مسابقات

پیروزی مرسدس در روز بدشانسی فراری، همیلتون و پادشاهی در سوچی

مسابقه گرندپری روسیه در سوچی یک اتفاق خاص داشت. پول پوزیشن چارلز لکلرک که چهارمین پول پوزیشن متوالی او در این فصل بود، نشان می‌داد که یک رقابت داغ بین فراری و مرسدس در پیش خواهد بود. همیلتون و فتل هم خط دوم و سوم را در اختیار داشتند.


شروع مسابقه با استارت طوفانی فتل همراه بود. او به سرعت از همیلتون و سپس از لکلرک سبقت گرفت. هرچند راننده هم‌تیمی او مقاومتی نیز در این راه نکرد و شاید این استراتژی از پیش تعیین شده فراری بود. اما دیری نگذشت که حرف و حدیث‌ها در رادیوی فراری آغاز شد. لکلرک انتظار داشت تا فتل جایگاه او را پس دهد و از سویی فتل نیز در شرایط مسابقه بسیار سریع‌تر بود و فاصله خوبی با لکلرک باز کرده بود و تیم نیز لکلرک را به بردباری دعوت می‌کرد. فتل تا آنجا پیش رفت و سریع‌ترین دورهای پیست را زد که فاصله‌اش از هم‌تیمی‌اش بیش از ۴ ثانیه شد و لکلرک نیز امکان نزدیکی به او را نداشت.


با این وجود مسابقه تا نیمه‌های آن با همین روند و بدون هیجان خاصی پیگیری شد. شاید در این لحظات انتظار می‌رفت تا شاهد یک و دوی فراری باشیم و نهایتاً جای دو راننده با دستورات تیمی تغییر نماید. مرسدس‌ها نیز در تعقیب فراری اما ناتوان از رسیدن به آن‌ها بودند.


با این وجود سرنوشت این مسابقه به همان شکلی که پیش‌بینی می‌شد رقم نخورد. ابتدا لکلرک وارد پیت لین شد و تایرهای خود را تعویض کرد اما فتل چند دوری در مسابقه باقی ماند و همین موضوع و تمام شدن تایرهای عقب او باعث از دست دادن زمان توسط او شد و زمانی هم که به پیت‌استاپ رفت نتوانست همچنان جلوی لکلرک خارج شود و برتری خود را از دست داد. بدبیاری اصلی فتل اما کمی بعد اتفاق افتاد و خودروی او با مشکل فنی در میانه پیست متوقف شد. فتلی که می‌توانست یکی از سکوهای این مسابقه را از آن خود کند در کمال ناباوری این مسابقه را نیمه‌تمام گذاشت. بدتر از آن، ورود خودروی ایمنی و تعویض مجدد تایر خودروها مشکل دیگری را برای لکلرک رقم زد و او در پشت سر مرسدس‌ها قرار گرفت.

هرچند در ادامه مسابقه چند تلاش نصفه‌نیمه از لکلرک برای عبور از بوتاس را شاهد بودیم اما این اتفاق تا پایان مسابقه نیافتاد. در نهایت مرسدس در روزی که چندان امیدی به پیروزی در آن نداشت توانست سکوهای اول و دوم را از آن خود کند.


با این وجود خیزش فراری و احیای فتل و درخشش لکلرک می‌تواند در ادامه فصل رقابت‌های نزدیک‌تر و هیجان‌انگیزتری را رقم بزند. فتل بهترین راننده این مسابقه به انتخاب تماشاگران شد و امتیاز سریع‌ترین دور مسابقه نیز به لوئیس همیلتون رسید.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۷ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (353 ديدگاه)

    اصلا انتظار چنین رتبه هایی به عنوان هوادار مرسدس نداشتم با این حال دم مرسدس گرم کلا مرسدس تو مدیریت کردن مسابقه خوبه. ناگفته هم نماند که اگه فراری اول و دوم میشد شاهد یه جنگ تمام عیار بین مرسدس و فراری بودیم و قطعا جذابیت مسابقات در ادامه بیشتر میشد

  2. Behrouz. anzali

    ۷ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    خیلی جالب بود حرفهای سباستیان وتل تو رادیو وقتی که بعلت خرابی بازیابی انرژی کنار کشید .: گفت اون v12 های لعنتی رو برگردونین :!! واقعا روح فرمول ۱ رو گرفتن و فقط جسمش مونده.

  3. فرهاد تابش

    ۷ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (6 ديدگاه)

    چقدر تکراری شده
    همش مرسدس و فراری
    همش همیلتون و بتاس و لکلرک و فتل

    بابا پس بقیه تیم ها چی میشن؟

    1. mehran.Jy

      ۷ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (232 ديدگاه)

      داداش مثل اینکه شما چندان در جریان نیستی
      تا همین ۳ مسابقه پیش ۵سال بود فقط مرسدس بود. باز خدا رو شکر ?

  4. کوشا

    ۷ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (220 ديدگاه)

    !!!Ah shit… here we go again

  5. Fa

    ۷ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    حق وتل را خوردند اون هم از قصد ماشین رو خراب کرد تا ی درسی به تیم بده ، به نظر من

  6. الیور تویست

    ۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (25 ديدگاه)

    به قول وتل .که بعد از خارج شدن از مسابقه تو رادیو میگه ، V12 های لعنتی رو برگردونید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا