فصلی دیگر و قوانینی جدیدتر! اما این بار کتاب قانون اجازه خواهد داد تا خودروها سریعتر باشند.
بهطور متناقضی پیشرفتهترین مسابقات موتوراسپورت دنیا همیشه تحت تأثیر استانداردها، قوانین و… وضع شده از سوی FIA بوده تا فاصلهی کم بین تیمها حفظ شود. همین موارد باعث شده تا مهندسان توجه بسیار زیادی به جزئیات هر خودرو داشته باشند و البته به دنبال روشهای جدید توسعهای به منظور شکست رکوردهای طی یک دور پیست بروند.
برای نمونه زمانی که خودروهای مجهز به پیشرانهی ۶ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی مدرن معرفی شدند بهطور چشمگیری از نمونههای ۸ سیلندر کندتر بودند اما هماکنون آنها به اندازهی عصر خودروهای ۱۰ سیلندر قدرتمند هستند.
و البته سال آینده هیجان بیشتر خواهد بود چراکه قوانین FIA برای سال بعد بیشتر روی پرفورمنس تمرکز کرده که این امر به خاطر تیمهایی است که به دنبال چیزی چالشبرانگیزتر و البته جذابتر برای ما هستند.
در حقیقت هر چیز خودروهای جدید پهنتر خواهد بود از بال جلوی گرفته تا بال کم ارتفاعتر عقب. [دانلود ویدئو] علاوه بر این اصلاحات صورت گرفته، قطعات آئرودینامیک تری مثل بادگیرها نیز به خودروها اضافه خواهند شد؛ اما برای فهم هرچه بیشتر با رانندهی اسبق مسابقات فرمول ۱ آقای Karun Chandhok همراه میشویم: [دانلود ویدئو]
فرشاد سجادیان
۱۷ آبان ۱۳۹۵بیشتر از انتظارم تغییر داشتن. بهینه سازی خیلی مناسبیه، مخصوصا افزایش پهنای لاستیک ها که خیلی راحت میتونه میانگین سرعت کل مسابقات رو بالا ببره.
Mehrbod
۱۷ آبان ۱۳۹۵شاید سرعت های بالای 400 را هم دیدیم ..
شاید هم سبقت گیری در پیچ های تند ، به پیکارها برگرده..
MPH
۱۷ آبان ۱۳۹۵افزایش چسبندگی میتونه روی سرعت پیچیدن تاثیر بذاره و زمان طی پیست کم میشه ولی حداکثر سرعت تفاوت زیادی نمیکنه
MPH
۱۷ آبان ۱۳۹۵امسال بوتاس تونست به سرعت 372.5 برسه….
Mehrbod
۱۸ آبان ۱۳۹۵دوست من در همین پیکار مکزیک اگر بوتاس یا هر راننده دیگری می توانست با سرعت بیشتری وارد مستقیمی شود ، بی شک می توانست بیشینه سرعت بالاتری را داشته باشد .
همین افزایش چسبندگی و کاهش بلندی براگیر ، سرعت ورود به مستقیمی ها را می تواند تا 20 /30 کیلومتر در ساعت افزایش دهد و بی درنگ در سرعت نهایی اثر می گذارد.. موافقید ؟
MjM
۱۷ آبان ۱۳۹۵فرمول یک یه صنعته…یه صنعت فوق پیشرفته ، گرون و هیجان انگیز
سعید
۱۷ آبان ۱۳۹۵امیدوارم فراری با این تغییرات بتونه جای مرسدس بگیره
Mehrbod
۱۷ آبان ۱۳۹۵با افزون شدن پهنا خودروها و لاستیک هایشان ، در بسیاری از بخش های پیست ها ، دیگر نمی توان با ایمنی بالا پیشی گرفت و سرانجامی مانند چرخ روی چرخ رفتن در کمین رانندگان فصل دیگر است.. فکر کنم برخورد ها افزایش یابد..!
ارمان
۱۷ آبان ۱۳۹۵هرچقدر ادم بیشتر با جزعیاتش اشنا میشه بیشتر مخش صوت میکشه
فصل بعد حس میکنم مکلارن-هوندا بتونه یه کارایی انجام بده خیلی دارن رو بدنه ماشینشون کار میکنن شاهین جان شما که مطلب میزاری زحمت هم میکشی از فرمول یک یکم بیشتر بزار نفرات هم کمی قربال میشن ادم نفسی میکشه ?
Elemento
۱۷ آبان ۱۳۹۵جزئیات
سوت
غربال
میذاری
اگر به فکر آرامش روحی فردوسی و سعدی و حافظ هستی یا املا تمرین کن یا با دقت بنویس !
ACE
۱۷ آبان ۱۳۹۵.
برای شما واقعا زشته در 3 خط 4 غلط داشته باشی.
اونم کلمات خیلی ساده و پیش پا افتاده ی زبان فارسی.
در پنجم دبستان تفاوت گذاشتن و گزاشتن درس داده میشه
ارمان
۱۸ آبان ۱۳۹۵حق با شماست تایپ فارسی من محدود به کامنتهای پدال میشه
باید اعتراف کنم از ابتدایی املام ضعیف بود
تایپ فینگلیش هم پدر تایپ فارسی رو در میاره
با این حال به شما لایک میدیم و اشتباهم رو میپذیرم
ضمن اینکه خمزه ندارم انگار یا پیداش نمیکنم عین مینویسم ;)
آرمین
۳ آبان ۱۳۹۸اینجا کلاس املا نیست! به موضوع گزارش دقت کن.
TRX
۱۷ آبان ۱۳۹۵آقای احمد زاده میشه ازتون خواهش کنم یک مقاله از کانسپت mp4-x مکلارن که برای f1 هست تهیه کنید.
شاهین
۱۷ آبان ۱۳۹۵سلام
به روی چشم حتما
TRX
۱۷ آبان ۱۳۹۵سلام از ماست ممنون از لطفتون
احمد باقری
۱۷ آبان ۱۳۹۵هیجانش بیشتر میشه.
GOD BLESS AMERICA
۱۸ آبان ۱۳۹۵گویا
هیچ خبری از مسقف شدن خودروها نیست.
هیچ خبری از کاهش تعداد سیلندر ها نیست.
هیچ خبری از کاهش حجم موتورها نیست.
هیچ خبری از حذف سیستم DRS نیست.
هیچ خبری از سیستم آنتی لگ جدید (سوپرشارژر برقی) نیست.
هیچ خبری از کاهش چشمگیر آلایندگی و مصرف سوخت نیست.
هیچ خبری از سوخت جایگزین (مثل اتانول) در مسابقات نیست.
پس دقیقا چه شکری خوردن ؟
تمام اینها گواهی بر خدمت بی چون و چرای برگذار کنندگان مسابقات به غولهای نفتیه .
سیامک
۲۵ آبان ۱۳۹۵این فصل هم که فرراری با این نتایج حالمونو گرفت ، ببینیم فصل آینده چه گلی به سر طرفدارانش میزنه .
حیف این برند با بیشترین افتخارات F1 که این روزها حالش زیاد خوب نیست . حیف فتل که تو برزخ این روزهای فرراری گرفتار شده …. حیف تیم که فاقد انسجام و هماهنگییه … حیف !