مسابقات

رایکونن و قهرمانی در ابوظبی

سباستین وتل، در حالیکه در یک پیکار جذاب و دیدنی توانست مسابقه را از جایگاه آخر شروع و در مقام سوم به پایان برساند، این کیمی رایکونن، راننده لوتوس بود که تا آخر در پیشاپیش همه حرکت کرد و کسی را یارای عبور از او نبود.

کیمی رایکونن از تیم لوتوس
کیمی رایکونن از تیم لوتوس

مسابقات جایزه بزرگ ابوظبی، هیجدهمین دور از مسابقات فرمول یک این فصل بود که رقابت را برای قهرمانی در بالای جدول به اوج خود رساند. سباستین وتل که اکنون در صدر جدول قرار دارد با جریمه بخاطر سوخت گیری غیر مجاز، مسابقه را از داخل گاراژ شروع کرد اما آنچنان جنگنده و تیزپا ظاهر شد که تا مکان دوم جدول نیز بالا آمد. رقیب سرسخت و مستقیم او از تیم فراری یعنی فرناندو آلونسو کمی مایوس و غمگین ظاهر شد و البته توانست با بدست آوردن جایگاه دوم، فاصله امتیازی خود را با صدر جدول کاهش دهد. راننده اسپانیایی تیم فراری بعد از مسابقه گفت که نبرد را تا آخر ادامه خواهد داد. طرفداران آلونسو و فراری می توانند امیدوار باشند که در دو مسابقه باقیمانده، اختلاف ۱۰ امتیازی در صدر جدول به نفع وی تغییر کند.

دور بعدی مسابقات در آمریکا برگزار خواهد شد.

مقام راننده تیم دور زمان
۱ Kimi Räikkönen Lotus-Renault ۵۵ ۱:۴۵:۵۸.۶۶۷
۲ Fernando Alonso Ferrari ۵۵ +۰.۸ secs
۳ Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault ۵۵ +۴.۱ secs
۴ Jenson Button McLaren-Mercedes ۵۵ +۷.۷ secs
۵ Pastor Maldonado Williams-Renault ۵۵ +۱۳.۰ secs
۶ Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari ۵۵ +۲۰.۰ secs
۷ Felipe Massa Ferrari ۵۵ +۲۲.۸ secs
۸ Bruno Senna Williams-Renault ۵۵ +۲۳.۵ secs
۹ Paul di Resta Force India-Mercedes ۵۵ +۲۴.۱ secs
۱۰ Daniel Ricciardo STR-Ferrari ۵۵ +۲۷.۴ secs
۱۱ Michael Schumacher Mercedes ۵۵ +۲۸.۰ secs
۱۲ Jean-Eric Vergne STR-Ferrari ۵۵ +۳۴.۹ secs
۱۳ Heikki Kovalainen Caterham-Renault ۵۵ +۴۷.۷ secs
۱۴ Timo Glock Marussia-Cosworth ۵۵ +۵۶.۴ secs
۱۵ Sergio Perez Sauber-Ferrari ۵۵ +۵۶.۷ secs
۱۶ Vitaly Petrov Caterham-Renault ۵۵ +۶۴.۵ secs
۱۷ Pedro de la Rosa HRT-Cosworth ۵۵ +۷۱.۷ secs
Ret Charles Pic Marussia-Cosworth ۴۱ Engine
Ret Romain Grosjean Lotus-Renault ۳۷ Accident
Ret Mark Webber Red Bull Racing-Renault ۳۷ Accident
Ret Lewis Hamilton McLaren-Mercedes ۱۹ Fuel-pressure problem
Ret Narain Karthikeyan HRT-Cosworth ۷ Accident
Ret Nico Rosberg Mercedes ۷ Accident
Ret Nico Hulkenberg Force India-Mercedes ۰ Accident

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. unknown

    ۱۵ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    زنده باد امارت

  2. محمد

    ۱۵ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    توی ابوظبی فرمول1 برگزار میشه توی ایران فرمول پراید
    تو رو خدا ببین به کجا رسیدیم………

  3. surena

    ۱۵ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    گزارش مسابقه جوری نوشته شده که انگار نویسنده اصلا مسابقه رو تماشا نکرده.
    راننده‌ای که کسی یارای عبور از او نبود کسی نبود جز لویئس همیلتون که در قسمت سوخت رسانی ماشینش مشکلی پیش اومد و از مسابقه خارج شد.
    سباستین فتل خوش شانس بود که در دور اول مسابقه تصادفی که کرد باعث نشد که از دور مسابقه خارج بشه و فقط قسمت راست بال جلوی ماشینش صدمه دید و ورود دو بار ماشین مارشال کاملا به نفعش تموم شد مخصوصا بار دوم که درست بعد از تعویض لاستیک فتل اتفاق افتاد و باعث شد فاصله ۲۰ ثانیه‌اییش با نفر سوم حذف بشه و با لاستیک های نرم کاملا نو اماده حمله در دورهای اخر مسابقه باشه. البته فتل خوب رانندگی کرد و ماشین خیلی خوب و سریعی هم داشت ولی رسیدنش از مقام اخر تا سومی بیشتر مدیون شانس بود تا نبوغ رانندگیش.
    رایکونن به زحمت ۲-۳ دور مسابقه رُ از دست آلونسو فرار کرد ، اگه مسابقه ۲-۳ دور دیگه ادامه داشت و آلونسو به فاصله drs رایکونن میرسید کار تموم بود ، فراری تو مسیر مستقیم واقعا سریع بود تو این پیست.

    1. شایان

      ۱۵ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (78 ديدگاه)

      عموجون فتل شانس اورد هههه حرفهای خنده دار نزن فتل از رده آخر که نمیدونم چرا گذاشتنش شروع کرد دوبار ایستاد دوبار تا رده بالا اومد تصادف کرد فکر کردی فقط خودت فرمول یک میبینی حال کردی چه جوری باتن و گرفت تازه اگه فتل مسابقه های قبلیو که نفر اول بود ماشینش خراب نمیشدو بدشانسی نمیورد الان قهرمان بود مسابقه اروپا توی اسپانیا با 28 ثانیه اختلاف اول بود ماشینش خراب شد عمو ما خدای فرمول یکیم به ما نگو بعدشم فتل و با همیلتون مقایسه نکن مثل مقایسه نکن فتل افسانست همیلتون انگل و سگ سینه

      1. surena

        ۱۶ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (18 ديدگاه)

        اگه واقعا فورمول یک رُ دنبال میکردی میدونستی چرا فتل کلا از رده‌بندی حذف شد و چرا به جای رتبه آخر از گاراژ مسابقه رُ شروع کرد.
        در مورد خوش شانس بودن فتل باهات بحث نمیکنم ، هر چند خیلی واضح بود ولی فکر نکنم بحث کردن باهات فایده داشته باشه فقط این لینک رُ خودت برو نگاه کن.
        http://www.autosport.com/news/report.php/id/104054/
        سبقت فتل از باتن هم خیلی خوب بود جوری که باتن غافلگیر شد ولی بردن یه مسابقه با ماشینی که خیلی سریعتر از بقیه ماشین‌هاست کار خیلی سختی نیست و حداقل ۵-۶ راننده دیگه هم میتونن کار فتل رو انجام بدن. آدرین نیولی رو از ردبول بگیرین تا ببینین ردبول چکار میتونه بکنه.
        خراب شدن ماشین رو هم بهش نمیگن بدشانسی بهش میگن مشکل فنی ، قابلیت اطمینان پایین ماشین ، یعنی تیم کارش رُ درست انجام نداده. تو همون مسابقه اروپا گروجان با موتور رنو دقیقا با همون مشکل فتل از مسابقه کنار رفت. مشکلاتی که فراری به هیچ وجه حتی یه مورد هم نداشته این فصل.
        بدشانسی اینه که وقتی داری مسابقه میدی یه راننده بیدفت تو همون پیچ اول بهت بزنه و از مسابقه خارجت کنه. آلونسو در ۱۶ مسابقه از ۱۸ مسابقه این فصل امتیاز کسب کرده که ۱۱بارش رو سکو بوده. اون دوبار هم ماشینهای لوتوس بهش زدن تو همون دور اول. آلونسو روند فوق‌العاده ثابتی داشته تا اونجا که هورنر رو هم کلافه کرده. اتوموبیل فتل و آلونسو رُ عوض کن تا بفهمی بهترین راننده فرمول یک کیه.
        همیلتون رُ هم با فتل مقایسه نمیکنم. با اینکه از همیلتون و مکلارن خوشم نمیاد ولی همیلتون راننده واقعا با استعدادی هستش که با تمام وجود و عشق رانندگی میکنه و مسابقه میده. فتل هم راننده خوبی هستش ولی بردن جایزه فصل با ماشین خیلی بهتر از بقیه کار سخت و مهمی نیست. باتن هم ۲۰۰۹ با دابل دیفیوزر فصل رُ برد. فتل هنوز جزو بزرگان هم به حساب نمیاد چه برسه به افسانه. با اینکه باز هم فایده نداره ولی این هم نظر سر جکی استوارت که سه بار فرمول یک رُ برده.
        http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/19969175

  4. hamed

    ۱۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (321 ديدگاه)

    منم موافقم کسی که ماشینش خراب میشه نمیشه بگی بدشانس بوده .
    همونطور که ساخت یه ماشین سریعتر از بقیه یه عامل موفقیت برای تیم و رانندس ساخت یه ماشین بادوام هم یه جور موفقیت به حساب میاد و بهتر از یه ماشین سریعتر ولی با دوام کمتر و خرابی بالاس.
    اتفاقاتی که برای همیلتون افتاده هم برمیگرده به این موضوع و همشون جزیی از فرمول یکه و نزارید به حساب بدشانسی

  5. شایان

    ۱۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (78 ديدگاه)

    surenaاگه ماشینش بهتره پس چرا مارک وبر نمیتونه مثل فتل بشه چرا اون نمیتونه رکورد بزنه ماشیناشون که مثله همه نه عزیزم شما چون از فتل خوشت نمیاد این حرفارو میزنه آره بازم میگم همیلتون و باتنو روی هم بذاری هم فتل نمیشه چون اون آلمانیه واونام انگلیسی نمیخوان یکی بشه مثل شوماخر کبیر درد داره فتل هرسال قهرمان میشه دوسال دیگه هم وقتی اومد فراری و راننده شماره یک شد بهت میگم آلونسو هم در حدش نیست البته الانشم نیست

    1. surena

      ۱۸ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (18 ديدگاه)

      مگه وبر معیاره ، مگه ماسا کاری که آلونسو در فراری میکنه رو میتونه انجام بده.
      عاشق فراریم ، با فتل هیچ مشکلی ندارم و از انگلیسی‌‌ها خوشم نمیاد ولی به کسی هم توهین نمیکنم. بدون که عامل اصلی موفقیت ردبول در این چند سال آدرین نیولی هستش که اتفاقا انگلیسی هستنش. اوه راستی مدیر تیم ردبول کریستین هورنر هم انگلیسیه.
      فتل راننده خوب و با استعدادیه ولی هنوز بزرگیش رو ثابت نکرده. هنوز هم تیمی بزرگی نداشته و مثل آلونسو و همیلتون با ماشینی کندتر از بقیه نمیتونه مسابقه رو ببره. بیشتر بردهای فتل از خط اول انجام شده.
      آلونسو با ماشینی که ۳امین یا۴امین ماشین سریع این فصل هستش با ۱۰ امتیاز اختلاف رده دومه. روند ثابت و تواناییش در بکارگیری نهایت پتانسیل ماشینی که در اختیارشه بینظیره. آلونسو در سال ۲۰۰۶ ( ۲۰۰۵ رُ نمیگم چون اون سال فراری خیلی مشکل داشت و اصلا ماشینی در حد قهرمانی نداشت شوماخر)میشاییل شوماخر رُ هم شکست داده.

      1. شایان

        ۱۸ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (78 ديدگاه)

        عزیز من شما هم چین میگی ردبول بابا مالکش اتریشیه موتورش رنو دفترش فقط توی انگلیسه همین تازه شوماخر نه فقط بخاطر قهرمانیاش بلکه بخاطر منشش و رانندگی خاصش بزرگه اینم بگم شوماخر اون سال سال آخرش بود و زیاد دلشو خوش نکرده بود و برای دومین بار بهش گفتن بره اینو تیمش نگفت بلکه اتحادیه فرمول یک گفت بابا شوماخرم که فراری بود نه عزیزم من نمیتونم طرز فکر تو عوض کنم چون شما آلونسو خیلی دوست داری فقط یکم منطق داشته باش تازه اگه فتل از خط اول شروع میکنه بخاطر اینکه توی تعین خط بهترین زمانو داره حرفهای خنده دار لطفا نزن

      2. شایان

        ۱۸ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (78 ديدگاه)

        تازه فتل با تیم بی ام و که الان وجود نداره دوبار دوم شد اونم توی سن 20 سالگی اونم با فاصله خیلی کم

  6. surena

    ۱۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    اتحادیه فرمول یک از شوماخر خواست بره؟ نمیدونم اتحادیه فرمول یک چیه واقعیتش ، مطمئنم خودت هم نمیدونی چون همچین چیزی وجود خارجی نداره. شوماخر سال اخرش بود زیاد دلش رُ خوش نکرد؟‌کیه که تخواد دوران ورزشیش رُ با قهرمانی تموم کنه.
    با مطلبی که درباره فتل گفتی که دوبار با بی ام و دوم شده الان اصلا مطمئن نیستم درباره فرمول یک حرف میزنی.
    اصلا ولش کن میتونی یکشنبه‌ها تی وی رُ روشن کنی و دو ساعت تی‌وی نگاه کنی و بعد بیایی اینجا بدون هیچ اطلاعات خاصی ترول کنی. با ترول‌ها کاری ندارم.

  7. شایان

    ۱۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (78 ديدگاه)

    آره اتحادیه فرمول یک خواست برای دومیشم اشتباه کردم یکبار دوم شده ولی مطمئنا اینو اتحادیه فرمول یک خواست بعد یه سوال ازت دارم تو که این همه ادعا میکونی چرا آلونسو با رنو نهم و پنجم شد حتما فراری خیلی سریعتره ماشیناش دید سریعتره اومد این تیم فرق شوماخر و آلونسو از بچه 5 ساله که نمیدونه فرمول یک چیه تا قویترین کارشناسا میدونن کسی که با این تیم طی سالهای تقریبا مساوی با آلونسو 7 قهرمانی اورد و تعدادی دومی معلومه کی بهتره چشمتو بازکن ببین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا