در روزی که در پیست یاس مارینای ابوظبی، هیجان به اوج خود رسیده بود، نیکو رزبرگ از خط نخست مسابقه را آغاز کرد اما برای پایانی خوش، بخت چندان با او یار نبود. لوئیس همیلتون، همتیمی او، همانطور که شانس و پیشبینیها هم با او بودند، یک پیروزی دیگر را دشت کرد و سرانجام فصلی که به واسطه سلطه پیشرانه مرسدس بنز کاملاً در سیطره او و رزبرگ بود را با قهرمانی به پایان برد.
نیکو رزبرگ تا دور ۲۵ به خوبی رقابت را ادامه میداد اما سیستم بازیابی انرژی خودروی او که ۱۶۰ اسب بخار نیرو تولید میکند، از کار افتاد و او را از یک هماوردی نفسگیر بازداشت. اگر همین اتفاق برای همیلتون روی میداد، اینک رزبرگ قهرمان جهان بود. اما جوان انگلیسی در این فصل به خوبی نشان داده که شایستگی قهرمانی را دارد. او بسیار سریع و کماشتباه ظاهر میشود و اعتماد به نفس کافی نیز دارد. او در پایان مسابقه گفت که این بزرگترین روز زندگی وی بوده است. دیدن فیلیپه ماسا، راننده پا به سن گذاشته برزیلی در جایگاه دوم هم بسیار جای تقدیر دارد. همتیمی دیگر او یعنی والری بوتاس از ویلیامز هم سوم شد. ریکاردو راننده جوان ردبول که در بیشتر مسابقات این فصل عملکرد بهتری از سباستین فتل معروف داشت، در جایگاه چهارم قرار گرفت. فتل نیز که قرار داد خود با فراری را برای فصل آینده امضا کرده و سال بعد پشت فرمان فراری قرمز رنگ مینشیند، هشتم شد. او جای فرناندو آلونسویی را میگیرد که احتمالاً به مک لارن میرود و در این مسابقه نهم شد. بدین ترتیب پس از یک فصل هیجانانگیز و ۱۹ مسابقه در نقاط مختلف جهان، لوئیس همیلتون با ۳۸۴ امتیاز در صدر قرار گرفت و نیکو رزبرگ هم با ۳۱۷ امتیاز دوم شد. دنیل ریکاردو ۲۳۸ امتیاز کسب کرد و سوم شد. جدول امتیازات رانندگان و تیمها را در صفحه نخست سایت پدال مشاهده مینمایید. مرسدس بنز با امتیازات این مسابقه ۷۰۱ امتیازی شد که در مقایسه با ۴۰۵ امتیاز ردبول و ۳۲۰ امتیاز ویلیامز فاصله ای خیره کننده دارد. فراری هم تنها ۲۱۶ امتیاز کسب کرده که بسیار باعث تأسف است. در حال حاضر پیشنهاد بازگشت به موتورهای هشت سیلندر با تنفس طبیعی دوباره مطرح شده است اما مرسدس که از موتور شش سیلندر توربوی خود خیر زیادی دیده تهدید کرده که مسابقات فرمول را ترک میکند. با این وجود اگر هزینه های تیم ها کاهش یابد و رقابت تیم ها در سطحی نزدیک تر برگزار شود، هیجان نیز بیشتر خواهد بود. 2 آذر – پیست یاس مارینا – 55 دور – 306 کیلومتر
رده بندی | امتیاز | زمان/تاخیر | میانگین سرعت به مایل بر ساعت | |
محمدرضا ♥ BMW ♥
۲ آذر ۱۳۹۳مبارکش باشه. :)
"Amir"
۲ آذر ۱۳۹۳دمش گرم،نوش جونش،خوشحالمون کرد
MAFIA
۳ آذر ۱۳۹۳بر خلاف بقیه از مسابقات فرمول یک خوشم نمیاد.
بیشتر مسابقات نسکار و ایندیانا جونز و رالی رو می پسندم.
به من هم مربوط نیست کی برده کی باخته
farzam
۳ آذر ۱۳۹۳منظورت ایندیانا پلیسه دیگه حتما؟ چون ایندیانا جونز فیلمه :-P
MAFIA
۴ آذر ۱۳۹۳آفرین فرزام منتظر بودم ببینم کی سوتی منو میگیره در ضمن ایندیانا کار منظورم بود که تو به پلیس اشاره کردی.
میدونم یه فیلم ماجراجویی هست که 3 قسمته هست.
آفرین به نکته سنجیت.
M Power///
۲ آذر ۱۳۹۳لوئیس همیلتون و مرسدس خارق العاده عمل کردن. فقط با دیدن اختلاف نفر اول و دوم و سوم گویای همه چیز است.
نیما
۳ آذر ۱۳۹۳روزبرگ این فصل بدشانسی اورد والا قهرمانی ماله روزبرگ بود در ضمن فاصله این دو نفر تا قبله این مسابقه زیاد نبود با خراب شدن رزبرگ و نتیجه عجیبش در صورتی که تعین خط اول شده بود همیلتون قهرمان شد گرچه همیلتون باید روی سکو نیمیومد و روزبرگ قهرمان میشد تا قهرمانیش مسجل میشد و خیلی سخت بود
بهزاد
۳ آذر ۱۳۹۳هر دو راننده در این فصل خوب کار کردند.
دوست گرامی یعنی در این فصل مشکلی برای همیلتون پیش نیومد یا گرفتار خرابی نشد؟
در خط استارت همیلتون به رده ی اول رسید و احتمالا تا انتها همین وضع ادامه پیدا میکرد حتی با وجود خراب نشدن ماشین روزبرگ.
رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال
۴ آذر ۱۳۹۳همیلتون تمام شایستگس های قهرمانیو داشت
روزبرگ ولی حیف شد که ماشینش خراب شد
از نظرم جایگاهش اصلا مناسب نبود
ولی تحسین برانگیز بود که مسابقه رو نموم کرد با وجود اینکه ماشینش تو پیست با یک سی کلاس فرقی نداشت
.
.
.
.
.
ولی اونجاش باحال بود که همیلتون التماس میکرد قدرت ماشینشو زیاد نکنن :D :D :D :D
.
.
.
.
در کل فصل عالی یی بود
به جز 2-3 بار فقط راننده های مرسدس رو سکو بودن و اگه ماشینای مرسدس تو همه مسابقه ها سالم بودن تو همه مسابقه ها یه اول و دوم ناز بدست میاورد
.
.
.
تا فصل بعد باید با مسابقات دیگه سرگرم بشیم!
والسلام
آترون فقط ایتالیا فقط پاگانی و آلفا
۳ آذر ۱۳۹۳انصافا حقش بود …
ME 84
۳ آذر ۱۳۹۳آفرین. تبریک به آلمانیا.
علی
۳ آذر ۱۳۹۳به امید برگشت فراری به روزهای اوج.
Ahmad..F12
۳ آذر ۱۳۹۳واااااااای….. پسر
مرسدس و همیلتون اسطوره اند….
parseh net30
۳ آذر ۱۳۹۳آفرین لویس.شاگرد خودم بوده
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳ آذر ۱۳۹۳درود .
خیلی دوست دارم ازین مسابقات سر در بیارم . حیف .
Sajjad
۴ آذر ۱۳۹۳راستش فرمول1اصلا جذاب نیست چرا که رقابت بین راننده ها نیست بلکه بین تکنولوژی هاست درواقع رانندگی وتل بی نظیر بود اما ماشینش چطور؟؟درواقع برترین مسابقات اتومبیلرانی جهان مسابقات ایندی کاره ( Formula A) چون هم ماشیناش سریع ترند و هم تکنولوژی ساخت خودروی تمام تیم هاش باهم برابرند.
محمد
۴ آذر ۱۳۹۳با سلام .میگم دوستان به نظر شما خرابی ماشین اقای روزبرگ تو دورهای میانی مسابقه یه مقدار مشکوک نبود؟شاید یجورایی قرار بوده این بلا سر آقای همیلتون بیاد و آقای رزبرگ قهرمان بشه ولی اشتباهن ماشین اقای رزبرگ خراب شده.البته این حدس منه و شایدم اصلا درست نباشه.
رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال
۵ آذر ۱۳۹۳نه بابا درسته فرمولا بی صاحابه ولی نه دیگه در این حد
.
.
.
طبق یه برآورد اگه یه ماشین فرمولا با دقتی کمتر از 99.8% سرهم بشه هنگام استارت به احتمال بالای 80% روشن نمیشه
این چیزا طبیعیه
مثل سنگاپور
یا موناکو
یا مثال بارزش هم شوماخر که هشتمین قهرمانیشو به خاطر خراب شدن گیربکس از دست داد