فیا برنامههای خود برای اعطای امتیاز بیشتر به رانندهای که سریعترین رکورد برای طی یک دور پیست در هر گرندپری را ثبت میکند تأیید نمود. این قانون جدید از امسال و در اولین گرندپری فرمول ۱ سال ۲۰۱۹ یعنی ملبورن استرالیا اعمال خواهد شد.
اگرچه این قانون قبلاً در برخی رشتههای موتور اسپورت عملیاتی شده بود اما به تازگی چراغ سبز را از کمیسیون فرمول ۱ دریافت کرده است. البته این قانون کاملاً جدید نبوده و در دههی ۵۰ میلادی و ۱۰ سال اول برگزاری مسابقات فرمول ۱ به سریعترین لپهای ثبت شده تعلق میگرفت.
این قانون جدید میتواند تأثیر مهمی روی رتبههای رانندگان بگذارد. یک مثال بارز این قضیه در سال ۱۹۵۸ و زمانی بود که مایک هاوتورن تنها با یک امتیاز سر استریلنگ موس را شکست داد و قهرمان شد. هاوتورن دو امتیاز بیشتر از استرلینگ موس به خاطر ثبت سریعترین رکوردهای پیست به دست آورده بود. یکی از رویدادهای جدیدتر مربوط به این وضعیت هم به فصل ۲۰۰۸ مربوط میشود که در آن فلیپه ماسا و لوئیس همیلتون تنها یک امتیاز فاصله برای قهرمانی داشتند.
البته احتمال بروز چنین وضعیتی خیلی بالا نیست زیرا از آن زمان تاکنون رانندگان خیلی به دنبال ثبت سریع ترین رکوردهای پیست نیستند بنابراین ما نمیدانیم که این امتیازها چه تأثیری روی عملکرد کلی رانندگان و تیمها خواهند گذاشت.
البته این قانون جدید همچون مسابقات فرمول E یک تبصره داشته و آن اینکه امتیاز اضافی در صورتی به راننده داده میشود که مسابقه را بین ۱۰ نفر اول به پایان برساند.
جی کلاس مرسدس
۲۰ اسفند ۱۳۹۷چیز بیخودیه
محمد حسین
۲۰ اسفند ۱۳۹۷خوبه
هیجان رو بیشتر می کنه. چون پیش بینی سخت تر میشه. ممکنه چند تا راننده اول با هم در حال رقابت برای پودیوم باشن ، ولی یک راننده ای که امیدی به پودیوم نداره ، با انگیزه ثبت رکورد سرعت تلاش بیشتری بکنه و از این راه امتیاز بگیره
Khosrow
۲۰ اسفند ۱۳۹۷اون امتیاز اضاف حکم گوشت یخ زده رو داره / همچین یورش ببرن براش که توشرایط عادی نگاهشم نمیکردن ..
عرفان
۲۱ اسفند ۱۳۹۷حالا چند امتیاز داره؟ یک امتیاز یا چقدر؟؟