بر خلاف روزهای تمرین و تعیین خط، هوای امروز میسانو بارانی بود و پیست کاملاً خیس، اما بارش باران در هنگام شروع مسابقه متوقف شده بود. این شرایط نوید مسابقهای جذاب را میداد.
دور اول با استارت بد وینیالز و در مقابل استارت خوب مارکز و داوی شروع شد. لورنزو نیز استارت بسیار خوبی داشت و از صف دوم خود را به پیشتازی رساند. در شرایط خیس و لغزنده پیست میسانو موتورسواران بااحتیاط بسیار زیادی رانندگی میکردند، در دورهای ابتدایی مارکز و کراچلو در حال ازدستدادن تعادل خود بودند اما با کنترل خوب از حادثه جلوگیری کردند.
دنیلو پتروچی، که در دورهای ابتدایی پشت سر وینیالز در رده پنجم قرار داشت، بهتدریج تا دور پنجم مسابقه با سبقت از وینیالز، داوی و مارکز، خود را به تعقیب لورنزو رساند اما لورنزو که در هر دور، سریعترین بود، دست نیافتنی به نظر میرسید.
کراچلو و لورنزو در دور ۷ به زمین خوردند، اما کراچلو توانست به پیست برگردد و لورنزو پیشتاز نتوانست کار را ادامه دهد. بعد از لورنزو، پتروچی پیشتازی را به دست گرفت، اما مارکز و داوی در تعقیب او بودند، این سه موتورسوار گروه پیشتاز را تشکیل میدادند.
وینیالز بعد از خروج کراچلو، پیشتازی گروه دوم را عهدهدار بود. او که با شروع بد خود کار را برای خود سخت کرده بود، فاصله زیادی هم با گروه پیشتاز داشت. از طرفی جک میلر که عملکرد خوبی در باران دارد در تعقیب او بود. پیرو، راننده تست تیم دوکاتی (که مجاز به شرکت در این مسابقه شده بود) نیز در تعقیب میلر قرار داشت. البته لوریس باز که در نبرد با جک میلر و وینیالز قرار داشت در دور ۸ به زمین خورد و کار را برای گروه دوم سادهتر کرد.
با گذشت زمان کمتر شدن آب موجود در پیست، گاراژ تیمها جنبوجوش زیادی به خود دید و تیمها در حال آمادهسازی موتورهای پشتیبان بودند. اما تغییر شرایط خیلی زیاد نبود و کسی تعویض موتور انجام نداد.
در چند دور نهایی مسابقه مارکز فاصله خود را با پتروچی کم کرد و دو دور مانده به پایان مترصد فرصتی برای سبقت از پتروچی بود. او در آغاز دور آخر در کنار پتروچی پیش رفت و در پیچ اول، سبقت خود را نهایی کرد. او دور آخر را بسیار خوب موتورسواری کرد و بهترین زمان مسابقه را حدود نیم ثانیه بهبود بخشید و مقتدرانه از خط پایان گذشت.
وینیالز، پیرو و میلر نیز در گروه دوم و بهعنوان نفرات چهارم تا ششم از خط پایان گذشتند. تیم یاماها امید داشت همانند ابتدای فصل، پیروزی دیگری را بهدست آورد اما این امر محقق نشد و امید آنها برای کسب قهرمانی، کمرنگ شد.
از ۲۳ موتورسوار شروعکننده مسابقه، ۱۷ نفر مسابقه را تمام کردند که در شرایط خیس و لغزنده پیست امری طبیعی است. البته آندره ایانونه به دلیل نامعلومی، خود از مسابقه خارج شد و به گاراژ رفت. یوهان زارکو نیز کمی مانده به پایان مسابقه با مشکلی در موتور خود مواجه شد، او که دریافت موتورش قادر به ادامه حرکت نمیباشد، با هل دادن موتور، آن را بهعنوان پانزدهمین موتور، از خط پایان عبور داد.
جدول مسابقه جایزهبزرگ موتو جی پی سنمارینو
رده | موتورسوار | تیم | سرعت متوسط | زمان/ فاصلهزمانی |
۱ | Marc MARQUEZ | Repsol Honda Team | ۱۴۰.۰ | ۵۰’۴۱.۵۶۵ |
۲ | Danilo PETRUCCI | OCTO Pramac Racing | ۱۳۹.۹ | +۱.۱۹۲ |
۳ | Andrea DOVIZIOSO | Ducati Team | ۱۳۹.۵ | +۱۱.۷۰۶ |
۴ | Maverick VIÑALES | Movistar Yamaha MotoGP | ۱۳۹.۲ | +۱۶.۵۵۹ |
۵ | Michele PIRRO | Ducati Team | ۱۳۹.۱ | +۱۹.۴۹۹ |
۶ | Jack MILLER | EG 0,0 Marc VDS | ۱۳۸.۹ | +۲۴.۸۸۲ |
۷ | Scott REDDING | OCTO Pramac Racing | ۱۳۸.۵ | +۳۳.۸۷۲ |
۸ | Alex RINS | Team SUZUKI ECSTAR | ۱۳۸.۴ | +۳۴.۶۶۲ |
۹ | Jonas FOLGER | Monster Yamaha Tech 3 | ۱۳۷.۶ | +۵۴.۰۸۲ |
۱۰ | Bradley SMITH | Red Bull KTM Factory Racing | ۱۳۷.۴ | +۵۷.۹۶۴ |
۱۱ | Pol ESPARGARO | Red Bull KTM Factory Racing | ۱۳۷.۳ | +۱’۰۰.۴۴۰ |
۱۲ | Alvaro BAUTISTA | Pull&Bear Aspar Team | ۱۳۶.۵ | +۱’۱۷.۳۵۶ |
۱۳ | Cal CRUTCHLOW | LCR Honda | ۱۳۵.۷ | +۱’۳۵.۵۸۸ |
۱۴ | Dani PEDROSA | Repsol Honda Team | ۱۳۵.۶ | +۱’۳۸.۸۵۷ |
۱۵ | Johann ZARCO | Monster Yamaha Tech 3 | ۱۳۴.۶ | +۲’۰۲.۲۱۲ |
۱۶ | Loris BAZ | Reale Avintia Racing | ۱۳۴.۳ | ۱ Lap |
۱۷ | Karel ABRAHAM | Pull&Bear Aspar Team | ۱۳۳.۱ | ۱ Lap |
Tito RABAT | EG 0,0 Marc VDS | ۱۳۶.۴ | ۹ Laps | |
Andrea IANNONE | Team SUZUKI ECSTAR | ۱۳۶.۱ | ۱۲ Laps | |
Sam LOWES | Aprilia Racing Team Gresini | ۱۳۷.۱ | ۱۳ Laps | |
Aleix ESPARGARO | Aprilia Racing Team Gresini | ۱۳۷.۴ | ۱۵ Laps | |
Hector BARBERA | Reale Avintia Racing | ۱۳۷.۴ | ۱۷ Laps | |
Jorge LORENZO | Ducati Team | ۱۳۸.۵ | ۲۲ Laps |
حال مارک مارکز، مدافع عنوان قهرمانی موتو جی پی، ۱۹۹ امتیازی شده و در صدر جدول ردهبندی موتورسواران قرار گرفت. وینیالز که اوایل فصل پیشتاز جدول بود و اختلاف خوبی با بقیه داشت، حال ۱۶ امتیاز از پیشتازان عقب افتاده و هم تیمی او ولنتینو روسی نیز، با ۱۵۷ امتیاز نفر بعدی رده بندی است.
رده | موتورسوار | موتور | ملیت | امتیاز |
۱ | Marc MARQUEZ | Honda | SPA | ۱۹۹ |
۲ | Andrea DOVIZIOSO | Ducati | ITA | ۱۹۹ |
۳ | Maverick VIÑALES | Yamaha | SPA | ۱۸۳ |
۴ | Valentino ROSSI | Yamaha | ITA | ۱۵۷ |
۵ | Dani PEDROSA | Honda | SPA | ۱۵۰ |
۶ | Johann ZARCO | Yamaha | FRA | ۱۱۰ |
۷ | Danilo PETRUCCI | Ducati | ITA | ۹۵ |
۸ | Cal CRUTCHLOW | Honda | GBR | ۹۲ |
۹ | Jorge LORENZO | Ducati | SPA | ۹۰ |
۱۰ | Jonas FOLGER | Yamaha | GER | ۸۴ |
۱۱ | Alvaro BAUTISTA | Ducati | SPA | ۶۲ |
۱۲ | Scott REDDING | Ducati | GBR | ۵۴ |
۱۳ | Jack MILLER | Honda | AUS | ۵۳ |
۱۴ | Aleix ESPARGARO | Aprilia | SPA | ۴۳ |
۱۵ | Loris BAZ | Ducati | FRA | ۳۹ |
۱۶ | Andrea IANNONE | Suzuki | ITA | ۳۳ |
۱۷ | Pol ESPARGARO | KTM | SPA | ۳۱ |
۱۸ | Karel ABRAHAM | Ducati | CZE | ۲۸ |
۱۹ | Alex RINS | Suzuki | SPA | ۲۷ |
۲۰ | Tito RABAT | Honda | SPA | ۲۷ |
۲۱ | Hector BARBERA | Ducati | SPA | ۲۳ |
۲۲ | Michele PIRRO | Ducati | ITA | ۱۸ |
۲۳ | Bradley SMITH | KTM | GBR | ۱۴ |
۲۴ | Mika KALLIO | KTM | FIN | ۶ |
۲۵ | Sam LOWES | Aprilia | GBR | ۲ |
۲۶ | Sylvain GUINTOLI | Suzuki | FRA | ۱ |
۲۷ | Takuya TSUDA | Suzuki | JPN |
:::فرشاد:::
۱۹ شهریور ۱۳۹۶دوستان کسی اطلاعی داره که چرا کاوازاکی تو این رقابتها حضور نداره؟
BMW
۱۹ شهریور ۱۳۹۶چون توان مالی شو نداره.
:::فرشاد:::
۱۹ شهریور ۱۳۹۶مطمئنی؟! کاوازاکی برند سطح بالاییه، محصولات گرونی هم تو قفسه فروشش داره، عجیبه که توان مالی نداشته باشه.
BMW
۲۰ شهریور ۱۳۹۶نمیدونم والا من اینو قبلا پرسیده بودم یکی از بچه ها ته توشو درآورد و اینو رو در جواب گفت که مدیر عامل کاوازاکی گفته این مسابقات برای ما گران است.
BMW
۱۹ شهریور ۱۳۹۶مارکز واقعا فوق العادس
عطا
۱۹ شهریور ۱۳۹۶موتور سواری اونم چه موتوری یه مونور وحشی تو زمین خیس. خیل خیلی سخته حتی از کنکور ما !