مرحله دوم مسابقات فرمول یک این فصل در پیست ۵۴۵۱ متری شانگهای و در ۵۶ دور برگزار شد. لوئیس همیلتون که مسابقه را از خط نخست آغاز کرده بود با اقتدار کامل فاصله خود از رقبا را حفظ کرد.
مکس ورشتاپن در این مسابقه با رانندگی فوقالعاده خود توانست در دور ۱۱ از فراریها پیش افتاده و به رتبه دوم برسد. به یاد داشته باشیم که او مسابقه را از جایگاه ۱۷ شروع کرد و این موضوع ارزش بالای کار او را بیشتر نمایان میسازد. دنیل ریکاردو نیز پشت سر همتیمی خود قرار گرفت تا نشان دهد که خودروهای ردبول توانستهاند مشکلات ابتدایی فصل را برطرف کنند و دورهای سریعی در این پیست را به نام خود ثبت نمایند. با این حال این پایان ماجرا نبود.
خودروهای فراری برخلاف مسابقه اول در استرالیا، این بار ابتدا در سایه ردبول قرار گرفتند. شاید این موضوع بود که باعث تحریک فتل شد تا ابتدا از کیمی رایکونن و سپس از دنیل ریکاردو در دور ۲۳ سبقت بگیرد. سرانجام در دور ۲۷ با قفل کردن چرخهای ورشتاپن، فتل توانست به آسانی از او سبقت بگیرد. بعلاوه تعویض تایرهای ورشتاپن نیز مزید بر علت شد تا رتبه او از دوم تا ششم افت کند. اما اشتباه بوتاس باعث شد تا ورشتاپن به راحتی از او سبقت گرفته و دوباره تا رتبه سوم بالا رود. رقابت درون تیمی ریکاردو و ورشتاپن در پایان مسابقه برای کسب مقام سوم در نهایت به نفع راننده جوانتر تمام شد.
روزگار تیره تیم مکلارن با موتورهای هوندا نیز در این فصل همچنان ادامه دارد و هر دو خودروی این تیم در میانه مسابقه از دور خارج شدند.
قرارگیری سه تیم مختلف مرسدس، فراری و ردبول در روی سکوها، نشان میدهد که باید یک فصل جذابتر و با هیجان بیشتر را انتظار داشته باشیم.
رکورد سریعترین دور در این پیست همچنان متعلق به مایکل شوماخر با زمان ۱:۳۲.۲۳۸ ثانیه است که در سال ۲۰۰۴ ثبت شد.
امره Emrah
۲۰ فروردین ۱۳۹۶انقد از این همیلتون بدم میاد
اعتمادیان
۲۰ فروردین ۱۳۹۶مثل منی دمت گرم
امره Emrah
۲۰ فروردین ۱۳۹۶خواهش میکنم عزیزم
Madjid
۲۰ فروردین ۱۳۹۶.
امسال ماشین های فراری و مرسدس کاملا در یک سطحن و رقابت تا اینجا که خیلی هیجان انگیز بوده.
آیرودینامیک و چسپندگی ماشین های فراری این فصل با اختلاف اندک حتی از ماشین های مرسدس هم بهتره و فکر کنم سباستین فتل بهترین ماشین ۲۰۱۷ رو داره. با این حال مرسدس و لوئیس همیلتون خیلی خاطرجمع و با اعتماد به نفس کار کردن.
مکس ورشاپین هم عالی عمل کرد و خودش رو ۱۳ رتبه بالا کشید. در سن ۱۹ سالگی اینجور دست فرمونی مشخصه که آینده ی درخشانی در فرمول ۱ داره.
اونجایی هم که مکس ورشاپین قفل کرد ، رفت وسط چمن ها و فتل ازش سبقت گرفت اوج کم سن و سالی و ناپخته بودن ورشاپین رو نشون میده ، که به نظر من ورشاپین تا همین جا هم که اومده و به رتبه ی سوم رسیده خودش خیلی ارزشمند هست.
مرد امروز فرمول ۱ ورشاپین بود ، با وجود اینکه رومن گروژان نمیذاشت ورشاپین عبور کنه ولی ورشاپین خیلی خوب تونست جلوی ریکیاردو بگیره که حتی با وجود چندین مرتبه DRS هم نتونه ازش سبقت بگیره.
جالب بود که مهندس تیم مرسدس در مکالوات رادیویی اشتباهی ( والتری بوتاس ) رو ( نیکو) خطاب کرد.
.
به نظر من والتری بوتاس هنوز در تیم مرسدس و این سطح از فرمول ۱ جا نیافتاده و در گرند پری های بعدی خیلی جا برای بهتر شدن داره.
ب ام و سلطان
۲۰ فروردین ۱۳۹۶حرفهای صباغ و عینا میزنی این خوب نیست ماشین مرسدس هنوزم بهتر از فراریه والا هیچوقت همیلتون اول نمیشد فتل از همیلتون یه سر و گردن بالاتره مرسدسم رفت با یه داغون عقب مونده قرارداد بست هه حتی از یه ماشین معمولی نمیتونه سبقت بگیره در مورد مسابقه اگر اون اتفاقم برای ورشتاپن نمی افتاد بازم فتل نهایت تویه دور بعد میگرفتش چون خیلی راحت اومد فاصله رو جبران کرد تنها جایی که فتل خراب کرد شروع مسابقه بود که همون دلیل نذاشت اول بشه در هر صورت امسال فراری نزدیک مرسدس شد ولی بهش نرسید فتل اگر تمرکزشو و حفظ کنه و کمی دقت کنه احتمالش زیاد قهرمان بشه همیلتون در سطحش نبود و نیست
Ferrari
۲۰ فروردین ۱۳۹۶ماشین امسال فراری از مرسدس بهتره اینو میشه از اختلاف همیلتون و وتل در استرالیه که 9ثانیه بود با اختلافشون در مسابقه ی امروز که حدودا 6 ثانیه بود فهمید ضمن اینکه فراری بازهم دچار اشتباه در استراتژی شد و وتل زمان ازدست داد بعدش که مسابقه به حالت عادی برگشت وتل جایگاه ششم رو داشت که بازهم به دلیل ترافیک یکم زمان از دست داد اما راحت جبران کرد. اگر فراری در استراتژی ها اشتباه نکنه امسال وتل و فراری قهرمانن
Forza Ferrari
Madjid
۲۰ فروردین ۱۳۹۶.
ب ام و سلطان :
زمان جواب همه ی سوالات رو خواهد داد ، چه در مورد مرسدس و چه راجع به فراری.
هنوز هیچ چیز معلوم نیست.
غیر از اون هم مرسدس و فراری و رنو و …. هیچفرقی واسه من نمیکنه کدوم قهرمان بشن.
Erfan
۲۰ فروردین ۱۳۹۶هرچی پارسال همیلتون با بدشانسی روبرو میشد امسال همه چیز براش روبراه پیش میره، از سیفتی کارهای اول بگیر تا آخر مسابقه که اشتباه پیت استاپ مرسدس برا بوتاس بود،نه همیلتون. وتل خوب کار کرد اما اگه رایکونن رتبه بهتری میگرفت توی رده بندی تیمی فراری بالاتر می بود، بازم شکر که مثل پارسال مسابقات ی طرفه پیش نمیره و هیجان بالاتری داره، مکس ورشتاپن هم که چاشنی این جذابیت هاس ، همه چیز فوق العاده بود براش بجز ی اشتباه توی ترمزگیری،شاید الان مرسدس از کارش پشیمونه که جای بوتاس چرا این صندلی رو به ورشتاپن ندادن
Mohammadreza
۲۰ فروردین ۱۳۹۶متاسفانه ماشینای فرمول 1 ببن سال های 2000تا 2010 از الان سریع تر بودن واین واقعا جای تاسف داره
چقر بد بدن
۲۰ فروردین ۱۳۹۶این راننده ها فرمول یک بعد از اینکه مسابقه تموم میشه بازم کلاه ایمنی رو سرشونه موقع عکس گرفتن و جشن و خوشحالیم برش نمیدارن مگه جنگه این چه قانونیه قیافه طرف نمیوفته تو عکسا که.
Ahmad
۲۰ فروردین ۱۳۹۶مسابقه رو کامل دیدم.
اگه مدیران فراری چند لحظه ( تا زمان تصادف ماشین sauber) صبر میکردند و لاستیک های ماشین فتل رو عوض نمیکردند رقابت جذاب همیلتون و وتل رو شاهد بودیم.و احتمال داشت دوباره وتل قهرمان بشه
BMW
۲۰ فروردین ۱۳۹۶شرکت های فقیره آمریکایی پول شرکت در این مسابقات گران رو ندارن تنها خاصیتشون تولید کردن ماشین ارزون با بی کیفیت ترین مواد و کمترین ایمنی ??? علی منتظرتم ??
BMW
۲۰ فروردین ۱۳۹۶ماشاءاللّه فتل نابغه فرمول یک به امید قهرمانیت ?
Infinite
۲۱ فروردین ۱۳۹۶به عنوان طرفدار تیم مرسدس باید بگم از این که این تیم امسال رقیبان رو در کنار خودش میبینه و حس میکنه خوشحالم. این شرایط میتونه مرسدس بنز قویتری رو بسازه…