مسابقات

بررسی تمرین‌های زمستانه فرمول یک فصل ۲۰۲۳ در بحرین

پس از مدت‌ها انتظار فصل جدید فرمول یک در سال ۲۰۲۳ با شروع تمرین‌های زمستانه سه روزه در بحرین و در پیست صخیر آغاز شد. از اتفاقات مهم این فصل تاکنون می‌توان به تغییر مدیریت تیم فراری اشاره کرد، مدیریت این تیم بزرگ به فردریک واسور رسید و وی جانشین متیا بینوتو شد. در ادامه به بررسی این تست سه روزه می‌پردازیم.

در ابتدا باید اشاره کنیم که پیرلی تمام اطلاعات مربوط به استفاده از تایر در تست پیش فصل بحرین را منتشر کرده است. در تست پیش فصل بحرین یک نمونه آزمایشی C3 وجود دارد که روی تایر هیچگونه علامت رنگی وجود ندارد.

در صبح اولین تمرین شاهد اولین پرچم قرمز بودیم و ماشین آستون مارتین فیلیپه دروگوویچ، به دلیل مشکل فنی در پیست متوقف شد.

از نکات این تمرین می‌توان به فرورفتگی باله‌ی جلوی خودروی فراری اشاره کرد. دماغه ماشین فراری در سرعت بالا دچار فرورفتگی می‌شد و در زمان ترمزگیری به حالت اول برمی‌گشت. فراری در مورد این مشکل گفت که آنها متوجه نشدند که مشکل فرورفتگی و بیرون زدگی دماغه چیست و این در طراحی مورد نظر نبوده است.

در انتهای روز مکس ورستپن با اختلاف بسیار کم با فرناندو آلونسو در رده ی اول قرار گرفت. رده‌های سوم و چهارم نیز به رانندگان فراری رسید

هلموت مارکو اعلام کرد که ردبول از نتایج به دست آمده در روز اول تست‌های پیش از فصل ۲۰۲۳ رضایت مندی کامل را دارد و برنامه‌های از پیش تعیین شده آنها به خوبی عملی شده است.

در روز دوم تمرین‌ها جایگاه اول به ژو گوانیو از تیم آلفارومئو رسید. پشت سر وی نیز مکس ورستپن در رده‌ی دوم قرار گرفت. فرناندو آلونسو نیز سوم شد.

مهم‌ترین اتفاق روز دوم تمرین‌های زمستانه مشکل هیدرولیک خودروی تیم مرسدس بود. در اواخر تمرین جورج راسل دچار نقص هیدرولیک شد که در نتیجه‌ی آن خودروی وی در دنده چهارم گیر کرد و باعث نمایش پرچم قرمز شد.

توتو ولف مدیر تیم مرسدس اطمینان می‌دهد که پس از دو روز تست‌های پیش فصل نتیجه گیری در مورد همسویی نیروها غیر ممکن است. ولف صراحتا اعلام می‌کند که تیم‌ها پتانسیل واقعی خودروهای خود را نشان نمی‌دهند و مرسدس نیز از این قاعده مستثنی نیست.

زک براون نیز مدیر تیم مکلارن اظهار داشت که این تیم در رسیدن به اهداف توسعه خودروی خود برای فصل ۲۰۲۳ شکست خورده است و آنها سعی خواهند کرد با به روز رسانی در طول فصل به نتیجه‌ی بهتری دست پیدا کنند.

سومین و آخرین روز تست‌ بحرین با پیشتازی ردبول و راننده‌ی دوم این تیم یعنی سرجیو پرز به پایان رسید. همیلتون که در بعد از ظهر به خوبی عمل کرده بود در رده‌ی دوم قرار گرفت. والتری بوتاس نیز سوم شد.

براساس شایعات به احتمال زیاد مرسدس برای اولین مسابقه یک بال عقب اصلاح شده و به روز رسانی شده در نظر گرفته است.

کریستین هورنر در مورد تیم استون مارتین و پیشرفت آنها گفت به نظر می‌رسد آنها خیلی عقب نیستند به ویژه فرناندو بسیار رقابتی دیده می‌شود.

فرد واسور مدیر تیم فراری در پایان روز سوم اظهار داشت که آنها از نتیجه تمرینات راضی هستند و هیچ مشکلی مبنی بر عدم اطمینان موتور فراری یافت نشده است و توانسته‌اند ستاپ‌های مختلفی را تست کنند.

در آخر نیز باید اشاره کنیم که شایعاتی مبنی بر حضور سباستین فتل در مسابقه‌ی اول فصل در بحرین وجود دارد. به دلیل تصادف لنس استرول راننده‌ی تیم استون مارتین و مصدومیت وی، ظاهرا قرار است سباستین به جای وی در بحرین در کنار فرناندو آلونسو دیگر راننده‌ی تیم آستون مارتین، به رقابت بپردازد.

اولین رقابت فصل ۲۰۲۳ فرمول یک ۵ روز دیگر و در بحرین آغاز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۶ رای

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. سعید روشن

    ۷ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بسیار عالی بود

    موافقم 4
    مخالفم 2
  2. DNA

    ۷ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (297 ديدگاه)

    ممنون انتظار بیشتری از جزئیات داشتم 🙏
    منتظر اخبار بیشتر هستم

    موافقم 3
    مخالفم 1
  3. LH44

    ۷ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (179 ديدگاه)

    عجیب ترین نکته تست ها، ماشین استون مارتین بود!! شاگرد نیوی کارشو خوب بلده. حیف که این ماشین زیر پای فتل نیست.
    ردبول هم که با اون همه پنهان کاری و لیوری فیک، مشخص بود که کارایی کرده که دلش نمیخواد تا لحظه آخر کسی متوجهشون بشه. عکس های ماشین ردبول به معنای واقعی کلمه اثر هنری محسوب میشن! نمیدونم علاقه نیوی برای استفاده از فلو ویز به جای سنسور چیه اما میدونم جریان هوا در ماشین ردبول به بهترین نحو انجام میشه(اینو ایرودینامیسیست ها گفتن). یه جورایی باید قهرمانی رو براشون کنار بذاریم.
    فراری هم ظاهرن بهترین موتور رو داره اما باید دید پایداری رو حل کردن یا نه. یه مقدار هم داون فورس و درگ رو کم کردن که باعث شده سرعت تو مستقیمی بیشتری داشته باشن.
    دیشب یه گراف اومد که آب پاکی رو رو دست بقیه ریخت. ردبول با فلسه درگ پایین، با اختلاف بیشترین داون فورس رو داره!!!!!!!!!!!
    شاهکاره این ماشین.
    الفارومئو و هاس هم به نظر فصل بدی رو نداشته باشن. مکلارن اصلن اوضاع خوبی نداشت و ویلیامز هم از قرار معلوم همون جایگاه چند فصل پیشش رو داره. یه لحظه وولز رو نشون دادن. فقط گریه نکرد!
    و اما مرسدس. با عرض خسته نباشید خدمت توتو ولف و مهندسین مرسدس، به قول البرتو فابرگا: بد اما نه افتضاح!! به نظرم امسال سال اخراج الیوت باشه. کاش ولف چنتا مهندس ایرو خوب جذب میکرد به جای قرار داد با شرکت های بیشتر و پول پارو کردن! ماشین حداقل در تست ها خیلی بالا و پایین نمیکرد. امیدوارم پورپوسینگ رو حل کرده باشن. پروفسور الیوت هم گفته بود فنر بندی جلو رو کلن عوض کردن. یه چیزی که لوئیس هم تاییدش کرد درگ بسیار بالای این ماشین بود و اینکه هنوز هم ستاپ کردن این ماشین بشدت کار سختیه و به اصطلاح پنجره ستاپش خیلی کوچیکه. لوئیس زمان روز آخرشو با لاستیک یه درجه نرم تر از پرز و والتری زد، یعنی جایگاه واقعی مرسدس اصلن دوم نیست. فاصلشون با ردبول خیلی بیشتر از این حرفاست.
    ردبول و فراری و مرسدس به ترتیب 413، 416 و 398 دور رو زدن.
    در آخر هم باید گفت این ها نتایج تست کردن هاست. حرف قطعی رو نمیشه تا قبل کوالیفایینگ بحرین زد. بشدت امیدوارم صحبت هام در باره مرسدس درست نباشه و اونها بتونن جبران کنن فاصلشون رو با ردبول. احتمالن در اواسط فصل به فراری برسن اما ردبول یه پروژه جداگونست!

    موافقم 12
    مخالفم 4
    1. DNA

      ۷ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (297 ديدگاه)

      🙏🙏🙏

      موافقم 1
      مخالفم 3
    2. KAMI

      ۷ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (106 ديدگاه)

      مرسدس نتونسته اون لوگوی جلوی ماشین رو دقیقا وسط بزنه بعد میخواد مشکلات اساسی موتور و پروپوسینگ رو حل کنه

      مخالفم 17
      1. Iman1199

        ۷ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        مشکل اساسی موتور نداره و نداشته اطلاعاتت رو بیشتر کن تا حرف اشتباه و متعصبانه و غرض دار نزنی چون مشخصه عمدا از این حرفا میزنی هدفت تخریبه مرسدس هم از سال ۲۰۱۴ بهترین و قویترین و بادوامترین موتور و پاوریونیت رو داشته و همین رکن اساسی هم اتفاقا باعث یکه تازی ا‌ون تو فرمول یک و رکورد هشت ۸ قهرمانی سازندگان شد
        تا سال ۲۰۲۲ که دوره عوض شد و قوانین رو تغییر دادن که علتش هم مشخص بود بعد از این فیا قوانین رو تغییر داد و موتور ها رو فریز کرد و اساس رو بر روی طراحی آیرودینامیک گذاشتن
        ماشین مرسدس هم طراحی رادیکالی داشت و اگه موتور چند برابر اینم قویتر باشه جوابگو نیست چون مسئله اصلی آیرودینامیک شده قویترین ‌موتور رو هم داشته باشه بازم وقتی آیرودینامیک اجازه عملکرد ۱۰۰ درصدی نمیده و درگ بالاست چه فایده ای داره پس شما نگاه کنید ببینید مشکل اصلی کجا بوده

        موافقم 9
        مخالفم 3
        1. phonix

          ۷ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (1878 ديدگاه)

          اینکه بنز و مخصوصا شخص همیلتون بخاطر اون همه قهرمانی در طی سالیان گذشته دشمن دارن درسته خود من به عنوان فراری فن روی دیدن همیلتون رو هنوزم ندارم و میخوام سر به تنش نباشه
          ولی اینکه فصل پیش در ابتدای فصل بنز مشکل موتور داشت و بعدا هر سری در گرندپری ها بهتر و بهترش کرد تا اینکه اخر فصل قبل موتورش خیلی بهتر شده بود و داشتن فراری رو اذیت میکردن .
          خواستم بگم بله موتور های بنزم توسط ادم ها طراحی میشن وممکنه به مشکل بر بخورن

          موافقم 3
          مخالفم 6
        2. LH44

          ۷ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (179 ديدگاه)

          phonix@
          موتورها از اولین مسابقه فصل پیش فریز شدن عزیز. توربو هم چند مسابقه بعدش فریز شد. الان فقط میتونن اپدیت پایداری برای موتور بدن.

        3. Iman1199

          ۷ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          Phonix «بعدا هر سری در گرندپری ها بهتر و بهترش کرد تا اینکه اخر فصل قبل موتورش خیلی بهتر شده بود و داشتن فراری رو اذیت میکردن»

          همین جمله شما نشون میده که کاملا اشتباهه حرفت
          چون کاملا برعکس گفتی
          مرسدس مشکل آیرودینامیکی مثل پورپوسینگ و درگ بالا داشت اینها مانع عملکردش بودن نه موتور چون مرسدس اتفاقا بادوامترین موتور رو داشت و قبلا هم اثبات شده بود که قوی ترین موتور رو در عین حال بادوام ترین موتور رو تو فرمول یک داره
          مشکل ماشین مرسدس آیرودینامیک بود نه موتور اتفاقا اینها به دلیل همین مشکل آیرودینامیکی طبق چیزی که خودشونم گفتن مجبور بودن موتور رو تو مود های پایین تر قرار بدن و از کل قدرت موتور استفاده نکنن
          مرسدس با قویترین موتور هم تا وقتی که مشکل آیرودینامیکی ا‌ون حل نشده باشه به عملکرد نهایی نمیرسه
          در ضمن موتور ها کلا از فصل قبل فریز بودن چطور ممکنه خواسته باشن تو موتور دست ببرن حتی تامین کننده سوخت هم باز یه بحثی دیگه بود

  4. سپهر ش

    ۷ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فصل جذابی خواهد بود 👌🏻

    موافقم 2
    مخالفم 2
  5. KAMI

    ۷ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (106 ديدگاه)

    دیدید گفتم مرسدس به تته پته ادامه خواهد داد.
    تا سال ۲۰۲۶ همین آش و همین کاسه اس نهایت فراری بتونه خودشو جمع کنه و ردبول رو در تنگنا قرار بده مرسدس با همیلتون در رده های آخر به رقابت با لطیفی خواهند پرداخت تا سال ۲۰۲۶ هم همیلتون بازنشسته میشه و رویای شکستن رکورد شوماخر بزرگ و بلند مرتبه رو در خوابشم نمی‌بینه

    موافقم 4
    مخالفم 18
    1. Iman1199

      ۷ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      شما هرچی بگی چون از روی تعصب و هیت کردنه قبولش ندارم هر اتفاقی هم ممکنه بیوفته هیچ چیزی هم بعید نیست
      پس مهم نیست شما از همیلتون فشار میخوری یا هدفت چیزی دیگست هر چی باشه
      درست نظر دادن مهمه

      موافقم 15
      مخالفم 5
  6. احمدرضا

    ۷ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (749 ديدگاه)

    سلام دوستان
    لینک سایت های پخش زنده رو میگین لطفا ؟
    قبلا f1livegp.me نشون میداد ولی جدیدا نشون نمیده
    دوتا دیگه بود یادم رفته اگه بگین ممنون میشم

    موافقم 4
    مخالفم 2
  7. احمدرضا

    ۷ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (749 ديدگاه)

    سلام دوستان
    میشه لطفا آدرس سایت های پخش زنده رو بگین
    قبلا f1livegp.me بود ولی جدیدا نشون نمیده
    دوتا دیگه بود ولی یادم رفته
    اگه کسی میدونه ممنون میشم بگه

    موافقم 4
    مخالفم 2
  8. Porsche 911

    ۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    از پدال بیشتر از این انتظار میره
    هم به این دلیل که جامع تر پوشش بده و هم اینکه از عکس های به روز استفاده کنه
    تمامی عکس ها بجز عکس مشکل دماغه فراری مال پارسال هستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا