مسابقات

فرمول یک سوزوکا و یک دوی دیگری از مرسدس

گرندپری ژاپن در پیست سوزوکا در حالی آغاز شد که رانندگان مرسدس خط اول و دوم را به دست آورده بودند. ورشتاپن و رایکونن هم پشت سر آن‌ها شروع کی کردند و البته فتل از جایگاه نهم و ریکاردو هم از جایگاه ۱۵ باید استارت می‌زدند. با این وجود شروع مسابقه با هیجان همراه بود و فتل توانست چهار رتبه خود را جلو کشیده و به جایگاه پنجم برسد.


سباستین فتل از برخورد هم‌تیمی‌اش رایکونن با ورشتاپن نیز استفاده کرد و از او نیز عبور کرد. ورشتاپن هم بابت خروج و ورود غیر ایمن به پیست ۵ ثانیه جریمه شد. در همین حین ریکاردو نیز پنج رتبه خود را جلو کشیده بود.


اولین حادثه جدی در این مسابقه به پارگی تایرهای کوین مگنوسن مربوط بود. کنده شدن تایر و لزوم خارج کردن قطعات پاره شده از پیست باعث ورود خودروی ایمنی به مسابقه شد.


اما با خروج سیفتی کار، رقابت فتل و ورشتاپن باعث برخورد بین آن‌ها و اسپین کامل خودروی فراری شد. سباستین فتل با توجه به جریمه ورشتاپن به‌راحتی و بعد از اولین پیت استاپ، جلوتر از او قرار می‌گرفت و نیازی هم برای این سبقت خطرساز از سوی او نبود اما همین موضوع باعث شد او به رتبه آخر سقوط کند.


درحالی‌که ریکاردو خود را تا رتبه پنجم بالا کشیده بود، فتل تازه داشت از خودروهای انتهای مسابقه سبقت می‌گرفت. شاید اگر این عمل غیرحرفه‌ای او نبود، شاهد مسابقه‌ای هیجان‌انگیزتر در بین پیشتازان می‌بودیم.


پیش‌آهنگان نقره‌ای رنگ مسابقه، بدون مشکل خاصی و با طمأنینه مسابقه را ادامه می‌دادند بدون اینکه خطری از جانب رقبا احساس کنند. اواخر مسابقه ورشتاپن تلاش‌هایش برای عبور از بوتاس را تشدید کرد اما علی‌رغم چند اشتباه از بوتاس، توان کافی برای عبور از او را نداشت. لوئیس همیلتون توانست بدون دردسر و به‌آسانی از ابتدا تا انتهای مسابقه در صدر باقی بماند و گام بزرگ دیگری برای قهرمانی در این فصل بردارد.


حالا دیگر از فراری اوایل فصل هم نشانی نیست و انگار فراری نیز سرنوشت این فصل خود را از همین الان پذیرفته است. دنیل ریکاردو از ردبول هم به انتخاب تماشاگران، بهرتین راننده این مسابقه انتخاب شد. فتل نیز توانست سریع‌ترین دور مسابقه را به نام خود بزند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه‌ها

  1. Ferrari

    ۱۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1956 ديدگاه)

    متاسفانه فراری بازهم گرفتار توطئه فیا شده و اشتباهات مکرر رانندها و استراتژیست های تیم دست به دست هم دادن تا امسال هم فراری قهرمان نشه.
    سنسور هایی که فدراسیون جهانی روی موتور فراری نصب کرده باعث شده فراری چند ده اسب بخار قدرت از دست بده.این اختلاف به هیچ وجه بخاطر اپدیت های مرسدس نیست.

    1. ..::Majidio Lamborghini::..

      ۱۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      خودت خندت نگرفت از این حرفایی که میزنی؟!

      1. Ferrari

        ۱۵ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (1956 ديدگاه)

        من برعکس تو اول تحقیق میکنم بعد نظر میدم .فیا اجازه نمیده فراری از صد درصد توان موتورش استفاده کنه.

        1. اميرحسين رادفر

          ۱۶ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (2 ديدگاه)

          پس منبع تحقیقت و از کپى کردن کامنتاى پیجا و سایت هاى F1 فارسى عوض کن زشت ادم عاقل بگه سنسور قدرت موتور و کم کرده این سنسورا رو همه ماشینا نصب شده که یه سرى پارامتر هارو اندازه میگیره که قوانین موتورى F1 و شکل میدن . با منطق خودتم ببخوایم جلو بریم از وقتى فیا به دور بالا و غیر مجاز ماشیناى فرارى مشکوک میشه فراریا در حد مرسدس که هیچ در حد ردبول هام دیگه راه نمیرن ! ثانیا فرض کنیم همه اینا هم نباشه وقتى تیم تو روز تعیین خط تو زمین خشک اینتر میدیت میندازه هم تقصیر فیا و مرسدس!!!

    2. الف.ی

      ۱۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1765 ديدگاه)

      داداش
      اذیت نکن ما رو
      مافیای فیا علیه فراری؟
      اتفاقا مافیا باشه که فراری فیا رو پر کرده
      خود آریوابنه گفت سنسور ها هیچ تاثیری نداشتن
      شما که همیشه تحقیق میکنی
      چرا این دفعه نکردی؟
      انتظارش رو نداشتم ازت

      1. Ferrari

        ۱۵ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (1956 ديدگاه)

        دوست عزیز فعلا که مرسدس فیارو قبضه کرده اب بدون اجازه مرسدس نمیتونن بخورن.البته دور از ذهن هم نیتس مرسدس اسپانسر فیا هست مگه میشه منبع درامدشونو کنار بذارن سراغ فراری بیان.اریوابنه حرف الکی زده این اختلاف فاحش بخاطر یه اپدیت بال جلو و یه سیستم تعلیق بتونه جلو بیفته.بخصوص شتاب گیری که اصلا مرسدس حرفی برای گفتن نداشت جلوی فراری.اما میان و سنگاپور رو میبرن با اختلاف بخصوص تایم گیری بعد میان با یه داستان مسخره مثل اپدیت داکت ترمز و نمیدونم مدیریت تایر توجیه میکنن کارشونو اخه مدیریت تایر چه ربطی به تایم گیری داره که تیم مرسدس مطرح میکنه.
        شما برو یوتیوب peter windsor رو سرچ کن یه مصاحبه با یکی از مهندسان کا کشته و دوست صمیمی فرانک ویلیامز انجام داده.کامل تچضیح داده چه اتفاقی افتاده.و ذکر کرده که تو دومسابقه ی گذشته یعنی سنگاپور و روسیه اطلاعات جی پی اس نشون داده که فراری دیگه اون قدرت زیاد سیستم الکتریکیشو نداره.این مرسدس بود تو ه مسابقه که میباخت گریه میکرد فراری تقلب میکنه فبارو مجبور کردن دوتا سنسور اضافه نصب کنه این برتری رو از فراری بگیرن الان فراری نه تنها اون قدرت اضافه رو ازدست داده حالا با این سنسور های اضافه بخش بزرگی از توان موتورش رو از دست داده تو شبیه سازی سوزوکا ۰٫۸ فراری کندتر از مرسدس بود این بخاطر اپدیت ایرودینامیکی و تعلیق نیست اینا نهایتا ۰٫۳ برتری بده اون نیم ثانیه قطعا بخاطر محدود کردن پاوریونیت فراریه.البنه از تو انتظارهم ندارم قبول کنی.حتی اگه حقیقت هم داشته باشه شما بالاخره یه مسایل دیگه رو مطرح میکنی که قبول نکنی مثلا اون بحث الایندگی که قبلا باهم داشتیم.نمیدونم چرا فراری اجازه میده مرسدس و فیا تا این حد مسابقات رو به لجن بکشن .البته اولین بارهم نیست فیا به کمک مرسدس میاد فصل گذشته و ۲۰۱۵ هم با هر روشی شده به داد مرسدس رسیدن.

        1. علی رضا

          ۱۵ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (223 ديدگاه)

          بعضی ها جنبه باخت ندارن ..
          تمام عالم و آدم دست به دست هم دادن که فراری رو زمین بزنن !!؟
          اگه فراری ببره حقش بوده
          اما اگه مرسدس ببره ….

        2. الف.ی

          ۱۵ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1765 ديدگاه)

          دوست من
          از ۲۰۱۶ به ۲۰۱۷ قوانین رو عوض کردن
          مرسدس افت کرد
          منم بیام بگم از عمد مرسدس رو میخواستن به زیر بکشن درسته؟
          آریوابنه از مسئولای فراریه
          اونوقت اون در مورد ماشینی که خودش ساخته دروغ میگه و شما راست میگی؟
          معلوم نیست امسال چیکار کردین که از مرسدس گرفته تا رنو بهتون شک داشتن
          همین پارسال تیمتون گیر نداده بود به روغن سوزی مرسدس؟ بعد مرسدس گریه میکنه بعد باخت؟
          پنج ساله همه رو تو غوطی کرده
          بعد از باخت گریه کنه؟
          همین الآنم تو جدول زیرشین
          لینک بده از صحبتت در مورد جی پی اس و ای آر اس و این داستانا
          اون موقع که وایتینگ به مرسدس گفت ما خیلی چیزا در مورد ماشین فراری میدونیم ولی شما هیچی نمیدونین، شما کجا بودی؟
          کجا همه جوره هوای مرسدس رو دارن؟
          همین امسال می‌خواستن چند بار قانون به ضرر مرسدس تصویب کنن و نتونستن

        3. Hamed

          ۱۵ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (221 ديدگاه)

          در مورد نفوذ مرسدس منم موافقم که خیلی بیشتر از قبل جیک تو جیک شدن با fia و راه لابی گری خوب یاد گرفتن ولی سنسورها که میفرمایین برای نظارت روی شیوه کار پاور یونیت فراری هست وطبق اظهارات طرفین قرار نیست تاثیری رو پرفورمنس داشته باشه حداقل تو همین ریس ژاپن وقتی عقب افتادن و مجبور به سبقت گیری شدن دیدیم که هنوز تو مستقیمی ها خیلی قوین حتی بدون دی آر اس تا الانم با همه این بازرسی ها هیچ مورد خلاف قانونی گزارش نشده نگرانی فراری اینه که الان fia داره تمام اطلاعات معماری طراحی و شیوه کار فراری رو میریزه وسط دایره و نگرانه اهمال بشه بین کارشناسای فدراسیون جهانی تو حفاظت داده ها و سواستفاده رقیبان
          مشکل این روزای فراری بیشتر از اینکه ماشین باشه برمیگرده به بی برنامگی تصمیمات و استراتژی های فاجعه بار چه در ریس چه در تعیین خط فقدان کنترل تیم تو شرایط حساس تو ادامه توسعه شاسی هم برعکس مرسدس خوب عمل نکردن و معلوم نیست چه خبره اونجا یه نفر پیدا نمیشه تیمو تو مسیر درست قرار بده و این خیلی بده یه چیزی شبیه مک لارن تو فصل 2012 شده اوج بی برنامگی و اشتباهات که از قهرمانی دورشون کرد
          با ادامه این وضعیت حالا حالاها قهرمان نمیشن این خیلی دردناکه برای تیمی تمام ابزار مالی و غیر مالی لازم برای قهرمانی رو داره

        4. Ferrari

          ۱۶ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          الف و ی
          اولا من منبع رو دادم شما تشریف ببر ببین این فیلم توی یوتیوب هست و علیرضا صباغ هم تو لایو شنبه شب گذاشت و ترجمه کرد اینکه از هیچی خبر نداری جای تاسف داره امابدتر از اون مقاومت کردنته بعد میری به دیگران میگی شما فرمول یک میبینی؟شما یاد بگیر درست یه مسابقه رو ببینی و هروقت یه مسابقه دیدی دنبال تحلیلش هم باشی.پرفسور فراری هیچ کار غیر قانونی نکرده. اون مهندسی که این صحبت هارو مطرح کرد گفت قوانین درمورد سیستم هیبریدی ماشنیهای فرمول یک خام نوشته شده یعنی کامل نیست و چیزی که ممنوع نشده در قوانین میتونه مورد استفاده قرار بگیره.یه ماشین فرمول یک وقتی ساخته میشه تمام دیتاها و اطلاعاتش باید برای فدراسیون جهانی فرستاده بشه تا توسط تیم فنی فیا مورد برسی قرار بگیره پس هر کلکی انجلم بدن اینجا فاش میشه.علاوه بر اینها فدراسیون جهانی سه سنسور دیگه هم روی بخش های مختلف اتومبیل نصب میکنه تا به خوبی پاوریونیت و سیستم انتقال قدرت رو کنترل کنه.این سیستم به حدی حساسه که وقتی حس کنه گشتاور تولیدی یه پاوریونیت توی یه مسابقه بیشتر از مسابقه قبلی بوده فعال میشه و تمام دیتارو دوباره به فدراسیون جهانی گزارش میده بنابراین هرلحظه و با هرتغییر کوچکی مهندسان فیا از اتفاقات افتاده با خبر میشن پس خواهش میکنم بفهم که تقلبی صورت نگرفته.حالا فیا علاوه بر اینها سه بار پاوریونیت فراری رو با همکاری کامل مهندسان فراری مورد برسی قرار داده هر سه بار تایید کرده که هیچ چیز غیر قانونی وجود نداره حتی تو مسابقه اسپاهم چارلی وایتینگ ادعای همیلتون رو رد کرده بود همیلتون اذعا کرد فراری حیله ای بکار برده.اون مهندس میگفت تو وسابقه باکو الیسون از فیا خواست موتور فراری رو برسی کنه چون چی پی اس نشون میداد فراری قدرت بالایی داره و جایی که بقیه ماسینها قدرتشون رو تموم میکنن و درحال شارژ باتری هستن موتور فراری هنوز قدرت داره.فیا برسی کرد و قانونی بودنش رو اعلام کرد این قدرت تو هرمسابقه بیشتر هم شد تو المان به اوج رسید توتو ولف باز هم اعتراض کرد و موتور فراری برسی شد و بازم تایید شد که قانونیه تا مسابقه اسپا چی پی اس نشون میداد پاوریونیت فراری قدرت خیلی زیادی تولید میکنه اما بعد از اسپا این قدرت کم شد تو مونزا به حداقل رسید و تو سنگاپور محو شد.از اونطرف هم خبر رسید که فیا دوتا سنسور اضافه. روی پاوریونیت فراری نصب کرده هر ادمی که یه جو مغز تو کلش باشه میفهمه که اون سنسور های اضافه برای کنترل کردن این قدرت بوده برای محو کردن این قدرت بوده.
          حالا این مهندس اومد گفت که فیا با فراری صحبت کرده تا یه بخشی از پاوریونیت رو از نوطراحی کنه . مشکل اینجاست که فراری موتور سومشو تو اسپا استفاذه کرده و از نظر قانونی پلمپ موتور برای تغییرات دیگه باز نمیشه بنابر این یا فراری باید موتور چهارمی میاورد و پنالتی میگرفت یا از اون قدرت چشم پوشی میکرد اون سنسور نصب شد تا دیگه از اون قدرت استفاذه نشه.این کار غیر قانونی نبود چون قانونی درموردش نوشته نشده بود فیا باید تا اخر فصل صبر میکرد بعدش این سیستمی که فراری طراحی کرده برای فصل بعدی ممنوع میکرد مثل کاری که با ردبول کرد.اومدن استفاده از گازهای داغ اگزوز رو برای تولید داون فورس ممنوع کردن درحالی که ردبول خداقل یک فصل از این سیستم استفاده کرده بود.یا ویلیامز که دهه نود از سیستم تعلیق فعال استفاده کرد و فصل بعدش ممنوع شد.اگه اسم این کار دغل بازی نیست پس چیه؟؟ پارسال یادتون رفته گفتن تا قبل مونزا موتوری اپدیت بشه میتونه از ۱٫۲ لیتر روغن میتونه استفاده کنه و بعد از مونزا موتوری اپدیت بشه ۰٫۹ لیتر باید بسوزونه؟ مرسدس زودتر معرفی کرد و روغن بیشتری هم مصرف میکرد یادتون رفته برای سال ۲۰۱۵ فیا قانونی گذاشتن که تیمها برای فصل ۲۰۱۵ اجازه دارن ۴۸درصد موتور سال ۲۰۱۴ رو بهبود بدن و بعدش اعلام کردن که تغییر این قانون به رای مثبت تمامی تیمها نیازه فراری و ردبول و رنو سعی کردن به فیا فشار بیارن تا حداقل بتونن ۶۰ درصد قطعات پاوریونیت رو تغییر بدن که مخالفت مرسدس و ویلیامز باعث شد فبا قبول نکنه و اجازه بدن ۵۱ درصد قطعات تغییر کنن.اسم اینکارو چی میذارین؟؟؟ این اسمش قدرت نیست لابیه حالا اگه فراری لابی داره و قویترین مافیا ی فرمول یکه که فقط اشاره به تغییر قوانین باید کافی باشه نه اینکه با ردبول و رنو برای تغییر قوانین تلاش کنه.از کدوم لابی حرف میزنی نشون بده ببینم.همون قانون رضایت تمام تیمها برای تغییر قوانین سال ۲۰۱۶ جای خودشو به رای اکثریت داد فقط میخواستن به قهرمانی مفتی دیگه به مرسدس بدن و مرسدس رو تو بخش پاوریونیت جلو بندازن
          درمورد روغن سوزی مرسدس اول ردبول بود که مرسدس رو متهم کرد از روغن استفاده میکنه اصلا فصل قبل رو دنبال کردی؟؟ فراری هرگز درمورد پاوریونیت مرسدس نظری نداد
          دوما تغییرات ایرودینامیکی همیشه بوده مگه مرسدس ۲۰۱۴ با همین تغییرات به قهرمانی نرسید؟؟ مگه ردبول با تغییرات به قهرمانی نرسید؟؟ اینکه واییتینگ به مرسدس گفته شما از فراری هیچی نمیدونید چه ربطی داره!؟؟
          چه قانونی رو میخواستن عوض کنن و به ضرر مرسدس بوده؟؟ میشه نام ببری؟؟

        5. Ferrari

          ۱۶ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          حامد
          دوست عزیز اون سنسور برای برای نظارت روی شیوه کارپاور یونیت نیست چون از وقتی نصب شده کارشناسان فرمول یک میگن که سرعت فراری تو کفی ها گم شده علاوه بر اون شتابگیری های فراری هم افت کرده دیگه شاهد این نیستم که ماشین فراری بعد از عبور از یه پیچ سرعت پایین سریع شتابگیری کنه اینو همه ی نشریات هم تایید کردن پس یه چند ده اسب بخاری تو ماشین فراری گم شده.برید ببینید مرسدس تو سنگاپور کدوم قسمت ها سریعتر بوده.توی پیچ ردبول و کفی ها مرسدس یعنی از خروجی هر پیچ تا ورودی پیچ بعدی مرسدس سریعترین بوده جایی که فراری باید قبضه میکرد مرسدس رو .بعدمرسدس اعلام کردن ما ماشین رو فهمیدیم و از لاستیک هابیشتر کار کشیدیم و این داستانا .

        6. soroush

          ۱۶ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (55 ديدگاه)

          داداش اگه منطقی به قضیه نگاه کنی میبینی که اختلافش با ردبولم خیلی زیاده در صورتی که روی ماشینای ردبول سنسور نصب نکردن.

        7. Ferrari

          ۱۶ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          Sorosh
          ردبول موتور رنو رو داره که هم موتور درون سوزش ضعیفتر از فراریه هم سیستم الکتریکیش.البته تو سوزوکا ردبول از فراری کند تر نبود .بخصوص شبیه سازی مسابقه.
          دوست عزیز همه ی کارشناسان مسابقات فرمول یک ادعا کردن که جی پی اس ها قدرت فراری ها تو مسابقات نیم فصل اول رو دیگه نشون نمیده.قبلا نشون میداد که فراری توان اضافی داره اما توی دو مسابقه اخیر یعنی سنگاپور و روسیه این قدرت اضافی محو شده دیگه وجود نداره .حالا شما چه نتیجه ای میتونی بگیری؟؟ صد در صد کار فراری غیر قانونی نبوده.کار غیر قانونی نتیجش دیس کوالی هستش یعنی تمام امتیازات فراری زو باید ازش بگیرن اما این موضوع رو فیا حتی رسانه ای هم نکرده.همین امسال تیم هاس تو مونزا از یه فلور غیر قانونی استفاده کرد فبا امتیازات کسب شده تیم هاس در مسابقه مونزا رو ازشون گرفت یعنی رانندهاشو دیس کوالی کرد چون قانون در اون بخش صریح و کامل بود جای دفاع هم نداشت .اما فراری باتوجه به قوانین ۲۰۱۸ فیا پاوریونیتش رو طراحی کزده و طرح پاوریونیت رو قبل از اینکه حتی تست های پیش فصل شروع بشه به فیا فرستاده تا قانونی بودنش برسی بشه.حالا چرا من میگم فیا داره به مرسدس کمک میکنه برای اینکه میتونستن وقتی نیم فصل اول تموم شد به تیم فراری بگن که یه بخشی از پاوریونیت رو از نو طراحی کنن که فرار موتور سومش رو بیاره و پنالتی نگیره اما فیا تو مسابقه سنگاپور موتور فراری رو محدود کرد.دیگه نمیشد فراری موتورش رو اپدیت کنه یعنی صبر کردن وقتی دوتا مسابقه فراری با موتور سومش شرکت کرد گفتن شماباید فلان بخش پاوریونیت رو تغییر بدی تو پیست های کند و فنی مرسدس امسال حرفی برای گفتن نداشت تو موناکو فراری بهتر از مرسدس بود تو مجارستان که فوق العاده بود و تعیین خط اکه بارون نمیبارید فراری یک دو میکرد تو سنگاپور هم فراری میتونست قهرمانی رو بگیره اما پاوریونیت فراری کمبود قدرت داره.حالا از این به بعد مسابقات رو ببینید تا متوجه بشی من چی میگم.۰٫۸ ثانیه اختلاف بین فراری و مرسدس تو شبیه سازی مسابقه بخاطر بهینه سازی های ایرودینامیکی مرسدس نیست حداقل ۰٫۵ ثانیه بخاطر موتوره

        8. علی

          ۱۶ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (3 ديدگاه)

          فراری عزیز اینکه فیا اومده و روی بخشی موتور و پاور یونیت فراری سنسور اضافه گذاشته به این خاطر که فراری فراتر از قوانین عمل کرده شب از مسابقه قای صباغ یه ویدو کامل از جریان اینکه چرا الان فراری قدرت سابق رو نداره گذاشت. اونجا ذکر شده که سیستم باطری و پاوریونیت فراریی ممکنه خارج از قوانین عمل کرده باشه.که الان با این سنسورهای راه فراری برای دور زدن رو بستن. دوما فک نمیکنی فراری به جای تقلب اگه به فکر توسعه ماشینش میبود خیلی بهتر نبود تا الان دچار این افت شدید نمیشد؟؟

        9. Ferrari

          ۱۶ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          دوست عزیز من اینهمه طومار نوشتم خواهشا اول بخونید بعد نظر بدین.چیزی که خلاف قانون باشه جریمه داره جریمش هم سلب امتیازات اون تیمه مثل کاری که امسال و تو مسابقه مونزا با تیم هاس کردن از قانون فراتر رفتن و تو مسابقه تیم هاس امتیاز کرفته بود اما فیا برسی کرد و دید تیم هاس فلور ماشین رو خلاف قانون توسعه داده و امتیازی که تو مونزا بدست اورده بودن رو از هاس گرفتن.دوما تو همون ویدئو که تو لایو اقای صباغ پخش شد اون اقا گفت که قوانین تو این مورد کامل نیست و خام نوشته شده .وقتی درمورد یه بخشی از ماشین قانونی وجود نداره یا قانون اون ایده رو ممنوع نکرده مجازه که طراح ازش استفاده کنه متوجه منظور من هستی؟؟؟ ردبول هم اولین تیمی بود که از گازهای خروجی اگروز برای تولید داونفورس بیشتر استفاده میکرد همین سیستم بدون افزایش درگ داونفورس ماشبن رو افزایش میداد و ماشین ردبول رو ۰٫۵ ثانیه سریعتر کرده بود شاید شما یادتون نباشه .اقای ادریان نیوی به دفترجه قوانین نگاه کرد دید فیا در این مورد چیزی ذکر نکرده و زرنگی کرد و از این سیستم استفاده کرد سال بعدش فیا استفاده از این سیستم رو ممنوع کرد وسط فصل نیومدن جلوی ردبول رو بگیرن و بگن شما نباید از اگزوز برای تولید داونفورس استفاده کنی اما درمورد فراری اومدن و اینکارو کردن اونم وقتی که فراری از موتور سوم استفاده میکرد .شما میگی تقلب بگو چطوری میشه تقلب کرد؟؟؟ وقتی فیا طرح پاوریونیت فراری رو داره وقتی سه تا سنسور نصب کرده قبل اینکه پاوریونیت هارو پلمپ کنه و سه بار هم درطول فصل پاوربونیت فراری رو برسی کرده به درخواست تیم مرسدس وهربار هم گفتن قانونیه.بازم شما میگی تقلب؟؟؟ از اینکارا فیا فصل های قبل هم کرده بار اول نیست

        10. الف.ی

          ۱۶ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1765 ديدگاه)

          ای بابا
          خوندم
          ولی جوابی نمیدم
          حوصله جرو بحث با دوستان غیر منطقی ولی خوبم رو ندارم
          ببخشید

  2. یانکی

    ۱۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    مسابقه فرمول 1 چرا برگزار میشه آخه خوب رتبه ها که از قبل معلومه فقط بیان جوایز رو بدن برن دیگه این همه زحمت برا چی.به راحتی دور بعد رو پیش بینی میکنم.1همیلتون2بوتاس3فتل4رایکنن5ورشتاپن6ریکاردو.حالا از هر جا که شروع کنن مهم نیست چون تیمایه دیگه فقط برا به حد نساب رسوندن تعداد شرکت کنندها میان.کاش به مسابقات دیگه بپردازی پدال.

  3. كامي

    ۱۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (694 ديدگاه)

    فرمول وان دیگه اینقد بی هیجان بدرد نمیخوره … ☹️
    یکم یواش تر برو بقیه هم برسن مرسدس جون ?

  4. معین م

    ۱۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (64 ديدگاه)

    این پیست عجب پیست شومی بود
    ولی در کل اینبار مسابقه جالبی رو شاهد بودیم

  5. david

    ۱۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (55 ديدگاه)

    فقط یه نفر هست که میتونه مرسدسو و همیلتونو شکست بده اگه فراری قهرمانی میخواد باید فرناندو آلونسو رو راننده فصل بعدش کنه
    فراری: فرناندو آلونسو_سباستین وتل

    1. mahdy

      ۱۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      واقعا درست میگی حالا آلونسو نه یکی دیگه
      ماشین فراری برترین ماشین فرمول یکه حیف به خاطر رانندش اول نشه تازه خود فتل هم …

    2. Infinite

      ۱۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (452 ديدگاه)

      @david
      در ابتدا تبریک به مرسدس که امروز عالی بود.
      دوست گرامی متاسفانه آلونسو حداقل برای فصل بعد در فرمول یک حضور نداره. اما حتی اگرفصل بعد در فراری هم حضور داشت تا زمانی که تیم فراری به یکپارچگی نرسه وضعیت همین هست. یا گاراژ فراری اشتباه می‌کنه یا راننده و یا هر دو.
      به عنوان یک علاقه‌مند به تیم مرسدس، امیدوارم برای فصل بعد تیم بهتری باشند.

      1. david

        ۱۵ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (55 ديدگاه)

        اگه فراری به جای لکلرک به فرناندو پیشنهاد میداد قبول میکرد
        با این راننده ها و تیم منه عشقه فراری باید تا کی منتظر قهرمانی باشم

        1. david

          ۱۵ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (55 ديدگاه)

          نادو هنوزم آخرت جنگندگیه و تشنه رقایت حتی تو ماشین مکلارن که ته جدولم زیادشه بین 10 نفره

    3. یانکی

      ۱۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2353 ديدگاه)

      داداش تو فرمول1 حال حاضر راننده دیگه تاثیری نداره و هر کسی از 20 راننده حاضر پشت 3 ماشین برتر بشینه رو سکو هست.بقیه دارن علکی میچرخن.جمعش کنن بهتره.یارو از آخر میاد اول میشه کسی هم جلو دارش نیست.یه نگاه به ناسکار و رالی بندازید ببینید که همه از شانس مساوی بر خوردارن.

      1. ..::Majidio Lamborghini::..

        ۱۵ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        هیچ‌مسابقه ی ماشینی ازنظر سطح تکنولوژی و فناوری های مورد استفاده نصف فرمول ۱ هم نیست

        مقایسه ی فرمول ۱ با ناسکار و بقیه ی مسابقات مثل مقایسه ی لیگ قهرمانان اروپا با لیگ آمریکا ( ام ال اس ) هست
        اما از نظر هیجان شاید حرفت درست باشه ، مرسدس زیادی خوبه و این زیادی خوب بودنش خیلی این مسابقات رو‌ تک قطبی کرده

        مسابقات رالی قهرمانی ، داکار و دی تی ام رو قبول دارم که خیلی هیجان انگیز‌ و جالبن

        ولی آخه ناسکار؟! مسخره تر از ناسکار داریم ؟
        من هر موقع ناسکار نگاه کردم به خاطر چرخش مداومی که ماشین ها دارن چند دقیقه بعد از
        شروع مسابقه دچار سرگیجه و بعدش حالت تهوع شدم

        تمام مسیر مسابقش یه پیست بیضوی هست که راننده ها ، یک‌ دور ، نه ، ده دور، نه ، پنجاه دور ، نه ، صد دور ، نه ، صد و‌ پنجاه دور ، نه ، بلکه دویست سیصد دور ، یک مسیر چند کیلومتری رو دور خودشون میچرخن و میچرخن ومیچرخن

        چند ساعت وقتت ر‌و میذاری فقط دور زدن یک سری ماشین نقاشی شده رو میبینی که حتی چراغاشونم نقاشی شدست

        مسابقه ی کسالت باری مثل ناسکار مثل خیلی چیزای دیگه اگه تبلیغات و پوشش رسانه ای گسترده پشتش نبود الان در حد «مسابقه ی محله»!! ارزش علمی و ورزشی داشت

        1. معین م

          ۱۵ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (64 ديدگاه)

          خدا نکشتت مجید مردم از خنده
          خداییش مسابقه محله از کجا به ذهنت رسید؟

        2. datsun

          ۱۵ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (3953 ديدگاه)

          به نظرم مسابقات رالی و رالی داکار هیجان انگیز ترین مسابقه ماشینیه

        3. مانی

          ۱۶ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          حالا شما سخت نگیر من قول میدم کل لگن ساز‌های آمریکا جمع بشن واسه فسل بد یه تیم بدن
          به احتمال ۹۹.۹۹% تو صد سال اولِ شرکتشون همیشه آخر بشن
          البته هاس تیمش آمریکا‌ای هست ولی‌ موتورش ساخته فراریه

  6. Amin

    ۱۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (135 ديدگاه)

    با این اختلاف سطحی که مرسدس با بقیه داره خیلی کم هیجان شده فرمول یک

  7. مرتضی مقدم

    ۱۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (177 ديدگاه)

    مهندسی برتر و اقتدار مرسدس تموم شدنی نیست.فقط یکی میتونه بیاد تا از پس این آلمانی یکه تاز بر بیاد.پورشه باید به فرمول یک برگرده.اونا فقط میتونن از پس مرسدس بر بیان.چون خودشونم آلمانی هستن.

  8. علی رضا

    ۱۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (223 ديدگاه)

    چرا دلایل بنی اسرائیلی میارید
    راننده کیلویی چنده (شوخی) همین فتل چندبار قهرمان شد حالا الان باید انداختش دور
    چرا به تکنولوژی مرسدس ایمان نمیارید
    کار گروهی و تکنولوژی برتر بنز باعث این پیروزیه و تمام

  9. عرفان

    ۱۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (480 ديدگاه)

    فراری بر خواهد گشت ب جایی ک فقط خودش شایستگیشو داره
    البته ک زمان میبره اما از این خوشحالم ک هنوز تیمی ب قدرت فراری نرسیده و اگر هم برتری داره صرفا از اشتباهات و بدبیاری های دیگرانه
    خوشحالم از اینکه فراری پاک بازی میکنه و مثل بعضیا ب دروغ( هزیتیشن موتور) و ب ضمیمه دستور تیمی( چون لاستیکش تاول داره بذار ازت رد شه) مقام نمیگیره
    فقط استارت این مسابقه می ارزه ب پودیومی ک بقیه گرفتن
    پشت این استارت خیلی چیزا هست
    حالمم از مکس بهم میخوره( بد دهنی ها تو رادیو و غرور مسخرش)
    forza Ferrari

    1. الف.ی

      ۱۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1765 ديدگاه)

      فراری بر خواهد گشت به جایی که فقط خودش شایستگیش رو داره؟!
      چند ساله که فرمول یک می بینین؟
      فراری همون تیمیه که دستورات تیمی رو به طور کلی وارد فرمول یک کرد و خدمت کاری به نام روبنز باریکلو رو برای شوماخر استخدام کرده بود
      برید تحقیق کنین بعد اینجا کامنت تنفرآمیز بذارین بهتره
      میدونم 11 ساله قهرمانی راننده ندارین و 10 ساله که قهرمانی تیمی ندارین
      ولی عصبانی هستین یا هر چیز دیگه ای
      دلیل نمیشه که همچین کامنتی بذارین
      تعصب کل کامنت رو پر کرده
      این فصل بهترین بودین
      ولی بازم تو تحقیق و توسعه عقب افتادین
      استراتژیست هاتون که باید برن اول F1 بازی کنن تا کمی یاد بگیرن
      استارت به پودیوم می ارزه؟
      نمیدونم چی بگم دیگه والا

      1. عرفان

        ۱۵ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (480 ديدگاه)

        خوشحالم از اینکه کامنتمو مطالعه کردی و نظرتو گفتی

        1. الف.ی

          ۱۶ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1765 ديدگاه)

          چی بگم والا
          یکمی تند رفتم
          ببخشید

      2. بهزاد

        ۱۵ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (2545 ديدگاه)

        ببخشید دوست گرامی کلا این جو رسانه ای باعث شده یکسری از اطلاعات اشتباه در ذهن ها جاری بشه.
        شما برید دستورات تیمی یا جابه جایی مکلارن مرسدس سال 97،98 را ببینید که چطور چند بار کولتارد جاشو به هاکینن میده.
        استرالیا 1998 را حتما دنبال کنید.
        قبل تر از این سالها هم این دستورات داده شده بود که به خاطر طولانی شدن بیان نکردیم.

      3. Hamed

        ۱۵ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (221 ديدگاه)

        اگر فراری تیم اردر رو وارد فرمول 1 کرد پس مرسدس خوب داره درس پس میده
        البته قبول دارم اشتباهات فراری جای دفاع نمیزاره
        وقتی مدیر فنی کارکشته تیمت رو مثل آب خوردن میزاری بره و میگی با نبودش مشکلی به وجود نمیاد خودمون تیمو جمع میکنیم و همون آدم میاد تو مرسدس و تاثیرش رو نشونت میده حقته چوبش رو بخوری
        فراری هروقت از اشتباهاتش درس گرفت رنگ قهرمانی رو میبینه

  10. الف.ی

    ۱۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    ای جانم مرسدس
    چه کرد
    بازم یک دو
    The Best pr Nothing …

  11. یانکی

    ۱۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    جواب اولت.مثل اینه که جنگده بیاری مسابقه بدی بعد بگی آخر تکنولوژیه پس عالیه دوم بنز اگر موتورها توربو و کم حجم نمیشدن ماله این حرفها نبود برو سرچ کن 3 موتوری که بیشترین برد رو داشتن کیان.1فراری2فورد3رنو.جواب سوم.ناسکار پر تماشاگرترین رویداد ورزشیه تو استادیوم.ناسکار استقامتی و سخت ترین مسابقه جهانه حتی از لمانز چون لمانز 1 باره.کدوم موتور رو سراغ داری که بتونه 600 مایل تو ردلاین و تحت فشار مسابقه بده.ناسکار رو چون که همین جوری دوست دارن طرفداراش زیاد وارد پیچیدگیه أیرو دینامیک نمیشه و حتی اگر تیمی از حد مجاز خارج بشه جریمه میشه.ناسکار 8 سیلندر 5.7 لیتری 4 دند6 دستی.غ بیلک فرمون بزرگ.ترمز نه چندان میخ بدنه فایبر گلاس اتاق بسیار ایمن .جالبه اگر ماشین رو برعکس کنی راننده با وجود کمربندهایه ایمنی تکون نمیخوره.در نداره و از پنجره میرن داخل.رکورد سرعتش تو همون پیستهایه محدود نزدیک 370 کیلومتر هستش.منکر فرمول نیستم ولی نه اینی که الان هست اونی که ردلاین رو 20000 هزار بود و 12 سیلندر.الان انقدر الکی پیچیده شده که این تیمها علاقه به برگشت ندارن.فورد.لامبورگینی.پورشه.بی ام دبلیو.برابهام.لوتوس.یاماها.

  12. مانی

    ۱۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    از کجا فهمیدی موتور کم حجم نمی‌شد مرسدس هیچی‌ نمی‌شد؟؟؟
    بیشترین تعداد برد سازندگان موتور:
    فراری:۲۳۵
    فورد:۱۷۶
    مرسدس:۱۷۰
    تا آخر فصل فورد رو رد میکنه،الان میگی‌ فورد دیگه نیست ولی‌ مرسدس هنوز داره مسابقه میده
    مرسدس هم یه مدت طولانی‌ اصلا نبود(بخاطر همون تصادف)تیم که نداشت هیچ حتی موتور هم نمیساخت
    از کی‌ تا حالا تکنولوژی بد شده؟بقیه هم اگه عرضه داشته باشن می‌تونن شرکت کنن و کلی‌ سود کنن
    واسه مرسدس می‌صرفه ولی‌ واسه اونا نمیصرفه؟

  13. سیامک . ص

    ۱۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (149 ديدگاه)

    صرفنظر از نظرات محترم ولی بعضآ متعصبانه برخی دوستان ، امروز ورشتپن با اون دهن گشاد و گوشت تلخش خداوکیلی در نقش راننده سوم تیم مرسدس و البته مثل همیشه حادثه ساز ، نقش عمده ای در خراب کردن کار فراریها بعهده گرفت !
    پنالتی درنظر گرفته شده برای این بچه پررو اصلآ مناسب شیطنتش نبود . یه راننده مصمم و کارخرابکن تر از خود ورشتپن لازمه که چند بار اونو بفرسته تو دیوار و باقالی تا آدم بشه .
    نتیجه اخلاقی ! : تو سوزوکا مرسدس با ماشین کاملآ برتر و البته سه راننده ردههای اول و دومو بدست آورد !…

    1. مانی

      ۱۷ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      ردبول هم تقصیر داره که جلو این بچه بی‌ ادب رو نمیگیره
      هر سری کلی‌ به فراری ضربه می‌زنه
      نتیجه ساعتها کار و زحمت یکسری رو خراب میکنه
      بعدش هم هیچی‌ به هیچی‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا