راند دوم مسابقه فرمول یک بریتانیا، اولین پیروزی فصل مکس ورشتاپن

یک‌شنبه 19 مرداد 1399 - 15:53
مطالعه 6 دقیقه
Verstappen 1
بعد از یک مسابقه عجیب و پرتنش در دورهای پایانی در سیلورستون، راند دوم هم این توقع را ایجاد کرده بود که تا لحظات انتهایی مسابقه منتظر هیجان باشیم....
تبلیغات

بعد از یک مسابقه عجیب و پرتنش در دورهای پایانی در سیلورستون، راند دوم هم این توقع را ایجاد کرده بود که تا لحظات انتهایی مسابقه منتظر هیجان باشیم. این هفتادمین سالگرد مسابقات گرندپری فرمول یک نیز بود.

والتری بوتاس، این بار جلوتر از هم تیمی خود پول پوزیشن را به دست آورده بود و نیکو هالکنبرگ، راننده موقت تیم ریسینگ پوینت که جانشین سرجیو پرز کرونایی شده هم رده سوم را به دست آورده بود. البته این هفته ریسینگ پوینت با چالش اعتراض و شکایت سایر تیم‌ها مخصوصاً رنو مواجه شده بود و سرانجام به علت کپی سیستم ترمز خودروی فصل قبل مرسدس، جریمه مالی و کسر 15 امتیازی شد ولی رانندگان این تیم امتیازات خود را حفظ کردند.

استارت مسابقه با پیشتازی بوتاس همراه بود. در این بین فتل در رده دوازدهم کنترل خودروی خود را از دست داد و تا رده آخر سقوط کرد. طبق معمول این فصل دو راننده مرسدس و پشت سر آنها مکس ورشتاپن، امیدهای اول سکو بودند.

بعد از نخستین پیت‌استاپ راننده‌های مرسدس، این ورشتاپن بود که با استراتژی متفاوت، با تایرهای هارد خود تا دور 27 در پیست باقی ماند و سریع‌ترین دورها را هم زد. او بعد از خروج از پیت‌استاپ پشت سر بوتاس وارد پیست شد اما خیلی سریع و به راحتی حریف خود را پشت سر گذاشت و به رده اول بازگشت. سرعت بسیار بالای ورشتاپن در این مسابقه باعث تعجب همه شده بود. البته مشکل مرسدس با تایرهای خود نیز مزید بر علت بود.

ورشتاپن اما چند دور بعد مجدداً به پیت‌استاپ رفت و دوباره تایرهای هارد انداخت. بوتاس هم هم‌زمان با او همین کار را کرد. اما مرسدس استراتژی همیلتون را تغییر داد و همیلتون را با وجود مشکل در تایرها همچنان در پیست نگاه داشت تا شاید بتواند با همان یک پیت‌استاپ مسابقه را تمام کند اما این اتفاق هرگز رخ نداد و همیلتون مجبور شد در دور 42 تایرهای خود را تعویض کند. او ده دوری فرصت داشت تا با تایرهای تازه‌تر خود فاصله بالای ده ثانیه‌ای خود با ورشتاپن را کاهش دهد. با این وجود ورشتاپن کنترل مسابقه را در دست داشت و با حفظ فاصله خود با رانندگان مرسدس، اولین پیروزی این فصل خود را در این مسابقه جشن گرفت.

در دو دور به پایان مسابقه، همیلتون توانست رتبه دوم را از بوتاس پس بگیرد.  لکلرک هم چهارم شد. این اولین مسابقه این فصل بود که قهرمانی غیر مرسدسی داشت و این موضوع می‌تواند کمی چاشنی هیجان این مسابقات را افزون کند.  فقط کاش فراری هم می‌توانست در این هماوردی، به جمع مدعیان اضافه شود.

مکس همچنین با این نمایش فوق‌العاده، بهترین راننده این مسابقه از دید بینندگان هم شناخته شد. لوئیس همیلتون هم امتیاز سریع‌ترین دور را از آن خود کرد.

[دانلود ویدئو]

رده بندی رانندگان مسابقات فرمول یک (2020)

رتبه

نام راننده

ملیت

تیم

امتیاز

1

لوئیس همیلتون

بریتانیا

مرسدس

347

2

والتری بوتاس

فنلاند

مرسدس

223

3

مکس ورشتاپن

هلند

ردبول ریسینگ-هوندا

214

4

سرجیو پرز

مکزیک

ریسینگ پوینت

125

5

دنیل ریکاردو

استرالیا

رنو

119

6

کارلوس ساینز

اسپانیا

مکلارن-رنو

105

7

الکساندر آلبون

تایلند

ردبول ریسینگ-هوندا

105

8

چارلز لکلرک

موناکو

فراری

98

9

لندو نوریس

بریتانیا

مکلارن-رنو

97

10

پیر گسلی

فرانسه

آلفاتوری-هوندا

75

11

لنس استرول

کانادا

ریسینگ پوینت

75

12

استبان اکون

فرانسه

رنو

62

13

سباستین فتل

آلمان

فراری

33

14

دنیل کیات

روسیه

آلفاتوری-هوندا

32

15

نیکو هالکنبرگ

آلمان

ریسینگ پوینت (راننده ذخیره)

10

16

کیمی رایکونن

فنلاند

آلفارومئو

4

17

آنتونیو جیوویناتزی

ایتالیا

آلفا رومئو

4

18

جورج راسل

بریتانیا

ویلیامز-مرسدس

3

19

رومن گروژان

فرانسه

هاس-فراری

2

20

کوین مگنوسن

دانمارک

هاس-فراری

1

21

نیکولاس لطیفی

کانادا

ویلیامز-مرسدس

0

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.