ژان تاد رئیس فدراسیون جهانی اتوموبیلرانی FIA اعتقاد دارد بیتوجهی به سازندههای کنونی در تصویب قوانین جدید و توجه بیشازحد به کسانی که قصد ورود به فرمول یک را دارند، ناعادلانه است.
پیشنهادها در مورد پیشرانههای جدید فرمول یک برای سال ۲۰۲۱، اعتراض فراری، مرسدس و رنو، سه سازندهی اصلی موتورهای فرمول یک را در پی داشته. این سازندگان معتقدند ساخت موتور بر اساس قوانین جدید، نیازمند افزایش زیادی در بودجهی تیمها است. البته باید کاهش ۴۳ میلیون دلاری پاداش لایبرتی مدیا برای فصل ۲۰۱۷ را نیز یادآوری کنیم که کاهش درآمد تیمها را در پی خواهد داشت.
اما گردانندگان کنونی فرمول یک میدانند که اگر در قوانین کنونی تغییری حاصل نکنند، امکان ورود سازندگانی مانند Ilmor و Cosworth به مسابقات جایزهبزرگ کم است.
ژان تاد معتقد است نادیده گرفتن سرمایهگذاری سازندگان کنونی بر موتورهای توربو هایبرید و در نظر گرفتن خواست شرکتهایی که حتی شاید قادر نباشند به فرمول یک وارد شوند اشتباه بزرگی است. او در این مورد گفت:
این ناعادلانه است که سازندگان کنونی پیشرانهها را کمارزش انگاشته و به کسانی که به فرمول یک خواهند آمد گوش کنیم. برای من هم در این شرایط، یافتن بهترین راه برای دست یافتن به پیشرانههای آینده مهم است. اما معتقدم این کار باید با احترام به کار تیمهایی باشد که سرمایهگذاری عظیمی روی موتورهای جدید کنونی انجام دادهاند.
تاد یکی از حامیان اصلی موتورهای توربو هایبرید بود، اما او اذعان کرد که فرمول یک در همهی زمینهها به خواستههای خود در مورد این موتورها نرسیده است. اعتقاد او مبنی بر لزوم بهبود صدا، هزینه و پیچیدگی موتورهای کنونی، تحول اساسی موتورها برای سال ۲۰۲۱ را اجتنابناپذیر میکند.
معتقدم پیشرانههای کنونی بسیار پیچیده و گران هستند و این نکته انگیزهی اولیه را برای تحول آنها برای نسل بعد فراهم میکند. پیشرانههای جدید کاملاً متفاوت خواهند بود.
اما مخالف توسعهی پیشرانههای کاملاً جدید هستم. معتقدم باید با توجه به آنچه از پیشرانههای کنونی به دست آوردهایم، کار را ادامه دهیم و به سازندگان اصلی اجازه دهیم از سرمایهگذاریهایی که برای این نسل از پیشرانهها کردهاند نهایت استفاده را ببرند و به توسعهی نسل بعد بپردازند. بعد میتوانیم سازندگان جدید را هم برای ورود به فرمول یک تشویق کنیم.
ونوم اف ۵
۲۲ آذر ۱۳۹۶متوجه نشدم ژان تاد موافقه یا مخالف یا هر دو
SAEED Z
۲۲ آذر ۱۳۹۶در واقع با موتورهای توربو هایبرید موافقه اما چون مهره های اصلی مثل فراری و مرسدس سرمایه زیادی صرف توسعه موتورهای فعلی کردن, تاد با جایگزینی زودهنگام نسل جدید موتورها مخالفت کرده تا تیم های سازنده موتور از سرمایه گذاریشون خوب استفاده کنند و همچنین فرصت خوبی برای توسعه نسل بعد به وجود بیاد.
Ferrari
۲۲ آذر ۱۳۹۶تاد مخالف تغییر موتورهاست و به نفع فراری مرسدس و رنو حرف زد
SAEED Z
۲۲ آذر ۱۳۹۶اینطوری اوضاع فعلا بهتر میشه. شرایط جوری شده بود که بعد فراری, مرسدس و رنو هم آخر صداشون دراومد و اعتراض کردن. کاهش حجم هم هرچند اجتناب ناپذیره ولی کاش یه فکری هم به حال جذابیت بیشتر صدای موتورها بکنن! صدای V8 ها حرف نداشت.
Ferrari SFXSuperFast
۲۲ آذر ۱۳۹۶حذف MGUH
افزایش حجم و RPM
خیلی راحت،آسون،دم دستی
نه سیخ میسوزه،نه کباب
(هرچند مدنظر بیشتر طرفدارا 3.2لیتری وی12 کرس یا حداقل 3لیتری وی10 کرس یا بازم حداقل تر 2.4لیتری وی8 توربو کرس هست)
++موتور برای همین فرمول ضعیف طراحی ماشینا ،هم خیلی ضعیفه-شتاب جانبی با ستاپ نرمال 4.7مه وبا این دنفورس ضعیف(نسبت به زمان،،،ناسلامتی 2018ایم دیگه) بازم سقف سرعت بدون DRS حدود 325 کیلومتربرساعته…
دونفورس انقد باید زیاد شه که شتاب جانبی به بالای 5.5 برسه
و متعاقباباید ساختار انجین انقد قدرتمند باشه که بشه ازش قدرت زیاد کشید (البته بدون جزغاله شدن) و ماشینی که این دنفورس عظیمو داره به 340کیومتربرساعت رسوند++
Ferrari
۲۲ آذر ۱۳۹۶اتفاقا تیم های حاضر با همین شرایط شما مخالف بودن دوست نداشتن mguh حذف بشه و موتورها به تنفس طبیعی 8 سیلندر برگرده درطول فصل 2017 رنو بارها اعلام کرد حاضر نیست به موتورهای v8 برگردن