سباستین فتل در پیست سیلورستون انگلستان، یک قهرمانی شیرین دیگر برای فراری به ارمغان آورد. در مسابقهای تماشایی و پرحادثه، امید و مبارزه تا آخرین نفس باعث شد تا شاهد شور و هیجان تا انتهای مسابقه باشیم.
شروع مسابقه با برخوردی سخت از سوی کیمی رایکونن به قسمت پشت خودروی لوئیس همیلتون همراه شد که باعث اسپین خودروی مرسدس شد بهگونهای که رتبه او از ردههای نخست به آخر تغییر یافت! اما این پایان داستان برای همیلتون نبود و در ادامه شاهد مبارزه و تلاش ستودنی او در خانه بودیم. رایکونن نیز به علت این حادثه مقصر شناخته شد و ۱۰ ثانیه جریمه شد بهگونهای که رتبه او نیز چندین پله جابجا شد. در این زمان، فتل پیشتاز مسابقه شده بود و در پشت سر او نیز با چند ثانیه اختلاف، والتری بوتاس حرکت میکرد.
دورهای بسیار سریع کیمی رایکونن و همچنین لوئیس همیلتون نشان میداد که آنها به دنبال کسب سکو هستند. اما فاصله آنها با پیشتازان مسابقه نیز کم نبود. خروج لکرک از مسابقه و در پی او اریکسون که با سرعت زیاد به دیوار کنار پیست کوبید، حوادث میانه مسابقه بودند که دومی باعث ورود خودروی ایمنی به مسابقه شد.
فتل، رایکونن و ورشتپن از این فرصت استفاده کرده و به پیت رفتند. ریکاردو هم چند دور قبل تایرهای خود را تعویض کرده بود. فتل بعد از پیت استاپ در پشت سر بوتاس خارج شد. استراتژی ریسکی مرسدس این بار جواب داد و رانندگان این تیم بدون تغییر تایرها به مسابقه ادامه دادند. تصادف بعدی توسط ساینز و گروژوان و ورود دوباره سیفتی کار این بار مرسدس را غافلگیر کرد.
سباستین فتل بعد از چند تلاش ناموفق و دفاعهای جانانه بوتاس، سرانجام به لطف تایرهای بهتر و تازهتر خود توانست از او سبقت بگیرد. سپس همیلتون و رایکونن هم از بوتاس پیش افتادند. مسابقه به همین ترتیب به پایان رسید و فراری، سکوهای اول و سوم و مرسدس هم رتبههای دوم و چهارم را از آن خود کردند. ورشتاپن از ردبول در اواخر مسابقه، پس از اسپین از مسابقه خارج شد. همتیمی او، ریکاردو که استراتژیاش این بار جواب نداده بود هم به رتبه پنجمی بسنده کرد. بدین ترتیب فتل جایگاه خود را در صدر جدول رانندگان تثبیت کرد و همیلتون هم با مبارزه جانانهای که تا آخرین لحظات داشت، باعث شد تا فاصله امتیازی او و رقیبش در صدر جدول چندان زیاد نشود. بوتاس هم با این امتیازات، جای ورشتاپن در جدول را گرفت.
مسابقه بعدی فرمول یک در آلمان و خانه مرسدس خواهد بود و باید دید این تیم میتواند دوباره رتبه اول را از فراری باز پس گیرد یا خیر.
با تمام علاقم به دنیای خودرو تماشا و پیگیری فرمول 1 واقعا برام خسته کنندست دقیقاً مثل لیگ فوتبالمون هیچ وقت نتونستم یک مسابقه ی فرمول 1 رو تا آخر بینیم. همیشه وسطشون خوابم میگیره شاید مشکل اینه که طرفدار هیچ تیمی نیستم و واسه همین تعقیب این مسابقات هم واسم جذابیتی نداره چون برنده و بازندش کوچکترین اهمیتی واسم نداره…
این حرفو نزن مجید خان اتفاقا امسال جذاب ترین و نزدیک ترین تقابل طی دوره توربو هیبریدی هست و برخلاف 4 سال گذشته مرسدس هیچ جا سرتر از بقیه نیست این فصل رو دنبال کن ظرر نمیکنی
آخه میدونی آدم تو فوتبال ازیه تیمی خوشش میاد از یه تیمی بدش میاد واسه همین همیشه مسابقات رو دنبال میکنه ببینه کدوم برنده میشه.
اما اینجا تو فرمول 1 … فراری ، بنز ، مک لارن و ردبول هر کدوم شایستگی های خودشون رو دارن و هیچ دلیلی وجود نداره که آدم از پیروزی یک کدوم یا شکست دیگری خوشحال بشه. به عبارت دیگه تو فرمول 1 همه ی تیما دوست داشتنی و لایق موفقیت هستند
دنبال کردن تورنومنتی که توش طرفدار یکی نیستی یا با یه تیم دشمنی نداری خیلی حوصله سربره من مثلا 15 ساله بدون وقفه لیگ ایتالیا رو همیشه به خاطر دیدن پیروزی یوونتوس و شکست اینتر دنبال میکنم و واقعا برام جذابه
ان شا الله شما دوست عزیزم این مسابقات رو دنبال کنی و نهایت لذت رو ببری
مسابقه جذاب و نفس گیری بود.امروز ۱۴۰ هزارنفر مسابقه رو از نزدیک دیدن و تو سه روز یعنی از تمرین اول تا روز مسابقه بیش از ۳۴۰ هزارنفر به پیست اومدن که جذابیت این فصل رو نشون میده البته چندخط اول متن باید اصلاح بشه همیلتون جایگاهشو ازدست داده بود استارت خوبی نزد و فتل خیلی راحت از همیلتون جلو زد این سومین استارت پیاپی و فوق العاده فراری بود هم کیمی عالی استارت زد و هم فتل که نشون دهنده شتابگیری عالی فراریه
دوست عزیز ۵تا مسابقه رو ببین بعدش بیا بگو مهارت رانندست شک ندارم فراری روی ترکشن ماشین خیلی کار کرده هم رایکونن و هم فتل فصل پیش کمتر از این ۱۰ تا مسابقه امسال استارت خوب داشتن
البته دوست عزیز استارت خوب ، نتیجه هر دو عاملیه که گفتید استارت های خوب فتل که کاملا معروفن اما امسال با وجود دیدن چندین استارت خوب از فراری ها، میشه با قاطعیت گفت ماشینشونه که داره کمکشون میکنه
فقط امیدوارم عینه اون سال رزبرگ و لوئیس نشه و همیلتون بدشانسی نیاره،پنجمی رو به حق خود خدا بگیره!!!!! فوق العاده بودی لوئیس تو این مسابقه واقعا لذت بردم. والتری هم به حق خوب دفاع کرد ولی لاستیک ها دیگه اجازه نداد. به امید پیروزی در مسابقه های آینده برای مرسدس – همیلتون و والتری سخت کوش.
واقعا برام عجیبه این حرفها گرچه انتظاری از شخص شما نیست بدشانسی های فتل در دو فصل اخیر از تمامیه رانندگان تاریخ انگلیسم بیشتره بوده عجیبتر اینکه قهرمانی روزبرگ و میبری زیر سوال تا همیلتون و بدشانس جلوه بدی محض اطلاع اینکه در دو گرنپری مونده فصل تموم بشه روزبرگ قهرمانی رو قطعی کرده بود و به گواه در سه گرندپری بدشانسی آورد و نتونست به خاطر خرابی موتور ادامه بده در همون فصل یعنی میتونست زود تر هم قهرمان بشه میتونم با اقتدار بگم همیلتون بزرگترین خوش شانس تاریخ فرمول یکه چون اینکه در تیم مرسدسه یعنی نمیخواد صد باشی و هشتادم باشی کافیه برای پیروزی و قهرمانی دو اینکه رقباش تا تونستن بدشانسی آوردن سه اینکه رقیب گردن کلفتش یعنی روزبرگ در مرسدس خداحافظی کرد بعد از قهرمانی
جناب پورشه کاملا مشخصه یا اطلاعات نداری، یا داری با عجله کامنت میذاری یا اینکه اصلا مسابقات قبل رو ندیدی خودت رو اصلاح کن لطفاً سرم از این بحث ها پره اگه دوست داشتی برات توضیح میدم
من شانزده ساله دارم مسابقات و دنبال میکنم بیش از نود درصد مسابقات و تا به امروز دیدم بقیشم نتایشو و دنبال کردم مشکل شما اینکه چشم بسته طرفدار مرسدسید ولی جالبه من طرفدار فراری هستم در فرمول یک به خاطر سابقش و تاریخش مطمئنا اگر پورشه در مسابقات حضور و به نظرم شایستگیشو و تمام و کمال داشت طرفدار پورشه بودم مشکل من آلمان و انگلیس و ایتالیا نیست مشکل من طرز فکر بعضی هاست فکر میکنن تمام و کمال طرفدار یه کشور باشن بهشون سیتیزنی میدن یا اینکه اونقدر بچه گانه فکر میکنن که بازم نذار ادامه بدم مرسی که فکر میکنی من اصلاح پذیرم میدونی که راه اصلاح کردن بقیه چیه اصلاح شدن خودمون موفق باشی
ممنون از آرزوی موفقیتتون من از شما سوالی دارم اگر مسابقه مالزی ، اون اتفاق رخ نمیداد، آیا روسبرگ قهرمان می شد؟ همون سال، روسبرگ یه خرابی داشت و همیلتون دو خرابی من طرفدار هر دوشونم اما اتفاقا برعکس ، طرفدارای فتل هستن که چشم بسته طرفدراشن ما کم کاری های تیم رو قبول داریم. کم کاری راننده رو قبول داریم. کسی از ما نمیاد بگه استارت لوییس خوب بود. کسی نمیاد بگه لوییس تو مسابقه کانادا عالی بود اما اتفاقا طرفدارای فتل همیشه میگن فتل عالی بوده و مشکلات گردن بقیه است نمیدونم شما طرفدار فتل هستی یا فراری یا هر دو یا کس دیگه اما نیازه که این تنفر نا به جا در مورد همیلتون از ذهنتون پاک بشه
فراری تو سیلوراستون هرکاری رو که میخواست انجام داد . هردو راننده فراری عالی بودند . از سبقتهای متهورانه و قشنگشون لذت بردم . از اینکه امسال رقابتها تنگاتنگه و مثل سالهای قبل تک محصولی ( مرسدس ) نیست خوشحالم . بعداز مدتها مرسدس و ردبول از رنگ قرمز فراریها کاملآ گرخیده بودند !
یکی از بهترین مسابقه های این فصل بود،بخصوص توی 10 دور آخر که مرسدس ها و فراری ها شونه به شونه هم میرفتن در حالی بود که بوتاس اول،وتل دوم،همیلتون سوم و رایکونن چهارم بودن،بخاطر استراتژی خوب فراری و انتخاب کردن لاستیک سافت،باعث شد توی این 10 دور فراری ها سریع تر باشن و بتونن سبقت بگیرن. در کل خوشبختانه روز خوبی برای فراری بود،هرچند که قبول دارم با توجه به اتفاقی که توی دور اول برای همیلتون افتاد،این راننده بهترین راننده امروز بود. امیدوارم به همین روال جذاب پیش بره ادامه مسابقات و این جذابیت با قهرمانی فراری تموم بشه❤
خارج از هیجان زیبای مسابقه ی دیروز یک نکته کوچک وجود داشت آن هم فلسفه ی ویرچوال سیفتی! اگر حادثه ای اتفاق میوفته که برای پیست مانعی یا خطری ایجاد نمیکنه یا قطعاتی متلاشی نشده نیازی به سیفتی کار نیست و خودروها میتونن با سرعت تعیین شده به مسیرشون ادامه دهند تا خودروهای تصادفی از محل خارج شوند. آریوبنه هم بعد از چند سال نحوه درست پیت استاپ را یاد گرفته و خبری از استراتژی های ضعیف سالهای قبل نیست و اگر سال گذشته همین اتفاق افتاده بود احتمالا فتل و کیمی چهارم و پنجم بود!
الف.ی
۱۸ تیر ۱۳۹۷نشد
مبارک طرفدارا باشه
ایشالا مسابقه بعدی تو خونه یک دو میکنیم
HORSE
۱۸ تیر ۱۳۹۷خوشحالم که فراری داره بالاخره ثمره ی تلاش هاشو میبینه!
lamborghini
۱۸ تیر ۱۳۹۷با تمام علاقم به دنیای خودرو تماشا و پیگیری فرمول 1 واقعا برام خسته کنندست دقیقاً مثل لیگ فوتبالمون هیچ وقت نتونستم یک مسابقه ی فرمول 1 رو تا آخر بینیم. همیشه وسطشون خوابم میگیره
شاید مشکل اینه که طرفدار هیچ تیمی نیستم و واسه همین تعقیب این مسابقات هم واسم جذابیتی نداره چون برنده و بازندش کوچکترین اهمیتی واسم نداره…
akrh78
۱۸ تیر ۱۳۹۷این حرفو نزن مجید خان
اتفاقا امسال جذاب ترین و نزدیک ترین تقابل طی دوره توربو هیبریدی هست و برخلاف 4 سال گذشته مرسدس هیچ جا سرتر از بقیه نیست
این فصل رو دنبال کن ظرر نمیکنی
lamborghini
۱۸ تیر ۱۳۹۷ممنون از پیشنهادت دوست گلم
آخه میدونی آدم تو فوتبال ازیه تیمی خوشش میاد از یه تیمی بدش میاد واسه همین همیشه مسابقات رو دنبال میکنه ببینه کدوم برنده میشه.
اما اینجا تو فرمول 1 … فراری ، بنز ، مک لارن و ردبول هر کدوم شایستگی های خودشون رو دارن و هیچ دلیلی وجود نداره که آدم از پیروزی یک کدوم یا شکست دیگری خوشحال بشه. به عبارت دیگه تو فرمول 1 همه ی تیما دوست داشتنی و لایق موفقیت هستند
دنبال کردن تورنومنتی که توش طرفدار یکی نیستی یا با یه تیم دشمنی نداری خیلی حوصله سربره
من مثلا 15 ساله بدون وقفه لیگ ایتالیا رو همیشه به خاطر دیدن پیروزی یوونتوس و شکست اینتر دنبال میکنم و واقعا برام جذابه
ان شا الله شما دوست عزیزم این مسابقات رو دنبال کنی و نهایت لذت رو ببری
Ferrari
۱۸ تیر ۱۳۹۷مسابقه جذاب و نفس گیری بود.امروز ۱۴۰ هزارنفر مسابقه رو از نزدیک دیدن و تو سه روز یعنی از تمرین اول تا روز مسابقه بیش از ۳۴۰ هزارنفر به پیست اومدن که جذابیت این فصل رو نشون میده البته چندخط اول متن باید اصلاح بشه همیلتون جایگاهشو ازدست داده بود استارت خوبی نزد و فتل خیلی راحت از همیلتون جلو زد این سومین استارت پیاپی و فوق العاده فراری بود هم کیمی عالی استارت زد و هم فتل که نشون دهنده شتابگیری عالی فراریه
عرفان
۱۸ تیر ۱۳۹۷استارت وتل بی نظیر بود
استارت خوب، نشونه مهارت رانندس نه شتاب ماشین
کیمی هم عالی کار میکنه
ایشالا امسال سال فراری فناس✌🏻
Ferrari
۱۸ تیر ۱۳۹۷دوست عزیز ۵تا مسابقه رو ببین بعدش بیا بگو مهارت رانندست شک ندارم فراری روی ترکشن ماشین خیلی کار کرده هم رایکونن و هم فتل فصل پیش کمتر از این ۱۰ تا مسابقه امسال استارت خوب داشتن
الف.ی
۱۸ تیر ۱۳۹۷البته دوست عزیز استارت خوب ، نتیجه هر دو عاملیه که گفتید
استارت های خوب فتل که کاملا معروفن
اما امسال با وجود دیدن چندین استارت خوب از فراری ها، میشه با قاطعیت گفت ماشینشونه که داره کمکشون میکنه
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۸ تیر ۱۳۹۷فقط امیدوارم عینه اون سال رزبرگ و لوئیس نشه و همیلتون بدشانسی نیاره،پنجمی رو به حق خود خدا بگیره!!!!!
فوق العاده بودی لوئیس تو این مسابقه واقعا لذت بردم.
والتری هم به حق خوب دفاع کرد ولی لاستیک ها دیگه اجازه نداد.
به امید پیروزی در مسابقه های آینده برای مرسدس – همیلتون و والتری سخت کوش.
پورشه
۱۸ تیر ۱۳۹۷واقعا برام عجیبه این حرفها گرچه انتظاری از شخص شما نیست بدشانسی های فتل در دو فصل اخیر از تمامیه رانندگان تاریخ انگلیسم بیشتره بوده عجیبتر اینکه قهرمانی روزبرگ و میبری زیر سوال تا همیلتون و بدشانس جلوه بدی محض اطلاع اینکه در دو گرنپری مونده فصل تموم بشه روزبرگ قهرمانی رو قطعی کرده بود و به گواه در سه گرندپری بدشانسی آورد و نتونست به خاطر خرابی موتور ادامه بده در همون فصل یعنی میتونست زود تر هم قهرمان بشه میتونم با اقتدار بگم همیلتون بزرگترین خوش شانس تاریخ فرمول یکه چون اینکه در تیم مرسدسه یعنی نمیخواد صد باشی و هشتادم باشی کافیه برای پیروزی و قهرمانی دو اینکه رقباش تا تونستن بدشانسی آوردن سه اینکه رقیب گردن کلفتش یعنی روزبرگ در مرسدس خداحافظی کرد بعد از قهرمانی
الف.ی
۱۸ تیر ۱۳۹۷جناب پورشه
کاملا مشخصه یا اطلاعات نداری، یا داری با عجله کامنت میذاری یا اینکه اصلا مسابقات قبل رو ندیدی
خودت رو اصلاح کن لطفاً
سرم از این بحث ها پره
اگه دوست داشتی برات توضیح میدم
پورشه
۱۸ تیر ۱۳۹۷من شانزده ساله دارم مسابقات و دنبال میکنم بیش از نود درصد مسابقات و تا به امروز دیدم بقیشم نتایشو و دنبال کردم مشکل شما اینکه چشم بسته طرفدار مرسدسید ولی جالبه من طرفدار فراری هستم در فرمول یک به خاطر سابقش و تاریخش مطمئنا اگر پورشه در مسابقات حضور و به نظرم شایستگیشو و تمام و کمال داشت طرفدار پورشه بودم مشکل من آلمان و انگلیس و ایتالیا نیست مشکل من طرز فکر بعضی هاست فکر میکنن تمام و کمال طرفدار یه کشور باشن بهشون سیتیزنی میدن یا اینکه اونقدر بچه گانه فکر میکنن که بازم نذار ادامه بدم مرسی که فکر میکنی من اصلاح پذیرم میدونی که راه اصلاح کردن بقیه چیه اصلاح شدن خودمون موفق باشی
الف.ی
۱۸ تیر ۱۳۹۷ممنون از آرزوی موفقیتتون
من از شما سوالی دارم
اگر مسابقه مالزی ، اون اتفاق رخ نمیداد، آیا روسبرگ قهرمان می شد؟
همون سال، روسبرگ یه خرابی داشت و همیلتون دو خرابی
من طرفدار هر دوشونم اما اتفاقا برعکس ، طرفدارای فتل هستن که چشم بسته طرفدراشن
ما کم کاری های تیم رو قبول داریم. کم کاری راننده رو قبول داریم. کسی از ما نمیاد بگه استارت لوییس خوب بود. کسی نمیاد بگه لوییس تو مسابقه کانادا عالی بود اما اتفاقا طرفدارای فتل همیشه میگن فتل عالی بوده و مشکلات گردن بقیه است
نمیدونم شما طرفدار فتل هستی یا فراری یا هر دو یا کس دیگه
اما نیازه که این تنفر نا به جا در مورد همیلتون از ذهنتون پاک بشه
مصطفی
۱۸ تیر ۱۳۹۷چقدر استارت مرسدس ضعیفه
سیامک .ص
۱۸ تیر ۱۳۹۷فراری تو سیلوراستون هرکاری رو که میخواست انجام داد .
هردو راننده فراری عالی بودند . از سبقتهای متهورانه و قشنگشون لذت بردم .
از اینکه امسال رقابتها تنگاتنگه و مثل سالهای قبل تک محصولی ( مرسدس ) نیست خوشحالم .
بعداز مدتها مرسدس و ردبول از رنگ قرمز فراریها کاملآ گرخیده بودند !
Ali Keyhani
۱۸ تیر ۱۳۹۷یکی از بهترین مسابقه های این فصل بود،بخصوص توی 10 دور آخر که مرسدس ها و فراری ها شونه به شونه هم میرفتن در حالی بود که بوتاس اول،وتل دوم،همیلتون سوم و رایکونن چهارم بودن،بخاطر استراتژی خوب فراری و انتخاب کردن لاستیک سافت،باعث شد توی این 10 دور فراری ها سریع تر باشن و بتونن سبقت بگیرن.
در کل خوشبختانه روز خوبی برای فراری بود،هرچند که قبول دارم با توجه به اتفاقی که توی دور اول برای همیلتون افتاد،این راننده بهترین راننده امروز بود.
امیدوارم به همین روال جذاب پیش بره ادامه مسابقات و این جذابیت با قهرمانی فراری تموم بشه❤
رامتین
۱۸ تیر ۱۳۹۷بهتره بگیم آلمان خانه وتل هست نه مرسدس. هر کسی در کشور خودش حس بهتری داره و بنظرم امسال وتل قهرمان خواهد شد.
akrh78
۱۸ تیر ۱۳۹۷منم موافقم
در ظمن خانه فرمول یک مرسدس توی انگلیسه
بهزاد
۱۸ تیر ۱۳۹۷خارج از هیجان زیبای مسابقه ی دیروز یک نکته کوچک وجود داشت آن هم فلسفه ی ویرچوال سیفتی!
اگر حادثه ای اتفاق میوفته که برای پیست مانعی یا خطری ایجاد نمیکنه یا قطعاتی متلاشی نشده نیازی به سیفتی کار نیست و خودروها میتونن با سرعت تعیین شده به مسیرشون ادامه دهند تا خودروهای تصادفی از محل خارج شوند.
آریوبنه هم بعد از چند سال نحوه درست پیت استاپ را یاد گرفته و خبری از استراتژی های ضعیف سالهای قبل نیست و اگر سال گذشته همین اتفاق افتاده بود احتمالا فتل و کیمی چهارم و پنجم بود!