تیم ردبول، نارضایتی خود از عملکرد دنیل کیات، راننده دوم این تیم را با اخراج وی و جایگزینی مکس ورشتاپن جوان به جای او، عملی کرد. کیات عملکرد مورد انتظار ردبول را در چهار مسابقه نخست فصل از خود نشان نداده و مخصوصاً در مسابقه آخر در سوچی دو بار با سباستین فتل از تیم فراری برخورد و نهایتاً خودروی او را از دور مسابقه خارج نمود.
کیات ۲۲ ساله روس، اکنون با ۲۱ امتیاز در رده هشتم قرار دارد و باید از این پس در تیم دوم ردبول یعنی توروروسو در کنار کارلوس ساینز مسابقه دهد. در عوض ورشتاپن ۱۸ ساله که رانندگیهای متهورانهای داشته و البته با ۱۳ امتیاز در جایگاه دهم است جای وی در ردبول را خواهد گرفت. بدین ترتیب ردبول نیز یک سال زودتر از حضور ورشتاپن در تیم اصلی خود سود خواهد برد.
ردبول قراردادهای بلندمدتی با ۴ راننده جوان خود منعقد نموده که نشانی از تواناییها و استعدادهای آنهاست. باید دید که کیات در تیم دوم ردبول میتواند از حیثیت و تواناییهای خود دفاع کند؟
منبع: carscoops
بهنام طیبی
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ای بابا
mobin
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵این خبر مال هفته پیشه تازه الان گذاشتید؟!!!!!!!
بهنام طیبی
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵کیات 22 سالشه اینقدر حرفه ای رانندگی میکنه ولی ما این همه سال رانندگی بلدیم انگشت کوچیکه اینها هم نمیشیم.
احمد باقری
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵اتفاقا تو ایران خیلی حرفه ای داریم.
بهنام طیبی
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵هرچقدر هم باشن مگه چندنفر به پای دست فرمون اینا میرسن؟؟؟؟؟؟
farzad
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵نمی تونی بگی به پای اینا نمیرسیم چون هیچ وقت جاشون قراره نمیگیریم …
عليرضا سي بي
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵دوست عزیز
اگر یه سری به زندگی نامه این رانندگان در سایتی مثل ویکی بزنین متوجه میشین که آن ها از سنین ده سالگی و … وارد عرصه رانندگی از طریق کارتینگ میشوند و با مربیان مخصوص آموزش میبینند…
و با عرض پوزش ما ها (نسل ما) انگشت کوچیک این رانندگان نمیشیم.
بهنام طیبی
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵من با علیرضا موافقم ولی با فرزاد مخالفم
اقا فرزاد عزیز رانندگان فرمول یک نخبه و نابغه های رانندگی هستن
با اون سرعت رانندگی کردن و سرپیچ تعادل حفظ کردن عمرا کار من و تو و گنده تر از من و تو باشه
شما برو مطالعه کن ببین من چ میگم
یاس ی ( احمد علی )
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵جالبه که ما خودمون با راننده فرمول 1 مقایسه کنیم، لایی کشیدن توی خیابون یا دستی کشیدن با رانندگی در سطح فرمول 1 خیلی فاصله داره، توی اروپا با امکانات فراوان بازم تعداد راننده ها انگشت شماره، بعد ما توی ایران که کلا فقط ی پیست نیمه حرفه ای داریم به نظرتون میتونیم خودمون با یکی مثل کیات مقایسه کنیم !!!!!!!!!!!
بهنام طیبی
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵درود بر شرف شما.دقیقا همین درست گفتی.این احمد باقری و فرزاد زیادی اعتماد به نفس دارن یا شاید جو گرفته که میتونن مثل رانندگان فرمول یک رانندگی کنن
Das Beste Oder Nichts
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵مقایسه کردن خودمون با راننده ای که تجربه ی یک دهه ای واقعا جالبه. من به خاطر علاقه ای که از دوران کودکی با Porsche 959به اتومبیل پیدا کردم و هنوز این علاقه در من زندست گاهی به این سایت هم سر میزنم. به جرات میتونم بگم با هر جای دنیا که رفتم و دیدم مقایسه کردم مردم ایران بد ترین و بی ملاحظه ترین شیوه ی رانندگی رو دارن. دوستان مهارت رانندگی اصلا به تند رفتن ویراژ دادن به هم زدن نظم ترافیک و به خطر انداختن جون خودمون و دیگران نیست.
بهنام طیبی
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵حالا من جمع نمیبندم و بازم رانندگانی در ایران هستن که نیمه حرفه و خوب رانندگی کنن ولی خودمون با رانندگان فرمول یک مقایسه کنیم کار طنز و خنده داری میباشد.
رانندگان فرمول یک گلچین شده هایی هستن از بهترین راننده ها در سراسر جهان
بهراد
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵همین طور که دوستان گفتن این راننده ها از سنین 10 سالگی کارتینگ و شروع کردن و با امکانات مناسب و آموزش مناسب تونستن خودشون رو از بین هزاران راننده کارتینگ بالا بکشن و به اینجا برسن ولی ما تو خیلی از شهر های ایران پیست کارتینگ هم نداریم پیست هم داشته باشیم مسابقات منظمی نداریم مسابقات هم باشن بخاطر هزینه های بالا شرکت کننده خیلی کم و محدود به بچه پولدارا هست و اسپانسر هم بخاطر عدم حمایت تلوزیون و رسانه از مسابقات وجود نداره
بهنام طیبی
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵در ایران اول باید فرهنگ سازی بشه.هنوز خیلی ها عین ادم معمولی هم رانندگی نمیکنن دیگه چه برسه به پیست