انگار تیم مرسدس برای این فصل از مسابقات فرمول یک، حسابی اسب خود را زین کرده است. لویس همیلتون برای اولین بار توانست سومین پیروزی پیاپی در مسابقات فرمول یک خود را به دست آورد. اما سهم عمدهای از این قهرمانی را باید به خودروی توربوی مرسدس او اختصاص داد. زیرا همتیمی او، نیکو رزبرگ هم در پشت سر او و البته با اختلاف ۱۸ ثانیهای دوم شد. بدین ترتیب تیم مرسدس با ۴۳ امتیازی که از شانگهای دشت کرد، به امتیاز ۱۵۴ رسید و فاصله خود را با تیم ردبول که در رده دوم قرار دارد به ۹۷ امتیاز رسانید.
همیلتون در سه مسابقه مالزی، بحرین و چین مقام نخست را کسب کرده اما همچنان ۴ امتیاز از همتیمی خود، رزبرگ کمتر دارد. فرناندو آلونسو از تیم فراری هم مقام سوم را به دست آورد. گرچه هنوز باید مشکل سرعت پایین فراریها را در مسیرهای مستقیم به عنوان یک مشکل یادآوری نماییم. به نظر میرسد در تیم ردبول با مشکل افت سباستین فتل قهرمان چهار دوره مسابقات جایزه بزرگ مواجه باشیم زیرا دنی ریکاردوی جوان با فاصله ۲۰ ثانیهای او را پشت سر گذاشت. تقریباً سه هفته دیگر مسابقات در قلب اروپا پیگیری خواهد شد. اسپانیا مقصد بعدی است.۲۵ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
شاهین
۳۱ فروردین ۱۳۹۳افرین به مرسدس.این مسابقات رو که میبینم یاد شوماخر میفتم.امیدوارم که هر چه زودتر خوب شه.(کاشکی بعد از خداحافظی از مسابقات درباره بر نمیگشت. :( )
راستی یاد اون صدای خیلی بد موتور های امسال افتادم!
PEUGEOT
۳۱ فروردین ۱۳۹۳آفرین مرسدس
شوماخر یه اسطورست
مرسدس واقعا در همه چی اوله
در کیفیت و تکنولوژی و مسابقات و هیچ وقت طرفداراشو مایوس و نا امید نمی کنه
رضا
۳۱ فروردین ۱۳۹۳فصل های قبل هم همینطور بود فتل میتاخت و بقیه نگاه میکردن چون فتل ماشین خوبی داشت(البته در قابلیت هاش هیچ شکی وجود نداره)حالا هم مثل اینکه نوبت همیلتونه
مسابقه از شبکه ورزش مستقیم پخش شد گویندش عالی بود
ولی صدای ماشینا اصلا هیجان نداره
محمد
۳۱ فروردین ۱۳۹۳چقدر وابسته به تکنولوژی شده مسابقات، بعد از اتمام هر فصل فقط توی آماده سازی تیم ها باید برنده رو برای فصل آینده انتخاب کرد نه توی مسابقات!!!
enzo
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳دقیقاً به نکته خوبی اشاره کردی
متاسفانه قوانین محدود کننده تستهاو فیریز موتورها موقع شروع فصل باعث شده تیمی که تو پیش فصل بهتر باشه خیلی اختلاف باز کنه با بقیه و اگر یه تیم بخواد وسط فصل آپدیت بزرگی برای پیشرفت ماشینش بده با محدودیت تست و اینجور قوانین روبرو هست . الان جوری شده که تیما باید به جای تست واقعی قطعات وآپدیت ها به تونل باد و سیمولاتورهایی که دارن پناه ببرن که صد در صد جای تست واقعی رو نمیگیره . حتی این محدودیتهای وسط فصل باعث شده گاهی بعضی تیما ازاواسط فصل دیگه بیخیال اون فصل بشن و کارشون روی ماشین فصل بعد رو شروع کنن
ROLSE ROISE
۳۱ فروردین ۱۳۹۳مسابقات کسل کننده ای هستن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مرسدس همه جا سر بلند بیرون امده!!!!!!!!
و خواهد آمد!!!!!!ماشین مورد علاقه ام نیست!!!!!!!
از طرز فکر کمپانی مرسدس خوشم میاد!!!!!!!!
Blindman
۳۱ فروردین ۱۳۹۳حالم گرفته شد وقتی صدای اگزوزشون رو شنیدم
Mohammad XX
۳۱ فروردین ۱۳۹۳خدا رو شکر فراری اولین پودیومش رو بدست اوورد!
حالا بیشتر برای مقام دومی امیدوار شدیم. اگه تیم خوب کار کنه سه هفته بعد تو اسپانیا نتیجه بهتری میگیریم.
لؤیس هم که باز هتریک کرد!
فقط عملکرد فتل و رایکونن واسم جای تعجب داره. انتظار بیشتری ازشون میره.
Forza Ferrari
Mohammad XX
۳۱ فروردین ۱۳۹۳پدال چرا نمیشه کامنت گذاشت؟؟
سه دفعه تایپ کردم غیب شد
امید
۳۱ فروردین ۱۳۹۳یه افتخار دیگه برای بنز
rasoul
۳۱ فروردین ۱۳۹۳به این میگن یه خودرو ساز تمام عیار!!!
Ehsan
۳۱ فروردین ۱۳۹۳شخصا طرفدار Alonso هستم ، مرسدس هم این فصل خوب بوده ، فرمول وان یعنی تیم ورزشی و مهندسی ، پس هر دو باید خوب باشند تا تیمی قهرمان بشه
خودم
۳۱ فروردین ۱۳۹۳من سوار اینا شدم.خیلی سریع میرن.آلمان که رفته بودم تیم ردبول اجازه داد باهاش یک دوری بزنم.خداییش باحال بود.
شاهین
۳۱ فروردین ۱۳۹۳خودم جان حتما میدونی که تکنولوژی این ماشین ها از جنگنده ها هم پیشرفته تره.چطوری تونستی اون نیروی جی فوق العاده زیاد رو تحمل کنی؟!!!!!
زیگما
۳۱ فروردین ۱۳۹۳شاهین حرفت اشتباهه. تکنولوژی یه صفحه نمایش اف 14 که تازه مال 30 40 سال پیشه از کل این ماشینا بالاتره!
من مراحل ساخت این فرمول وان هارو دیدم. واقعا مسخرس.
اون جنگنده در هواست! از قوانین فیزیک که اطلاع دارین؟ این رو زمینه و حداکثر سرعتش مگه چقدره؟ میدونی 2000 کیلومتر بر ساعت چیه؟اصلا درکش هم برای من سخته.
میدونی 5.8 کیلومتر در ثانیه یعنی چی؟ بله درست شنیدید!5.8 کیلومتر بر ثانیه!
اصلا ما نمی خواهیم وارد بحث تکنیکی بشیم. شما همینو در نظر بگیر که کل این ماشین ها برای دو هدف ساخته شده و اون مسابقه و تفریحه! ولی هدف از ساخت اون جنگنده چیه؟
جان؟کشور؟ناموس؟ بنظر وقت و انرژی که واسه حفظ اینا میذارن با این ماشینا برابره؟ ای بابا
Mohammad XX
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳درست میگی زیگما. مسلما تکنولوژی اینا با یه هواپیمای جنگنده قابل مقایسه نیست.
اما در حد صنعت خودروسازی، فرمول یک منشا خیلی از تکنولوژی هاست که به مرور وارد ماشین های خیابونی هم میشن. تکنولوژی هایی مثل ترمز کربن-سرامیکی، سیستم بازیابی انرژی ترمز و بازیابی انرژی توربوها، گیربکس نیمه اتوماتیک، نوآوری های آیرودینامیکی و … اول توی این اتومبیل ها به کار رفت.
وقت زیادی از طرف تیم ها برای تحقیق و ساخت این ماشین ها گذاشته میشه. هزینه تولید هر کدوم هم حدود 5 میلیون دلاره!
شاهین
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳زیگما جان حرف شما درسته ولی من اینو توی یه مقاله خوندم اگه تونستم منبعشو پیدا کنم حتما بهتون میگم.ارادت.
رضا
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ولی تا اونجایی که من اطلاع دارم از موتد و آلیاژهای مشابهی در ساختشون استفاده میشه
ولی F22 Raptor سلطان آسمانهاست….دیوونشم
شاهین
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳البته زیگما جان هدف از ساخت جنگنده ها،همیشه برای دفاع که نبوده.خودت بهتر از من میدونی.ارادت.
مصطفی
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳می دونستی بدنه پاگانی هوایرا از یه ماشین فرمول1 هم پیشرفته تره؟
نيما
۳۱ فروردین ۱۳۹۳خوش به حال نیکول… ؛)
ساسان.م
۳۱ فروردین ۱۳۹۳لوئیس جون ناز شستت ، مبارک باشه پسر ;)
شایان
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳خودتونو بکشین آخرش فتل قهرمانه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
چه میکنه این بنز …….
ما فقط نتایج مسابقه را میبینیم و لذت میبریم .
((( فقزتزین مردم کسی است که شخصیت او در ثروتش خلاصه شود )))
علی
۲ اردیبهشت ۱۳۹۳با سلام
این مسابقات ترکیبی از علم،آئرودینامیک و هوش راننده است اگه دوستان یادشون باشه در یکی از قسمت های تخت گاز ریچارد هموند یکی از اینها رو تست کر و اصلا نمی تونست باهاش رانندگی کنه حالا چه طور برخی دوستان ادعای رانندگی رو با اینها دارند خدا می دونه تازه اون مجری با سابقه که تجربه سواری با خیلی از سوپراسپورتها رو داره از پسش بر نیومد و اینکه بگیم تکنولوژی این ماشنها پایینه واقعا بی انصافیه چون اگه اینجور بود همه می تونستند توش شرکت کنند ولی ببینید خیلی از شرکت های بزرگ به خاطر هزینه های زیاد این مسابقا که اون هم به خاطر هزینه های زیاد تحقیقا و طراحی و تولید موتور و قطعات ائرودینامیک بدنه هست نتونستند دووم بیارند و از این مسابقات خداحافظی کردند مثل ب او و و یا تویوتا که با اون همه مهارتشون باز از پس فرمول یک برنیومدند پس اگه بگیم تکنولوژی اینها پایینه و پایین تر از ماشینهای دهه 40-30 هست واقعا بی انصافی کردیم