پورشهمسابقات

تأیید خروج پورشه از لمانز و پیوستن به فرمولا E

در عرض تنها چند روز، سال ۲۰۱۹ به یک سال حیاتی برای دنیای موتور اسپورت تبدیل شده است. روز دوشنبه، مرسدس اعلام کرد که در سال ۲۰۱۹ به رقابت‌های فرمولا E وارد خواهد شد. امّا این ورود به فرمولا E مستلزم کاستن از سایر بخش‌های فعال موتور اسپورت بوده و بنابراین، این خودروساز قرار است که بعد از فصل ۲۰۱۸، رقابت‌های DTM را که از سال ۱۹۸۷ برگزاریِ آن ادامه دارد، ترک کند؛ تصمیم که عواقب و نگرانی‌هایی برای آئودی و ب‌ام‌و نیز داشته است.
امّا این همه ماجرا نیست.


به‌تازگی در گزارش‌ها آمده بود که پورشه قرار است رسماً خروج خود را از کلاس LMP1-H در رقابت‌های WEC، در پایان ۲۰۱۷ و ورود به فرمولا E در فصل ۲۰۱۹ را اعلام کند و حالا پورشه، این گزارش در قالب یک اطلاعیه خبری تأیید کرده است:

از سال ۲۰۱۹، پورشه به عنوان یک تیم کارخانه‌ای در رقابت‌های قهرمانی فرمول E به رقابت می‌پردازد. در نتیجه، کمپانی با نهایت تأسف، شرکت خودش را در کلاس LMP1 از رقابت‌های قهرمانی استقامت جهان (WEC) در انتهای فصل ۲۰۱۷ پایان می‌دهد. در همین حال، پورشه همچنان به تمرکز خود بر رقابت‌های بین‌المللی GT رسیینگ ادامه می‌دهد و ۹۱۱ RSR را برای کلاس GT قهرمانی استقامت جهان FIA آماده می‌کند.

خروج از LMP1-H احتمالاً چندان برای کسی تعجب‌برانگیز نیست؛ چرا که این کلاس در ۲ سال گذشته، اعضایی مانند نیسان و آئودی را نیز از دست داده است. پورشه با ۳ قهرمانی پیاپی در لمانز، به نظر می‌رسد که در هر صورت، دیر یا زود این کار را انجام می‌داد. این به معنای آن است که تویوتا در حال حاضر، تنها سازنده حاضر در LMP1-H برای رقابت‌های ۲۴ ساعته لمانز در سال ۲۰۱۸ است. تیم تویوتا مجموعه‌ای از ناکامی‌ها را در این مسابقات کلاسیک پشت‌سر گذاشته و قول تلاش برای قهرمانی در سال بعد را داده است، امّا آیا حاضر است در کلاسی شرکت کند که تنها یک شرکت‌کننده دارد؟


فرمولا E جایی که است به نظر می‌رسد که همه سازندگان، به طرف آن متمایل هستند. تیم‌هایی از ب‌ام‌و، آئودی، جگوار، فارادی فیوچر و نیو، در حال حاضر در این رقابت‌ها شرکت جسته‌اند و مرسدس و پورشه نیز در آینده‌ای نزدیک به آنها ملحق می‌شوند. خودروهای جدید شرکت‌کننده در فصل ۲۰۱۸/۱۹ نوید قدرت بالاتر و عمر باتری بیشتر را داده‌اند؛ چیزی که برای ارتباط و جلب نظر مخاطبان در این رقابت‌ها اهمیت دارد.


خبر خوب برای طرفدران سنتی پورشه اینکه این کمپانی، این قول را داده که به توسعه و سرمایه‌گذاری بر روی ۹۱۱ RSR برای موفقیت در مسابقات ادامه می‌دهد. خیلی‌ها بر این باورند که GTE بهترین کلاس در رقابت‌های WEC و لمانز است و داشتن نسخه چابک‌تر ۹۱۱ RSR  در پیست، می‌تواند موضوع جالب‌توجهی برای همگان باشد.


اکنون باید منتظر ماند و دید که اخبار «رسمی» روزهای اخیر، چگونه بر آینده DTM و LMP1-H تأثیر می‌گذارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد

    ۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3016 ديدگاه)

    فکر می‌کنم این حق رو داشته باشم که از طرف تمام طرفداران رقابت‌های واقعا جذاب لمانز و DTM، بگم لعنت بر فرمول E ??

    1. سینا

      ۷ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (349 ديدگاه)

      DTM مسابقه اش یه جوری بود…کلا سه شرکت بودن…ولی لمانز حیف شد پورشه رفت

      1. Amir schumacher

        ۷ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (11527 ديدگاه)

        .
        کلا ۳ تا بودن، اما ۳ تا رقیبی که وجودشون اندازه ی ۱۰ تا رقیب ارزش داشت.
        فراری به قهرمانی های فرمول ۱ افتخار می‌کنه،همینطور مک‌لارن‌
        خودروسازان آلمانی می‌خوان در فرمول E رکورددار قهرمانی باشن‌ ، چون اهمیت این مسابقات در مقابل فرمول ۱ روزبه‌روز در حال افزایشه

  2. mehran911

    ۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2128 ديدگاه)

    کاملا قابل پیش بینی بود
    بلافاصله بعد از رقابت لمانز امسال زمزمه های خروج پورشه از این مسابقات به گوش می رسید
    .
    این اتفاق دیر یا زود باید می افتاد چون استقبال از این رقابت ها توسط خودروساز های دیگه اصلا خوب نیست
    قوانین آیرودینامیکی امسال هم تویوتا رو آزار داده بود و تهدید به خارج شدن از رقابت ها کرده بود
    .
    به هر حال این تصمیم خوبی بود کسب 19 قهرمانی در این رقابت ها کافیست من حقیقتا خوشحالم و خوشحالم از اینکه پورشه تمرکز بیشتری رو کلاس GT خواهد داشت
    .
    پورشه بر اساس استراتژی که الیور بلوم در نظر گرفته دیر یا زود باید به فرمول E می پیوست
    .
    بعد از پیوستن پورشه به رقابت های فرمول E و خروج پورشه از لمانز احتمال این وجود داره که پورشه روی تولید سوپراسپرت های سطح بالا سرمایه گذاری کنه مثل تولید مدل ۹۶۰ و…
    یا سرمایه گذاری در تولید پیشرانه های فرمول یک بعد از ۲۰۲۰
    باید صبر کرد و دید پورشه کدام یک از این دو تصمیم و اتخاذ میکنه
    .
    ever ahead

  3. MOBIN POURMAND

    ۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (78 ديدگاه)

    عاقا چطوری میشه این فرمول ای رو نابود کرد؟؟؟؟؟؟؟

  4. معین

    ۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (49 ديدگاه)

    ماشین برقی دوس ندارم

  5. الف.ی

    ۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1784 ديدگاه)

    الآن دور دور فرمول E یه.
    آقا فرشاد با نظرت مخالفم
    دور گردون گر دو رورزی بر مراد ما نرفت
    دائما یکسان نباشد حال دوران غم مخور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا