مسابقات

پیروزی ریکاردو در مسابقه گرندپری موناکو

در روزی که مسابقه موناکو به یک گشت‌وگذار کسل‌کننده بین راننده‌ها در خیابان‌های موناکو تبدیل شده بود، دنیل ریکاردو توانست قهرمانی را برای ردبول به ارمغان آورد. مسابقه بین پیشتازان همان‌گونه که شروع شده بود و به همان ترتیب نیز به پایان رسید.

مسابقه گرندپری موناکو
گرندپری موناکو در حالی آغاز شد که دنیل ریکاردو توانسته بود پول پوزیشن را به دست آورده و از خط نخست مسابقه را شروع کند. پشت سر او نیز سباستین فتل و لوئیس همیلتون قرار داشتند.

مسابقه گرندپری موناکو
مسابقه در خیابان‌های نسبتاً باریک موناکو با خودروهایی که تایرهای آن‌ها نیز نسبت به فصل قبل پهن‌تر شده به مفهوم تشکیل صفی از خودروهاست که سبقت‌گیری در بسیاری از قسمت‌های آن بسیار دشوار خواهد بود. به‌جز چند صحنه تصادف و سبقت‌گیری‌های کم هیجان، مسابقه موناکو تهی از شور و هیجان بود.

از وقایع مهم مسابقه باید به خروج فرناندو آلونسو به علت مشکل فنی در نیمه‌های رقابت اشاره کرد. مکس ورشتاپن نیز که در شروع مسابقه در جایگاه بیستم قرار داشت سرانجام توانست با رتبه نهم و کسب امتیاز به خانه برود. پشت سر فتل و همیلتون نیز، هم‌تیمی‌هایشان یعنی کیمی رایکونن و والتری بوتاس در مکان‌های چهارم و پنجم مسابقه را به پایان رساندند. در اواسط مسابقه مشکلی فنی برای ریکاردو به وجود آمده بود به‌گونه‌ای که امکان استفاده از دنده‌های هفتم و هشتم برای وی میسر نبود و قدرت پیشرانه نیز کاهش یافته بود اما با این وجود این راننده استرالیایی با مدیریت درست، رقبا را پشت سر خود نگه داشت و البته شاهد حمله خاص و خطرناکی هم از سوی آن‌ها نبود.


با این شرایط، ریکاردو با پرشی دو پله‌ای به رتبه سوم رانندگان این فصل رسید و البته جایگاه همیلتون و فتل نیز در صدر دست نخورده باقی ماند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. cfz

    ۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (102 ديدگاه)

    حوصله سربر خسته کننده خواب اور
    واقعا هیچی نداشت این مسابقه. جم کنن این پیستو چیه این مسخرس همه داشتن الکی دور خودشون میچرخیدن

    1. Ferrari SFXSuperFast

      ۷ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (263 ديدگاه)

      باید عاشق فرمول یک باشی تا از چنین مسابقه هایی لذت ببری!
      اتفاقا مسابقه نسبت به بعضی مسابقات رشته های دیگه، خیلی هم بد نبود!

  2. Ali Keyhani

    ۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (657 ديدگاه)

    حیف اون وقتی که واسه این مسابقه گذاشتم فکر کنم خیلیا خوابشون برد وسط مسابقه

  3. مصطفی

    ۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (100 ديدگاه)

    78 دور خسته کننده، چند دور از اولش دیدم با چند دور از آخر هیچ فرقی با هم نداشتن

  4. Ferrari

    ۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1959 ديدگاه)

    من وسطای مسابقه خوابم گرفت و ریکاردو هم شانس اورد تو موناکو mgu_kماشینش خراب شد اگه تو پیستی مثل کانادا و امثال اون خراب میشد احتمالا لپ میشد به هرحال تبریک به دنیل و طرفداراش

  5. کیانوش38

    ۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (97 ديدگاه)

    پیست موناکو رو بذارید توی موزه خواهشا. فقط قشنگه. همین.
    نزدیک 90 ساله که از عمر این پیست میگذره و برای اون روزا خوب بوده و واقعا با مسابقات فرمول 1 الان همخوانی نداره.

    1. کیانوش38

      ۷ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (97 ديدگاه)

      انگار تنها جایی که میشد سبقت گرفت موقع ورود به اون پیچ شیکین بود که بازم سر اون مثل ساینز و ورشتپن راننده ها یا مجبور میشدن پیچ رو ببرن یا در غیر این صورت مثل لکلرک بکوبن به ماشین جلوییشون

      1. Ferrari

        ۷ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (1959 ديدگاه)

        لکلرک از عمد نکوبید ترمزش خراب شد لکلرک یکی از اعجوبه های اینده فرمول یک خواهد بود

  6. yashar

    ۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (33 ديدگاه)

    سلام
    میگفتن مکلارن بهترین شاسی رو داره اما کو؟
    امسال موتور هوندا رو کنار گذاشت از موتور رنو استفاده میکنه مثل ردبول
    حالا تفوت رو شاسی تعیین میکنه و راننده
    راننده مکلارن بهتر از راننده ردبول نباشه بدتر نیست
    پس شاسی ردبول بهتر از مکلارنه

    1. Ferrari SFXSuperFast

      ۷ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (263 ديدگاه)

      مک‌لارن مجبور شده به خاطر تفاوت اندازه و ساختار انجین رنو با هوندا تو شاسی تغییرات ایجاد کنه
      وگرنه ک واقعا پارسال تو کوارتر آخر فصل شاسی شون فضایی بود!
      امسال هم تو نیمه دوم سال شاسیشون کامل توسعه پیدا میکنه هم اینک پیست‌های با پیچهای سرعت پایین تو تقویم نیمه دوم قرار دارن!

      1. Ferrari

        ۷ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (1959 ديدگاه)

        بازم ربطی نداره مکلارن ۴ماه فرصت داشت روی شاسی و ایرودینامیک کار کنه موتورش که از جای دیگه داشت تامین میشد تو این ۴ماه چیکار کردن؟؟ ضمنا مشکل الونسو گیربکسش بود و گیربکس مکلارن هم ساخت خودشه فصل گذشته هم فراری بهترین شاسی رو داشت نیم فصل دوم هم ردبول بهتر شد در کل شاسی فراری و ردبول از همه بهتر بود
        این فصل هم فراری بهترین شاسی و ایرودینامیک رو داره

        1. Ferrari SFXSuperFast

          ۸ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (263 ديدگاه)

          فرراری امسال کمترین درگ رو داره و رده دوم بیشترین دونفورس بعد ردبول (که محشره و سرجمع میشه بسته آیرودینامیک فرراری رو بهترین دونس[سقف سرعت بالاترش به خاطر امکان تنظیمات کم دونفورس برا پیستاییه ک بقیه با دونفورس بالا میرن و البته طول بیشتر ماشین و درگ کمتره و نه انجین] )
          ولی شاسی… اول فصل 2017 فرراری خیلی بهتر از بقیه بود و آخر فصل ردبول بش رسیدو و مک‌لارن ازش رد شد. (امسال اول فصل اون فاصله رو ندارن و حتی ردبول بهتر هم نشون داده، اگ فرراری نجنبه پیستایی مث سنگاپورو میده ب ردبول و مک‌لارن )
          حس میکنم فرراری امسال تظیمات دیفرانسیلش باعث بهتر شدنش شده(پایداریشون تو ورود پیچ بیشتره نسبت به بقیه پس ستاپ رو لاک تر میکنن ک حتی سقف سرعت رو هم ی کم بیشتر میکنه) .. چون قطعا انجینش ک ب مرسیدس نرسیده(بدتر نباشه، بهتر نیس) ولی شتاب گرفتنش فضاییه
          در کل امسالم مث پارسال فرراری بهترین ماشینو داره
          ولی بخای جز ب جز حساب کنی تو همه چی اول نیس ولی تو سطح بالا قرار داره!
          ….
          درمورد مک‌لارن اینو بگم که تقریبا هرزمان
          (غیر اززمان تغییر قوانین)
          ک مک‌لارن سر خط استارت وایساده با یکی از بهترین پکیجای آیرودینامیک و شاسی اون فصل حاضر بوده(اونی ک مک‌لارن رو دست کم بگیره قطعا یه مشگلی چیزی داره)

        2. Ferrari

          ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (1959 ديدگاه)

          ,دوست عزیز تحلیل شما از بیخ و بن اشتباهه شما هنوز رابطه درگ و داون فورس رو نمیدونی
          ضمنا من مشکلی با مکلارن ندارم فقط این حرفهایی که زدی رو اولین باره خوندم هیچ کارشناسی نظر شمارو نداره و برای من هم نظر اون کارشناس ها مهمه نه نظر شما پس بیخودی منو متهم نکن

  7. Danial

    ۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (465 ديدگاه)

    .
    تو عکس دوم فقط اونجاش که تبلیغات “جانی واکر” رو زده خخخخخخخخخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا