مکس ورشتاپن راننده تیم ردبول ریسینگ قرارداد خود با این تیم را تا پایان فصل ۲۰۲۳ مسابقات فرمول ۱ تمدید کرد.
به این ترتیب ورشتاپن چهار شانس بیشتر برای قهرمان با خودروی ردبول در فرمول ۱ خواهد داشت، خودرویی که از نیروگاه هوندا استفاده کرده و در پایان فصل پیش فوقالعاده رقابتی نشان داده است. ورشتاپن سال ۲۰۱۹ را بالاتر از رانندگان فراری و در رده سوم به پایان رساند.
تمدید قرارداد او آب پاکی را روی شایعاتی که حاکی از انتقال او به تیمهای فراری یا مرسدس بودند ریخت. البته حداقل تا سال ۲۰۲۳ و پایان قرارداد ورشتاپن با ردبول که اینگونه خواهد بود.
او گفته است:
من واقعاً از تمدید قرارداد خود با تیم خوشحال هستم. ردبول به من اعتقاد دارد و فرصت شروع بکار در فرمول ۱ را به من داده و همیشه قدردان این محبت خواهم بود. در طول این سالها من رابطهی نزدیکتری با تیم داشتهام و از کار با این تیم واقعاً لذت بردهام.
ورشتاپن اضافه میکند:
وقتی هوندا وارد میدان شد پیشرفت ما سریعتر شد و من در یک سال گذشته رقابت بهتری داشتم. من به همکاری ردبول و هوندا باهم احترام میگذارم و از همه میخواهم تا برای موفقیت کار کنند. من به دنبال قهرمانی با ردبول هستم و هدفم نیز قهرمانی دنیاست.
ورشتاپن در سال ۲۰۱۶ از تیم تورو روسو به ردبول منتقل و به جوانترین برنده مسابقه تاریخ فرمول ۱ بدل شد. او سپس دو پیروزی دیگر در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به دست آورد. البته او در سال ۲۰۱۹ بهترین عملکرد خود را به نمایش گذاشت و رتبه سوم کلی را کسب کرد.
مدیر تیم ردبول نیز گفته است:
تمدید قرارداد با مکس تا پایان فصل ۲۰۲۳ خبر بسیار خوبی است. با تغییر قوانین در فصل ۲۰۲۱ چالشها همچنان ادامه خواهند داشت. مکس ثابت کرده با تیم همراه است و واقعاً به همکاری ما با هوندا اعتقاد دارد.
اگرچه ورشتاپن قرارداد خود با ردبول را تا چند فصل دیگر تمدید کرده اما قرارداد رانندگانی همچون لوئیس همیلتون، سباستین فتل و والتری بوتاس در پایان امسال به پایان میرسد.
Ferrari
۱۹ دی ۱۳۹۸البته مکس جز ردبول پیشنهاد دیگه ای نداشت مدیران فراری بخاطر اتهام زنی مکس اواخر فصل ۲۰۱۹ گفتن کسی در فراری به حضور مکس علاقه ای نداره مرسدس هم خواهان حضور مکس در تیم نبود البته مکس با مدیر تیم مرسدس تماس های زیادی برقرارکرده بود اما مرسدس تمایلی به جذب مکس نداشت