کمکی به قهرمانی لوئیس نکرد. در طول فصل قبل نه تنها یه دفاع از ردبولا مخصوصن مکس نکرد، بلکه راه رو باز کرد و معطلشون نذاشت. چند بارم برای سریع ترین دور از دستور تیم سرپیچی کرد. معلوم بود دل بوتاس دیگه با تیم نیست. اما واقعن راننده با اخلاق و همتیمیه خوبیه.
        شک نکنید از پرز سریع تره. پرزی که کاری که بوتاس برای لوئیس تو 5 سال کرد رو حتی بیشترش، برای ورستپن در چنتا مسابقه کرد.

        موافقم 6
        مخالفم 2
  4. بهزاد

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2545 ديدگاه)

    راننده ی اول و دوم زمانی قطعی میشه که بعد از چند مسابقه یکی از این دو برتریشو اثبات کنه.
    اگر راسل در تایم گیری و مسابقه عملکرد بهتری ارائه کنه همیلتون و تیم نمیتونن اعمال نفوذ کنند و به راسل بگن یکم یواشتر به خصوص وقتی رقابت نزدیکه یا یک فاصله ای بین مرسدس و باقی تیم های برتر افتاده باشه.
    روی کاغذ تنها امید همیلتون داشتن یک ماشین برتر مثل ۲۰۲۰ یا ۲۰۱۹ هست وگرنه این رانندگان جوان راه نفس تجربه را میبندن.

    موافقم 4
    مخالفم 2
  5. BMW

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (662 ديدگاه)

    عه مرسدسم خودرویه جدیدشو معرفی کرد ندیده بودم…بَه بَه چه رنگی باید فقط نقره ای بزنن نه مشکی نقره ای امضای مرسدسه

    موافقم 4
    مخالفم 1
  6. 1123

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (527 ديدگاه)

    جدای از همه اینا همیلون 2007 اعجوبه بود با وجود همه سختی ها و رقبایی مثل رایکونن و آلونسو علیرغم بی تجربگی ش رده 2 رو بدست اورد

    موافقم 1
    مخالفم 2
  7. محمد

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اتفاقا این همیلتون هستش که باید اثبات کنه با داشتن هم‌تیمی تراز اول بازم همین عملکرد رو داره یا نه، وگرنه مکس ثابت کرد با خودروی کندتر هم می‌تونه همسرتون رو شکست بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا