مسابقات

مک‌لارن، باعث ایجاد فشار مثبت به رنو

آلِن پراست، قهرمان ۴ دوره‌ی مسابقات فرمول یک و مشاور تیم فرمول یک رنو، اظهار داشت قرارداد رنو و مک‌لارن برای فصل ۲۰۱۸، فشار مثبتی را به تیم رنو وارد می‌کند.

مک‌لارن برای فصل جدید از شرکت ژاپنی روی برگرداند و از پیشرانه‌های رنو استفاده خواهد کرد. بعضی‌ها در این مورد انتقاد  کرده‌اند که چرا رنو باید پیشرانه‌های یک تیم بزرگ دیگر را تأمین کند، درحالی‌که در فصل ۲۰۱۷، ردبول از مشکلات عدم قابلیت اطمینان در موتورهای رنو رنج می‌برد. اما آلن پراست این اتفاق را کاملاً مثبت می‌داند و پر از منفعت برای رنو.

این قرارداد مطمئناً فشار ایجاد خواهد کرد. زیرا یک تیم رقابت‌کننده‌ی دیگر را باید تأمین کنیم. اما میدانیم و امیدواریم که این یک فشار مثبت است. این‌که ما باید بقیه را شکست دهیم یک حقیقت است.

پراست گفت که تیم رنو در ۲۰۱۷ پیشرفت قابل‌توجهی داشته و ارتقا به جایگاه ششم تیمی در لحظات آخر فصل، پاداشی بود برای زحمات ما.

او افزود:

اگر به کل فصل نگاه کنیم، جایگاه ششم برای تیم ما خیلی هم بد نبود. در نیمه‌ی دوم فصل ما در بیشتر اوقات ازلحاظ عملکرد تیم چهارم بودیم. این یک بهانه نیست؛ اما عملکرد ما در ابوظبی نتیجه‌ی این بود که همه‌چیز را در کنار هم قراردادیم. با فشاری که بر ما وارد می‌شد، ما موفق به مدیریت همه‌چیز شدیم. اگر می‌خواستیم می‌توانستیم سریع‌تر هم باشیم.

همچنین او گفت که فاصله ما با تیم‌های پیشرو زیاد است؛ اما این‌که شروع به رقابت کرده‌ایم، نشانه‌ی مثبتی است. همچنین او گفت برای تیمی همچون رنو، ۶.۵ میلیون پاداش بیشتر به خاطر قرارگیری در جایگاه ششم نسبت به جایگاه هفتم، کمک خوبی است.

پول مهم است؛ چون وقتی پول بیشتری می‌گیرید، بقیه تیم‌ها پول کمتری می‌گیرند. و البته مسابقه آخر نیز خیلی مهم است، چون به کل تیم انگیزه کار در زمستان را می‌دهد. حال اعضای تیم فشار کمتری احساس می‌کنند و کار برای آن‌ها ساده‌تر است.

او در مورد انتقال کارلوس ساینز به رنو در اواسط فصل ۲۰۱۷ نیز صحبت کرد و آن را یک حرکت کلیدی دانست. اما به اعتقاد او نظر نهایی را باید در پایان فصل ۲۰۱۸ داد. جایی که بازار کاملاً باز است و راننده‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Babak

دانش‌آموخته‌ی مهندسی مکانیک، عاشق خودرو، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. F۲۲RAPTOR

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    این مقاله جواب اون افرادیه که میگن هوندا و رنو تو موتور اسپرت جایگاه و فعالیتی ندارن
    عزیزم مطالعتو ببر بالا بعد بیا مارو از فضایلت
    بهره مند کن

  2. علی

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (191 ديدگاه)

    با سلام
    دوست عزیز متاسفانه مگه شما خبر نداری همه ایرانیها سوپر کارشناس هستند و در همه زمینه ها کارشناس هستن اصلا کارشناس به دنیا میان …..باهاتون موافقم .البته امسال مک لارن کارش یه کم سخته چون موتور رنو با این طرحی که مک لارن داره همخونی نداره و اون دوباره باید قسمتهایی را از ماشین را طراحی کنه ولی مک لارن ماشین سازه و می دونه چه کار کنه امسال باید رنو خودش رو ثابت کنه پارسال مشکل اطمینان داشتن امیدوارم امسال اینجوری نباشه گرچه امسال هم به نظرم مرسدس باز قهرمان می شه چون چیزی قرار نیست تغییر کنه ….

  3. Love Cars

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    امیدوارم مشکلات انجین ها حل بشه تا رقابت بیشتر بشه و فصل بهتری نسبت به 2017 باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا