لوئیس همیلتون ابرهای ناامیدی و یأس را به کناری زد و در زمانی که انتظار نمیرفت، با یک پیروزی شیرین، به صدر جدول مسابقات فرمول یک این فصل صعود کرد.
گرندپری ۲۰۱۸ باکو برای سباستین فتل به خوبی آغاز شد. او که پل پوزیشن را به دست آورده بود استارت خوبی هم داشت. اما همتیمی او، کیمی رایکونن در همان ابتدای مسابقه برخوردی با استبان اکون داشت که باعث ورود خودروی ایمنی به پیست شد. همیلتون و بوتاس، در تعقیب راننده فراری بودند و دو راننده ردبول نیز در پشت سر آنها قرار داشتند.
فتل به خوبی در حال مدیریت مسابقه بود و فاصله مناسبی نیز با همیلتون باز کرده بود اما تلاش همیلتون برای کاهش این فاصله منجر به آسیب به تایر و رفتن به پیت شد. در این زمان شاید کمتر کسی میتوانست امیدی به پیروزی همیلتون داشته باشد.
نکته جالب رقابت ریکاردو و ورستاپن از ردبول بود که با عبور ورستاپن و کسب موقت جایگاه چهارم آغاز شد. مشکل فنی در خودروی ورستاپن باعث شد تا اجازه عبور را به ساینز و هالکنبرگ بدهد. کشمکش رانندههای ردبول بعد از تعویض تایرها نیز ادامه یافت و سرانجام با برخورد آنها با یکدیگر باعث خروج هردوی آنها از مسابقه شد.
این موضوع باعث ورود خودروی ایمنی به پیست شد که در پی آن رانندههای فراری و مرسدس به پیت رفته و تایرهای خود را تعویض کردند. حضور ماشین ایمنی تا ۵ دور به پایان مسابقه نیز ادامه یافت. تلاش فتل برای سبقت از بوتاس با قفل شدن چرخ و آسیب تایرها همراه بود. همین بدشانسی برای بوتاس نیز اتفاق افتاد و تایر او با رفتن روی ضایعات باقی مانده در پیست پنچر و پاره شد و در یک قدمی قهرمانی از مسابقه باز ماند.
لوئیس همیلتون با مجموعه این اتفاقات و خوششانسی توانست سکوی نخست مسابقه باکو را به دست آورد و در پشت سر او نیز رایکونن و سرجیو پرز از خط پایان گذشتند.
Mohammadreza
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷با تشکر از پدال برای پوشش مسابقات فرمول1
فقط چنتا ایراد هست که اگه برطرف بشه دیگه عالیه
یک اینکه متنتون اصلا پیوستگی محتوا نداشت و خیلی جاها اصلا نفهمیدم چی شد
(نکته جالب رقابت ریکاردو و ورستاپن از ردبول بود که با عبور ورستاپن و کسب موقت جایگاه چهارم آغاز شد. مشکل فنی در خودروی ورستاپن باعث شد تا اجازه عبور را به ساینز و هالکنبرگ بدهد. )الان یعنی چی ؟ورشتپن قبل از مشکل فنی چندم بوده؟بعد از مشکل چندم شده؟رایکونن این وسط کجاست؟و ….
(تلاش فتل برای سبقت از بوتاس با قفل شدن چرخ و آسیب تایرها همراه بود. همین بدشانسی برای بوتاس نیز اتفاق افتاد و تایر او با رفتن روی ضایعات باقی مانده در پیست پنچر و پاره شد و در یک قدمی قهرمانی از مسابقه باز ماند.)
بوتاس کی از فتل سبقت گرفت؟پشت خودرو ایمنی ترتیب رانندها چطور بود؟ مسابقه چند پیت استاپ داشته؟فتل اخرسر چی سرش اومد و چندم شد؟و…
و دوم اینکه باز هم مثل مسابقه قبل جدول رده بندی راننده ها در مسابقه امروز رو قرار ندادین
مهران
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷همیلتون خیلی شانس اوورد در این گرند پری فیلم هاش در یوتیوب موجود هست که یهو ماشین بوتاس تایرش پنجر میشه و همیلتون که در تعقیبشه برنده میشه
به امید پیروزی تیم مورد علاقم فراری ❤❤❤❤
محمد
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷سلام و عرض ادب.تحریریه محترم سایت پدال لطفاً سایتی که بشه مسابقه رو به صورت آنلاین دید معرفی کنید.سال گذشته هم زحمت معرفی سایت رو کشیدید ولی بیشتر اوقات یا فیلتر بودن یا تقاضای رجیستری و پرداخت حق اشتراک رو داشتند.شبکه ورزش هم معمولاً هر سه الی چهار مسابقه یکیشون رو پخش میکنه.تمام امیدم تماشای مسابقه از این شبکه بود که به خاطر پخش بازی فوتبال باز هم مسابقه فرمول ۱ رو پخش نکردن.تنها راه مطلع شدن از اتفاقات و جایگاه راننده ها حین مسابقه استوری صفحه رسمی فرمول ۱ در اینستاگرام و همینطور سایت اینترنتیشون هست.خیلی از افرادی که مثله من علاقه به تماشای زنده مسابقه دارن واقعاً عذاب میکشن.ممنون و ارادتمند.
akrh78
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷سایت” وننو” و “فرمول یک ایران” پخش زنده دارن معمولا از شبکه اسکای اسپورتس
بهزاد
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷مکس کرش تپن بسیار خطرناک شده و دیگر مسابقه ای نیست که یک حادثه خلق نکنه!
هر حادثه ای که خلق میکنه به ضرر فراری تمام میشه ، نمیدونم دیروز آیا به موقع ترمزگیری کرد یا به عمد زود.
عرفان
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷من از نزدیک این مسابقه رو دیدم
ینی هیچ کس باورش نمیشد همیلتون برنده شده
کلا سه نفری ک پودیوم گرفتن باید چهارم تا ششم میشدن
سرجیو پرز چون لاستیک وتل آسیب دید ازش ب راحتی تو کفی عبور کرد و سوم شد..
ی اتفاق نادر دیگه هم وقتی سیفتی کار بعد از برخورد ردبولا اومد یکی زد ماشینو ب دیوار حین گرم کردن لاستیکا و همه میخندیدن بهش.. ینی سابقه نداشته…
کلا مرسدس خوش سانس ترین بود توی این مسابقه. غیر از اول شدن همیلتون، بوتاس وقتی اومد تو پیت لین ردبولا تصادف کردن و سیفتی کار اومد تو و سرعت بقیه رو کم کرد والا وتل صددرصد رد میکرد بوتاس رو، طوری ک خود مرسدس هم برنامهش این بود ک بوتاس بین وتل و همیلتون در بیاد اما خوب آخر مسابقه از حلقشون کشید بیرون با ترکیدن لاستیک بوتاس..
با اینکه طرفدارای مرسدس تو تماشاگرا بیشتر از فراری فن ها بودن اما آخر مسابقه هیچکس خوشحال نبود..
همه تو بهت برخورد دوتا ردبول و ترکیدن لاستیک بوتاس بودن..
وتل خیلی عجله کرد با اینکه به بوتاس چسبیده بود و چهار دور مونده بود حدودا؛ بوتاس ابتدای کفی استارت زد، وتل انتهای کفی از داخل اومد سبقت بگیره ک چرخش قفل شد اما اگر مثل همیلتون صبر میکرد الان اون اول بود
نکته بعد اینکه قبل از برخورد ردبولا، وتل هر دور فاصله باز میکرد با همیلتون و این خبر خوشحال کننده ای میتونه باشه برا ادامه فصل و همیلتون و ردبولا همش مینالیدن از اینکه چرا تند نیستن
وتل تا قبل از چهارم شدنش اصلا رادیوش پخش نشد و بعدش گفت فک کنم لاستیکام آسیب دیده باشن..
درکل مسابقه هیجانی بود و همه چی داشت اما آخراش ک سیفتی کاراومد حدود ده دور از مسابقه رو خورد..
enzo
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ریسک فتل بیش از حد بود مشخص بود با اون ترمز گیری خیلی دیر پیچ 1 رو از دست میده
اگر صبر میکرد نتیجه بهتری میگرفت ولی انگار فقط دنبال اولی بود و بس
سیفتی کار هم بیش از حد توی پیست موند انگار میخواست کنتور بندازه راحت 2 دور زودتر میتونستن جمعش کنن بره بیرون کلا فرصت رقابت راننده ها تو دورای آخرو از بین برد
یادی هم بکنیم از mad max که بازم تو متن یه تصادف نابودگرانه دیگه بود و کلا ردبول رو به ف..ک داد عین خیالش نیست که نباید بیشتر از یکبار مسیر عوض کنه موقع دفاع
با همه استعدادش ولی اینطوری پیش بره خیلی زود از فرمول 1 محو میشه
نیکی لائودا بعدش گفت 70% حادثه تقصیر فرشتاپن بوده
عرفان
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷دقیقا
قبلترش دوبار مکس از دنیل سبقتای بدی گرفت اما دنیل بهش جا میداد اما دوباری ک دنیل خواست از مکس سبقت بگیره، یکبار توی پیچ چرخ ب چرخ شدن، بار دومم ک حق با دنیل بود موند سر راهش و از عقب برخورد کردن…
رئیس تیم ردبول گفت ما راننده یک و دو نداریم اما این باعث میشه یک جاهایی تاوانشو پس بدیم…
مسعود
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷سیفتی کار اینهمه توو پیست موند و بازهم خورده ریزهارو جمع نکردن که بوتاس رو پنچر کرد!
معلوم نیس واس چی اینهمه کشش داد
علیرضا
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷سلام ، من مسابقه رو از آنتن دیدم تا یک جاییش که بعد نوشت به دلیل کیفیت پایین تصاویر پخش متوقف شد این از این :( ولی تا همون جایی که دیدم میتونم بگم از جذاب ترین مسابقات بود ، کلا باکو به نظرم همیشه مسابقش جذاب و پر حادثه اس پارسالم یادتونه وتل تو باکو چطور رفت از بغل کوبید به همیلتون که کلی هم جریمه شد :) این بارم واقعا جذاب بود اما همه مسابقه یک سمت کشمکش های وراستپن و ریکیاردو یک سمت ، اینجا فقط تصادفشون رو گفته در حالیکه تا قبل تصادف کلی با هم درگیر بودن ، یکی دو بار حتی به هم برخورد کردن ، سرپیچ ها اصلا به هم راه نمیدادن و هیچ رحم و مروتی به هم نداشتن انگار نه انگار هم تیمی ان :) ؛ تو ورزش های تیمی دیگه موقعی که میبینم دو هم تیمی با هم درگیر شدن برام ناراحت کننده است و دلگیر میشم ولی نمیدونم تو فرمول ۱ چرا اینقدر جذابه درگیری ۲ هم تیمی :)
M3csl
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷بعنوان طرفدار تیم فراری چندتا نکته میخوام بگم ب طرفدارای این تیم ک بیاین نیمه پر لیوان رو هم ببینیم ب سه دلیل،،،
اول:منم مثل طرفدارای دیگه فراری از صحنه قفل شدن چرخاش بعد از سبقت از بوتاس کلافه شدم و مخم مثل چرخ جلوی سمت چپ فتل قفل کرد یه لحظه،،اما بعد از چند ساعت خوشحال شدم ک فتل عقب موند تو سبقتش چون اگه لیدر میشد تو اون لحظه احتمال زیاد اون روی قطعات داخل پیست میرفت و الان بجای بوتاس باید امتیازش صفر میشد در حالیکه با چهارمی هم دوازده امتیاز نصیبش شد
دوم:در حالیکه هر دو راننده ردبول و یک راننده مرسدس اوت شدن،،اما هر دو راننده فراری از خط گذشتن و سی امتیاز تیمی آوردن ک باعث شد فراری از نظر تیمی از مرسدس جلو بیفته و ب نوعی فراری کمترین ضرر رو از اتفاقات عجیب مسابقه باکو متحمل شد،،
سوم:بعد مدتها دوباره شاهد جسارت و اعتماد ب نفس بالای فتل در صحنه سبقت شجاعانه از بوتاس بودیم،،یعنی نه در یک مسیر طولانی نه بخاطر لاستیک تازه تر(لاستیک ها سون همزمان عضو شدن موقع حضور سیفتی کار) و نه با کمک دی آر اس فتل اقدام ب این سبقت گیری جسورانه کرد در حالیکه همیلتون نتونست چنین جسارتی پشت فتل بکنه و این فقط ناشی از اینه ک امسال فتل کاملا ب ماشینش واسه برتری ب مرسدس ایمان داره و این موضوع باعث اعتماد به نفس زیاد و جسارتش شده،،موضوعی ک در سالهای قبل بسیار کمرنگ بود،،،
پس بیایین نیمه پر لیوان رو ببینیم و امیدوارانه ب تماشای فصل بشینیم،،،
ضمنا کسب پل پوزیشین ها و رده های بالای راننده های فراری در تعیین خط ها تا اینجای مسابقات دلیل دیگه ای بر آمادگی عالی و همزمان راننده ها و ماشین امسال فراریه.فورزا فراری.
enzo
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷مسابقه بعدی 2 هفته دیگس تو بارسلونا ، پیست بنچمارک فرمول 1
از قدیم میگفتن هر ماشینی بتونه تو این پیست سریع باشه تا آخر فصل تو بقیه پیستا هم رقابتی خواهد بود
همه ماشینا با آپدیتای فراوون و قطعات جدید توی پیست ظاهر میشن و رقابت توسعه وسط فصل از اینجا استارت میخوره در واقع جنگ بزرگ بین مثلث فراری مرسدس و ردبول تازه از بارسلونا شروع میشه
فرید
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷میگن که پرز بخاطر یه تخلفی که یادم نیست 5 ثانیه پنالتی داشت. پس چطور باز رفت رو سکو؟
akbar
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷تخلفش استفاده از دی ار اس بود در جای غیر مجاز ولی ماهم نفهمیدیم پنالتی خورد یا نخورد اگه پنالتی داشت چرا اعمال نشد؟!
Ali Keyhani
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷همیلتون خودشم تعجب کرده بود از پیروزیش