بابک محبی: بعد از گذشت روزهای اولیه نهچندان خوب برای تیم دوکاتی، و مشکلات موتورها و موتورسواران، آندره داویتسیوزو دومین برد پیاپی خود در مسابقات را بهدست آورد تا بعد از ۴ سال باعث تکرار این اتفاق برای دوکاتی بعد از کیسی استونر شود.
در ابتدای مسابقه خورخه لورنزو که از ردیف اول استارت زده بود با سبقت از مرد اول تایمگیری، دنی پدروسا در پیچ شماره ۵ توانست اول شود. اما لورنزو که تا اینجای فصل جدید موفق به حفظ مقام اول در هیچ مسابقهای نشده، باز هم در نگهداشتن عنوان ناکام بود و بعد از چند دور در چشم به هم زدنی به رده ششم نزول کرد. ابتدا پدروسا و مارکز از او سبقت گرفتند، سپس نوبت به همتیمی او داویتسیوزو رسید و بعد هم یوناس فلوگر و دنیلو پتروچی از او سبقت گرفتند، نکته جالب اینکه تمام این سبقتها در یک دور اتفاق افتاد.
بعد از عقب افتادن لورنزو، دو موتورسوار تیم هوندا و دیگر همتیمی لورنزو مثلث ابتدایی موتورسواران را تشکیل دادند. این سه نفر تا انتهای مسابقه چند بار از هم سبقت گرفتند و مسابقه زیبایی را رقم زدند.
تا دور ۱۷ پدروسا پیشتازی را در اختیار داشت، در هر دور و در انتهای مستقیمی منتهی به پیچ شمار یک، داوی تلاش داشت از او سبقت بگیرد. او بالاخره در دور ۱۷ موفق به سبقتگیری از پیشتاز مسابقه شد. داوی که از لاستیکهای عقب و جلوی “سخت” استفاده میکرد و در نیمه دوم مسابقه شرایط بهتری از لحاظ نگهداری لاستیک داشت توانست سرعت و پیشتازی مسابقه را حفظ کند و درنهایت با فاصله خوبی که ایجاد کرده بود با خیال راحت مسابقه را تمام کرد.
اما شرایط برای پدروسا خوب نبود. او که از لاستیک جلوی “متوسط” و لاستیک عقب”سخت” استفاده میکرد و به گفته خودش در دورهای انتهایی چسبندگی خوبی نداشت بعد از واگذاری رده اول، رده دوم را هم به همتیمی خود، مارک مارکز واگذار کرد و درنهایت به جایگاه سوم رسید. جایگاه دوم از آن مارکز شد که ۵ بار در تمرینات آخر هفته در این پیست تصادف کرده بود و با توجه به تصادفات، او توانست رتبه بسیار خوبی به دست آورد.
نکته این مسابقه عملکرد بسیار خوب دنلیو پتروچی، موتورسوار تیم “OCTO Parmac Racing” بود که متأسفانه در دورهای انتهایی مسابقه، تصادف کرد و از رقابت خارج شد.
مقام چهارم از آن خورخه لورنزو دیگر موتورسوار تیم دوکاتی شد تا شروع بد دوکاتی سواران در ابتدای فصل جبران شود.
یوناس فلوگر و یوهان زارکو، از تیم Monster Yamaha Tech 3، در جایگاههای پنجم و ششم قرار گرفتند.
در این مسابقه شاهد عملکرد نهچندان خوب موتورسواران مدعی یاماها بودیم. والنتینو روسی افسانهای و ماوریک وینیالز هر دو از ردیفهای وسط کار خود را آغاز کردند و تا انتهای مسابقه هم نتوانستند آنطور که باید رتبه خود را بهبود بخشند تا درنهایت روسی در جایگاه هشتم و وینیالز در جایگاه دهم مسابقه را تمام کردند.
داویتسیوزو با کسب دومین قهرمانی، با ۷ امتیاز کمتر نسبت به وینیالز در رده دوم جدول قرار گرفت.
جدول نتیجه مسابقه بارسلونا
رتبه | موتورسوار | موتور | زمان | فاصله زمانی |
۱ | Andrea Dovizioso | Ducati | ۴۴’۴۱.۵۱۸ | |
۲ | Marc Marquez | Honda | ۴۴’۴۵.۰۶۲ | ۳.۵۴۴ |
۳ | Dani Pedrosa | Honda | ۴۴’۴۸.۲۹۲ | ۶.۷۷۴ |
۴ | Jorge Lorenzo | Ducati | ۴۴’۵۱.۱۲۶ | ۹.۶۰۸ |
۵ | Johann Zarco | Yamaha | ۴۴’۵۵.۳۵۶ | ۱۳.۸۳۸ |
۶ | Jonas Folger | Yamaha | ۴۴’۵۵.۴۳۹ | ۱۳.۹۲۱ |
۷ | Alvaro Bautista | Ducati | ۴۴’۵۸.۲۸۱ | ۱۶.۷۶۳ |
۸ | Valentino Rossi | Yamaha | ۴۵’۰۲.۳۳۹ | ۲۰.۸۲۱ |
۹ | Hector Barbera | Ducati | ۴۵’۰۵.۴۷۰ | ۲۳.۹۵۲ |
۱۰ | Maverick Viñales | Yamaha | ۴۵’۰۵.۷۰۷ | ۲۴.۱۸۹ |
۱۱ | Cal Crutchlow | Honda | ۴۵’۰۹.۸۴۷ | ۲۸.۳۲۹ |
۱۲ | Loris Baz | Ducati | ۴۵’۱۴.۷۹۹ | ۳۳.۲۸۱ |
۱۳ | Scott Redding | Ducati | ۴۵’۱۶.۷۱۸ | ۳۵.۲۰۰ |
۱۴ | Karel Abraham | Ducati | ۴۵’۲۰.۹۵۴ | ۳۹.۴۳۶ |
۱۵ | Tito Rabat | Honda | ۴۵’۲۲.۳۹۰ | ۴۰.۸۷۲ |
۱۶ | Andrea Iannone | Suzuki | ۴۵’۲۴.۷۳۹ | ۴۳.۲۲۱ |
۱۷ | Sylvain Guintoli | Suzuki | ۴۵’۲۶.۱۷۳ | ۴۴.۶۵۵ |
۱۸ | Pol Espargaro | KTM | ۴۵’۳۰.۵۱۱ | ۴۸.۹۹۳ |
۱۹ | Sam Lowes | Aprilia | ۴۵’۳۷.۰۱۰ | ۵۵.۴۹۲ |
Ret | Danilo Petrucci | Ducati | ۴۱’۱۶.۰۶۸ | ۲ laps |
Ret | Jack Miller | Honda | ۲۳’۱۸.۳۶۴ | ۱۲ laps |
Ret | Aleix Espargaro | Aprilia | ۱۲’۳۳.۹۹۳ | ۱۸ laps |
جدول ردهبندی کلی فصل ۲۰۱۷
موتورسوار | موتور | ملیت | امتیاز | |
۱ | Maverick VIÑALES | Yamaha | SPA | ۱۱۱ |
۲ | Andrea DOVIZIOSO | Ducati | ITA | ۱۰۴ |
۳ | Marc MARQUEZ | Honda | SPA | ۸۸ |
۴ | Dani PEDROSA | Honda | SPA | ۸۴ |
۵ | Valentino ROSSI | Yamaha | ITA | ۸۳ |
۶ | Johann ZARCO | Yamaha | FRA | ۷۵ |
۷ | Jorge LORENZO | Ducati | SPA | ۵۹ |
۸ | Jonas FOLGER | Yamaha | GER | ۵۱ |
۹ | Cal CRUTCHLOW | Honda | GBR | ۴۵ |
۱۰ | Danilo PETRUCCI | Ducati | ITA | ۴۲ |
۱۱ | Alvaro BAUTISTA | Ducati | SPA | ۳۴ |
۱۲ | Scott REDDING | Ducati | GBR | ۳۳ |
۱۳ | Jack MILLER | Honda | AUS | ۳۰ |
۱۴ | Loris BAZ | Ducati | FRA | ۲۳ |
۱۵ | Andrea IANNONE | Suzuki | ITA | ۲۱ |
۱۶ | Hector BARBERA | Ducati | SPA | ۲۱ |
۱۷ | Tito RABAT | Honda | SPA | ۱۹ |
۱۸ | Aleix ESPARGARO | Aprilia | SPA | ۱۷ |
۱۹ | Karel ABRAHAM | Ducati | CZE | ۱۱ |
۲۰ | Michele PIRRO | Ducati | ITA | ۷ |
۲۱ | Alex RINS | Suzuki | SPA | ۷ |
۲۲ | Pol ESPARGARO | KTM | SPA | ۶ |
۲۳ | Bradley SMITH | KTM | GBR | ۶ |
۲۴ | Sam LOWES | Aprilia | GBR | ۲ |
۲۵ | Sylvain GUINTOLI | Suzuki | FRA | ۱ |
۲۶ | Takuya TSUDA | Suzuki | JPN |
amiR8
۲۲ خرداد ۱۳۹۶.
ایول دوکاتی عالی کار میکنه.