مسابقات

عدم همکاری لوئیس همیلتون با هم‌تیمی‌اش

می‌گویند در مسابقات فرمول ۱، هم‌تیمی رقیب اصلی شماست. خب به نظر می‌رسد لوئیس همیلتون از ته دل این موضوع را قبول دارد.

hamilton
قهرمان سه دوره‌ی مسابقات فرمول ۱ دنیا در گذشته اصطکاک‌های زیادی با هم‌تیمی‌های خودش داشته است؛ و حالا می‌خواهد تمرین دیرینه‌ی اشتراک داده‌ها بین آن‌ها خاتمه یابد.

hamilton-f1
همیلتون دراین‌باره گفته است:

من بیرون می‌روم، دورهای خود را زده و همه‌ی تکالیفم را انجام می‌دهم و افراد دیگر می‌توانند همه‌چیز را ببیند. من از تیمم خواهم خواست. من نمی‌خواهم هم‌تیمی‌ام را ببینم. احساس نمی‌کنم که منصفانه باشد او بهترین عملکرد خود را نشان دهد و من قادر باشم در کامپیوتر بهترین عملکرد او را ببینم.

خب این خبر برای والتری بوتاس که به تازگی به جای نیکو رزبرگ به تیم مرسدس پیوسته خوب نیست. بوتاس بی‌شک نیازمند کمک‌های هر چه بیشتر همیلتون برای استفاده‌ی بهتر از پیکان نقره‌ای جدید است و البته تغییراتی نیز در قوانین و خودروها به وجود آمده و همین کار بوتاس را سخت‌تر می‌کند.

valtteri-bottas
همیلتون در سال‌های گذشته روابط پرفرازونشیبی با هم‌تیمی‌های خود داشته است. این راننده کار خود را در تیم مک لارن آغاز کرد، جایی که او با فرناندو آلونسو رقابت داشت و البته تنها پس از یک فصل تیم را در سال ۲۰۰۷ ترک نمود. به نظر می‌رسید که روابط او با جنسن باتن نسبتاً خوب است اما از زمان پیوستن به مرسدس، روابط همیلتون و رزبرگ به جاهای باریکی نیز کشیده شد به گونه‌ای که در یکی از مراسم و قبل از قهرمانی رزبرگ، میکروفون را انداخت و صحنه را ترک کرد.

furmula-one
همیلتون خواهان حفظ اطلاعات و داده‌ها است اما خواسته‌ی او مهندسان تیم را در بر‌نمی‌گیرد:

من ضد اشتراک‌گذاری داده‌ها با مهندسان نیستم اما فکر نمی‌کنم که راننده‌ها باید اجازه داشته باشند که داده‌های هر فرد را مطالعه نمایند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. Bavaria

    ۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    بعضی هام تا به جایی میرسن دیگه فکر میکنن چه خبره!!!!
    .
    دوتا فن به هم تیمیت یاد بده حسود?

    1. Noble

      ۵ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      چقدر آدم باید بیخود و مزخرف باشه ???
      گندش رو درآورده دیگه با این اخلاق مزخرفش.
      من جای مرسدس پتروناس بودم ، به هر قیمتی ، به هر قیمتی فرناندو آلونسو از تیم مکلارن میکشیدم بیرون و همیلتون رو میدادم بهشون ،
      حیف ماتادور که پشت ماشین های مکلارن داره استعدادش حروم میشه و لوئیس همیلتون فقط به خاطر موتورهای پرقدرت مرسدس ۳ بار قهرمان میشه.
      از فرمول یک کلا زیاد خوشم نمیاد، مخصوصا وقتی همیلتون از این اخلاق های چِندِش آور خودش رونمایی میکنه.
      .
      حیف از مایکل شوماخر که جای خالیش رو لوئیس همیلتون پر کنه. فقط آلونسو و سباستین وتل به درد مرسدس میخوردن.

      1. بهزاد

        ۵ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (2544 ديدگاه)

        آقا شما میگفتی 70 درصد قهرمانی به راننده مربوطه و حالا به خاطر قدرت موتور شد!

        1. noble

          ۵ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          راننده داریم تا راننده.
          برای هیچ چیز نمیشه نسخه ی کلی پیچید
          خیلی تفاوت هست بین مایکل شوماخر و فرناندو آلونسو ، با لوئیس همیلتون .

      2. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

        ۵ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        دوست عزیز شما هم بهتره ب همیلتون حسودی نکنی.همیلتون بی تارف و صادقانه چیزی ک وااقعا بهش اعتقاد داره رو میگه و اهل این نیس که برا اینکه بخواد خودشو خوب نشون بده دس ب کاری بزنه ک دلش نمیخواد و راضی نیس.برا همینه ک من ازش خوشم میاد البته از آلونسو هم خوشم میاد.
        در مورد این حرفش همیلتون گفته ک یه راننده باید خودش تجربه کسب کنه نه با استفاده از داده های راننده دیگه و یا رانندگی با شبیه ساز کامپیوتری! همین مطلبو سایت فرمول یک ایران گذاشت ولی خب خوش بختانه اون جا فضاش مسموم نیس و خیلی کمتر از اینجا انتقاد کردن ازش

  2. امین

    ۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    ولتی بوتاس راننده خیلی خوبیه اون بدون کمک های لوییس هم می‌تونه موفق باشه

  3. مهدی 911

    ۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (459 ديدگاه)

    همیلتون نمک نشناسه درسته راننده ی بزرکیه ولی مرسدس از اون خیلی بزرگتره

  4. Omid

    ۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (81 ديدگاه)

    چه رویی داره که به طور عمومی و توی رسانه ها این اخلاق هارو از خودش نشون میده
    اوایل که اومده بود توی مصاحبه ها حرف زدن هم براش سخت بود، بعد که قهرمان شد رفت سراغ تتو و جلف بازی!!!

    1. MAHDI

      ۵ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (208 ديدگاه)

      حسود،فکر کنم نیکو رز برگ از دست اخلاقای گند این یارو فرمول یکو گذاشت کنار

  5. اعتمادیان

    ۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (261 ديدگاه)

    سلام دوستان
    برای من تا اسم فرمول یک میاد ، لبخند زیبای مایکل شوماخر تو ذهنم تداعی میشه ، واسه همین حالا اصلا نمیتونم ببینم توی این طیف یکنفر مثل همیلتون اینهمه مغرور و حسود باشه .
    فرمول یک جای کسانی مثل شوماخر و آلونسو است که یک الگو بودند.
    متاسفانه خیلی ها مثل من شده اند که به دلیل اخبار ناخوشایندی که از همیلتون میشنوند دیگه فرمول یک واسشون هیجانی نداره

  6. بهزاد

    ۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2544 ديدگاه)

    تیم های قدر فرمول یک همیشه یک راننده شماره یک و یک دو داشتند که معمولا استراتژی تیم ها جوری تعیین میشد که راننده ی شماره ی دو برای رقابت و درگیری با تیم نزدیک و تعقیب کننده آماده میشد تا شماره یک اونها بتونه فاصله ی خوبی ایجاد کنه در زمان میکا هاکینن این کار توسط کولتارد در مکلارن و همینطور شوماخر که باریچلو این نقش را داشت و فیسیکلا برای آلونسو و وبر برای فتل انجام میشد.
    حالا تیم مرسدس باید این قضیه را مدیریت کنه تا باعث پیش آمد ناگواری نشه. هرچند این رفتار از همیلتون توسط خیلی ها مورد پسند نیست اما درز این اخبار به بیرون نتیجه ی عدم مدیریت صحیح مرسدس هست وگرنه اینگونه مشکلات در فرمول یک رسانه ای نمیشه و تکلیف راننده ها مشخصه و دلیلی بر به جنگ انداختن دو هم تیمی نیست.

    1. Ace

      ۵ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      خود روبینز باریچلو از این وضع به شدت ناراضی بود و گفت یکی از قهرمانی های شوماخر حق من بود.
      .
      از این استراتژی که شما گفتی الان دیگه استفاده نمیشه و همون زمان هم انتقادات فراوانی به تیم فراری شد و مبلغ گزافی رو به عنوان جریمه از فراری گرفتن.
      .
      الان وضع مثل سابق نیست و راننده های شماره ۱ و ۲ واقعا با هم میجنگن تا قهرمان بشن.
      .
      دوره ی این کارا همون سال ۲۰۰۵ تموم شد.
      .
      به عدم مدیریت صحیح هم ربط نداره. همیلتون کلا راننده ی کج خلق و مغروریه و هر تیمی که باشه مشکل سازه.
      .

      1. بهزاد

        ۵ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (2544 ديدگاه)

        جریمه های فراری به خاطر صدور دستور تیمی برای جابجایی راننده ها بود.
        اگر در این چند سال این استراتژی را ندیدید به خاطر فاصله ی تیم مرسدس از سایرین بود وگرنه اگر چند تیم رقابت نزدیکی داشته باشند دوباره شاهد استفادش خواهیم بود.
        شما سال گذشته مشاهده نکردید که چند باری رایکونن به فتل راه داد؟ به غیر از اون به خصوص تیم ردبول که در صورت نزدیک شدن دو راننده به هم راننده ی کندتر به پیت استاپ فراخوانده میشد یا بارها ماسا به آلونسو راه میداد و همه ی این اتفاقات بعد از 2005 بوده که احتمالا یادتون نیست.
        قول میدم در صورت نزدیک شدن یا حتی برتر بودن تیم های مکلارن و فراری و ردبول نسبت به مرسدس استراتژی استفاده از راننده ی شماره یک و دو را خواهید دید.

        1. Ace

          ۵ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          جناب، شما که ماشالله خوب مسابقات رو دنبال کردید باید بدونید آلونسو و ماسا هرگز در تیم ردبول با هم نبودن !!
          همه ی مواردی که گفتین در تیم فراری بوده و فقط فراری هست که با انجام این کار های سعی در کسب امتیاز و از بین بردن جذابیت فرمول ۱ داره.

          شوماخر و باریچلو ، فراری
          آلونسو و ماسا ، فراری ( نه ردبول)
          رایکُنن و وتل ، فراری

          همین امسال ، مرسدس در چند گرندپری برنده نشد ، و رقابت به قول شما سنگین بود، اما باز هم همیلتون و رزبرگ جنگیدن.

        2. بهزاد

          ۵ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (2544 ديدگاه)

          مجید جان متن را باز بخون!
          راننده های ردبول و در ادامه که یا بارها اومده که اشاره به ماسا و آلونسو در تیم فراری داره!
          برادر من شما اینجا تاریخ ذکر میکنی و میگی 2005 این استراتژی تمام شده ولی خب متاسفانه نشان از عدم دقت یا خدای ناکرده ندیدن و دنبال نکردن این مسابقات داره!
          بیبینید دوست گرامی زمانی که دو راننده ی یک تیم درگیر رقابت با هم میشن یک معنی روشن داره! تیم های دیگر در سطح اون تیم نیستند و نمیتونن خطری ایجاد کنند و اینجا کل جذابیت مسابقات کمرنگ میشه و برای همین هست که در سه سال اخیر تعداد تماشاگران ریزش کرد!
          ما میدونیم شما در هر حال باید چیزی برای گفتن پیدا کنید و بگید ولی وقتی گفته های شما ناقض اتفاقات افتاده هست یکم بحث لوس میشه.
          اگر هم مرسدس در این سه سال چند مسابقه برنده نشدن به خاطر مشکلات خودرو اونها بوده وگرنه امکان برنده شدن برای سایرین با این اختلاف ،بسیار ناچیز بود.

        3. Ace

          ۵ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          بهزاد عزیز من به نظر شما احترام میذارم.
          البته که موافق نیستم.

        4. بهزاد

          ۵ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (2544 ديدگاه)

          بحث ما سر موافق یا مخالف بودن نیست چون از قرار عدد 5 بزرگتر از 6 هست با برچسب نظر شخصی!
          مثلا در زبان آلمانی به کلمات با ریشه ژرمنی حرف [v ][ف] تلفظ میشه اما نظر شخصی شما وتل میشه و مصداق بارز تحریف.
          فرمول یک پیچ و خم زیادی داره و با ویکی و.. نمیشه متوجه ریزه کاریها شد و باید حداقل چند فصل به طور زنده دنبال بشه تا بشه حداقل نظر کمی درست صادر کرد نه اینکه فی البداهه همینطوری یک چیزی پیدا کنیم و بگیم!

        5. اسطوره

          ۶ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          دوست عزیز شما اعتماد به نفستون خییلی زیاده.
          این خیلی خوبه. چون کمک میکنه که در زندگی پیشرفت کنید.
          بابت این موضوع تبریک میگم.
          ان شا الله که روز به روز موفق تر باشید.

          سر این [ف] و [ و] اصلا نیازی نمیبینم بحث کنم.
          من چندین بار هر دوتاش رو شنیدم و مشکلی به نظرم نداره.

  7. رامکال

    ۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (594 ديدگاه)

    هم باز شروع کرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    بازم.
    ای داد بی داد.

  8. ارمان

    ۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1306 ديدگاه)

    شما در یک قیاس ساده شخصیت و بزرگی همیلتون رو با الونسو مقایسه کنید تقریبا همیلتون انسان به حساب نمیاد

  9. cfz

    ۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (44 ديدگاه)

    فرمول 1 جای بچه بازی نیس. حرف لوییس کاملا منطقیه. اون دورهای خودشو بزنه منم دورهای خودمو میزنم دیگه چه نیازی داره مثلا تیم بگه ببین لوییس کجا ترمز گرفت تو هم همونجا ترمز بگیر اینو باید خود راننده درک کنه نه اینکه تیم بهش بگه

    1. ارمان

      ۵ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1306 ديدگاه)

      cfz عزیز واقعا فکر کردی بوتاس نمیدونه کجا باید ترمز بگیره دیگه کسی نیست یادش نباشه همیلتون چطور باعث تصادف خودش و هم تیمیش روی حماقت خودش شد و جفت ماشینارو داغون کرد.

      1. Ace

        ۵ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        حق با آرمانه.
        من تیم مرسدس بنز رو خیلی دوست دارم.
        اما این طور رفتار کردن با یک تازه کار ، اعتماد به نفسش رو شدیدا میشکنه،
        همیلتون ۶ سال بزرگتر از والتری بوتاسه. باید براش نقش یک مربی خوب رو بازی کنه. نمیگم هر چی بلده بهش یاد بده، ولی این طور رفتار کردن هم درست نیست.

        شما در نظر بگیر این چیزهایی که رسانه ای شده ،شاید یک صدم درصد واقعیت باشه.

        با یک تازه وارد نباید اینقدر مغرورانه رفتار کرد ،

        به خدا همیلتون ، در مقایسه با آلونسو زمین و آسمونه.

        هر چند بنز رو خیلی دوست دارم ولی آرزو میکنم عقده ی یک قهرمانی دیگه روی دل لوئیس همیلتون بمونه.

        یا والتری بوتاس به جام برسه یا اینکه خدا لطفی بکنه و قهرمانی امسال به آلونسو برسه.

        مزخرف ترین شخصیت تاریخ فرمول ۱ به نظرم همین لوئیس همیلتونه.
        از وقتی قهرمان شده خدا رو بنده نیست.

        باید با والتری بوتاس مثل یک دوست بزرگتر رفتار کنه ، ولی متاسفانه … .

        اه اه اه اه. ??

  10. reza

    ۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (311 ديدگاه)

    همه جای دنیا ورزشکارا اخلاق ورزشکاری دارن و به همین معروفن
    این همیلتون نمیدونم چرا انقدر از نظر اخلاق داغونه

    همکاری و اخلاق رو از تیم فراری یاد بگیره. مخصوصا توی آخرین مسابقه ی فصل قبل (ابوظبی) که همه اون کار وتل رو تحسین کردن

  11. Alireza.GT86

    ۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (236 ديدگاه)

    “پیکان نقره‌ای”
    چند بار خوندمش تا بفهمم !!
    راستش خیلی خنده م گرفت ، تصور کنید یه پیکان لک و لک وسط پیست !! ?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا