مسابقه فرمول یک ژاپن در پیست سوزوکا این بار هم در حالی آغاز شد که بهرسم چند مسابقه اخیر، فراریها توانسته بودند پول پوزیشن را از آن خود کنند و فتل و لکلرک، جلوتر از بوتاس و همیلتون مسابقه را شروع کردند.
استارت مسابقه با اتفاقات زیادی همراه شد. شروع بد خودروهای فراری، جا را برای عبور بوتاس از آنها باز کرد و در همین حین، لکلرک نیز برخوردی شدید با ورشتاپن داشت که او را به خارج از پیست هدایت کرد. این برخورد باعث آسیب به باله جلویی فراری شد که ناچار، لکلرک را به پیت لین کشاند. این وضعیت باعث شد تا در همان ابتدا، این دو راننده به انتهای رقابت سقوط کنند.
اینکه دو حریف سرسخت از همان ابتدای مسابقه از جنگ قهرمانی کنار رفتند، کمی از هیجان مسابقه را کم کرد. ورشتاپن در دور ۱۵ نیز بهطور کامل مسابقه را ترک کرد. رقابت پیشتازان یعنی بوتاس، فتل و همیلتون نیز بهگونهای پیش رفت که میشد سکوها را بین این سه نفر پیشبینی کرد.
چارلز لکلرک هم ۱۵ ثانیه جریمه شد که ۵ ثانیه از آن بخاطر برخورد با مکس ورشتاپن و ۱۰ ثانیه هم به علت ادامه مسابقه با خودروی معیوب بود. امتیاز سریعترین دور پیست هم به لوئیس همیلتون رسید. والتری بوتاس هم راننده روز به انتخاب تماشاگران شناخته شد.
مهمترین نکته این مسابقه هم تثبیت زودهنگام قهرمانی این فصل برای تیم مرسدس بود. این ششمین قهرمانی پیاپی این تیم محسوب میشود و باوجود احیای فراری در چند مسابقه اخیر، میتوان هنوز هم قدرت بالای مرسدس را فراتر از رقبا به نظاره نشست. شاید هم فصل آینده رقابتها نزدیکتر و فاصلهها کمتر و درنتیجه هیجان مسابقات بیشتر باشد. کسی چه میداند!
ایمان
۲۱ مهر ۱۳۹۸تبریک به هواداران مرسدس بنز
ولی با سند و اعتبار F۱ یعنی ❤ فراری ❤ افسانه ای
۱۰ قهرمانی فاصله داره ؛ این اسب سرکش تاخت و تازهاشو کرده زمانی که دیدن مسابقات F۱ برای خیلی ها آرزو بود چه برسه که حضور داشته باشن و با فراری بزرگ رقابت کنن
مکلارن و مرسدس بنز مجموعاً با ۱۴ قهرمانی پایین تر از فراری هستن که این نشان دهنده عظمت و بزرگی این برند هست
الآنه که منفی بارون بشم ولی بله دوستان حقیقت داره
محمد
۲۱ مهر ۱۳۹۸بله فراری قدمت زیادی در مسابقات فرمول یک داره و کلی هم افتخار اما مرسدس هم توی این چندسال پیشرفت خیره کننده ای داشته و به نظرم با این وضعیت سال بعد هم قهرمان میشه مگر اینکه لکلرک و فتل از همون اول بتونن سکو هارو تصاحب کنن
دانیال_Surrey،England
۲۱ مهر ۱۳۹۸ایمان جان مک لارن 16 سال دیرتر از فراری وارد اف1 شده.
با این حال مک لارن 8 سال بعد قهرمان تیمی میشه و فراری 11 سال بعد از ورود به مسابقات.
بماند که مک لارن مثل فراری حمایت مالی آنچنانی نداشته.
تو قهرمانی رانندگان هم فقط 3 تا با فراری فاصله داره.
ایمان
۲۱ مهر ۱۳۹۸سلام دانیال جان
منم همین رو میخواستم بشنوم که قدیمی ترین و ریشه دار ترین تیم فرمول یک فراری هست و جای هیچ بحثی نداره و شما هم قبول دارین
در قسمت رانندگان هم حرف شما کاملاً درسته و بنده هم قبول دارم با اختلاف ۳ قهرمانی
جای تعجب داره که بعضی دوستان آمار رسمی رو هم قبول ندارن ؛ خیلی برام عجیب و غریبه
Ferrari
۲۱ مهر ۱۳۹۸دوست عزیز از سال ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۷ قهرمانی تیمی وحود نداشته و فقط قهرمانی رانندها بوده از ۱۹۵۸ قهرمانی تیمی اضافه شد فراری تا ۱۹۵۷ سه قهرمانی رانندها رو بدست اورده بود
ضمنا فراری هرگز حامی مالی نداشته پولی از از فیات به فراری رسید بخاطر فروش سهام بوده نه از روی خیرخواهی و این داستانها.
دانیال_Surrey،England
۲۱ مهر ۱۳۹۸آره راست میگی.
الان رفتم خوندم که قهرمانی تیمی از سال 58 اضافه شده.
اصلا این بخششو عجیب بود نمیدونستم.
واقعا خاک توی سرم.
ولی با فیات و…..موافق نیستم.
فیات خودرو ساز با سابقه ای و فراری هم سال ها تحت حمایت فیات بوده و بهش کمک شده.
کلا تو ایتالیا همه چی خانوادگیه و به هم ربط داره و هوای همو دارن.
ایتالیا،آنیلی،یوونتوس،فیات،فرای و…..
Ferrari
۲۲ مهر ۱۳۹۸این حرفا چیه یه موضوع ساده که سرزنش شدن نداره
درمورد حمایت ها باید بگم اینطوری که فکر میکنید نیست همین باشگاه یوونتوس رو ببینید با اینکه خانواده انیلی بسیار ثروتمند هستن اما هرگز بی حساب و کتاب جایی پول خرج نکردن سالها با بازیکنان مسن یا درجه دو فوتبال بازی میکردن دو سه سال اخیر وضع بهتر شد اونم بخاطر درامدهای باشگاه نه حساب شخص انیلی بعد از ماجرای کالچو پولی اوضاع یوونتوس خیلی خراب شد خانواده انیلی از باشگاه پول میخواد پول خرج نمیکنه درمورد فراری و فیات هم همینطوره شما هرجا میخوای بگرد چیزی از حمایت فیات از فراری پیدا نمیکنی من از خدامه فیات اندازه فولکس که از لامبو حمایت کرده از فراری حمایت کنه اما واقعا از این خبرا نیست انزو فراری برای مسابقه دادن برند خودشو به فیات فروخت با پولی که بدست اومد مسابقه میدادن.البته فیات اون سالها وضعیت خیلی خوبی نداشت فیات هیچوقت نمیتونسن به فراری کمک کنه همیشه غرق مشکل بودن
Amir
۲۶ مهر ۱۳۹۸قهرمانی های دهه پنجاه حساب نشده وگرنه الفا ۲تا قهرمانی داره وفراری چهار تا و مرسدس ۲تا فراری دقیقا دو تا قهرمانی توی ۱۹۵۲_۱۹۵۳و ۱۹۵۶و ۱۹۵۸داره مرسدس ۱۹۵۴و ۱۹۵۵ و الفا ۱۹۵۰و ۱۹۵۱
یانکی
۲۱ مهر ۱۳۹۸با تغییر شکل زمان گیری تو فرمول همین دو زار بینندش هم میریزه.خدا وکیلی دیگه چیزی برا عرضه نداره.
محمد
۲۱ مهر ۱۳۹۸آره منم خبرشو خوندم خیلی خنده داربود ظاهراً نه تنها میخوان مسابقات بهتر بشه بلکه فکر کنم دیگه تیر خلاص هم میزنن با این کارشون
Ferrari
۲۱ مهر ۱۳۹۸تمرینات و تعیین خط فرمول یک اندازه مسابقه اصلی ببینده داره و مردم برای تماشا به پیست میان لطفا فرمول یک رو با مسابقات مسخره ای مثل نسکار مقایسه نکن اون به گرد فرمول یک هم نمیرسه
دانیال_Surrey،England
۲۱ مهر ۱۳۹۸آره از دست گل هایی که یانکی ها اووردن.
..
پیش بینی شده مخاطب های اف1 همگی به سمت دیدن مسابقات مافوق جذاب ناسکار جذب میشن.?
200 دور عینه این پشه های دور چراغا با یه سری ماشین گنده ی بیریخت و با تکنولوژی ماقبل بشری دور خودشون میچرخن،شده پر بیننده،اونوقت اف 1 شده دو زار بیننده.
..
این ناسکار عینه این فیلم هندیا میمونه،فقط مصرف داخلی داره با حداکثر چندتا بیننده ی خارجی.
یانکی
۲۱ مهر ۱۳۹۸چرا انقدر سطح فکرت پایینه.اول اینکه من علاقم به نسکار یا ایندی و رالی رو تو کامنتم نیاوردم.دوم اینکه چونکه خودم جزئی از بینندگان فرمول هستم از وضع موجود انتقاد کردم.فرمول دیگه نه جذابیت داره نه صدا نه جنگ تن به تن.حالا بریم سر وقت نسکار اول اینکه همونجور که میبینید تعداد تماشاگرای تو پیستش از تمام رقابتهای ورزشی دنیا لیشتره.پایبند بودن به سنتها و در عین حال تکنولوژیه روز.استقامتی ترین مسابقات دنیا چونکه تنها رقیبش لمانز یک بار در ساله اینجا مصافتهای دور بر 500 مایل تخته گاز میتازن و این نشون از عظمت موتور پوشراد ماشینهاست که تو دور موتوری نزدیک به 10هزار کار میکنن.همچنان کاربراتوری و دف سولید و بزرگ بودن بدنه و شبیه بودن به ماشینهای واقعی خیابونی.قانونهای مصخره فرمول اینجا نیست و رانندها واقعا با هم میجنگن و ضربات مهاکی به هم میزنن و لازم بشه همدیگه رو منحرف میکنن.مهمتر از همه اینکه هیچ کس از قبل برنده نیست و راننده تایبن کنندس.نسکار جزئی از آخرین تلاشها برای زنده نگه داشتن سنتهاست وگ نه کاری داره ماشینهد از قطعات ماشینهایی مثل دی تی ام استفا ه کنن.در آخر نسکار ویژه اروپا هم داریم.
Ferrari
۲۲ مهر ۱۳۹۸یانکی
قبلا صد بار گفتی نسکار بهتره.اینو بدون نسکار نه اندازه فرمول یک بیننده داره و نه یک دهم فرمول یک فناوری یه مشت ماشین ۲ تنی دارن تو یه مسیر دایره ای دور میزنن هیچیزی از این مسابقات به خودرو سازها اضافه نشده حتی فورد و جنراا موتورز هم برای افزایش سطح تکنولوژی به مسابقات استقامت فکر میکنن و اونجا مسابقه میدن و کلی هم هزینه میکنن
درموردتعداد. تماشاگرهای. فرمول یک باید بدونی شال گذشته ۴ میلیون نفر مسابقات رو از در پیستهای مسابقه دیدن که میشه بیش از ۱۹۰ هزار تماشاگر برای هرگرندپری مسابقات دیگه انقدر بیننده نداره
مانی
۲۲ مهر ۱۳۹۸مرسدس از ابتدا تو فرمول بود و نتایج عالی گرفته بود
منتها بخاطر اون تصادف وحشتناک و احترام به قربانی ها
سالها از فرمول کنار کشید و در بازگشت همه رو تر و مار کرد
Amin
۲۱ مهر ۱۳۹۸و مرسدس اختلاف سطحشو تو همه زمینه ها به رخ میکشد
مهران
۲۱ مهر ۱۳۹۸میگم اگر منم جایه راننده مرسدس بودم میتونستم رو سکو باشم وقتی یه درجه سه ای مثل بوتاس میتونه قهرمان بشه توش
الان یکی میاد به فتل فحش میده!
محمدامین
۲۱ مهر ۱۳۹۸ولی میدونی چیه داداش. تو الان گفتی منفی بارون میشم چون میدونی حرفت توجیهی نداشت. تو به گذشته چیکار داری؟ به الان فکر کن. به عزمت مرسدس فکر کن، به برتری همیلتون و بوتاس نسبت به راننده های فراری فکر کن. ببین که چقدر ماشین مرسدس سر تره. اصلا اینو همه میدونن ماشین مرسدس ماشینای دیگه رو تو فرمول یک قورت میده، مطمئنم همتون میدونین. تیمی که از الان قهرمانی تیمیش مسجل شده و قهرمان هم قطعا همیلتون و دوم هم قطعا بوتاس یعنی راننده هاش خواهد بود، معلومه که شاخ ترین تیم تو فرمول یکه. همه کسایی که از فرمول یک چیزی حالیشون میشه میدونن که (فیا) چه قانونای مسخره ای گذاشت که همه به علیه مرسدس بود که حتی از آخر صدای (توتو ولف) را هم در آورد، که گفت تمامی این قوانین رو گذاشتن تا مرسدس نتونه انقدر ماشین بهتری رو راهی مسابقه کنه. ولی باز هم هنوز ماشین مرسدس ماشین بهتریه، اونم یک سر و گردن. به امید اینکه یه روزی مرسدس تعداد قهرمانیاش به فراری برسه تا ببینیم اینا دیگه میخوان با اون ماشین و راننده های ضعیفشون به چی دل خوش کنن که صد البته قطعا میرسه، چون دیگه فراری رنگ قهرمانی رو نخواهد دید.
ایمان
۲۲ مهر ۱۳۹۸دوست عزیز
اولاً گذشته رو نمیشه پاک کرد و آینده هم چیزی معلوم نیست
ثانیاً چون شما از فراری خوشت نمیاد حرفام براتون توجیهی نداشت مگرنه بنده فقط آمار رسمی رو گفتم
البته میدونم خیلی براتون سنگینه این اختلاف زیاد قهرمانی
نوید
۲۳ مهر ۱۳۹۸فعلا که یک رکورد قهرمانی پیاپی فراری که 5 تا بود توسط مرسدس شکسته شد … شش قهرمانی پیاپی شکسته شد …
دوم اینکه تعداد یک دو های بنز شما ببین … این یعنی ماشین ساختن .