دنیل ریکاردو در تمرین دوم جایزهبزرگ فرمول یک مکزیک برتر از رانندگان مرسدس در صدر قرار گرفت.
ریکاردو ر ابتدای تمرین در بالای جدول قرار رفت. او که با لاستیکهای سافت دور میزد سایهی همتیمی خود مکس ورشتپن را در تعقیب خود در جدول زمانگیری میدید. دوباره رانندگان مرسدس اولین رانندگانی بودند که به لاستیکهای خود را به آلتراسافت تغییر دادند. سپس والتری بوتاس و لوئیس همیلتون به ترتیب در صدر جدول قرار گرفتند و ریکاردو به ردهی سوم رفت.
اما زمانی که دنیل ریکاردو نیز از لاستیکهای آلتراسافت استفاده کرد، توانست زمان ۱ دقیقه و ۱۷ ثانیه و ۸۰۱ هزارم ثانیه را ثبت کرده و در بالای جدول قرار گیرد. همیلتون با فاصلهی ۱۳۱ هزارم ثانیه نسبت به ریکاردو دوم شد. او یکبار در پیچ ۱۱ اسپین شد اما خودروی مرسدس او به دیوار برخورد نکرد و آسیبی ندید. ورشتپن نیز تنها ۳۲ هزارم ثانیه کندتر از همیلتون بود و در ردهی سوم ایستاد.
سباستین فتل که با مشکلات زیادی دستوپنجه نرم میکرد در ردهی چهارم ایستاد. کیمی رایکونن پنجمین مرد سریع بود.
بوتاس که پیشتازی تمرین اول را در دست داشت، نیم ثانیه کندتر از ریکاردو بود و در ردهی ششم قرار گرفت. البته اتوموبیل او مشکل کم شدن چسبندگی نسبت به قبل را داشت.
فرناندو آلونسو نیز همانند تمرین اول عملکرد خوبی داشت. او بعد از رانندگان سه تیم برتر در ردهی هفتم قرار گرفت. او دیرتر از بقیهی رانندگان لاستیکهای خود را به آلتراسافت تغییر داد و اگر زودتر این کار را کرده بود شاید میتوانست حتی زمان بهتری نیز ثبت کند. عملکرد خوب آلونسو، سرجیو پرز را در تمرین خانگی خود به ردهی هشتم فرستاد.نیکو هالکنبرگ و اسبان اُکُن نیز در ردههای نهم و دهم قرار گرفتند.
برندون هارتلی، راننده جوان تیم تورو روسو در دومین حضور خود در فرمول یک، در میان دو رانندهی ویلیامز، در ردهی سیزدهم قرار گرفت. البته او در وسط پیچ بازگشتی شماره ۶، اسپین شد اما توانست به تمرین ادامه دهد.
رومن گروژان دوباره باعث پرچم قرمز در تمرین شد. او در خروج از پیچ راستگرد شماره ۱۷، درست سه دقیقه بعد از آغاز تمرین اسپین شد و اتوموبیل ایمنی را به پیست آورد.
جدول نهایی تمرین دوم جایزهبزرگ فرمول یک مکزیک
رده | راننده | تیم | زمان | فاصله زمانی | تعداد دور |
۱ | Daniel Ricciardo | RED BULL RACING | ۱:۱۷.۸۰۱ | ۲۶ | |
۲ | Lewis Hamilton | MERCEDES | ۱:۱۷.۹۳۲ | +۰.131s | ۴۰ |
۳ | Max Verstappen | RED BULL RACING | ۱:۱۷.۹۶۴ | +۰.163s | ۱۷ |
۴ | Sebastian Vettel | FERRARI | ۱:۱۸.۰۵۱ | +۰.250s | ۳۵ |
۵ | Kimi Räikkönen | FERRARI | ۱:۱۸.۱۴۲ | +۰.341s | ۴۰ |
۶ | Valtteri Bottas | MERCEDES | ۱:۱۸.۲۹۹ | +۰.498s | ۴۳ |
۷ | Fernando Alonso | MCLAREN HONDA | ۱:۱۸.۵۰۸ | +۰.707s | ۲۶ |
۸ | Sergio Perez | FORCE INDIA | ۱:۱۸.۷۲۸ | +۰.927s | ۴۱ |
۹ | Nico Hulkenberg | RENAULT | ۱:۱۸.۷۷۵ | +۰.974s | ۱۹ |
۱۰ | Esteban Ocon | FORCE INDIA | ۱:۱۸.۸۲۲ | +۱.021s | ۴۲ |
۱۱ | Carlos Sainz | RENAULT | ۱:۱۹.۰۶۰ | +۱.259s | ۳۰ |
۱۲ | Felipe Massa | WILLIAMS | ۱:۱۹.۲۰۶ | +۱.405s | ۳۷ |
۱۳ | Brendon Hartley | TORO ROSSO | ۱:۱۹.۴۲۳ | +۱.622s | ۴۰ |
۱۴ | Lance Stroll | WILLIAMS | ۱:۱۹.۵۲۴ | +۱.723s | ۴۲ |
۱۵ | Stoffel Vandoorne | MCLAREN HONDA | ۱:۱۹.۸۴۴ | +۲.043s | ۳۲ |
۱۶ | Pascal Wehrlein | SAUBER | ۱:۲۰.۳۰۶ | +۲.505s | ۳۸ |
۱۷ | Kevin Magnussen | HAAS | ۱:۲۰.۳۱۸ | +۲.517s | ۳۵ |
۱۸ | Marcus Ericsson | SAUBER | ۱:۲۰.۳۶۲ | +۲.561s | ۳۸ |
۱۹ | Pierre Gasly | TORO ROSSO | ۱:۲۱.۷۴۵ | +۳.944s | ۱۰ |
۲۰ | Romain Grosjean | HAAS | ۱:۲۵.۵۲۶ | +۷.725s | ۳ |
رضا
۶ آبان ۱۳۹۶به امید اینکه سال آینده رقابت ها نزدیک تر باشه