مسابقات

مارک مارکز، فاتح میسانوی بارانی

بر خلاف روزهای تمرین و تعیین خط، هوای امروز میسانو بارانی بود و پیست کاملاً خیس، اما بارش باران در هنگام شروع مسابقه متوقف شده بود. این شرایط نوید مسابقه‌ای جذاب را می‌داد.

دور اول با استارت بد وینیالز و در مقابل استارت خوب مارکز و داوی شروع شد. لورنزو نیز استارت بسیار خوبی داشت و از صف دوم خود را به پیشتازی رساند. در شرایط خیس و لغزنده پیست میسانو موتورسواران بااحتیاط بسیار زیادی رانندگی می‌کردند، در دورهای ابتدایی مارکز و کراچلو در حال ازدست‌دادن تعادل خود بودند اما با کنترل خوب از حادثه جلوگیری کردند.

دنیلو پتروچی، که در دورهای ابتدایی پشت سر وینیالز در رده پنجم قرار داشت، به‌تدریج تا دور پنجم مسابقه با سبقت از وینیالز، داوی و مارکز، خود را به تعقیب لورنزو رساند اما لورنزو که در هر دور، سریع‌ترین بود، دست نیافتنی به نظر می‌رسید.

کراچلو و لورنزو در دور ۷ به زمین خوردند، اما کراچلو توانست به پیست برگردد و لورنزو پیشتاز نتوانست کار را ادامه دهد. بعد از لورنزو، پتروچی پیشتازی را به دست گرفت، اما مارکز و داوی در تعقیب او بودند، این سه موتورسوار گروه پیشتاز را تشکیل می‌دادند.

وینیالز بعد از خروج کراچلو، پیشتازی گروه دوم را عهده‌دار بود. او که با شروع بد خود کار را برای خود سخت کرده بود، فاصله زیادی هم با گروه پیشتاز داشت. از طرفی جک میلر که عملکرد خوبی در باران دارد در تعقیب او بود. پیرو، راننده تست تیم دوکاتی (که مجاز به شرکت در این مسابقه شده بود) نیز در تعقیب میلر قرار داشت. البته لوریس باز که در نبرد با جک میلر و وینیالز قرار داشت در دور ۸ به زمین خورد و کار را برای گروه دوم ساده‌تر کرد.

با گذشت زمان کمتر شدن آب موجود در پیست، گاراژ تیم‌ها جنب‌وجوش زیادی به خود دید و تیم‌ها در حال آماده‌سازی موتورهای پشتیبان بودند. اما تغییر شرایط خیلی زیاد نبود و کسی تعویض موتور انجام نداد.

لحظه سبقت مارکز در مستقیمی اول

در چند دور نهایی مسابقه مارکز فاصله خود را با پتروچی کم کرد و دو دور مانده به پایان مترصد فرصتی برای سبقت از پتروچی بود. او در آغاز دور آخر در کنار پتروچی پیش رفت و در پیچ اول، سبقت خود را نهایی کرد. او دور آخر را بسیار خوب موتورسواری کرد و بهترین زمان مسابقه را حدود نیم ثانیه بهبود بخشید و مقتدرانه از خط پایان گذشت.

سکوی قرمز پوش جایزه‌بزرگ سن‌مارینو

وینیالز، پیرو و میلر نیز در گروه دوم و به‌عنوان نفرات چهارم تا ششم از خط پایان گذشتند. تیم یاماها امید داشت همانند ابتدای فصل، پیروزی دیگری را به‌دست آورد اما این امر محقق نشد و امید آن‌ها برای کسب قهرمانی، کم‌رنگ شد.

از ۲۳ موتورسوار شروع‌کننده مسابقه، ۱۷ نفر مسابقه را تمام کردند که در شرایط خیس و لغزنده پیست امری طبیعی است. البته آندره ایانونه به دلیل نامعلومی، خود از مسابقه خارج شد و به گاراژ رفت. یوهان زارکو نیز کمی مانده به پایان مسابقه با مشکلی در موتور خود مواجه شد، او که دریافت موتورش قادر به ادامه حرکت نمی‌باشد، با هل دادن موتور، آن را به‌عنوان پانزدهمین موتور، از خط پایان عبور داد.

جدول مسابقه جایزه‌بزرگ موتو جی پی سن‌مارینو

رده موتورسوار تیم سرعت متوسط زمان/ فاصله‌زمانی
۱ Marc MARQUEZ Repsol Honda Team ۱۴۰.۰ ۵۰’۴۱.۵۶۵
۲ Danilo PETRUCCI OCTO Pramac Racing ۱۳۹.۹ +۱.۱۹۲
۳ Andrea DOVIZIOSO Ducati Team ۱۳۹.۵ +۱۱.۷۰۶
۴ Maverick VIÑALES Movistar Yamaha MotoGP ۱۳۹.۲ +۱۶.۵۵۹
۵ Michele PIRRO Ducati Team ۱۳۹.۱ +۱۹.۴۹۹
۶ Jack MILLER EG 0,0 Marc VDS ۱۳۸.۹ +۲۴.۸۸۲
۷ Scott REDDING OCTO Pramac Racing ۱۳۸.۵ +۳۳.۸۷۲
۸ Alex RINS Team SUZUKI ECSTAR ۱۳۸.۴ +۳۴.۶۶۲
۹ Jonas FOLGER Monster Yamaha Tech 3 ۱۳۷.۶ +۵۴.۰۸۲
۱۰ Bradley SMITH Red Bull KTM Factory Racing ۱۳۷.۴ +۵۷.۹۶۴
۱۱ Pol ESPARGARO Red Bull KTM Factory Racing ۱۳۷.۳ +۱’۰۰.۴۴۰
۱۲ Alvaro BAUTISTA Pull&Bear Aspar Team ۱۳۶.۵ +۱’۱۷.۳۵۶
۱۳ Cal CRUTCHLOW LCR Honda ۱۳۵.۷ +۱’۳۵.۵۸۸
۱۴ Dani PEDROSA Repsol Honda Team ۱۳۵.۶ +۱’۳۸.۸۵۷
۱۵ Johann ZARCO Monster Yamaha Tech 3 ۱۳۴.۶ +۲’۰۲.۲۱۲
۱۶ Loris BAZ Reale Avintia Racing ۱۳۴.۳ ۱ Lap
۱۷ Karel ABRAHAM Pull&Bear Aspar Team ۱۳۳.۱ ۱ Lap
Tito RABAT EG 0,0 Marc VDS ۱۳۶.۴ ۹ Laps
Andrea IANNONE Team SUZUKI ECSTAR ۱۳۶.۱ ۱۲ Laps
Sam LOWES Aprilia Racing Team Gresini ۱۳۷.۱ ۱۳ Laps
Aleix ESPARGARO Aprilia Racing Team Gresini ۱۳۷.۴ ۱۵ Laps
Hector BARBERA Reale Avintia Racing ۱۳۷.۴ ۱۷ Laps
Jorge LORENZO Ducati Team ۱۳۸.۵ ۲۲ Laps

حال مارک مارکز، مدافع عنوان قهرمانی موتو جی پی، ۱۹۹ امتیازی شده و در صدر جدول رده‌بندی موتورسواران قرار گرفت. وینیالز که اوایل فصل پیشتاز جدول بود و اختلاف خوبی با بقیه داشت، حال ۱۶ امتیاز از پیشتازان عقب افتاده و هم تیمی او ولنتینو روسی نیز، با ۱۵۷ امتیاز نفر بعدی رده بندی است.

رده موتورسوار موتور ملیت امتیاز
۱ Marc MARQUEZ Honda SPA ۱۹۹
۲ Andrea DOVIZIOSO Ducati ITA ۱۹۹
۳ Maverick VIÑALES Yamaha SPA ۱۸۳
۴ Valentino ROSSI Yamaha ITA ۱۵۷
۵ Dani PEDROSA Honda SPA ۱۵۰
۶ Johann ZARCO Yamaha FRA ۱۱۰
۷ Danilo PETRUCCI Ducati ITA ۹۵
۸ Cal CRUTCHLOW Honda GBR ۹۲
۹ Jorge LORENZO Ducati SPA ۹۰
۱۰ Jonas FOLGER Yamaha GER ۸۴
۱۱ Alvaro BAUTISTA Ducati SPA ۶۲
۱۲ Scott REDDING Ducati GBR ۵۴
۱۳ Jack MILLER Honda AUS ۵۳
۱۴ Aleix ESPARGARO Aprilia SPA ۴۳
۱۵ Loris BAZ Ducati FRA ۳۹
۱۶ Andrea IANNONE Suzuki ITA ۳۳
۱۷ Pol ESPARGARO KTM SPA ۳۱
۱۸ Karel ABRAHAM Ducati CZE ۲۸
۱۹ Alex RINS Suzuki SPA ۲۷
۲۰ Tito RABAT Honda SPA ۲۷
۲۱ Hector BARBERA Ducati SPA ۲۳
۲۲ Michele PIRRO Ducati ITA ۱۸
۲۳ Bradley SMITH KTM GBR ۱۴
۲۴ Mika KALLIO KTM FIN ۶
۲۵ Sam LOWES Aprilia GBR ۲
۲۶ Sylvain GUINTOLI Suzuki FRA ۱
۲۷ Takuya TSUDA Suzuki JPN

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Babak

دانش‌آموخته‌ی مهندسی مکانیک، عاشق خودرو، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    دوستان کسی اطلاعی داره که چرا کاوازاکی تو این رقابت‌ها حضور نداره؟

    1. BMW

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (661 ديدگاه)

      چون توان مالی شو نداره.

      1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        مطمئنی؟! کاوازاکی برند سطح بالاییه، محصولات گرونی هم تو قفسه فروشش داره، عجیبه که توان مالی نداشته باشه.

        1. BMW

          ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (661 ديدگاه)

          نمیدونم والا من اینو قبلا پرسیده بودم یکی از بچه ها ته توشو درآورد و اینو رو در جواب گفت که مدیر عامل کاوازاکی گفته این مسابقات برای ما گران است.

  2. BMW

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (661 ديدگاه)

    مارکز واقعا فوق العادس

  3. عطا

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (186 ديدگاه)

    موتور سواری اونم چه موتوری یه مونور وحشی تو زمین خیس. خیل خیلی سخته حتی از کنکور ما !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا