تمرین سوم گرندپری موتو جی پی آراگون، در هوای خشک برگزار شد. در این تمرین که به دلیل شرایط جوی و سرعت بهتر موتورسواران، تمرین تعیینکننده برای ورود به مرحله دوم تعیینخط بود، مارکز در جایگاه نخست قرار گرفت، وینیالز توانست در پیست خشک خودی نشان دهد و در جایگاه دوم نشست و دنی پدروسا سریعترین مرد روز جمعه نیز در جایگاه سوم ایستاد.
ولنتینو روسی، که با توجه به شرایط بدنی خود دیروز نتوانسته بود در باران از تواناییهای کامل خود و موتور M1 یاماها استفاده کند، در این تمرین در جایگاه دهم قرار گرفت و بهعنوان آخرین موتورسوار به Q2 راه یافت. روسی که زودتر از موعد مقرر به مسابقات برگشته، بعد از تمرینات دیروز عنوان کرد مقداری درد دارد اما درد او شدید نیست.
در تمرین چهارم ماوریک وینیالز جلوتر از موتورسواران هوندا، پدروسا و مارکز، در جایگاه نخست قرار گرفت و پُل اسپارگارو از تیم KTM در مکان چهارم ایستاد.
در Q1، خورخه لورنزو و یوهان زارکو توانستند مکانهای اول و دوم را کسب کرده و به Q1 راه یابند. خورخه لورنزو در تمرینات جمعه عملکرد بسیار خوبی داشت اما در تمرین تعیینکننده صبح شنبه، بعد از ولنتینو روسی و در مکان یازدهم قرار گرفت و نتوانست مستقیماً به Q2 برود. جک میلر نیز با اختلاف تنها ۹ هزارم ثانیه نسبت به یوهان زارکو از حضور در Q2 بازماند.
اما در تعیینخط شرایط اندکی متفاوت رقم خورد. ماوریک وینیالز پول پوزیشن آراگون را بهدست آورد و لورنزو با اختلاف تنها ۱ دهم ثانیه دوم شد. ولنتینو روسی نیز با توجه به شرایط بدنی خود، عملکرد بسیار خوبی داشت و در مکان سوم ایستاد.
مارک مارکز در دوری که انتظار میرفت زمان بسیار خوبی ثبت کرده و پول پوزیشن را به چنگ آورد، تصادف کرد و نتوانست بعدازآن، زمان بهتری کسب کرده و در مکان پنجم ایستاد.
کل کراچلو، موتورسوار تیم LCR Honda در جایگاه چهارم ایستاد و دوباره بهترین عملکرد را در میان موتورسواران تیمهای مستقل داشت. دنی پدروسا نیز در جایگاه ششم ایستاد، بنابراین سه موتورسیکلت هوندا در خط دوم استارت خواهند زد.
آندره داویتسیوزو، روز خوبی نداشت و در جایگاه هفتم ایستاد، الیش اسپارگارو نیز در جایگاه هشتم ایستاد. آراگون پیستی است که او اولین سکوی خود را در موتو جی پی کسب کرده.
جدول کامل مرحله اول تعیینخط گرندپری آراگون
رده | موتورسوار | تیم | زمان | فاصله زمانی |
۱ | Jorge LORENZO | Ducati Team | ۱’۴۸.۱۷۹ | |
۲ | Johann ZARCO | Monster Yamaha Tech 3 | ۱’۴۸.۲۹۸ | ۰.۱۱۹ / ۰.۱۱۹ |
۳ | Jack MILLER | EG 0,0 Marc VDS | ۱’۴۸.۳۰۷ | ۰.۱۲۸ / ۰.۰۰۹ |
۴ | Pol ESPARGARO | Red Bull KTM Factory Racing | ۱’۴۸.۳۸۷ | ۰.۲۰۸ / ۰.۰۸۰ |
۵ | Karel ABRAHAM | Pull&Bear Aspar Team | ۱’۴۸.۴۶۷ | ۰.۲۸۸ / ۰.۰۸۰ |
۶ | Danilo PETRUCCI | OCTO Pramac Racing | ۱’۴۸.۹۰۸ | ۰.۷۲۹ / ۰.۴۴۱ |
۷ | Loris BAZ | Reale Avintia Racing | ۱’۴۸.۹۱۱ | ۰.۷۳۲ / ۰.۰۰۳ |
۸ | Jonas FOLGER | Monster Yamaha Tech 3 | ۱’۴۹.۰۳۴ | ۰.۸۵۵ / ۰.۱۲۳ |
۹ | Hector BARBERA | Reale Avintia Racing | ۱’۴۹.۰۵۲ | ۰.۸۷۳ / ۰.۰۱۸ |
۱۰ | Alex RINS | Team SUZUKI ECSTAR | ۱’۴۹.۲۳۳ | ۱.۰۵۴ / ۰.۱۸۱ |
۱۱ | Tito RABAT | EG 0,0 Marc VDS | ۱’۴۹.۲۵۸ | ۱.۰۷۹ / ۰.۰۲۵ |
۱۲ | Scott REDDING | OCTO Pramac Racing | ۱’۴۹.۲۸۸ | ۱.۱۰۹ / ۰.۰۳۰ |
۱۳ | Bradley SMITH | Red Bull KTM Factory Racing | ۱’۴۹.۵۷۸ | ۱.۳۹۹ / ۰.۲۹۰ |
۱۴ | Sam LOWES | Aprilia Racing Team Gresini | ۱’۵۰.۷۶۹ | ۲.۵۹۰ / ۱.۱۹۱ |
جدول کامل مرحله دوم تعیینخط گرندپری آراگون
رده | موتورسوار | تیم | زمان | فاصله زمانی |
۱ | Maverick VIÑALES | Movistar Yamaha MotoGP | ۱’۴۷.۶۳۵ | |
۲ | Jorge LORENZO | Ducati Team | ۱’۴۷.۷۳۵ | ۰.۱۰۰ / ۰.۱۰۰ |
۳ | Valentino ROSSI | Movistar Yamaha MotoGP | ۱’۴۷.۸۱۵ | ۰.۱۸۰ / ۰.۰۸۰ |
۴ | Cal CRUTCHLOW | LCR Honda | ۱’۴۷.۸۳۰ | ۰.۱۹۵ / ۰.۰۱۵ |
۵ | Marc MARQUEZ | Repsol Honda Team | ۱’۴۷.۹۶۳ | ۰.۳۲۸ / ۰.۱۳۳ |
۶ | Dani PEDROSA | Repsol Honda Team | ۱’۴۸.۱۰۷ | ۰.۴۷۲ / ۰.۱۴۴ |
۷ | Andrea DOVIZIOSO | Ducati Team | ۱’۴۸.۱۳۷ | ۰.۵۰۲ / ۰.۰۳۰ |
۸ | Aleix ESPARGARO | Aprilia Racing Team Gresini | ۱’۴۸.۱۵۹ | ۰.۵۲۴ / ۰.۰۲۲ |
۹ | Alvaro BAUTISTA | Pull&Bear Aspar Team | ۱’۴۸.۱۸۷ | ۰.۵۵۲ / ۰.۰۲۸ |
۱۰ | Andrea IANNONE | Team SUZUKI ECSTAR | ۱’۴۸.۲۸۹ | ۰.۶۵۴ / ۰.۱۰۲ |
۱۱ | Johann ZARCO | Monster Yamaha Tech 3 | ۱’۴۸.۴۰۲ | ۰.۷۶۷ / ۰.۱۱۳ |
۱۲ | Mika KALLIO | Red Bull KTM Factory Racing | ۱’۴۸.۴۷۱ | ۰.۸۳۶ / ۰.۰۶۹ |
peyman
۱ مهر ۱۳۹۶متشکرم از سایت بسیار عالی پدال که با وجود مطالب فراوان در حوضه اتوموبیل ،بخش مسابقات هم به خوبی اداره میکن و خبر های مهم پوشش میدن
ایول دکتر دمت گرم
دکتر تو مجموع سکتور 1 و 2 و 3 از مارکزو وینالس سریعتر بود و همانند چند مسابقه قبل سکتور اخر خوب نبود (البته مارکز تو اون دور زمین خورد)
Meysam..LaFerrari
۱ مهر ۱۳۹۶فکر نمیکنم خورخه لوزنو بتونه رده ش رو حفظ کنه. باید تو مسابقه دید روسی چقدر آماده ست.
دوست دارم دوویتزیوسو امسال قهرمان شه ولی مارکز واقعا رقیب قدرتمندیه.
Ahmad
۲ مهر ۱۳۹۶منم موندم طرفدار دوکاتی هستم. ولی از طرفی نمیشه مارکز رو با اون هنر فوق العاده دوست نداشت.دوست دارم مارکز قهرمان بشه و دوکاتی قهرمان تیمی
الف.ی
۱ مهر ۱۳۹۶اینطور که معلومه رقابت تو موتو جی پی هم به اندازه فرمول یک جذابه
BMW
۱ مهر ۱۳۹۶داداش الف.ی موتو جی پی صد برابر بیشتر از فرمول یک جذابیت داره چون رقابت بین دو نفر نیست بین چند نفره حداقل اگه قهرمانش مشخص باشه نفرات دوم به بعدش مشخص نیست.
peyman
۱ مهر ۱۳۹۶فکر کنم شما اصلا مو تو جی پی نمیبینی
طرفداران موتور اسپورت میدونند که موتو جی پی چند برابر فرمولا وان هیجان انگیزه مخصوصا اگه یکمی طرفدارش باشی
الف.ی
۱ مهر ۱۳۹۶دقیقا هردو درست میگید تو موتو جی پی رقابت بین چندین نفره منم تا حالا هیچ وقت موتو جی پی رو نگاه نکردم
peyman
۱ مهر ۱۳۹۶به قول اقای صباغ طرفدار یک موتور سوار خوب بشو و از مسابقه لذت ببر