مسابقات

مسابقه فرمول یک ایتالیا، خیزش مرسدس در خانه فراری

شروع مسابقه گرندپری مونزا ۲۰۱۸ با پیشتازی کیمی رایکونن همراه بود. رایکونن در دور تعیین خط نیز رکورد سریع‌ترین دور تاریخ این پیست را زده بود و دومی سباستین فتل نیز نوید روزی وب برای فراری در مسابقه خانگی و در حضور تماشاگران پرشور ایتالیایی را می‌داد.


پشت سر رانندگان فراری هم مرسدس‌ها قرار داشتند. اما در همان دور اول برخورد فنل با لوئیس همیلتون در پیچ باعث اسپین و آسیب خودروی او شد و تقریباً در همان ابتدا امیدهای سکوی او را در این مسابقه بر باد داد. فتل بعد از تعمیر جلوبندی و ورود دوباره به مسابقه از رده هیجدهم، با جنگندگی نشان داد که مسابقه برای او تمام نشده است.

در طول مسابقه همیلتون و رایکونن چند بار رده‌های خود را با هم جابجا کردند اما در این میان بوتاس با فداکاری خود با تایرهای فرسوده، به مدت زیادی روبروی رایکونن دفاع کرد تا فاصله هم‌تیمی او یعنی همیلتون با رایکونن از ۱۸ ثانیه کاهش یابد. این مقاومت بوتاس که البته با دستور تیمی هم صورت گرفت تا آنجا پیش رفت که تایر نوی سمت چپ عقب رایکونن تاول زد. موضوعی که نهایتاً بسیار به کمک مرسدس آمد و همیلتون بعد از کمی رانندگی پشت سر کیمی رایکونن، سرانجام از او سبقت گرفت.


حتی در انتهای مسابقه بیم این می‌رفت که رایکونن با مشکل تایر، این مسابقه را از دست بدهد اما سرانجام او توانست سکوی دوم را از آن خود کند. کیمی رایکونن همچنین به‌عنوان بهترین راننده این مسابقه نیز انتخاب شد. عنوانی که می‌توانست به فتل هم تعلق گیرد که خود را از رده آخری تا چهارمی بالا کشید. بوتاس نیز که در دورهای پایانی با ورشتاپن درگیر بود به علت برخوردی که با او داشت و از پیست خارج شد، نهایتاً به‌عنوان چهارمین خودرو از خط پایان گذشت. هرچند با پنالتی و جریمه ورشتاپن در این برخورد، بوتاس جایگاه سومی را کسب کرد.

فراری تا پیش از شروع این مسابقه با خودروهای پرسرعت‌تر خود این امید را در بین هواداران ایجاد نموده بود که نتیجه‌ای درخشان در این پیست ثبت نماید اما وقایع این مسابقه نشان داد که مرسدس را هم نباید دست‌کم گرفت.


در این مسابقه آلونسو و ریکاردو هم در میانه مسابقه به علت مشکل فنی، مجبور به ترک رقابت شدند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. Mohammadreza

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (870 ديدگاه)

    دیگه حالم از قهرمانی مرسدس بهم میخوره قوانین فرمول 1 باید تغییرات اساسی درش ایجاد بشه تا اینطور سلطه ها و سکوهای تکراری از بین برن
    برا مثال بنظرم باید یه شرکت موتور یکسان برای همه تیم های حاضر در مسابقات طراحی کنه و هر تیمی خواست تو مسابقات شرکت کنه بره موتور رو خریداری کنه و حق ارتقا و دستکاری هم نداشته باشه.
    بنظرم تیم ها همونطور که از تایر های یکسان استفاده میکنن باید از موتورهای یکسان هم استفاده کنن

    1. Mohammadreza

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (870 ديدگاه)

      اینکار خیلی فواید داره برای مثال چون دیگه قوانین محدود کننده ای وجود نخواهد داشت میتونن موتور بسیار قوی تر و سبک تر با نقطه ثقل پایین تر نصب کنن از اونطرف میتونن عرض خوردو هارو کم کنن تا سبقت ها بیشتر بشه
      کلا تو یه رقابت هرچی رقبا فاصله شون از هم کمتر باشه اون رقابت جذاب تر میشه
      اینطوری هم خودرو ها بطور قابل توجهب سریع تر میشن ودیگه نمیبینم که یه خودرو لمانز پاشه بیاد رکورد یه پیستو جابجا کنه، هم فاصلشون کمتر میشه
      و مطمئن باشین همچنان تیم های که الان مدعی قهرمانی ان مدعی باقی خواهند موند اما با اختلاف کمتر

      1. HAMID.HEMI

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (1198 ديدگاه)

        این میشه یک مسابقه ی راننده محور. در حالی که مسابقات فعلی شامل سه محور 1. فن آوری ساخت ماشین، 2.تیم پشتیبانی و استراتژی و 3. مهارت راننده هست که خیلی جذابیت بیشتری داره.
        ضمنا در اون حالت کمپانی های خودرو سازی مثل فراری و مرسدس دیگه انگیزه ای برای شرکت در این مسابقات نخواهند داشت.

    2. مصطفی

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (100 ديدگاه)

      صحبت های شما درسته، ولی فرمول 1 فقط رقابت بین راننده ها نیست، رقابت بین ماشین ها و شرکت های خودروسازی هم هست و بخشی از جذابیتش به همین برمیگرده، مثل موتوجی پی که تفاوتش با سوپربایک تقریبا همینه

    3. Khosrow

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2293 ديدگاه)

      حاجی میگم راننده ی همه ی تیم ها هم یه نفر باشه بهتر تره ..

    4. mehran911

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2115 ديدگاه)

      با عرض پوزش منم حالم از این کامنتها به هم میخوره
      به نظر میرسه اولین بارتون بوده رقابت موتور اسپرت میبینید
      .
      ی سوال چرا حالتون از عدم موفقیت تویوتا در WRC در برابر هیوندای ! و در داکار برابر پژو با اون حجم از تبلیغات و عدم موفقیتش در برابر آلمانی ها در لمانز به هم نمیخوره …؟!؟! از این موارد بسیار زیاده بخدا دیگه حوصله نوشتنش رو ندارم
      .
      فرمول یک در بالاترین سطح رقابت های موتور اسپرت قرار داره و قطعا هزینه ی بالا برای توسعه تکونولوژی ها بروز اجتناب ناپذیره
      FIA میتونه هزینه رو کاهش بده اما قطعا افراط در این کار به این رقابت ها صدمه میزنه و دیگه اسم این رقابت فرمول یک نخواهد بود
      رسیدن به سطح رقابتی در فرمول یک به چند سال زمان برای توسعه ی بی وقفه نیاز داره
      .
      امسال رقابت ها بسیار دیدنی ترشده
      در فراری مشکل فنی وجود نداره و از این نظر دست بالا رو داره امیدوارم تیمش در پیست به ثبات کامل برسه و رقابت برای قهرمانی تا ابوظبی ادامه داشته باشه

      1. Mohammadreza

        ۱۲ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (870 ديدگاه)

        مهران جان شما که اولین بارتون نیست دارید راجبه موتور اسپرت نظر میدی باید مودبانه تر هم صحبت کنی
        شما فک میکنی میکنی من دارم متعصبانه بخاطر این قضیه بی معنی المان و ژاپن این حرفو میزنم
        مطمئن باش اگه روزی تویوتا هم 5 بار پیدرپی قهرمان یسری مسابقات موتور اسپرت بشه من قطعا میام و میگم حالم از این مسابقات بهم میخوره
        دررابطه با تکنولوژی و… هم خودت میدونی دانش و هزینه ساخته شاسی خوب خیلی بالاست و مثال این قضیه تیم ردبوله که با دانش ساخت شاسی عالی خودشو مدعی کرده
        دراخر دوست عزیز هرچند میدونم در باره تویوتا کینه بدل داری ولی چنتا خودرو ساز که اصلا ماشیناشون اینجاهم نمیان ارزش نداره به یکی بگی حالم از کامنتت بهم میخوره

      2. HAMID.HEMI

        ۱۲ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (1198 ديدگاه)

        قبول دارم که شرایط تیمها عادلانه نیست. در واقع چند تا تیم که اصلا سیاه لشکرن. با وجود اینکه طرفدار فراری هستم ولی اینکه فتل به راحتی از بقیه ماشینا سبقت می گرفت و از رده 18 به رده پنجم رسید خیلی جالب نبود دیگه. بقیه ماشینا بجز مرسدس در برابرش مثل پیکان بودن.

  2. mahdy

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    این وقایع نشان نداد مرسدس را نباید دست کم گرفت این وقایع نشان داد هنوز هم نباید مرسدس را از بهترین ها ندانست

  3. HAMID.HEMI

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    تو برخورد فتل و همیلتون مقصر اصلی همیلتون بود ولی نمیدونم چرا همه اینقدر راحت از کنار این قضیه گذشتن.

    1. 44..44

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من نمیدونم واقعا چرا فتلیا اینجورین؟ اقا برخورد مسابقه ایی بود و از هر کارشناس بیطرفی هم بپرسی میگن فتل مقصر بود دیگه برای همه ثابت شده فتل زمانی که تحت فشاره دست گل به آب میده همیشه باید یه رایکونن پشتش باشه که ساپرتش کنه:/

  4. madjidiano rolambo

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    تبریک به مرسدس . آپدیت جدید خیلی به کار آمد
    همیلتون هم عالی بود
    استراتژی مرسدس هم بی‌نظیر … بدجوری به فراری رودست زدن

    هنوز خیلی زوده که تکلیف قهرمان این فصل روشن بشه ولی دوست دارم واسه تنوع هم که شده امسال شاهد قهرمانی فراری یا ردبول یا هر تیم خوب دیگه‌ای باشیم ، بعد باز فصل بعد دوباره مرسدس قهرمان بشه!!!

  5. مسعود

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (221 ديدگاه)

    چه میکنه دکتر زیچه
    یه انرژی دیگه ای با خودش داره

  6. mohsen

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    دیگه تیم پشتیبانی فراری داره میره رو اعصابم
    بهترین ماشین و راننده ها رو داریم ولی واسه خاطر اشتباه اینا هی ضربه میخوریم!

  7. بهزاد

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2545 ديدگاه)

    پایه اصلی فرمول یک که به زیباییش کمک کرده همین تفاوت های سازنده ها و خودروهاشون هست وگرنه با یک خودرو برابر مسابقه بی روح میشه.
    مشکل اصلی که چند ساله گرفتاری ایجاد کرده و کمتر بهش توجه شده اسپانسرها و برندهای اصلی هست.
    عملا قوانین به دست سه تیم مرسدس ، فراری و رنو و پیرلی تایر ساز وضع میشه!
    آیرودینامیک پیچیده و پر هزینه
    موتورهای پیچیده و پر هزینه
    و همینطور تایرهایی که باب میل خریدار نهایی طراحی و تولید میشه.(خارج از مسابقه)
    اگر مافیای این رشته در قوانین دخل و تصرف کمتری داشته باشند بدون شک به جای تیم های توروروسو ، هاس ، سائوبر و فورس ایندیا شرکت هایی مثل bmw و تویوتا ، پورشه ، فورد و… حضور خواهند یافت و اختلاف تیم ها کمتر خواهد شد.
    و همینطور رقابت بین دو یا سه تایر ساز.
    به هر روی این رشته هم مثل لیگ های فوتبال که دو تیم اکثرا قهرمان میشن میباشد و اگر بیشتر هزینه کنید سکو به شما میرسه و تیمی که به زور 100 میلیون دلار هزینه میکنه نمیتونه ماشینی در سطح تیم هایی که نزدیک 500 میلیون دلار خرج میکنند داشته باشن.

  8. سیامک . ص

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (149 ديدگاه)

    بوتاس یه فرمانبر کامله ، مثل بره !
    اطاعت از فرامین رادیوئی تیمش منو یاد روبنس باریچلو زمان شوخاخر میندازه که بی چون و چرا دستورات را اجراء میکرد … با این تفاوت که هرچی بوتاس تفلون و نچسبه ، برعکس باریچلو دوست داشتنی بود .

  9. احمد

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بوتاس راننده ی بود که با تایر سوپر سافت حداقل ۳ دور توی تعیین خط و ۳۵ دور توی مسابقه که ۲۸ دورش پشت ورشتپن دور زد این نشون از مهارت بالای این رانندس حالا اگه دستور تیمی بهش میدن مجبوره رانندگی برای تیمه مرسدس آرزوی هر رانندیه میتونه باشه برای همین انقدر زود قضاوت نکنید.

  10. بهزاد

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2545 ديدگاه)

    بنده خودم طرفدار فراری هستم و این داستان مسخره دفاع بوتاس معلوم نیست از کجا دراومده!
    بوتاس کارش روندن ماشین هست و اگر دیر یا زود به پیت استاپ میره بهش ارتباطی نداره.
    چند سال پیش پتروف با دفاع و حفظ جایگاهش باعث شد شانس سوم قهرمانی که فتل بود قهرمان بشه و مگر میشه به راننده ای بگید رده را واگذار کن!
    و مهمتر از همه ی اینها اختلاف سطح رانندگی هست که همیلتون قطعا در بیش از70 درصد پیست ها از بوتاس سریعتره و نمیشه توقع داشت تیم روی راننده کندتر تمرکز کنه!
    یکی قهرمان میشه و یکی فقط امتیاز میاره و این بهترین سیاست تیم ها در فرمول یک هست.

  11. david

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (55 ديدگاه)

    امسال فراری با مرسدس تقریبا در یک سطح هستن اگه امسال قهرمانی تیمی و راننده را نگیره گند زده هم از نظر استراتژی تیمی و هم از نظر راننده
    اگه فراری دنبال قهرمانی هست باید فرناندو آلونسو رو استخدام کنه وگرنه خیلی وقته که آبی از وتل گرم نشده فراری داره سرمایشو حروم میکنه

  12. الف.ی

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    مرسی مرسدس
    بازم تو خونه فراری، شکستش داد
    The Best or Noting

    1. الف.ی

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (1765 ديدگاه)

      nothing

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا