چارلز لکلرک میرفت تا بزرگترین واقعه زندگی خود را در اولین فصل حضورش در تیم فراری رقم بزند. این راننده جوان برای نخستین بار توانسته بود پول پوزیشن را نیز در کارنامه خود وارد کند و جلوتر از رانندگان نامداری چون لوئیس همیلتون و همتیمیاش سباستین فتل مسابقه را آغاز نماید. اما پایان این داستان برای او همین قدر شیرین نبود و به تلخی گرایید.
تیم فراری برخلاف مسابقه نخست در استرالیا در تعیین خط بسیار امیدوارانه ظاهر شد و دو راننده این تیم خط اول و دوم را به دست آوردند. نکته جالب اینکه لکلرک جوان که این فصل جانشین رایکونن شده جلوتر از فتل که در ظاهر راننده نخست تیم است قرار گرفت.
هرچند استارت مسابقه برای لکلرک چندان جالب از آب درنیامد و فتل و بوتاس از او عبور کردند اما جنگندگی او و ثبت تایمهای بسیار سریع پیست باعث شد تا مجدداً به پیشتاز مسابقه تبدیل شود. از سویی رقابت بین فتل و همیلتون هم در پشت سر لکلرک جالب بود ابتدا فتل توانست از همیلتون سبقت بگیرد. پیت استاپ دو راننده هم تغییری در جایگاه آنها وارد نکرد اما سرانجام سرعت بالای همیلتون و سبقتگیری او فتل را جا گذاشت و البته با اسپین این راننده فراری هم همراه شد. خودروی فراری فتل بدون برخوردی در این صحنه دچار نقص شد و باله جلوی آن کنده شد و به زیر ماشین رفت. این موضوع باعث شد تا فتل ناچار به پیت رفته و باله جدیدی را نصب کند.
این مسابقه نشان داد که انتخاب چارلز لکلرک جوان بهجای کیمی رایکونن باسابقه در تیم فراری، تصمیمی صحیح بوده و آیندهای درخشان را برای او میتوان انتظار داشت. او سریعترین راننده این مسابقه بود و عنوان بهترین راننده این مسابقه را نیز با ۵۰.۲۳ درصد آرا از تماشاگران بدست آورد. همچنین اگر تیم فراری بتواند قابلیت اطمینان خودروهای خود را بهبود بخشد پیروزیهای بیشتر و رقابت نزدیکتری را از آنها شاهد خواهیم بود.
با گذشت دو مسابقه از این فصل، والتری بوتاس با ۴۴ امتیاز و یک امتیاز بیشتر از همتیمی خود لوئیس همیلتون در صدر جدول قرار دارد. مکس ورشتاپن از ردبول هم با ۲۷ امتیاز سوم است. لکلرک و فتل هم ۲۶ و ۲۲ امتیاز رتبههای چهارم و پنجم را در اختیار دارند.
[دانلود ویدئو]
Abbas
۱۲ فروردین ۱۳۹۸من نصف بیشتر مسابقه رو دیدم،لکلرک عجیب سریع میروند ولی امان از بد بیاری،همیلتون هم حقش پیروزی بود چون با اختلاف یکی از بهتریناس
یانکی
۱۲ فروردین ۱۳۹۸قابل پیش بینی ترین مسابقات تاریخ.آخر فصل 1بنز2فراری3ردبول بقیه هم که فقط دارن پول حروم میکنن و بیخودی میچرخن.یه زمانی هر چی بود صدایه قشنگی داست الان هیچی نداره.کاش میشد رالی wrc رو پخش میکردن.در ضمن تو فرمول1 پایین ترین راننده رو پشت بنز بزاری سکو کسب میکنه.راننده کم اثر ترین عنصره حتی لاستیکا تاثیرشون بیشتره.
Mor
۱۳ فروردین ۱۳۹۸باشه
حسین
۱۳ فروردین ۱۳۹۸یادمه تو برنامه تاپ گیر جیمز می حتی نتونست ماشین را 200 متر در مسیر مستقیم هدایت کنه اصلا نتونست با ماشینا فورمول1 رانندگی کنه چه با این حال که قبلش 1 ساعت بهش آموزش دادن و حتی ماشین را براش گرم کردن . الان شما داری میگی راننده تاثیر نداره؟
AMG 63
۱۲ فروردین ۱۳۹۸لکلرک راننده فوق العاده ایه ولى بى تجربگیشو اینجا نشون داد . وقتى کل مسابقه از ماکزیمم قدرت موتور ماشینت استفاده کنى باید منتظر همچین اتفاقایى هم باشى . به نظرم همیلتون هم عالى بود و تجربه اش و اتفاق باعث شد اول بشه
Ferrari
۱۳ فروردین ۱۳۹۸هیچ بی تجربگی درکار نبود یکی از سیلندرهای موتورش ازکارافتاد و هیچکس هم نگفت بخاطر فشار زیاد بوده مگه کشکه راننده الکی به موتور فشار بیاره؟؟ تمام اطلاعات موتور هر لحظه به تیم منتقل میشه مهندسانی که تو پیت وال نشستن حتی میدونن تو کدوم پیچ راننده با چند درصد فشار روی پدال گاز داره حرکت میکنه.پس هیچ فشار اصافه ای درکار نبوده.فقط بدشانس بود
AMG 63
۱۳ فروردین ۱۳۹۸از کار افتادن سیلندر میتونه باعثش فشار زیاد باشه !
کارى که ورشتپن سال پیش در مکزیک کرد رو یادت میاد ؟
میتونست همچنان با شرایطى که داشت به راحتى با اختلاف بیشتر قهرمان بشه ولى از مهندسا خواست تا قدرت موتورشو کاهش بدن قبل از اینکه اتفاقى رخ بده
Ferrari
۱۳ فروردین ۱۳۹۸دوست عزیز اولا پیست مکزیک موتور محور نیست انچنان دوما مکس تو مکزیک هیچ مشکلی نداشت بخاطر خراب شدن ماشین همتیمیش یعنی ریکاردو مکس ترسید و به تیمش گفت قدرتشو کاهش بدن بعدشم شما موتور فراری رو با رنو مقایسه میکنی؟؟؟ هیچ فشاری درکار نبود حتی یکبار هم تیم تو رادیو به لکلرک نگفت مشکل داری فشار نیار یا داری فشار زیادی میاری.راننده به اختیار خودش نمیتونه روی مودهای بالاتر بره و باید حتما از تیم اجازه بگیره.به این موارد دقت کنید
مصطفی
۱۲ فروردین ۱۳۹۸چه مسابقه ی جذابی بود، مثل برزیل پارسال شد، اگه تا آخر فصل همین باشه خوبه
Alireza
۱۲ فروردین ۱۳۹۸همیلتون از زیر سایه روزبرگ اومد بیرون خیلی بهتر شد
حمیدرضا
۱۲ فروردین ۱۳۹۸فراری منابع مرسدس رو نداره چه مالی چه فنی درسته خیلی خیلی ماشین های قدرتمندی داره ولی همیشه مهم ترین جاهای فصل ایرادات فنی و بدشانسی گریبانشونو میگیره
رنو هنوز شروع نکرده زد بغل هوندام انگار موتور خوبی رو برای مسابقات به ردبول داده
Ferrari
۱۲ فروردین ۱۳۹۸حاجی وقتی از چیزی سر درنمیاری الکی فتوا نده فراری ۲۰۱۸ بیشترین بودجه رو داشت تو تمام این سالها فراری بالاترین بودجه رو داشته و فصل قبل مطمئن ترین ماشین متعلق به فراری بود.۱۹ مسابقه دیگه مونده تا اخر فصل اگه مرسدس خراب نشد بعدش بیا بگو فراری منابع مرسدس رو نداره
علی
۱۲ فروردین ۱۳۹۸Below you can see the budgets of the teams for the upcoming season, compiled by Auto Bild.
Mercedes Approx. €450 million
Ferrari Approx. €430 million
Red Bull Approx. €350 million
McLaren Approx. €250 million
Renault Approx. €200 million
Sauber Approx. €135 million
Williams Approx. €135 million
Toro Rosso Approx. €125 million
Haas Approx. €110 million
Force India Approx. €110 million
Ferrari
۱۲ فروردین ۱۳۹۸امارت اشتباه داداچ اینارو من یکسال پیش دیدم
فراری با ۴۱۰ میلیون بودجه بالاترین بود مرسدس ۴۰۰ میلیون ردبول ۳۵۰ میلیون سوم بود.هرچیزی که به چشمتون میاد رو جاهای دیگه منتشر نکنید شاید اشتباه باشه
Erfan
۲۳ فروردین ۱۳۹۸چطور این همه بودجه میزاره وقتی درامدش یک دهم مرسدس ام نیست?
کیانوش۳۸
۱۲ فروردین ۱۳۹۸برای من یکی از جالبترین اتفاقات مسابقه حرکت ابیتبول٬ مربی تیم رنو بود که دشمنیش با ردبول و کریستین هورنر به خصوص بعد از فصل 2018 که ردبول قرارداد تامین موتورش رو با رنو فسخ کرد معروفه.
موقعی که ماشینای ریکاردو و هالکبرگ خراب شد ابیتبول بدون توضیح هیچگونه چرایی دستورای عجیبی به رانندهها داد که باعث شد کار امداد رسانی و خارج کردن ماشینای خراب سختتر بشه و نتیجه اینکه سیفتی کار مجبور شد تا آخر مسابقه توی پیست بمونه و ورشتاپن اجاره سبقت گرفتن از لکلرک رو پیدا نکنه تا سکویی هم نتونه بدست بیاره. خداییش یکی از زیباترین کثیف بازی کردنهایی بود که من به عمرم دیدم.
کیانوش۳۸
۱۲ فروردین ۱۳۹۸توضیح دقیقترش اینطوریه که بعد از اینکه ماشین ریکاردو کنار پیست متوقف شد به ریکاردو دستور داده شد که از ماشین دور بشه و فرمون رو به داخل ماشین برنگردونه که با تعجب ریکاردو همراه شد و همون موقع از راه دور چراغای قرمز رنگ ماشینمو روشن کردن که نشون دهنده اینه که ماشین مشکل الکتریکی پیدا کرده و خطر برقگرفتگی وجود داره و نباید به ماشین دست زد و تا رسیدن تکنسینها و مهندسای تیم رنو٬ ماشین نباید از جاش حرکت کنه و فرصت خوبی رو برای نگه داشتن سیفتی کار توی پیست فراهم کرد.
مصطفی
۱۲ فروردین ۱۳۹۸اسم توپ جمع کنای فوتبال بد در رفته، اینام این کاره ان :)
عرفان
۱۳ فروردین ۱۳۹۸اینا ک تو مسابقه معلوم نبود.. منبع شما کجاس؟
علی
۱۲ فروردین ۱۳۹۸دوستان من دیروز هر لینکی رو گشتم نتونستم پخش زنده فرمول ۱ رو پیدا کنم. شبکه ورزش هم که ماشالا تو باغ نبود اصلا… میشه یه لینکی رو به اشتراک بذارید
مصطفی
۱۲ فروردین ۱۳۹۸من از آنتن دیدم
مسعود
۱۲ فروردین ۱۳۹۸شبکه ام بی سی پرشیا رو ببین. کل تمرینات و تایمگیری و مسابقه رو هم رایگان پوشش میده
Turk_AZ
۱۲ فروردین ۱۳۹۸از اینجا میتونی به ر احتی تماشا کنی
http://motorsports-stream.com
همیشه با گزارشگری Skysport و حتی روزهای تمرین رو میتونی ببینی
Mohammadreza
۱۲ فروردین ۱۳۹۸من طرفدار فراری هستم ولی شخصا خوشحال شدم این اتفاق برای لکلرک افتاد
این اتفاق (قهرمان نشدن با وجود اینکه قهرمانی تمام و کمال حقش بود)باعث میشه در ادامه فصل جری تر بشه درحالی که ممکن بود این قهرمانی تا مدتی ارضاش کنه