قهرمان چهار دوره مسابقات موتو جی پی مارک مارکز که در بحث مسابقات موتورسیکلت رانی یکی از حرفهایها میباشد اخیراً وارد یک چالش کاملاً متفاوت شده است.
مارکز دست از موتورسیکلت رپسول هوندای خود کشیده و پشت فرمان خودروی فرمول ۱ تیم اسکودریا تورو روسو نشسته و البته چند دوری را نیز در پیست ردبول ریسینگ اتریش طی کرده است و البته فوراً استعداد بالای خود را نیز نشان داده است. این در حالی است که مارکز برای اولین بار پشت فرمان یک خودروی فرمول ۱ نشسته است.
مارکز درباره این تجربه منحصربهفرد میگوید:
نشستن پشت فرمان سریعترین خودروهای مسابقهای جهان همیشه رویای من بوده است. من احترام فوقالعادهای برای آنها قائل هستم و در نهایت هم تجربهای باورنکردنی به دست آوردم. حضور در فرمول ۱ یکی از برجستهترین موارد کارنامه کاری من بوده است.
این موتورسوار باتجربه در ادامه میافزاید:
فرمول ۱ تفاوت بزرگی با موتو جی پی دارد. دید محدود یک چالش قابلتوجه است. شما احساس میکنید در کاکپیت حبس شدهاید. فاصلههای ترمزگیری و زمانبندی عبور از پیچها کاملاً متفاوت است. یک خودروی فرمول ۱ داون فورس بیشتری داشته و این موضوع به ویژه در پیچها هیجان زیادی ایجاد میکند.
زمانی که از مارکز درباره احتمال حضور در فرمول ۱ پرسیده شده او گفته که در سالهای آینده کاملاً روی موتو جی پی تمرکز داشته اما خب این احتمال را به طور کامل رد نکرده است.
مارکز در زمان صبحانه کاملاً ساکت بود. به محض اینکه در کاکپیت قرار گرفت تمرکزی ۱۰۰ درصدی روی کار خود داشت و حداکثر عملکردش را به نمایش گذاشت. فرمول ۱ و موتو جی پی کاملاً متفاوت هستند. مارک باعث شد کار من به عنوان یک مربی بسیار آسان شود. او همیشه سؤالهای صحیحی میپرسد و دور به دور بهتر میشود.
محمد حسین
۱۸ خرداد ۱۳۹۷اگر کسی اطلاعات داره ، میشه لطفا بگه تفاوت شتاب گیری مثبت و منفی بین فرمول 1 و موتوجی پی چقدر هست ؟
اختلاف شتاب جانبی که خیلی زیاده. چون عملا با خوابوندن موتور ، موتورسوار خیلی تحت فشار جانبی قرار نمیگیره. برعکس راننده فرمول 1